Hop til indhold

vintertøj til hund


viviansen
 Share

Recommended Posts

Nu er det da blevet vinter her hos mig! og for første gang synes jeg ikke jeg har noget tøj der er godt nok til My.

 

Hun har en slags strikketrøje men den er slet ikke varm nok i den her kolde blæst og så har hun et dækken med fleece på indersiden og noget vand/vindtæt på ydersiden. Det er dæknet vi plejer at bruge men det var ikke nok idag :( hun frøs min lille hund.

 

Er der nogen der har erfaringer med noget dragtlignende? altså med lidt ben i, til de helt små hunde? det bliver jo nødt til at være noget meget let materiale når hunden kun vejer 2 kg.

 

Hilsen Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, mine har heldragter. De passer til hunde med "myndeform" og er italiensk design. Dem Hurtta har er til mere "buttede" hunde :D

Det kræver lige noget tilvænning, men så er de også glade for dem. De giver lige noget ekstra beskyttelse, som er nødvendigt i sne og blæst :D

 

19-03-2008-022.jpg

Her forleden hvor der kom en masse sne og det blæste, havde mine tøser fået dem på. Men da vi kom ud i skoven, var det alligevel ikke så slemt og vi tog dem af dem igen. De kunne alligevel godt nøjes med striktrøjen :lol:

Men her er Amy lige fanget med heldragten på :D

 

Jeg kan kun anbefale, at du køber et sted hvor du kan tage hunden med. Vi prøvede mange heldragter, før vi fandt noget der passede tøserne :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det da blevet vinter her hos mig! og for første gang synes jeg ikke jeg har noget tøj der er godt nok til My.

 

Hun har en slags strikketrøje men den er slet ikke varm nok i den her kolde blæst og så har hun et dækken med fleece på indersiden og noget vand/vindtæt på ydersiden. Det er dæknet vi plejer at bruge men det var ikke nok idag :( hun frøs min lille hund.

 

Er der nogen der har erfaringer med noget dragtlignende? altså med lidt ben i, til de helt små hunde? det bliver jo nødt til at være noget meget let materiale når hunden kun vejer 2 kg.

 

Hilsen Gitte

 

Ja, hod loppetjansen kan du købe en fleecedragt med ben i. Den lukkes på ryggen, og der er fri bagpå hvis hunden skal af med noget. Det er en unisex. Tage lige et billede og lægge ind til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du et overtræk til fleecedragten? mere fordi den hjælper da ikke noget i blæst, og hvis det er vådt :)

 

Nej det har jeg ikke, men Groa kan godt holde varmen i den selv om det blæser. Stoffet er jo godt til at holde på kropstemperaturen.

Ok, jeg synes så vinden normalt piver lige igennem den slags. Men det vigtige er jo at hunden er varm :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du et overtræk til fleecedragten? mere fordi den hjælper da ikke noget i blæst, og hvis det er vådt :)

 

Man kan købe overtræk til.. Jeg har nemlig både fleecen og overtræk-dimsen (de kan knappes sammen så det bliver til én) og kan bestemt anbefale begge dele.

 

Jeg har dog taget bagbenene af, dem var Stella ikke ret begejstret for!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du et overtræk til fleecedragten? mere fordi den hjælper da ikke noget i blæst, og hvis det er vådt :)

 

Man kan købe overtræk til.. Jeg har nemlig både fleecen og overtræk-dimsen (de kan knappes sammen så det bliver til én) og kan bestemt anbefale begge dele.

 

Jeg har dog taget bagbenene af, dem var Stella ikke ret begejstret for!

 

Hvor har du købt overtræk?

det vil nemlig være rart at have over når hun render i det høje sne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :D det er nogle fine dragter i har, den der lyserøde er da lidt fræk :wink:

Jeg har kigget på Loppetjansen og fundet en der muligvis kan bruges, det kunne være rigtig rart hvis de skrev hvad dragten vejer! der står den er lavet i kraftigt materiale men hvis det betyder den vejer 500 gr er det jo for voldsomt til My :(

 

Det med at prøve den først vil helt sikkert være det bedste, for My er lang og smal men desværre har jeg ikke set dragter i nogen butikker i mit nærområde.

 

Det er føste gang My ser rigtig sne og hun synes det er så sjovt, hun spæner rundt og er helt fjollet :lol: efter 5 min så FRYSER hun og vil ind, så idag nøjes vi med små lufteture og så kan hun ellers lege i haven, hvor hun hurtigt kan komme ind og få varmen :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...