Hop til indhold

Har du personlig erfaring med Zylkene?


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Jeg har hørt fra flere de har bedre erfaringer med DAP sprayen. Fx at spraye på et tørklæde hunden kan have på, halsbåndet eller hundens tæppe.:-D

 

Tak for info.

 

Til jer der har købt DAP til stikkontakt, I skal lige vide der går 2 døgn før den virker optimalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det var dog irriterende at dyrlægerne giver den besked :evil:

Men de fik så solgt noget de tjener mere på...

 

Zylkene virker efter en time. Virkningen varer ca 4 timer og så er den potte ude.

 

Det vil sige, at du sagtens kan give det om morgenen og så er der ingen virkning om eftermiddagen. Hvis du vil have virkning igen om aftenen, kan du give det der også.

 

Misforståelsen ligger i, at når Zylkene gives ifm. adfærdstræning så vil man kunne se en effekt efter nogle uger.

Det er træningens effekt og ikke Zylkenes effekt.

 

Er en hund/kat imidlertid meget skræmt vil midlet givet over flere dage give en grundlæggende afslappethed, hvis dette middel altså er nok, som er god at starte nytårsskyderiet med i stedet for at vente til hund/kat allerede er kørt op i en spids af angst..

 

 

 

Tusind tak for dit indlæg :blink:

Jeg har prøvet DAP-sprayen i går og i dag og den virker rigtigt godt på både Herr Flick og Tinka :klap:

- den er så bare ikke så drøj, men der vil være nok til at hundene kan få en tålelig aften tror jeg :blink:

 

Men jeg kan altså dælme godt blive lidt indebrændt over den misinformation jeg og min mor har fået :evil::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt Zylkene til Jacki, efter råd fra dr. dyr.

 

Jeg aner ikke, hvordan hun vil reagere, når det går løs i morgen, men nu er det i huset, hvis hun får brug for noget til at tage toppen.

 

Da det jo virker pænt hurtigt, kan hun få sidst på eftermiddagen, når ungerne begynder at skyde, og så igen ved 10-tiden, så det er virksomt til midnat - hvis det altså bliver nødvendigt :???: Hidtil har hun ikke reageret, ej heller på et kæmpe brag i går eftermiddag :-D men hvis nu, så er det rart at kunne hjælpe hende :ae:

 

Problemet er bare at hun skal have midlet før hun viser uro, hvis det skal virke optimalt

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for dit indlæg :blink:

Jeg har prøvet DAP-sprayen i går og i dag og den virker rigtigt godt på både Herr Flick og Tinka :klap:

- den er så bare ikke så drøj, men der vil være nok til at hundene kan få en tålelig aften tror jeg :blink:

 

Men jeg kan altså dælme godt blive lidt indebrændt over den misinformation jeg og min mor har fået :evil::stupid:

 

Når det er sprayen du har købt... Dejligt den virker :banan:

 

Jeg har skrevet til firmaet bag Zylkene og fortalt hvordan nogle dyrlæger misinformerrer, så kan de gøre noget ved - eller lade være

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt fra flere de har bedre erfaringer med DAP sprayen. Fx at spraye på et tørklæde hunden kan have på, halsbåndet eller hundens tæppe.:-D

 

Jeg glæder mig til til at prøve zylkene imorgen.

 

Jeg har prøvet sprayen uden effekt på Pelle og en anden hund.

 

Men man skal jo heller ikke lukke øjnene for at uro også kan være tillært

 

Spændende hvordan du oplever Zylkene :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Når det er sprayen du har købt... Dejligt den virker :banan:

 

Jeg har skrevet til firmaet bag Zylkene og fortalt hvordan nogle dyrlæger misinformerrer, så kan de gøre noget ved - eller lade være

 

Ja jeg er rigtig glad for at det har sådan en god effekt... De er jo 3 bekymret vovser der skal være sammen i morgen aften, så det er skønt at kunne hjælpe dem lidt :blink:

 

Det lyder som en rigtig god gerning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Der er en del dyrlæger, der ikke vil sælge DAP, med den begrundelse at det er rent lotteri om de virker. Der er simpelthen nogle dyr, hvor virkningen er lig nul, niks, nada, zero og man kunne lige så godt have smidt (de mange) penge ud ad vinduet. Omvendt er der der så også andre, hvor det virker helt fantastisk.

 

Vi har altid et par DAP-hundehalsbånd liggende på internatet og de anvendes jævnligt (skal opbevares i fryser efter ibrugtagning for at bevare effekten... dog ikke mens hundene har det på! :slem:)

 

Jeg synes som regel at der er en effekt, dog ikke altid lige kraftig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en del dyrlæger, der ikke vil sælge DAP, med den begrundelse at det er rent lotteri om de virker. Der er simpelthen nogle dyr, hvor virkningen er lig nul, niks, nada, zero og man kunne lige så godt have smidt (de mange) penge ud ad vinduet. Omvendt er der der så også andre, hvor det virker helt fantastisk.

