Hop til indhold

Husker du nu at samle op?!!?!?!?


Gæst MetteogNala
 Share

Recommended Posts

Gæst MetteogNala

Er der noget som kan ødelægge en fredelig luftetur så er det at der er en tilfældig forbipasserende der absolut skal råbe til en : Husk at samle op.

Når ens hun hund sidder og tisser?!?!

 

Jeg bliver så vred, mest fordi jeg altid samler op efter min hund, man ved jo hvor "skønt" det er selv at træde i en, hihi

 

Er der andre med tæver der oplever dette?

eller bor jeg bare et sted hvor folk har meget travlt med hvad alle andre laver.

 

Jeg er så træt af det, Tænk jer om folkens før i råber. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 113
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nej, det har jeg faktisk aldrig oplevet.

Men da jeg lige var flyttet ind i min nuværende lejlighed ,og jeg kun have Sigurt, fik jeg en meget sur håndskreven seddel ind af brevsprækken (uden adrassør)hvori der stod at man altså SKAL samle op efter sin hund.:stupid: Jeg blev noget forvirret for jeg samler altid op, alt andet er da noget svineri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

JA! -og er bare så træt af det :damn:

 

Tre gange har jeg ikke samlet op men det var fordi det var så pokkers tyndt at det ikke var muligt.

Jeg har en ide om at det sikkert er mig selv der kommer til at træde i det hvis jeg ikke samler op. :oops:

 

Men der bor en som altid liiiiige skal holde øje med mig når jeg lufter min hund. Det er bare så provokerene.

 

Nok er der mange der ikke samler op, men en gammel pensionist skal ikke være kontrollant når jeg er ude og gå. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MetteogNala
Nej, det har jeg faktisk aldrig oplevet.

Men da jeg lige var flyttet ind i min nuværende lejlighed ,og jeg kun have Sigurt, fik jeg en meget sur håndskreven seddel ind af brevsprækken (uden adrassør)hvori der stod at man altså SKAL samle op efter sin hund.:stupid: Jeg blev noget forvirret for jeg samler altid op, alt andet er da noget svineri.

 

Ej folk er bare så sørgelige engang imellem. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom jeg endnu ikke har haft min egen hund har jeg prøvet tonsvis af gange når jeg har lånt venners hunde... Det er ikke andet end pensionister der har for meget fritid...

 

Har engang prøvet at jeg blev stoppet af en ældre herre som sagde at det altså var noget svineri at vi ikke samlede op efter os, mens han pegede på en lort der lå hvor vi lige var gået forbi...

 

Der sagde jeg bare "du har ret, vil du have en pose?"..

 

Måtte jo så pænt forklare ham at jeg altid samler op og hvis han ville have pågældende lort fjernet måtte han gøre det selv...

 

Kan godt forstå det er irriterende at nogle ikke samler op men jeg gider virkelig ikk høre for det...

 

Man burde gå med et kæmpe skilt om halsen "JEG SAMLER OP" :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, ja. Har oplevet det tit og ofte. Og oplever også at blive overfuset af folk efter hunden har tisset, hvor de forlanger jeg skal rydde op efter dem. Er endda blevet truet med at blive meldt til politiet hvis jeg ikke gjorde rent...

 

Det til trods for jeg bor MIDT i byen, hvor jeg ærligt talt syntes mænds pisseri i portene over weekenden er langt mere ulækkert, end det hundetis (baseret på vand!) der bliver leveret på fortorvet eller i rendestenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MetteogNala
JA! -og er bare så træt af det :damn:

 

Tre gange har jeg ikke samlet op men det var fordi det var så pokkers tyndt at det ikke var muligt.

Jeg har en ide om at det sikkert er mig selv der kommer til at træde i det hvis jeg ikke samler op. :oops:

 

Men der bor en som altid liiiiige skal holde øje med mig når jeg lufter min hund. Det er bare så provokerene.

 

Nok er der mange der ikke samler op, men en gammel pensionist skal ikke være kontrollant når jeg er ude og gå. :vuf:

 

Jeg er helt sikker på det er har noget med karma at gøre det der med at samle op.

