Hop til indhold

Hvilken godbidstaske er bedst?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har en lille godbidstaske ting, som man kan klikke i bæltet... Men jeg har snart fødselsdag og ønsker mig en, hvor der er plads til lidt mere :-D

 

Den skal gerne kunne rumme:

* godbidder (en masse)

* klikker

* targetstick

* mobiltelefon

* nøgler

 

Lige nu har jeg kig på disse to. Nogle der har erfaringer for og imod de to modeller? Eller et helt tredje forslag...

 

[media]http://pettown.dk/images/Hurtta-pro-godbidstaske-pettown.jpg[/media]

 

[media]http://www.maryray.co.uk/media/product/treatbag1.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

kan ikke huske vores model :hmm: købte den bare hos dyrelægen til 49

godbids lomme med snor der. (kan stort set have en knyttet hånd ned i den)

Lille lomme til clicker og lånlåse bagpå til hemmeligt rum.

Kan clipses på bæltet eller buksekant.

Kan prøve at huske at kig efter navnet på den :genert:

 

den har jeg haft - eller en der minder om ihevrtfald... det er dem med løbesnor i toppen, ikke? Den synes jeg simpelthen er elendig - så smed den ud... :oops:

 

jeg tror det er ala den her du taler om

[media]http://pettown.dk/images/kw-godbidstaske-pettown.jpg[/media]

 

jeg havde denne her før:

[media]http://www.zooplus.co.uk/bilder/1/11748_1.jpg[/media]

 

men det skulle jeg nok have specificeret - tasken må ikke være med løbesnor i toppen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

den har jeg haft - eller en der minder om ihevrtfald... det er dem med løbesnor i toppen, ikke? Den synes jeg simpelthen er elendig - så smed den ud... :oops:

 

jeg tror det er ala den her du taler om

[media]http://pettown.dk/images/kw-godbidstaske-pettown.jpg[/media]

jeg havde denne her før:

[media]http://www.zooplus.co.uk/bilder/1/11748_1.jpg[/media]

men det skulle jeg nok have specificeret - tasken må ikke være med løbesnor i toppen :-)

løbesnor ? :genert:

 

lommen til clickeren er i siden. vi synes den er fin, men vi brugte den så også kun dagligs brug...

Link til indlæg
Del på andre sites

den ser faktisk ret fin ud - hvad tror du der galt med den siden den er så billig :lol: :hmm:

 

Den ser rent faktisk ret god ud, og jeg havde ikke lige lagt mærke til prisen, men nu når du siger det, så bliver jeg straks mistænksom :blink::lol:

 

Det eneste jeg måske kunne sætte fingeren på er, at måske er selve godbidsposen for lille, jeg kan godt lide at den er så stor at jeg ikke skal stå og fumle når jeg skal have fat i en godbid, og derfor kan jeg heller ikke lide den du viste fra Mary Ray, jeg har selv brugt den på et tidspunkt og den er god, bortset fra at mine pølsefingre ikke altid kunne få en godbid hurtig nok op af den :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

løbesnor ? :genert:

 

lommen til clickeren er i siden. vi synes den er fin, men vi brugte den så også kun dagligs brug...

 

altså at den lukkes i toppen med sådan en snor man strammer til... og hvis man glemmer at stramme den til og man så løber eller drejer rundt om sig selv.... - så har selvbetjeningsbuffet i græsset :evil: :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har den fra Mary Ray, og den er vildt fantastisk i forhold til dem med snor, som jeg også havde en af.

 

Denne kan åbnes og lukkes med en hånd og har en vandtæt indersæk der kan tages ud og vaskes. Jeg blev dog hurtig træt af at vaske den, og fandt ud af at en 4l frysepose passer perfekt i, hvis man lige river et lille hul til bæltesnorerne! :5up:

 

Den er rummelig, men kan kun lige rumme nok kyllingetern til 1-2 timers træning med Mio alt efter intensiteten af belønningerne (nogle gange 1 tern/5sek). Men det er ca 300g kyllingetern der kan være i den.

