Hop til indhold

Naboer... suk


vinhou
 Share

Recommended Posts

For at gøre en lang historie kort: Vi bor i et "rækkehus/gårdhus" med en overdækket gang, hvor folks hoveddøre så ligger op til. Vores kvindelige nabo der sidder i kørestol kan IKKE lide hunde.

 

Idag da vi kom hjem sammen med Sascha var hende og hendes mand på vej ind i deres lejlighed. De siger så nærmest i forbifarten "Pas lige på den hund der", og jeg tænker, at det nok er fordi hun er bange for hende, så jeg stopper pænt op og siger, at vi skal nok blive her.

 

Så siger hun, at "vi skal passe på hun ikke tisser herinde i gangen", hvortil jeg svarer at det kunne hun aldrig finde på. Så siger de, at joh, det har de da selv set.

 

Så siger jeg at "ej, det har hun altså aldrig nogensinde gjort!" De siger så igen, at jo, det har de selv set. Jeg svarer så, at så lyver de altså. De siger så ligesom bare "nå" og er igen på vej ind i lejligheden, men jeg siger så, at jeg gerne lige vil vide hvornår de har set det og hvor?

 

De siger så at det var herude på gangen, jeg spørger så hvor det præcist er. Manden peger så udenfor deres dør og op ad væggen (!!!) og siger "lige der" - og så siger jeg "hallo, hun er en hunhund, hun kan slet ikke tisse op ad noget som helst!!!"

 

Så går de ind og lukker døren.

 

Iiiiih det pissede mig bare sådan af! Aldrig aldrig ALDRIG kunne Sascha finde på at tisse indenfor - hun vil KUN tisse på græs eller jord, og altså... bare det at de siger de har set hende gøre det OP AD VÆGGEN, som ligesom er en umulighed...

 

SUK!!

 

Det er ikke tit jeg sådan bliver gal, men sådan en omgang løgn og uretfærdighed, det kan jeg bare ikke have.

 

Der er ingen hunde her omkring der ligner Sascha og de kender os og ved, det er os der har hende. De kan altså ikke have taget fejl - det har udelukkende været for at genere os eller give os skyldsfølelse eller hvad ved jeg.

 

Så - nu har jeg lukket lidt galde ud og er blevet lidt mere rolig. Dumme sure dame, som forøvrigt heller aldrig siger hej når man hilser. Dumme! At beskylde min fine lille vovse for den slags! :evil::hjerte::vuf:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Ville smide et billede i postkassen af din hund der sidder ned og tisser....:mrgreen:

 

Min mor har haft nogen dumme naboer, der klagede over at jeg har mine hunde med på besøg derude...men det var åbenbart ikke noget problem for dem at ligge og knalde så højlydt at min bror ikke kunne sove....:roll:

 

Måtte sende kopier af hundenes registreringskort ned til boligselskabet og skrive en længere smøre om at jeg ville gå til lejernes landsorganisation hvis min mor modtog flere trusler om udsættelser pga. nogen hunde de mente boede der...ifølge lejekontrakten må man godt have besøg af hund, så de skulle ikke komme for godt i gang...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.............

 

Jeg tror ikke du kan stille noget som helst op mod dén nabo...... DU ved at DIN hund ikke har tisset inde og aldrig ville gøre det.

 

Jeg er ikke sikker i dét her tilfælde, men nogen gange kan overdreven til næsten uforskammet venlighed få sådan nogen mennesker til at trække snuden til sig...... Men du skal ikke hidse dig op og forsøge at bevise at det ikke er din hund der tisser i gangen, på grund af dem....... det er spild af gode kræfter.........

 

 

 

 

*og jeg ved godt at det er sindsygt svært at lade være*

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville være ligeglad.. Det skulle ikke ødelægge mit humør! Og jeg ville heller ikke komme med antydninger eller sige "se min hund har ikke tisset på din dør idag..er hun ikke dygtig?".. (men off topic: tæver kan altså lette ben.. Nogle af mine tisser som hanhundene med benet godt oppe i luften.Ellers kan de ikke ramme et godt sted.. og hvis det gode sted er op ad et træ, så letter de ben)..

Vi bor 3-400 meter uden for en lille by.. I udkanten af byen bor en stor hund som er ude dag og nat.. Og den gør konstant! Mange af dens naboer kommer og klager her. For det må være vores hunde de kan høre. Mange hunde= alt gøeri kommer fra de mange hunde.. Men det får mig hverken til at ligge søvnløs eller pisser mig af.. Jeg VED mine ikke er ude om natten eller står og gør time efter time når de er ude. Det giver ligesom sig selv når de aldrig kommer ud alene...

Ignorer deres sure opstød og bliv ved med at hilse venligt på dem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville være ligeglad.. Det skulle ikke ødelægge mit humør! Og jeg ville heller ikke komme med antydninger eller sige "se min hund har ikke tisset på din dør idag..er hun ikke dygtig?".. (men off topic: tæver kan altså lette ben.. Nogle af mine tisser som hanhundene med benet godt oppe i luften.Ellers kan de ikke ramme et godt sted.. og hvis det gode sted er op ad et træ, så letter de ben)..

Vi bor 3-400 meter uden for en lille by.. I udkanten af byen bor en stor hund som er ude dag og nat.. Og den gør konstant! Mange af dens naboer kommer og klager her. For det må være vores hunde de kan høre. Mange hunde= alt gøeri kommer fra de mange hunde.. Men det får mig hverken til at ligge søvnløs eller pisser mig af.. Jeg VED mine ikke er ude om natten eller står og gør time efter time når de er ude. Det giver ligesom sig selv når de aldrig kommer ud alene...

