Hop til indhold

Vorter


Umulia
 Share

Recommended Posts

Vinnie har fået Oral Papillomavirus - altså vorter i mund og mund-omgivelser. Efter hvad jeg har fået at vide af dyrlæge og andre er der ingen behandlingsmuligheder, og det kan vare op til et år før vorterne forsvinder :(

 

Indtil nu har hun kun 2 vorter - en stor én på underlæben og en mindre på kinden. Så jeg krydser selvfølgelig fingre for at hun ikke får flere.

 

Det, der virkelig undrer mig, er hvordan hun er blevet smittet, for hun har jo ikke kontakt med andre hunde end Leroy og Smoky (min mors hund), og ingen af dem har vorter.

En af dem kan dog godt være bærer af sygdommen, for den kommer kun i udbrud hos hunde med svagt immunforsvar.

 

Har nogle af Jer erfaring med Papillomavirus og hvordan den udvikler sig - og især om der er noget man selv kan gøre for at styrke hundens immunforsvar?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige denne mærkelige sygdom fik jeg sidste sommer, men på en græsk herreløse importhvalp på ca 6-7 mdr. Jeg fik ham som 5 mdr´s den 28/ 6 -2009.

Han var fjernet fra som moder som ca 4 ugers og havde overlevet på et mindre privat internat ved Athen. Mine 4 danske hunde blev ikke smittet.

Men pga 3 forestående løbetider på mine tæver blev han så kastreret og samtidig brændte de disse vorter væk. Så hvor lang tid de ellers var blevet der ved jeg jo ikke. Han har desuden tandemalille fejl , hvilket tyder på tidlig infektion, smitte eller dårlig ernæring,Eller behandling med et præperat som meget lille, der kan ødelægge blivende tænder..

Han har ellers ikke været syg siden.

Håber nogle kender til ting der kan forøge modstandkraften på lidt svage hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basilmus

Basil har også haft vorterne.. startede med en lille bitte en inden i munden.. den var der i 2 uger.. og så gik det pludselig i udbrud.. Han havde det i hele munden og udenom, men var ikke generet af det.

 

Der var heller ingen af de hunde han havde leget med der havde det, men dyrelægen sagde at han kunne være blevet smittet ved f.eks. at tygge på en gren som en smittet hund måske havde haft fat i..

 

Basil var lidt over en måned om at komme af med dem.. så det gik ret stærkt.. Men det har også stor betydning af hundens alder.. jo yngre de er, jo lettere har de ved at bekæmpe virussen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnie har fået Oral Papillomavirus - altså vorter i mund og mund-omgivelser. Efter hvad jeg har fået at vide af dyrlæge og andre er der ingen behandlingsmuligheder, og det kan vare op til et år før vorterne forsvinder :(

 

Indtil nu har hun kun 2 vorter - en stor én på underlæben og en mindre på kinden. Så jeg krydser selvfølgelig fingre for at hun ikke får flere.

 

Det, der virkelig undrer mig, er hvordan hun er blevet smittet, for hun har jo ikke kontakt med andre hunde end Leroy og Smoky (min mors hund), og ingen af dem har vorter.

En af dem kan dog godt være bærer af sygdommen, for den kommer kun i udbrud hos hunde med svagt immunforsvar.

 

Har nogle af Jer erfaring med Papillomavirus og hvordan den udvikler sig - og især om der er noget man selv kan gøre for at styrke hundens immunforsvar?

 

Jeg giver mine svæklinge af unger (de er alle født med div. "problemer") Biostrath, et urteekstrakt der styrker immunforsvaret. Det smager GANSKE forfærdeligt, men siden jeg begyndte at give dem det for 3 år siden, har de været 80 % mindre syge.

 

Pointen i alt det ævl om mit afkom er, at at det også fås i en udgave til dyr! Animal-strath hedder det.

 

Måske var det værd at prøve?? Jeg har ingen erfaringer med det selv, som sagt kun at menneskeversionen er :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...