 

Den minder meget om den fra Canis, så hvis den er billigere er den sikkert lige så god! :5up:

Kender ikke størrelsen på den fra Canis, men den ser måske lidt mere rummelig ud mht. tilbehør, men mindre rummelig med hensyn til godbidder?! ved det ikke helt :hmm:

Men ja, den sorte farve er pænere, sådan lidt mindre "jeg har en Mary Ray taske"-agtig! :5up:

 

Jeg købte min her: www.happy-tails.dk/Traening-Taske.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er heelt vildt forelsket i den her :lun:

 

http://4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=201610&ProductName=B%E6ltetaske+%2D+t%2E+godbidder%2Fhundeposer+m%2Em&GroupName=Godbidder+%26+Tr%E6ning&GroupGuid=41

 

Den er lidt smådyr :engel: men synes bare den er så flot og ser ud til at kunne holde til noget :mrgreen:

 

den er også fin - men for filan nogle fedtpletter man kunne få afsat på det læder tænker jeg :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er heelt vildt forelsket i den her :lun:

 

http://4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=201610&ProductName=B%E6ltetaske+%2D+t%2E+godbidder%2Fhundeposer+m%2Em&GroupName=Godbidder+%26+Tr%E6ning&GroupGuid=41

 

Den er lidt smådyr :engel: men synes bare den er så flot og ser ud til at kunne holde til noget :mrgreen:

 

Er vild med den i pink, men nok ikke lige til hundetræning - Man betaler lidt for designet tror jeg ;-)

- den virker til at være ret upraktisk, når man står med kyllingefingre og hurtigt skal belønne.. :hmm:Bryder mig heller ikke så meget om lynlåse, der kan genere eller være besværlige.

 

En af grundene til jeg gerne ville have en taske der var hurtig at åbne, fremfor den jeg havde med snor-træk var, at flere hunde synes min pose var "ta' selv bord", fordi den bare stod åben. :roll:

Nu kan jeg have den lukket, og alligevel åbne den hurtigt, når der er brug for det! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

 

Den har jeg haft... den var supergod, så længe det varede, hvilket desværre ikke var ret længe :megaked: En split på fjederen faldt ud (og kunne naturligvis ikke findes igen) og alle syningerne begyndte hurtigt at gå op, så den endte med at være et bundt trevler, med en stor åbning i siden hvor alting faldt ud. Ikke om jeg begriber hvad der skete, men den var godtnok ikke særligt robust! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den har jeg haft... den var supergod, så længe det varede, hvilket desværre ikke var ret længe :megaked: En split på fjederen faldt ud (og kunne naturligvis ikke findes igen) og alle syningerne begyndte hurtigt at gå op, så den endte med at være et bundt trevler, med en stor åbning i siden hvor alting faldt ud. Ikke om jeg begriber hvad der skete, men den var godtnok ikke særligt robust! :evil:

 

øv - det er jo så nok grunden til at den er så billig.... at den ikke holder! Så er Hurttas måske det bedste bud - til den pris har den sgu bare at holde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg må bryde ind med noget fuldstændigt ukonstuktivt......Er det så bare mig der tænker at det må være et værre bøvl at have sådan en taske til at hænge og dingle der på siden af flæsket? :oops::genert: Og er der ikke bare en lille bitte risiko for at det kan skabe rod i hundens "billeder" den dag man evt. træder ind i en prøvering, hvor man jo ikke må have sådan en taske med :confused:

 

Jeg undskylder på forhånd, det er nok bare fordi jeg er fra tiden før der blev opfundte alle de gadgets, at jeg tænker at det må være lidt bøvlet, frem for bare at have tingene i lommerne :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg må bryde ind med noget fuldstændigt ukonstuktivt......Er det så bare mig der tænker at det må være et værre bøvl at have sådan en taske til at hænge og dingle der på siden af flæsket? :oops::genert: Og er der ikke bare en lille bitte risiko for at det kan skabe rod i hundens "billeder" den dag man evt. træder ind i en prøvering, hvor man jo ikke må have sådan en taske med :confused:

 

Jeg undskylder på forhånd, det er nok bare fordi jeg er fra tiden før der blev opfundte alle de gadgets, at jeg tænker at det må være lidt bøvlet, frem for bare at have tingene i lommerne :genert:

 

Det er der absolut en risiko for - vil dog sige, at Karla lider mere af "hånd i lomme-syndrom" end hun gør af godbidstaske-syndrom :mrgreen:

 

Det kan godt være det bare er mig der altid har lommerne fulde af cigaretter, hømhøm poser, mobiltelefoner, nøgler, lightere, små sedler, penge osv... så der er simpelthen ikke ordentlig plads til godbidder også...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er der absolut en risiko for - vil dog sige, at Karla lider mere af "hånd i lomme-syndrom" end hun gør af godbidstaske-syndrom :mrgreen:

 

Det kan godt være det bare er mig der altid har lommerne fulde af cigaretter, hømhøm poser, mobiltelefoner, nøgler, lightere, små sedler, penge osv... så der er simpelthen ikke ordentlig plads til godbidder også...