Ignorer deres sure opstød og bliv ved med at hilse venligt på dem :lol:

 

De får mig til at tænke på den gang der havde været noget ballade med en hund der havde rendt løs i vores lille by om natten, folk var sikre på at det var Baldur, og da jeg så fortalte at det ikke kunne være ham fordi han sover i vores seng i mine arme om natten, så blev jeg fandeme spurgt "om jeg nu var sikker på at han havde været der hele natten" :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Naboer kan være sære.

 

Jeg kan sagten forstå din retfærdige vrede for det er bare så surt at blive beskyldt for lige præcis noget af det man sørger for ikke sker.

Prøv at tage det oppefra og ned hvis du kan.

 

Jeg blev pisset af for et års tid siden da genboens ca. 8 datter sagde til en gæst: "Pas lige på den hund der - og pegede over på Pelle i vores indhegnede have - den kommer nogle gange herover" :evil:

Sagt med høj gennemtrængende stemme så alle ude i deres haver kunne høre det.

 

Da jeg sætter en ære i ikke at lade mine hunde genere andre, ramte det naturligvis et ømt punkt og jeg råbte da også til hende.

Hendes forældres cavalier derimod blev lukket ud i deres uindhegnede have og løb naturligvis rundt i kvarteret.

 

Det værste nabofnidder omkring hunde jeg nogensinde har været ude for, var da jeg boede i lejlighed i et hus med tre lejligheder.

Jeg boede på hele 1. salen.

Ejeren indrettede stueetagen og 2. sal til et Bo- og naboskab for psykisk handicappede mennesker og der boede således ud over mig 8 andre personer i huset.

En dag modtog jeg en opsigelse på 8 dage, eller jeg skulle skille mig af med hundene, pga. de generede underboerne :shock:

 

Jeg røg derned og bad om en forklaring. Kvinden der var ansat til at "passe dem" hentede Anni frem og sagde det var hende der havde en klage. Jeg var ikke specielt pædagogisk men krævede en forklaring. Det havde hun ikke, men da jeg pressede på begyndte det stakkels menneske at stå og vifte med begge arme og sagde så til sidst:"Her lugter af hund når de går forbi" :stupid:

 

Jeg måtte bruge penge på en advokat for at blive boende!

 

Senere fortalte en af medarbejderne i naboskabet at udlejer havde indsmigret sig hos Anni og siddet over kaffe og fortalt hende hvor meget mine hunde generede, og fået hende med på den.

Han ville gerne have mig ud, så han kunne indrette min etage til flere værelser og den var lederen helt med på fordi h*n fik bonus for hver beboer hun kunne stoppe ind i huset :evil:

 

Udlejer havde kontrakt på hvert værelse så det var naturligvis meget mere lukrativt end at leje mig en hel lejlighed.

 

At selvsamme Anni passede lederens hund i dagtimerne, en meget gøende Llasa apso, var uden betydning :damn:

 

Jo naboer kan være skønne.

 

Her hvor jeg bor nu er der kold luft fra naboerne på begge sider og det har der været fra dag et.

Sidste år lillejuleaften, ringede den ene nabo til mig og fortalte at Pelle havde gravet et ben ned under plankeværket mellem vore haver. Ups, det havde jeg ikke set og lovede naturligvis at ordne det.

Hun ringede af uden så meget som et "god Jul".

 

Det viste sig at der var gravet i gruset så der var et hul under plankeværket på ca 10 cm. Benet var grevet ned på min side, men Pelle havde altså rodet i deres side af gruset.

Link til indlæg
Del på andre sites

hihi jeg ville sige højt hej og "min hund har ikke pisset op af din dør idag, er den ikke dygtig" med et stort smil næste gang jeg ser hende:mrgreen:

 

At nogle folk ikke har andet i livet at give sig til end at være mugne på deres naboer:rolleyes: de burde få sig en hobby...

 

 

Erj, total næsvished......jeg elsker :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes også at dig og sascha bare skal holde næsen i sky og skide naboen et stykke, det lyder som den slags mennesker du aldrig ville kunne tlfredsstille.

 

 

Jeg ser for mig, en snobbet dame i pels, som bliver skubbet af hndes underkuede mand i en grim stribet habit, og en gamel hat. Total under tøflen. Rimelig grineren billed at have i hovedet, jeg ville ønske jeg kunne dele det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha... sikke gode naboeksempler (gode og gode, ihvertfald specielle) og kommentarer der er kommet. :klap:

 

Forøvrigt ved jeg godt (men kun fordi jeg har læst det herinde) at nogle tæver letter ben - Sascha har dog aldrig gjort det (og ville nok heller ikke rigtig kunne pga. sin hofte, hun er lidt "stiv" i bagbenene), så mon ikke min kommentar var på plads? :blink:

 

Jeg har nu heller ikke tænkt mig at sige noget til hende om at min hund ikke tisset på hendes dør idag og den slags - jeg går mere ind for fred og fordragelighed, og om det så skal være baseret på total ignoreren, så må det være sådan. :fornaermet::genert:

 

Heldigvis er min genbo, der også sidder i kørestol, super venlig og har også 2 hunde, så vi er i det mindste ikke de eneste på gangen der har vovse. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
De får mig til at tænke på den gang der havde været noget ballade med en hund der havde rendt løs i vores lille by om natten, folk var sikre på at det var Baldur, og da jeg så fortalte at det ikke kunne være ham fordi han sover i vores seng i mine arme om natten, så blev jeg fandeme spurgt "om jeg nu var sikker på at han havde været der hele natten" :damn:

 

 

haha....har han selv nøgle? :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...