 

Men alligevel sker det en gang imellem at man træder i en lort på en græsplæne når det er mørkt, Når man selv er på vej ind og samle sin hunds høm høm op.. :damn: hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, ja. Har oplevet det tit og ofte. Og oplever også at blive overfuset af folk efter hunden har tisset, hvor de forlanger jeg skal rydde op efter dem. Er endda blevet truet med at blive meldt til politiet hvis jeg ikke gjorde rent...

 

Det til trods for jeg bor MIDT i byen, hvor jeg ærligt talt syntes mænds pisseri i portene over weekenden er langt mere ulækkert, end det hundetis (baseret på vand!) der bliver leveret på fortorvet eller i rendestenen.

 

Også selvom de ved det bare er tis..?:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Engang jeg luftede Azuro, skulle han snuse til sådan et bed, der er på den "forkerte" side af hegnet ind til et hus. Pludselig åbner en knotten dame vinduet og råber ud at jeg skal samle op efter ham :confused:

 

Da jeg siger, at han altså bare har snust og intet lavet, råber hun tilbage, at "mig kan du ikke narre" :confused: Svarer noget knottent tilbage at hun da selv kan komme ud og kigge, hvis hun ikke tror på mig (jeg har sq ikke tænkt mig at spille fransk klovn og samle en fiktiv prut op :mrgreen:).

 

Så lukkede hun vinduet og jeg gik videre - dybt forundret over hvor prutte-paranoide folk kan være :confused:

 

Har heldigvis intet i den stil oplevet med Møffe og jeg har endnu kun én gang ikke samlet op efter ham. Og det var fordi jeg ikke kunne finde prutten efter at have ledt i nogle minutter... Kunne lugte den, men se den? Nej, det ku' jeg godt nok ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

De værste opsamlere er dem, som samler op i fin indkøbt hundelortepose, binder en fin knude...

 

OG SÅ SMIDER POSEN FRA SIG I NÆRMESTE KROG :damn:

 

så er det bedre at de lader lort være lort - den forgår hurtigere af sig selv end plastic posen.

 

Det kan drive mig fuldstændig til vandvid :megaked:

 

Ikke at det i øvrigt har noget som helst med tråden at gøre sorry.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, ja. Har oplevet det tit og ofte. Og oplever også at blive overfuset af folk efter hunden har tisset, hvor de forlanger jeg skal rydde op efter dem. Er endda blevet truet med at blive meldt til politiet hvis jeg ikke gjorde rent...

 

Det til trods for jeg bor MIDT i byen, hvor jeg ærligt talt syntes mænds pisseri i portene over weekenden er langt mere ulækkert, end det hundetis (baseret på vand!) der bliver leveret på fortorvet eller i rendestenen.

 

:shock:

 

Har du overvejet at spørge dem om, hvordan de havde tænkt sig det skulle foregå? Jamen seriøst... det kan jo ikke lade sig gøre :???:

 

Hvor i alverdens bor I allesammen henne? Hvor jeg bor (og de 3 tidligere steder) har jeg altså aldrig været udsat for noget lignende :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

De værste opsamlere er dem, som samler op i fin indkøbt hundelortepose, binder en fin knude...

 

OG SÅ SMIDER POSEN FRA SIG I NÆRMESTE KROG :damn:

 

så er det bedre at de lader lort være lort - den forgår hurtigere af sig selv end plastic posen.

 

Det kan drive mig fuldstændig til vandvid :megaked:

 

Ikke at det i øvrigt har noget som helst med tråden at gøre sorry.. :hmm:

 

Der må jeg eklære mig dybt... ENIG! Det er jo fuldstændig åndssvagt og et luksusproblem ude af proportioner :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har heldigvis intet i den stil oplevet med Møffe og jeg har endnu kun én gang ikke samlet op efter ham. Og det var fordi jeg ikke kunne finde prutten efter at have ledt i nogle minutter... Kunne lugte den, men se den? Nej, det ku' jeg godt nok ikke...

