Hop til indhold

Nytårsaften...


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Inspireret af en debat i en helt anden tråd, kom jeg til at tænke på nytårsaften!

Hverken Stella eller Asta har problemer med nytåret - heldigvis :-) men i år er jo kun Asta's 2. nytårsaften, og hun vil komme til at være "alene" i den forstand at Stella jo vil være flyttet.

Hun har altid støttet sig meget op af Stellas reaktioner på tingene, så jeg kan selvfølgeligt ikke undgå at tænke på at tage ekstra forholdsregler i år, når hun for første gang skal stå på egne poter så at sige!

 

Jeg vil som udgangspunkt ikke medicinere hende, fordi hun ikke ér skudræd og jeg derfor ikke ser nogen grund til at gøre det!

 

Men jeg tænkte på om der findes noget man kan give hunden HVIS uheldet nu skulle være ude og hun bliver pludseligt forskrækket? Jeg kender til recue remedy og har ikke meget fidus til det. Er der andet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige være lyseslukker, dem jeg kender som har haft nytårsangst, har alle som en fået det på deres anden nytårsaften, forstår ikke helt hvorfor. Er helt blank indenfor nødhjælp mod angst.

 

Jeg er klar over at risikoen er stor her, men tak for heads up :-) Jeg er dog ret selvsikker i forhold til dette projekt, det er gået så fint med Stella, så det skal det også nok gøre second time around!

 

Jeg er ikke bekymret, hun har været udsat for en del skud og diverse uden reaktion! Vi har desuden løbende trænet nytårslyde ved lejlighed og været i nærheden af en frygteligt masse jagt!

Generelt er hun hunden der kan æde sig igennem alt - forstået på den måde, at bare der er mad, så er alt i orden!

 

Men håber der er andre der kan komme på noget "nødhjælp", snakker også med dyrlægen om det når vi alligevel skal op til røntgen om ikke så længe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Inspireret af en debat i en helt anden tråd, kom jeg til at tænke på nytårsaften!

Hverken Stella eller Asta har problemer med nytåret - heldigvis :-) men i år er jo kun Asta's 2. nytårsaften, og hun vil komme til at være "alene" i den forstand at Stella jo vil være flyttet.

Hun har altid støttet sig meget op af Stellas reaktioner på tingene, så jeg kan selvfølgeligt ikke undgå at tænke på at tage ekstra forbeholdsregler i år, når hun for første gang skal stå på egne poter så at sige!

 

Jeg vil som udgangspunkt ikke medicinere hende, fordi hun ikke ér skudræd og jeg derfor ikke ser nogen grund til at gøre det!

 

Men jeg tænkte på om der findes noget man kan give hunden HVIS uheldet nu skulle være ude og hun bliver pludseligt forskrækket? Jeg kender til recue remedy og har ikke meget fidus til det. Er der andet?

 

Når hun ikke længere kan læne sig op ad Stellas reaktioner, så vil hun skulle læne sig op ad dine, reaktioner. Og hvis du udviser storisk ro så tvivler jeg på at du får problemer. :5up:

 

Tex plejer at spæne rundt i haven først på aftenen når de første begynder at skyde lidt af. Efter en 10-12 minutter er han færdig med at fortælle dem at de skal holde det stads væk fra hans have og så er det som sådan overstået fra hans side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når hun ikke længere kan læne sig op ad Stellas reaktioner, så vil hun skulle læne sig op ad dine, reaktioner. Og hvis du udviser storisk ro så tvivler jeg på at du får problemer. :5up:

 

Tex plejer at spæne rundt i haven først på aftenen når de første begynder at skyde lidt af. Efter en 10-12 minutter er han færdig med at fortælle dem at de skal holde det stads væk fra hans have og så er det som sådan overstået fra hans side.

 

Det er allerede en del af planen :mrgreen: Det fungerede også så fint med Stella-trolden!

 

Jeg har lidt en teori om at en god procentdel af de nytårsangste hunde der findes derude, er nytårsangste pga. ejers reaktioner.. Ikke alle, men mange :-)

 

Hahaha - Stella er ikke bleg for en omgang gøeri :-D Dog har hun sjældent sagt noget til fyrværkeriet, så det vil nok være gøen for gøeriets skyld mere end noget andet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er allerede en del af planen :mrgreen: Det fungerede også så fint med Stella-trolden!

 

Det er jo det.:5up:

 

Jeg har lidt en teori om at en god procentdel af de nytårsangste hunde der findes derude, er nytårsangste pga. ejers reaktioner.. Ikke alle, men mange :-)

Enig.

Og selvom man som ejer ikke kan fordrage fyrværkeri så kender jeg til familier hvor ejeren hader det der fyrværkeri men som har formået ikke at lade det skinne igennem hos hendes hunde.

 

Hahaha - Stella er ikke bleg for en omgang gøeri :-D Dog har hun sjældent sagt noget til fyrværkeriet, så det vil nok være gøen for gøeriets skyld mere end noget andet :lol:

 

Det er også den eneste tid på året hvor jeg lader Tex skælde ud . Sådan virkelig skælde ud. Når han så er færdig så går han bare rundt i haven og undrer sig over det underlige postyr der er ved midnatstid. :stupid::vedikke:

Og Rotterne?? De plejer at sove fra det hele. De er så eventyrligt ligeglade.:gab:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...