Hop til indhold

Juhuu!!!


Nollike
 Share

Recommended Posts

Som nogle af jer kan huske, så startede Noomi og jeg til softagility i en klub hvor jeg vist ikke rigtig "passede ind" :blink: og Noomi nåede faktisk aldrig at prøve forhindringerne pga. div. krav om lydighed, kiropraktorundersøgelse osv., så egentlig vidste jeg ikke om det ville være noget for hende da vi stoppede i klubben... Nu er det jo bare sådan, at agility er "min" sport, jeg synes at det er super sjovt og har haft mange rigtig dejlige timer på banen med Futte og kunne godt tænke mig at se om det kunne være noget for Noomi også. Dog synes jeg ikke at hun umiddelbart passer til "almindelig" agility, jeg ville i hvert fald gerne prøve softagility af pga. de mere skånsomme forhindringer, så da vi smuttede fra den første klub, gik jeg på jagt efter en ny og fandt en hvor vi blev skrevet på venteliste. For et stykke tid siden fik vi så tilbud om en plads og Noomi og jeg drog afsted for at udforske klubben og vi blev virkelig positivt overraskede :klap:

Jeg må indrømme at første gang jeg skulle gå en banegennemgang gav det et stik i hjertet og jeg var lige ved at tude a050.gif Jeg har løbet agility med Futte i mange år og jeg vidste præcis hvordan den bane skulle løbes for at få Futte igennem og jeg savnede ham fuldstændigt sindssygt lige der :megaked: og tanken om at jeg nu skulle ud og prøve det samme med Noomi som bare ikke gider træning, har svært ved at holde koncentrationen og kontakten var mildest talt ikke særlig tiltrækkende :cry: Men jeg skulle blive klogere :banan: Min ikke-trænbare hund var pludselig fokuseret og "på" i en grad jeg aldrig har set hende før :klap::5up: og var faktisk ret god af en totalt begynderhund at være :klap::lun: Da vi tog hjem den dag havde jeg i den grad svært ved at få armene ned og bevare pessimismen :mrgreen: Og stilen er blevet holdt :5up: Noomi ELSKER agility, hun vælger de andre hunde fra og er ekstremt opmærksom på mig og hopper og springer og løber hen over A-bræt og balance som om hun aldrig har gjort andet :banan: Selvfølgelig skal hun lige lære at følge mine anvisninger, men at hun er så interesseret i agilty havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig :shock: :5up:

 

Dengang jeg købte Noomi sagde opdrætteren at "nu er det altså ikke en agilityhund du får" og jeg har ringet til hende og sagt at det var løgn!!! :mrgreen: Hun kommer afgjort ikke til at gøre sig blandt eliten, men mindre kan også sagtens gøre det for mig, bare det at vi har noget som vi begge synes er sjovt og at opleve at have den kontakt til hende, som jeg ellers efterlyser, er virkelig stort for mig :lun: Jeg æææælsker min hund :lun::hjerte:

Redigeret af Nollike
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk :5up:

 

Vi oplever det samme med Tacco, ikke fordi han altid er lige fokuseret til agility og han kan også godt finde på at rende lidt på skovtur, men energien og glæden og lysten til forhindringerne er simpelthen så stor. Så det er en glæde i sig selv.

Vi har af samme årsag droppet lydighed, det var næsten umuligt at holde hans fokus, han snusede mere i joren end kiggede på os og virkede temmelig ugidelig :???:

 

 

Pøj pøj med den smukke agiglityhund :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Nice...:-D:5up::hjerte:

 

æste først første linje som "SOFAgility" og troede lige det var noget med hvem der var bedst til at dovne den...:-D...så jeg måtte lige læse forfra to gange før jeg fattede det...:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

:blink::klap::5up: a050.gif:megaked::cry: :banan: :klap::5up: :klap::lun::mrgreen: :5up: :banan: :shock: :5up::lun: :lun::hjerte:

 

Hiihihi, se lige dit indlæg kun i smileys! Sikke et følelses register :mrgreen:

 

Ej det lyder da helt vildt fedt! Og hvor er det FEDT at du fik den kontakt som du søgte, yay for agillity!

 

:ae: for det med Futte... håber du får nogle helt nye øjne på banen med Noomi ved siden af dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk :5up:

 

Vi oplever det samme med Tacco, ikke fordi han altid er lige fokuseret til agility og han kan også godt finde på at rende lidt på skovtur, men energien og glæden og lysten til forhindringerne er simpelthen så stor. Så det er en glæde i sig selv.

