Hop til indhold

Sygesikring og behov


Gæst Luxdog
 Share

Recommended Posts

Gæst Luxdog

Jer der har sygeforsikret jeres hunde, hvor ofte har i haft behov for det i hundens levetid?

 

Jeg spørger fordi vores nye dyrlæge nærmest var ved at besvime da hun hørte at vi ikke havde nogen :lol: Men vi har aldrig haft dyrlægeregninger på de hårløse, udover vacciner/neutralisering osv.

 

Jeg har ikke haft sygesikring, siden jeg havde Hovawarter, og da syntes jeg også det mest var spild. De dækker ikke halvdelen alligevel, hvis overhovedet noget. Men hvad med jer, nogen der har været glade for deres?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har én gang haft brug for sygeforsikringen - for 1 år siden med Sitto. Ja, jeg er MEGET glad for sygeforsikringen, regningen løb op i knap 9000 kr og de dækkede uden at sige det mindste. :D Det var sterillisering af Sitto, fjernelse af analkirtler plus en regning med weekend tillæg hos dyrlægen - det løb op i knap 9000 kr. Jeg kan godt lide at have den sikkerhed, som jeg føler der er når hundene er sygeforsikret. Når hundene fylder 10år stopper sygeforsikringen, men til den tid tjener jeg også en del flere penge og så gør det ikke så meget at regningerne skal betales af egne penge. :wink: Men synes også - specielt - det er rart med sygeforsikringen nu hvor Kency lider af allergi, indtil videre har hun ikke været under dyrlæge behandling for det, men skulle det blive nødvendigt, synes jeg sygeforsikringen er RIGTIG god - har mange gange læst beløb som er skrevet af ejere af allergihunde :shock: det var ikke småpenge!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har brugt Oscar's et par gange... Da han havde slugt en skrue, da han fik kennelhoste, en omgang ørepine... Mener der er en mere, men kan ikke komme i tanke om det.

 

De gange vi har haft brug for forsikringen har den dækket fint.

 

Jeg er på su, så synes det er rart at have den hvis nu der lige pludselig kommer store regninger. Det hjælper da på det i hvert fald. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Til min første hund elskede jeg min sygeforsikring. Han havde meget begynder-vrøvl. Til den anden var det lige fedt. Han fejlede aldrig noget. Til min nr 3 har jeg også tegnet en sygeforsikring...jeg ville aldrig turde at have en hund uden sygeforsikring. Det kan hurtigt blive så dyrt i dyrlægeregninger, at måske ville føle at det bare var FOR dyrt for ens pengepung og den situation har jeg ikke lyst til at sætte mig selv i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har været sygeforsikret.

Ramses fik allergi. Og efter år med kortison fik han grimme bivirkninger.

Desensibilisering (dyrt). Svamp i snuden (dyrt) -en bivirkning af kortisonen.

 

Og til sidst autoimmin hæmolytisk anæmi....... :cry:

 

Han ville have været MEGET dyr i hans 4½ årige liv...

 

Silke fik hjerte/lungeorm da hun var helt ung. Mange dyrlægebesøg, røngtenfotografering, kontroller...

 

Og sidste år fik hun en langvarig øreinfektion, 2 mdr. med rensning af øret i narkose to gange...

 

Jo, vi har fået valuta for pengene.

 

Nu får hun ikke livmoderbetændelse, -men alle ældre hunde kan få kræftsygdomme. Og om 5 år er jeg folkepensionist, så hvis hun skal have en dyr operation så ville jeg til den tid være nødt til at låne pengene --uden at kunne overskue hvordan jeg skulle betale tilbage...

Som førtidspensionist har jeg ikke mulighed for at spare op til min alderdom. Så DET har været med i mine overvejelser. Og derfor har jeg valgt en livsvarig forsikring.

 

Hvis man har hus eller andre faste værdier eller formue, og to gode indtægter, så er der da nok ingen mening i at have en sygeforsikring.

 

Er man alene i lejebolig med en lille indtægt, så er det risikabelt at undlade forsikringen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Jeg har kun haft een hund sygeforsikret, og da jeg endelig skulle ha' noget ud af den, fik jeg bare et pænt brev om at den ikke længere dækkede da hunden var over 10 år.

Så man skal være opmærksom at en del sygeforsikringer automatisk udløber når hunden bliver rigtig gammel og ofte er det jo der man får brug for den.

Nu har jeg så osse altid haft meget sunde racer, så jeg mine hunde ser heldigvis ikke så meget til dyrelægen (syv-ni-tretten).

