Hop til indhold

Engelsk Cocker Spaniel


Gæst bovig
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til at anskaffe mig en en 3 årig Cocker spaniel, som ejeren desværre ikke kan have mere. Men jeg har en kat på ca 7 år og mit spørgsmål går ud på , om der er nogen der har bekendtskab til , hvordan en Cocker spaniel er over for katte. ? Den har ikke før været sammen med katte. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en jagthund, så du kan nok forvente du skal passe godt på katten, men stil dig ind foran, afspær hunden vejen og forklar den klart og tydeligt at man ikke må jagte katten og sørg for katten altid har et sted hvor den kan komme væk fra hunden. Med lidt træning og held kan de såmænd blive helt gode venner. Har en veninde der har fået en 3år gammel cocker hjem, den og katten er i dag super gode venner.

 

Lige et billede af vores cocker og katten:

[ATTACH]17592[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er de søde..ja det er jo så også det jeg håber vil ske med de to :o))

Men så er der da håb for det vil gå godt. Det ville jo også være synd hvis katten hvis hun skulel jagtes rundt .:-D

 

Det kan du nok godt regne med hun bliver i starten, men så må du stoppe det :blink: Det er nok ikke sikkert de ender med at ligge sådan hvis katten ikke er vant til hund, men de kan ende med at acceptere hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville købe en dørspærre, altså et børnegitter.

Så katten kan komme i et rum uden at skulle jages. Nogle cockerer er energiske og stædige og netop ved skift af hjem måske noget stressede. Bare så den ikke afreagerer på katten.

En cocker kan sagtens springe over, men de fleste gør det ikke, altså når man har styr på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville købe en dørspærre, altså et børnegitter.

Så katten kan komme i et rum uden at skulle jages. Nogle cockerer er energiske og stædige og netop ved skift af hjem måske noget stressede. Bare så den ikke afreagerer på katten.

En cocker kan sagtens springe over, men de fleste gør det ikke, altså når man har styr på dem.

 

Netop :5up: og også gerne et sted i rummet hunden er hvor katten kan komme op eller under og hunden ikke kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke Hunden eller Vi Med Hund der for nylig kørte en artikel med hvordan man introducerer hund og kat for hinanden?

 

Begge dele er at finde på biblioteket, og mon ikke de evt. (hvis ingen herinde ved det) kan hjælpe med at finde det rigtige nummer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...