Hop til indhold

Hund i bil med lukket bagagerum

Gæst Samson&Jesper
 Share

Recommended Posts

Gæst Samson&Jesper

Hej

Jeg har en Golden Retreiver, der snart er ved at være for stor til at sidde på forsædet. Jeg har en 4 dørs bil, hvor der altså er lukket bagagerum. Det jeg havde tænkt mig at gøre var at slå et sæde ned, således der bliver adgang fra kabine til bagagerum. Jeg havde tænkt mig at sætte et nylonnet eller lignende op for at adskille kabine og bagagerum. Derudover havde jeg tænkt mig at anskaffe en form for for bur til bagagerummet som på en eller anden måde skulle kunne sættes fast så den ikke "flyver" rundt. Jeg har bare ikke rigitg kunne finde nogle bure der henvender sig til biler med lukket bagagerum, så derfor vil jeg spørge herinde om der er nogen der har erfaringer og gode ideer med dette. Det skal siges at det er en bil med et rimeligt stort bagagerum. Håber i kan hjælpe.

Mvh

Jesper

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Hvis hunden er tryg og glad, og kan se ud af buret og ind i bilen, så er det en fin løsning. Men hunden skal ikke have tendels til køresyge.

Jeg vil til enhver tid foretrække et bur i bagagerummet, frem for en "løs hund" på sæderne, det er for farligt for hund og mennesker. I øvrigt har jeg en veninde der på tragisk vis mistede sin elskede hund, fordi den hoppede ud af bilen da hun skulle hende noget bag i bilen da hun holdt på en rasteplads... det var frygteligt, og var ikke sket hvis hunden havde været i bur, eller havde haft sele på.. :megaked:

www.skøde-hunden.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Jeg har en Golden Retreiver, der snart er ved at være for stor til at sidde på forsædet. Jeg har en 4 dørs bil, hvor der altså er lukket bagagerum. Det jeg havde tænkt mig at gøre var at slå et sæde ned, således der bliver adgang fra kabine til bagagerum. Jeg havde tænkt mig at sætte et nylonnet eller lignende op for at adskille kabine og bagagerum. Derudover havde jeg tænkt mig at anskaffe en form for for bur til bagagerummet som på en eller anden måde skulle kunne sættes fast så den ikke "flyver" rundt. Jeg har bare ikke rigitg kunne finde nogle bure der henvender sig til biler med lukket bagagerum, så derfor vil jeg spørge herinde om der er nogen der har erfaringer og gode ideer med dette. Det skal siges at det er en bil med et rimeligt stort bagagerum. Håber i kan hjælpe.

Mvh

Jesper

Håber ikke du mener det alvorligt. Hvad med at have hunde på bagsædet i en sele. Hvad hedder din hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden er tryg og glad, og kan se ud af buret og ind i bilen, så er det en fin løsning. Men hunden skal ikke have tendels til køresyge.

Jeg vil til enhver tid foretrække et bur i bagagerummet, frem for en "løs hund" på sæderne, det er for farligt for hund og mennesker. I øvrigt har jeg en veninde der på tragisk vis mistede sin elskede hund, fordi den hoppede ud af bilen da hun skulle hende noget bag i bilen da hun holdt på en rasteplads... det var frygteligt, og var ikke sket hvis hunden havde været i bur, eller havde haft sele på.. :megaked:

www.skøde-hunden.dk

Hvis man så i samme ombæring husker på at bagenden i en bil faktisk er skabt til at krølle sammen ved en kollision.....

Et lukket bagagerum med et levende væsen i ved en kollision.....Ja jeg kan sagtens forestille mig resultatet.

EN stationcar elelr anden bil med åben adgang til bagagerummet, vil man stadig have adgang til bagagerummet og buret, såvel som overlevelsesplads bag i bilen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligesom hunden i et lukket bagagerum ikke vil have mulighed for at sidde op eller på anden måde have nogenlunde bevægelsesfrihed, som må være et must.

Jeg ville smække en sele på hunden og have den siddende på bagsædet hvis det var min hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer vel også an på hvor meget og hvor langt du kører med din hund. Hvis det drejer sig om kort tids anbringelse på vej til hundeskov, strand eller anden aktivitet for hunden, så vil jeg ikke synes det er noget problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer vel også an på hvor meget og hvor langt du kører med din hund. Hvis det drejer sig om kort tids anbringelse på vej til hundeskov, strand eller anden aktivitet for hunden, så vil jeg ikke synes det er noget problem.

Ligeså vel som vi som mennesker skal have sele på - også på de korte ture, skylder vi vel også vores hunde at være bedst muligt sikret? Også på de korte ture.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Troede ikke det var et problem med en hund bagagerummet, men så ender vi da bare med et prøve en sele på bagsædet.

Hvilken bil har du helt præcist?

Hvis vi snakker sedan model, så nej der bør du absolut ikke lægge din hund i bagagerummet. Du kan selv regne ud hvad der sker hvis der er en der kører op bagi dig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg har lært det så er det IKKE meningen at hunde skal flagre rundt, rejse sig op og gå en lille tur!

Også derfor at de SIKRE hundebure har lav højde så vidt jeg erindre!?!?!?!

Jeg kender et par stykker som har deres hund i bagagerummet, nogle bruger en sele som de så kobler fast (du må ikke spørge hvor, vi bruger bur i vores van). Dette kan man så syntes om eller lade være.