Jeg er også gået fra et par stykker her på det sidste :genert: Er sgu da umuligt at samle op når der konstant er bæld ragende mørkt og man intet kan se!

 

Se begyndt at have min i-fon med, den har indbygget lommelygte! Det hjælper :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der må jeg eklære mig dybt... ENIG! Det er jo fuldstændig åndssvagt og et luksusproblem ude af proportioner :confused:

 

Nu bruger vi 'fint indkøbte' skraldeposer - og kæresten vil ikke bruge de hvide af slagsen :lol: - så pt. kører vi den skrappe lyserøde farve..

 

Ingen af mine naboer ville være i tvivl om hvem der evt. havde smidt sådan en - hvis jeg altså gjorde det :blink:.. jeg bærer den troligt hele vejen rundt på turen :oops: - Bassil har det med at 'gøre' lige med det samme :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, ja - er desværre helt ærlig og seriøs i mine beretninger om herlighederne ved at være hundeejer i København K.

 

Tror de havde forestillet sig, at jeg skulle gå hjem og hente noget ajax eller andet og hælde det udover søen (som i øvrigt blev leveret i en række af brosten, hvilket gør det forsvinder endnu hurtigere end på fliser).

 

Overvejer tit at flytte langt ud af byen for at undgå så mange "velmenende råd" og direktiver som jeg jævnligt møder. Men er sikker på man aldrig helt kan undgå at andre agerer politi på den ene eller den anden måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

De værste opsamlere er dem, som samler op i fin indkøbt hundelortepose, binder en fin knude...

 

OG SÅ SMIDER POSEN FRA SIG I NÆRMESTE KROG :damn:

 

så er det bedre at de lader lort være lort - den forgår hurtigere af sig selv end plastic posen.

 

Det kan drive mig fuldstændig til vandvid :megaked:

 

Ikke at det i øvrigt har noget som helst med tråden at gøre sorry.. :hmm:

 

Der må jeg krybe til korset og erkende jeg har gjort det én gang...

 

Jeg havde samlet op og gået rundt den næste halve time i området for at finde en skraldespand... Det var i et boligområde hvor der står tydeligt på et skilt at det er tilladt at lufte hund iført snor...

 

Men der var bare ingen skraldespande... og jeg boede der ikke selv så gad simpelthen ikke rende 5 kilometer med en pose der stank (!!) Den stakkels pige havde dårlig mave......

 

Så lagde pænt posen uden for en opgang...

 

Det var skide tarveligt.. Men det var et svagt svagt øjeblik :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der må jeg krybe til korset og erkende jeg har gjort det én gang...

 

Jeg havde samlet op og gået rundt den næste halve time i området for at finde en skraldespand... Det var i et boligområde hvor der står tydeligt på et skilt at det er tilladt at lufte hund iført snor...

 

Men der var bare ingen skraldespande... og jeg boede der ikke selv så gad simpelthen ikke rende 5 kilometer med en pose der stank (!!) Den stakkels pige havde dårlig mave......

 

Så lagde pænt posen uden for en opgang...

 

Det var skide tarveligt.. Men det var et svagt svagt øjeblik :oops:

 

Nu ved jeg jo ikke hvilket område... men har ladet mig fortælle at det faktisk ikke er forbudt at benytte en 'privat' skraldespand - f.ex. ved et parcelhus o.lign. Om det er korrekt ved jeg ikke - der er dog flere der dumper i min skraldespand - jeg bor i rækkehus, hvor de 'store' står lige ud til forbi-gåen-fortovet.

 

Da jeg boede i lejlighed, smed jeg den bare i skakten :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg jo ikke hvilket område... men har ladet mig fortælle at det faktisk ikke er forbudt at benytte en 'privat' skraldespand - f.ex. ved et parcelhus o.lign. Om det er korrekt ved jeg ikke - der er dog flere der dumper i min skraldespand - jeg bor i rækkehus, hvor de 'store' står lige ud til forbi-gåen-fortovet.