 

Vi har altid et par DAP-hundehalsbånd liggende på internatet og de anvendes jævnligt (skal opbevares i fryser efter ibrugtagning for at bevare effekten... dog ikke mens hundene har det på! :slem:)

 

Jeg synes som regel at der er en effekt, dog ikke altid lige kraftig.

 

Jeg har købt DAP halsbånd til Victor fra England, herfra www.nutrecare.co.uk ,her koster det under halvdelen af hvad det koster herhjemme. De anndre DAP produkter, Zylkene, Serene UM og Feliway er også billigere der. Man skal dog notere sig at man kun kan købe refills til diffuseren da da diffuseren der sælges fra denne side er med engelsk stik, så mm. man har en addaptor liggende:blink:

 

Vic fik sit DAP-halsbånd på for 8 dage siden, håber det bidrager til lidt formindsket nervøsitet imorgen. Der stod godt nok 10-14 dage i indlægssedlen i æsken, men det havde vi ikke lige læst...æv. Håber det hjælper alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er bare at hun skal have midlet før hun viser uro, hvis det skal virke optimalt

 

Det ved jeg godt - jeg kan bare ikke lide at skulle give hende noget som helst før det bliver nødvendigt :genert:

 

Jeg ved jo faktisk ikke, om det overhovedet er nødvendigt at give hende noget, da hun slet ikke har vist tegn på noget, og jeg vil også gerne have hende au naturel så længe som muligt, dette er jo hendes første Nytårsaften som "voksen" så for at få det rette billede af hendes eventuelle reaktion, er det nødvendigt at holde hende clean så længe som muligt :genert:

 

Giver det overhovedet mening :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det ved jeg godt - jeg kan bare ikke lide at skulle give hende noget som helst før det bliver nødvendigt :genert:

 

Jeg ved jo faktisk ikke, om det overhovedet er nødvendigt at give hende noget, da hun slet ikke har vist tegn på noget, og jeg vil også gerne have hende au naturel så længe som muligt, dette er jo hendes første Nytårsaften som "voksen" så for at få det rette billede af hendes eventuelle reaktion, er det nødvendigt at holde hende clean så længe som muligt :genert:

 

 

Giver det overhovedet mening :hmm:

 

Ja det giver perfekt mening og det er jo et valg man må foretage :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

For lige at runde den at med alternative beskeder omkring virkningen af Zylkene, så har jeg her svaret fra firmaet:

 

 

Hej Irene

1000 tak for mailen.

Vi er opmærksomme på problemstillingen og bruger mange ressourcer på at oplyse både hundeejere og dyrlæger. Heldigvis ved vi at budskabet fra hovedparten af dyrlæger er det korrekte - nemlig at Zylkene kan bruges umiddelbart inden fyrværkeri, skud transport osv. som du også skriver.

Jeg tror misforståelsen, som du nævner, stammer fra informationen om hvornår man sædvanligvis kan forvente resultater af en adfærdstræning. Vi vil skærpe vores opmærksomhed vedrørende dette når vi taler med dyrlægerne derude.

Vi vil også fremadrettet være opmærksomme på at gøre vores information om produktet så klar og tydelig som muligt og er meget taknemmelige for tilbagemeldinger fra jer ude i marken.

Med venlig hilsen/ Kind regards

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg godt - jeg kan bare ikke lide at skulle give hende noget som helst før det bliver nødvendigt :genert:

 

Jeg ved jo faktisk ikke, om det overhovedet er nødvendigt at give hende noget, da hun slet ikke har vist tegn på noget, og jeg vil også gerne have hende au naturel så længe som muligt, dette er jo hendes første Nytårsaften som "voksen" så for at få det rette billede af hendes eventuelle reaktion, er det nødvendigt at holde hende clean så længe som muligt :genert:

 

Giver det overhovedet mening :hmm:

Vi kom igennem en hel december (med to dages undtagelse hvor hun fik zyklene) uden medicin OG vi kom igennem et nytår ude på landet - også uden medicin.

 

For første gang nogen sinde i hendes 7 år :banan:

 

Så medicin og adfærdsbehandling år ud og år ind, kan altså hjælpe :-D

 

Det var ikke let, hun skulle stadig have afledning især udendørs om natten den sidste uge op til nytåret og jeg måtte de sidste to dagen inden d. 31 undlade alt andet end ultrakorte tisse-ture. Men stadigvæk er det et koloenormt skridt for hende og mig, at vi er kommet så langt :vuf:

 

At jeg så d. 1 i år måtte "kapitulere", og det endda inddørs, og give hende 1 stesolid er bare træls - men det var nødvendigt.

Vi var kommet hjem om eftermiddagen efter et oplevelsesrigt døgn sammen med andre mennesker og hunde, hun var meget træt og 3-4 kanonslag i rap lige ude foran min lejlighed var mere end hun kunne kapere :megaked:

 

Men 7-9-13 var det kun denne ene gang, at det var mere end hun kunne rumme - min dygtige hund :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...