 

Ja okay, hånd-i-lommen-syndrom har jeg aldrig haft de store problemer med, de plejer rimeligt hurtigt at lære at der ikke kommer nogen hånd i lommen før de har fået klik eller dygtig, så der er ingen grund til at stå og spilde tid med at glo på lommen :mrgreen:

 

Jeg plejer at resevere den venstre lomme til godbidder og så kan bold og klikker mv. sagtens være i den højre og mobil telefonen kan som regel også være der, hvis det er nødvendigt, men den lader jeg som regel være i tasken, det samme med cigaretter, nøgler osv. Og høm-høm poserne kan foldes sammen og være i baglommen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja okay, hånd-i-lommen-syndrom har jeg aldrig haft de store problemer med, de plejer rimeligt hurtigt at lære at der ikke kommer nogen hånd i lommen før de har fået klik eller dygtig, så der er ingen grund til at stå og spilde tid med at glo på lommen :mrgreen:

 

Jeg plejer at resevere den venstre lomme til godbidder og så kan bold og klikker mv. sagtens være i den højre og mobil telefonen kan som regel også være der, hvis det er nødvendigt, men den lader jeg som regel være i tasken, det samme med cigaretter, nøgler osv. Og høm-høm poserne kan foldes sammen og være i baglommen :mrgreen:

 

dine kræ er tydeligvis klogere end min så :mrgreen: På trods af, at hun godt ved der som regel skal falde et klik eller ros før hånden farer til lommen, så reagerer hun prompte på en person i hendes nærhed der stikker sin hånd i lommen... det behøver såmænd ikke være mig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

dine kræ er tydeligvis klogere end min så :mrgreen: På trods af, at hun godt ved der som regel skal falde et klik eller ros før hånden farer til lommen, så reagerer hun prompte på en person i hendes nærhed der stikker sin hånd i lommen... det behøver såmænd ikke være mig :lol:

 

:lol: Altså hvis Flica, et af de største madøre på denne jord kan lære det, så vil jeg vove den påstand at alle kan lære det -og Flica er ellers ikke altid den skarpeste kniv i skuffen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg må bryde ind med noget fuldstændigt ukonstuktivt......Er det så bare mig der tænker at det må være et værre bøvl at have sådan en taske til at hænge og dingle der på siden af flæsket? :oops::genert: Og er der ikke bare en lille bitte risiko for at det kan skabe rod i hundens "billeder" den dag man evt. træder ind i en prøvering, hvor man jo ikke må have sådan en taske med :confused:

 

Jeg undskylder på forhånd, det er nok bare fordi jeg er fra tiden før der blev opfundte alle de gadgets, at jeg tænker at det må være lidt bøvlet, frem for bare at have tingene i lommerne :genert:

 

Problemet opstår vel kun, hvis hunden lærer, at du KUN har godbidder på dig, når du har posen :blink:

 

Møffe arbejder såmend lige godt, om jeg har posen på mig eller ej. Dog har jeg den ALTID på mig på gåture, for det er absolut nemmest :-P

 

Men hjemme er der ingen forskel og jo, måske bliver han lidt forvirret den dag, jeg ikke har posen på mig, men når godbidderne så bare kommer op af lommen, som han er vant til hjemmefra, så er han jo nok ligeglad :blink:

 

Derudover, så ER det bare nemmere at stikke hånden i godbidsposen, med en dejlig stor åbning og rummelig plads, end ned i en lomme :mrgreen: Kan godt huske hvilket bøvl jeg havde inden jeg fik godbidsposen, daaamn, snask i lommerne og hvis man forsøgte at undgå det, ved at lægge godbidderne i en posen, jamen, så blev det kun sværere at få fat i godbidderne.

 

 

PS. Jeg har tasken fra Ruffwear, den er rigtig god :5up: Åbnes og lukkes med et snap, fordi den har en stiv åbning, som kan bøjes indad, lige så vel som udad. Man skulle dog liiiige vænne sig til det :rolleyes: Der er dog ikke HELT plads til alle de ting, du vil have plads til, Amocca, mobiltelefonen vil være lidt problematisk, men jeg har plads til både (teleskopisk) targetstik, nøgler og klikker i siderummene :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...