Vi har af samme årsag droppet lydighed, det var næsten umuligt at holde hans fokus, han snusede mere i joren end kiggede på os og virkede temmelig ugidelig :???:

 

 

Pøj pøj med den smukke agiglityhund :hjerte:

 

Tacco er en plettet Noomi :mrgreen: Også pøj pøj til jer, det er simpelthen så skønt når man finder noget som i den grad fanger :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hiihihi, se lige dit indlæg kun i smileys! Sikke et følelses register :mrgreen:

 

Hi hi, det havde jeg slet ikke tænkt over :oops::lol:

 

Ej det lyder da helt vildt fedt! Og hvor er det FEDT at du fik den kontakt som du søgte, yay for agillity!

 

Ja, det havde jeg overhovedet ikke forventet :banan:

 

:ae: for det med Futte... håber du får nogle helt nye øjne på banen med Noomi ved siden af dig.

 

Det er overstået nu :-D Jeg ville selvfølgelig stadig kunne lave en gennemgang til Futte, men nu er det Noomi jeg løber med og vi skal lige have fundet fælles fodslag :5up: Oftest har hun snor på endnu. Jeg er egentlig ikke sikker på at det er nødvendigt (ud over når vi når til tunellen, men den har hun været igennem i dens fulde længde for første gang i dag, så det skal nok komme også :klap:) men der er nogle hunde på holdet som ikke er så glade for andre hunde, så jeg skal gerne være helt sikker på at hun bliver hos mig før jeg slipper hende. Jeg har dog haft lokket dem som har hundene som ikke har det så godt med at få en fremmed hund i hovedet til at gå væk og da gik det rigtig fint uden snoren og eftersom hun faktisk vælger de andre fra, så tror jeg egentlig godt at jeg kunne løbe uden snor, men indtil videre har hun den altså på. Det er bare sk**e svært at handle ordentligt mens man skal forholde sig til en snor også, så jeg vil rigtig gerne af med den snart så vi kan få noget flow i løbet og hun lærer at blive handlet med kropssproget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm, der går nok lidt endnu :oops: Eller rettere, jeg skal jo have en med til at tage dem, for at forvente at jeg håndterer hund, snor OG kamera på en gang, det er nok alligevel lidt i overkanten :mrgreen:

 

Mon ikke Ascha kunne tænkes at ville hjælpe, nu du har taget så fine billeder af hendes hund??:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så er vi kommet hjem fra årsafslutning i agilityklubben og NOOMI VANDT FOR-SJOV-KONKURRENCEN :banan::klap: Det er selvfølgelig altid sjovt at vinde (og Noomi vandt en lækker børste :5up:) men det der var bedst var faktisk, at der var flere af opgaverne som jeg var overbevist om at hun ikke kunne og så gjorde hun det bare alligevel :klap::klap: Måske jeg skulle lære at tro lidt mere på min hund? :hmm: :engel:

De øvelser jeg tænkte var sværest for hende var at hun bl.a. skulle løbe over noget plastik for at komme hen til mig og det var jeg helt overbevist om at hun ville løbe udenom, men det gjorde hun ikke :5up: Så var der en "næseprøve". Vi fik alle udleveret en klemme som vi skulle gå og nuldre lidt så hunden kunne dufte os. Den klemme blev så sat op på en snor bland andre klemmer og hunden skulle så finde den rigtige. DEN øvelse var jeg HELT sikker på at hun ikke ville kunne, men det kunne hun sgu!!! :banan::banan: Og så skulle der hentes genstande i et felt som skulle bringes uden for feltet og der klarede hun hele 9 og det var ret flot :klap:De skulle også hoppe igennem en ring og lave en freestyle-øvelse og ringen var jeg også ret sikker på at hun ikke ville tage, men den suppede hun bare som om hun aldrig have lavet andet :5up::mrgreen: og så skulle de pille 3 pølseguffer op fra en balje med vand i, men det har vi leget med nede i haven, så den var jeg ret sikker på at hun ville klare til ug og det gjorde hun også :5up:

 

Ihh jeg er stolt af min hund, hun overraskede mig positivt i den grad i dag!! :lun: Dejlig fornemmelse :klap::lun:

 

 

Og for at gøre en god dag helt perfekt, så fik vi også hilst på Bamseida som kom forbi :klap: Super hyggeligt!!! :5up: :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...