Jeg synes en sygeforsikring er penge ud af vinduet !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Pelle nåede desværre at blive syg før han blev forsikret. Dyrlægeregninger på ca 18000 kr, som havde været dejligt at få dækket.

 

Efterfølgende er han blevet forsikret og er dækket til han dør uanset alder.

 

Præmien for første år har allerede betalt sig ind, da nogle af de behandlinger han får af Gudrun bliver dækket af forsikringen.

Så jeg er godt tilfreds.

 

Rasmus og Trille ville det have været spildt på, de blev hhv. 13½ og 16½ år gamle og havde kun småting. Det havde været dyrt at have dem forsikret, men det ved man jo ikke på forhånd :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella er knap 2 år, og allerede nu har det betalt sig at have sygeforsikringen..

Hun har egentligt ikke fejlet det store.. Kennelhoste x 2, en flænge i poten og endeligt endnu en laaang omgang hoste som vi gik til Gudrun for!

 

Alt i alt har vi fået udbetalt knap 7000 kroner fra forsikringen.. Det er altså en del, taget i betragning at vi giver omkring 1300 og det er inklusiv ansvar og udvidet ansvar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror i høj grad også at det handler om racen. Nogle er jo mere udsatte end andre.

 

Jeg ved i hvert fald, at mit eget selskab ikke kan betale sig. Jeg har været meget tilfreds med ansvaren, som har udbetalt penge uden problemer. Men deres sygesikring er helt hul i hovedet. Den dækker meget lidt, gælder ikke hele hundens liv, og der er en dyr selvrisiko på :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener bestemt, det godt kan betale sig. Bare én stor operation i hundens liv, og pengene er hjemme igen.

 

Stasia har haft forstuvet sin fod, og dækningen fra forsikringen svarede faktisk til det, jeg havde betalt på det tidspunkt. (Hun var 3 år, da det skete).

 

Ellers har hun et fantastisk helbred, men uheld kan der jo altid ske.

 

Der var engang en på jubii, der lavede en oversigt, og de bedste forsikringsselskaber er Alm.Brand og Dyrekassen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Boxerpige

Jeg vil sige det på den måde, jeg har ikke råd til at lade være. Mine 2 tidligere hunde var sygeforsikret, og det priste jeg mig mange gange lykkelig for. bl.a. sprang den ene ud fra et gavlvindue i overetagen, der kørte en dum henstvogn forbi og den sulle fjernes mente hun. Selvfølgelig påskelørdag, heldigvis kom hun intet til ud over nogle ømme ribben men det vidste jef først efter hun var blevet gennem røngentfotograferet, den regning havde jeg ikke kunnet betale hvis hun ikke var forsikret. Senere fik jeg også brug for den da hun blev opereret for brystknuder indtil flere gange.

Min nuværende hund er kun 8 md. gammel, og vi har allerede haft brug for forsikringen, da hun life er blevet opereret for Cherry Eye. 3.300,00 er en stor regning for en enlig.

 

Derfor Du har ikke råd til at undvære den forsikring. :!:

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa!

 

hvad koster de forskellige sygesikringer til hunde?

altså både dem der er livsvarige og dem der kun dækker til de er 10 år...

på forhånd tak ;o)

 

De livsvarige ligger på 1200-1500 årligt. Det afhænger også af, om du vil have dækning i hele Europa.

Ved ikke hvad de andre koster.

Link til indlæg
Del på andre sites

tusind tak for svar :)

 

Det var billigere end jeg umiddelbart troede... Jeg synes altså at det er en god ide... mine forældres gamle hund var en rigtig "selvmords-kandidat" der nåede at få skåret den ene pulsåre over, spiste rottegift og fik en akut blyforgiftning.. alle tingene skete om aftenen eller i weekends, så der ville sådan en forsikring virkelig ha' været på sin plads ;o)

 

Nu har jeg selv en lille foxterrier/rat-terrier - en rigtig krudtugle og håber at han er mere fornuftig ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

At undlade at have en sygeforsikring kan hurtigt gøre, at det er nogle dyre penge man sparer. Min forsikring (Alm. Brand) på Thailo koster knap 1500,00 kr/ årligt men derfra skal man trække ansvar (som man jo skal have) og udvidet ansvar hvis man går til træning (hos nogle forsikringsselskaber) og så er det jo pludselig ikke så mange penge.

 

Jeg synes det er rart at have den sikkerhed, at man ikke bliver totalt ruineret i tilfælde af sygdom eller ulykke og skal jeg betale et mindre beløb hvert år for det,... ja så gør jeg gerne det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...