Men husk næste gang i skal gå ned og handle, det kan faktisk være farligt at gå over vejen, når spritbelisten kommer kørende kl 14 :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med en sedan og dermed begrænset mulighed for at sætte et bur ind i biler er en sele at foretrække.

Måske vil denne tingest være om ikke et alternativ ,men så bedre en ingenting.

Backseat barrier.

[ATTACH]16825[/ATTACH]

Den kan blandt andet får hos Kurgo hvor de også har seler m.m.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligeså vel som vi som mennesker skal have sele på - også på de korte ture, skylder vi vel også vores hunde at være bedst muligt sikret? Også på de korte ture.

MK siger det så fint.

Iøvrigt sker langt de fleste uheld, på netop de korte ture. Og det må derfor antages at være hér man skal sikre sig bedst muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

MK siger det så fint.

Iøvrigt sker langt de fleste uheld, på netop de korte ture. Og det må derfor antages at være hér man skal sikre sig bedst muligt.

Nu var det ikke lige traffiksikkerhed jeg tænkte på, men om hundens velbefindende er i stor fare, ved at ligge i et bagagerum på en kort tur. Dét mener jeg ikke at den er........

Men for at gå med livrem og seler, så kan man jo godt give den en sele på som kan sættes fast i den D-ring der sidder i bunden........

Men helt sikkert bliver det jo aldrig........ ikke engang at blive hjemme.... de fleste uheld sker i hjemmet......... :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: jeg vil kalde det dyrplageri at smide en hund ind et bagagerum som er varm og hvor der ingen ventilation er.

Og hvad hvis man bliver påkørt bagfra, så kan det være meget svært at få hunden ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Inden man går ud og køber en bilsele til sin hund, skal man lige være OBS på, at dem der skal fæstnes med en karabinhage har 0 sikkerhed ved selv en simpel kollision i lav hastighed!

Se gerne dette link, hvor forskellige bure og den karabinhage til visse hunde bilseler er blevet testet:

Hund og biler

Der er ikke noget blod i disse videoer :vuf:

Sry for OT!

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:du kan da havde den på bagsæddet eller på gulvet ved forsædet. jeg ville nok havde den i transportkasse eller på bagsædet på et tæppe.:5up: så husk en sikkerhedsselen til hunden.:hmm::vuf::vuf::vuf:ikke et lukket gagagerum man sætter da heller ikke sine børn der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver hunden lavet til pomfritter når den rammer tremmerne i buret ved kollision eller skal bure forbydes og sele påbydes?

Ved korte ture har jeg svært ved at se at det ligefrem skulle være dyremishandling.....

Hvorfor sammenligne hunde med børn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver hunden lavet til pomfritter når den rammer tremmerne i buret ved kollision eller skal bure forbydes og sele påbydes?

Ved korte ture har jeg svært ved at se at det ligefrem skulle være dyremishandling.....

Hvorfor sammenligne hunde med børn?

hvis bilen er brændende varm, lad os sig 80 grader, så går der ikke lang tid før hunden kolapser. Nu ved jeg ikke hvad du kalder korte ture?

Mange bure er kollisionsikrede. Vil gerne vide hvordan du vil få en hund ud af en bagagerum hvis bagenden er kvadret?

Har kørt på de europæiske veje i mange år, her set mange grimme ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhø... Forsædegulvet???:roll:

Og hvad sker der liige med hunden hvis airbaggen udløses? (knæk:scared:)

Hvis jeg havde bil, så ville jeg helt sikkert have bilen indrettet til hundekørsel med højeste sikkerhed, altså et sidelæns bur der er forsvarligt fastspændt.

Du kunne evt. fjerne bagsæderne helt og anbringe et bur på gulvet tæt op af forsæderne. Med åbningen hen mod den ene dør:shock:. Det skal ikke være noget stort bur. Jo mindre (smallere) buret er, jo større chance har hunden for at slippe godt fra et uheld.. Størst sikkerhed opnår man med et bur, der er så smalt at hunden har svært ved at vende sig. Med en låge i begge ender.

Nu har jeg ikke bil, så derfor har jeg et dyrt Falck-abonnement for at kunne komme til dyrlæge med en syg hund en gang hver andet år eller sjældnere.

Jeg tager altså ikke -aldrig!- en taxa. Og heller ikke jatak til venlige naboers tilbud om kørsel.

De "sikkerhedsseler" der findes i dag er ikke sikre for hunden. De forhindrer bare at hunden bliver slynget gennem bilen med voldsom fart.

Selv den bedste sele vil skade hunden hvis hunden bliver slynget af sted.

--De er jo ligesom gå-seler? HVEM har en gåsele, som man kan løfte hunden op med, ---og SLYNGE den rundt med kæmpefart. Jo større hunden er, jo alvorligere bliver den skadet i hals og ryg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg havde bil, så ville jeg helt sikkert have bilen indrettet til hundekørsel med højeste sikkerhed, altså et sidelæns bur der er forsvarligt fastspændt.

Har du evt. link til et sådant bur ?

Det må være beregnet til at sætte på bagsædet og spænde fast med sikkerhedsselen ?

Det kunne jeg nemlig godt tænke mig at kigge lidt på.

Har selv en sedan (fik den før hunden, som jo startede som "plejebarn", så det var ikke lige planlagt)

Link til indlæg
Del på andre sites