Hop til indhold

Bider i vægge osv...........


Gæst Tmoa
 Share

Recommended Posts

VIL LIGE BENYTTE DENNE MÅDE HER TIL AT ØNSKE JER ALLE EN RIGTIG GLÆDELIG JUL.... TIL ALLE DER HAR GIVET ET RÅD MED PÅ VEJEN, MEN IKKE MINDST TIL NINJAMOR SOM VIRKELIG HAR VÆRET EN STOR STØTTE GENNEM VORES LILLE FORVANLING MED RONJA:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 359
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi har haft den dejligeste jul med Ronja....hun var alene hjemme juleaften, 7 timer,det gik fint,intet ødelagt:-D vi havde også været ude på en dejlig tur med kælkene først.

Igår havde vi så Ronja med ud til mine forældre til fuldt hus, jeg var noget spændt på hvordan hun ville tage det med alle de mennesker, men det gik super, hun hyggede, kælede med de forskellige og lagde sig ellers bare ned og sov:hjerte::hjerte::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at efter Ronja har været i løbe tid er hun begyndt at gø mere...både når der går nogle uden for men også når vi er ude at gå og vi møder hunde, hun er meget mere på vagt overfor andre hunde... før løb hun bare over og legede med dem, nu skal de lige ses an først... vi skal ud i en hundeskov her idag er spændt på hvordan hun vil tage de andre hunde hun møder.....:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine tæver er også blevet mere gøende, læs vagtsomme efter 1 ste løbetid. Nok pga ændrede hormoner, de er voksne nu , mener de.

Og jeg har oplevet at andre hunde, især tæver er mere på vagt, altså mindre afslappede og mere afstandstagende overfor dem, når de er kønsmodne.

Men mange hunde af DSG racen er da en del støjende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej er virkelig også glad for at læse med i denne tråd, og det er bare så fedt at det går så meget bedre! For både dig og Ronja :-D

 

 

Lige det med katten og løbe efter, ved godt at du har mange andre ting at øve med hende, men hjemme ved os siger vi nej og stopper hunden 1-2 gange når han spæner efter katten - bliver han ved, får han snor på. Ikke i lang tid, men indtil han er faldet lidt ned og fået opmærksomheden hen på noget andet.

 

At katten så er skide strid og med vilje spæner frem og tilbage lige foran næsen på ham er selvfølgelig irriterende, men det må hunden lære at leve med.

 

Motor har en ting med at liste, så hver gang han lister hen i mod katten roser vi ham når han gør det helt stille, han når tit helt frem og så kører halen i propel og han trykker katten hårdt på ryggen med hovedet eller poten - det gider katten ikke, men tror bare ikke Motor ved hvad han ellers skal gøre for at komme i kontakt med ham.

 

Der er virkelig store fremskridt med de 2 på en måned. Og eneste vi har gjort er at rose rolige bevægelser, sige nej og flytte ham når han gør af katten, give snor på når han stæser efter ham.

 

PS - Motor kigger også lige engang imellem dybt i kattebakken. Heldigvis tager han det med ind på hyggetæppet, så vi når at opdage det inden han går for meget i gang med "godbidden" :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går fint når Felix er ude på badeværeslet, døren stå åbent derud til og Ronja virke ikke til at tage sig af ham,men hvis han kommer ud derfra går hun helt amok og gøer af ham.:vuf::vuf::vuf:

Jeg kan godt aflede hende med et ben eller noget i den stil men der går som regl ikke så længe så går hun der hen igen og starter forfra...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv øv..........:cry::cry::cry:

Ronja har nu bidt i væggen i køkkenet og i dørkarmen ud til gangen....

Blev bare så gal...........

Hvorfor nu det.....

Og ja og nej.....vi har ikke været så meget ude at gå hverdag som hun plejer her i ferien.................ØV......:cry::cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Øv øv øv..........:cry::cry::cry:

Ronja har nu bidt i væggen i køkkenet og i dørkarmen ud til gangen....

Blev bare så gal...........

Hvorfor nu det.....

Og ja og nej.....vi har ikke været så meget ude at gå hverdag som hun plejer her i ferien.................ØV......:cry::cry:

 

Du har selv svaret på det...

 

Der ER et problem og det skal stadig trænes. Det er desværre den barske virkelighed.

 

Dejligt at hun tog fyrværkeriet pænt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja øv..... men hvorfor gør hun det når vi er hjemme hos hende ?????

 

Hun gør det muligvis pga frustration forårsaget af ????? Det er svært at svare på uden at have set hende, men ændringer i hverdagen, det kan være alt lige fra mindre ro til for lidt aktivering - færre ture til smerter.

 

Hvis du er stresset/urolig og hun mærker det, kan det give sig udslag i at gamle uvaner dukker op.

 

Jeg ved det er utrolig svært, men det gør det værre at du bliver vred, for det fatter Ronja ikke en bønne af og så bliver hun bare mere frustreret.

 

Hverdagesmønstret skal vedligeholdes ved denne type problemer og efter nogen tid uden adfærden vil hun være vænnet af med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der har jo ikke været det mønstre som der plejer med vi går tur tidligt og følger drengene i skole.... det starter jo heldigvis på igen i morgen, og så har vi nok ikke været ude at gå nok med hende som vi plejer....

Hun har været alene i min. nogle timer næsten hver dag og det havde indtil igår forløbet helt fint....:-D

Men lige i går gik det ikke...:vedikke:

Og tror faktisk at hun gjorde det mens jeg var inde i stuen sammen med Anton, de store var ikke hjemme....

 

Ville være dejligt at have råd til en der kunne komme ud og se om vi gør noget helt galt som vi ikke selv er klar over, denne hunde verden er jo rimelig ny for os....

Til Ninjamor.... Tager du ud og rådgiver omkring hunde ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Må indrømmer atmit hjerte sad langt oppe i halsen da jeg kom hjem fra job....Mon Ronja havde klaret dagen uden at spise af vores hus????:shock::x2:

Jubiiiii:bigsmile::bigsmile: Intet var ødelagt...............:hjerte::klap::hjerte:

Vi tog en lille tur da vi kom hjem, og en time efter tog vi igen afsted, til fodbold med Oscar...og igen:5up::klap: Dejligt.....Flot Ronja:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv....øv....øv.......Nu er den bare gal igen,,,,,nu har hun de sidste 2-3 dage bidt i tapetet i køkkenet....både når vi er hjemme og når hun er alene hjemme...... nu er jeg sku ved at opgive igen.......:evil::cry::cry::cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg ikke...men hun virker ikke som en hund der har ondt...hun bider i sine kødben, leger, hun spiser ikke rigtig sin tørfodder for tiden... men vil gerne have alt muligt andet at spise...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...