 

Da jeg boede i lejlighed, smed jeg den bare i skakten :???:

 

"låner" også af og til folk skraldespande hvis der ikke er andre muligheder... Men her brugte de affalsskakter... Og som sagt var det et meget svagt øjeblik..

 

Kunne måske nok have fundet en skraldespand et sted på vejen tilbage...:oops: Men havde faktisk dårlig samvittighed lang tid efter... Så det gør jeg helt sikkert ikk igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Nok er der mange der ikke samler op, men en gammel pensionist skal ikke være kontrollant når jeg er ude og gå. :vuf:

 

Hvad har alder og status med det at gøre?

Tænk hvis vi kunne nå dertil at børnene var "kontrollanter" :5up:

 

Jeg er godt nok ikke pensionist og i egne øjne heller ikke gammel, men jeg kan sagtens finde på at holde synligt øje med andre hundeejere, når deres hunde "prutter".

 

For jeg er nemlig også træt af at deres hundelorte bliver sat på min konto når jeg kommer forbi med min hund.

 

Ja, jeg samler op undtaget når Pelle søger ind i tæt krat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen
Hvad har alder og status med det at gøre?

Tænk hvis vi kunne nå dertil at børnene var "kontrollanter" :5up:

 

Jeg er godt nok ikke pensionist og i egne øjne heller ikke gammel, men jeg kan sagtens finde på at holde synligt øje med andre hundeejere, når deres hunde "prutter".

 

For jeg er nemlig også træt af at deres hundelorte bliver sat på min konto når jeg kommer forbi med min hund.

 

Ja, jeg samler op undtaget når Pelle søger ind i tæt krat.

 

Jeg har dog aldrig oplevet en på min alder stå og holde øje med om jeg samler en hundelort op.

Hvis personen havde set mig gå være fra en lort før, så kunne jeg måske forstå det.

Men at stå og nedstirre en på den måde og te sig som formand har jeg absolut intet til overs for.

 

Ja, det er vildt surt at der ofte ligger hømmer som folk ikke har samlet op, men at stå at nedstirre folk på den måde er da simpelthen for lang ude.

 

:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

JA! -og er bare så træt af det :damn:

 

Tre gange har jeg ikke samlet op men det var fordi det var så pokkers tyndt at det ikke var muligt.

Jeg har en ide om at det sikkert er mig selv der kommer til at træde i det hvis jeg ikke samler op. :oops:

 

Men der bor en som altid liiiiige skal holde øje med mig når jeg lufter min hund. Det er bare så provokerene.

 

Nok er der mange der ikke samler op, men en gammel pensionist skal ikke være kontrollant når jeg er ude og gå. :vuf:

 

jeg har også en ældre dame hvor jeg bor der står og stirre mig ned når jeg bare leger med min hund eller går fordi hendes opgang. hun har også været efter min mor efter hunden skid på jorden og hun var på vej hen og hente en pose ( der er høm høm poser sat op ude ved mig) min mor måtte skælde hende så meget ud at hun til sidst gik ind. den ældre dame er kendt for at hun hader hunde.. så skulle hun nok ikke ha flyttet et sted hen hvor det er lovligt at holde hund!!hvad er meningen at den dame skal tro hun ejer hele området og vi andre ikke må gå der med vores hunde.. vil bestemt helle rikke antastes af en pensionist, fordi min hund træder forkert på græsset.. vi har alle ret til at være her og selvfølgelig samler jeg da op hvergang..

Link til indlæg
Del på andre sites

Men at stå og nedstirre en på den måde og te sig som formand har jeg absolut intet til overs for.

 

Ja, det er vildt surt at der ofte ligger hømmer som folk ikke har samlet op, men at stå at nedstirre folk på den måde er da simpelthen for lang ude.

 

:damn:

 

Ja, jeg er faktisk ret enig - selvom jeg nok havde formuleret det en smule anderledes :genert:

Dog har jeg flere gange spurgt folk om de har "glemt posen" og tilbudt dem at låne en :mrgreen: ... når lorten er blevet placeret ved eller på min grund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...