Hop til indhold

Bider i vægge osv...........


Gæst Tmoa
 Share

Recommended Posts

Ja vi er jo startet igen på job mandag,hun har været ude at gå og lege med hunde i min en time hver morgen når vi har fulgt de store i skole...laver "søge" lege og hun flår mælkekartoner i stykker erter godbidder hverdag hun får hver dag inden jeg går et ben med frossent leverpostej i til at hygge sig med inden jeg går....hun sover ved siden af mig hver nat...når hun skal være alene i mere end 6 timer så kommer Magnus hjem og går med hende eller naboen eller min far....

Hun kan sagtens holde sig, det er rigtig lang tid siden at hun har tisset eller lavet inden for.... det er kun det med at hun bidder i væggene....:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 359
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ikke lige så mange timer , men hun var stort set alene hverdag....

Men hun kan jo også finde på at bide der når vi er hjemme,min mor har købt noget tobakosovs(ved ikke lige hvordan det staves) til at smøre på der hvor hun bider....for det holder jo ikke hun nu er startet i køkkenet.. ..:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ikke lige så mange timer , men hun var stort set alene hverdag....

Men hun kan jo også finde på at bide der når vi er hjemme,min mor har købt noget tobakosovs(ved ikke lige hvordan det staves) til at smøre på der hvor hun bider....for det holder jo ikke hun nu er startet i køkkenet.. ..:hmm:

 

Der er kun et at gøre og det er at have hende under opsyn når du er hjemme, så du kan stoppe hende i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tog hende jo på fast gerning med et stykke tapet i munden hvor hun stod foran der hvor hun var igang med at bide i forgårs....

Blev pænt gal og tog hende i halsbåndet og sagde nej og fy og puha..tog hende væk derfra og ud i gården...:evil: blev rigtig gal....men ved ikke lige om jeg gjorde det efter bogen ?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg tog hende jo på fast gerning med et stykke tapet i munden hvor hun stod foran der hvor hun var igang med at bide i forgårs....

Blev pænt gal og tog hende i halsbåndet og sagde nej og fy og puha..tog hende væk derfra og ud i gården...:evil: blev rigtig gal....men ved ikke lige om jeg gjorde det efter bogen ?:vedikke:

 

 

Det er i orden at forklare hende at noget ikke er i orden, men vrede, hvor forståelig den end er, er i dette tilfælde ikke det bedste middel.

Ronja har jo øjensynligt stadig et problem...

 

Forsøg hellere at forhindre hende i at kunne komme til tapetet, så hun afvænnes med adfærden.

 

Er hun alene et nyt sted nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ski svært ikke at virke vred når min væg lige er blevet skraldet 15 cm, jeg er jo desværre kun et menneske:cry:

Hverken slår hende eller noget i den stil men der er helt klart vrede i min stemme når jeg skælder hende ud, har en svigerinde der er uddannet dyreassistent og er uddannet hundetrimmer, hun kender jo Ronja, og det er hendes opfattelse at hun gør det af kedsomhed og fordi hun er stadig er ung og fræk ?:vedikke:

Nej hun er i køkken og stue som hun har været siden vi skiftede væk fra gangen, det er ved døren ud til gangen og wcét hun bider ved, og på wcét "bor" katten, ved ikke om det er den eller fordi det er der vi går ud når vi går eller om det er et tilfælde det er der hun gør det, og tænker hvis jeg gør såhun ikke kan komme derhen, er det så bare et nyt sted hun begynder at bide...

Link til indlæg
Del på andre sites

Snakkede med en dyrlæge i dag hun foreslog et bur når hun var alene hjemme så hun ikke kunne bide, er ikke vild med tanken, men på den anden side, det er jo heller ikke fedt hun skal hen til en ny ejer pga af dette, vi vil jo nødigt af med hende, det går jo ellers så godt med hende og synes virkelig at det ellers er gået fremad med hende....:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Er ski svært ikke at virke vred når min væg lige er blevet skraldet 15 cm, jeg er jo desværre kun et menneske:cry:

 

Det ved jeg godt. Men du skal ind i Ronjas hoved og se det fra hendes side for det er "derfra" ronja reagerer

 

 

Hverken slår hende eller noget i den stil men der er helt klart vrede i min stemme når jeg skælder hende ud, har en svigerinde der er uddannet dyreassistent og er uddannet hundetrimmer, hun kender jo Ronja, og det er hendes opfattelse at hun gør det af kedsomhed og fordi hun er stadig er ung og fræk ?:vedikke:

 

Muligvis keder hun sig, det kan jeg ikke vide, men så er det mere udfordring og aktivering der skal på repertoiret for at stoppe reaktionen på kedsomhed.

 

En ting er sikkert: Ronja ødelægger ikke væggen af frækhed. Hun gør det ud fra en indre følelse, der kan være kedsomhed, der kan være situationsbestemt stress, der kan være en dum vane osv osv...

 

Nej hun er i køkken og stue som hun har været siden vi skiftede væk fra gangen, det er ved døren ud til gangen og wcét hun bider ved, og på wcét "bor" katten, ved ikke om det er den eller fordi det er der vi går ud når vi går eller om det er et tilfælde det er der hun gør det, og tænker hvis jeg gør såhun ikke kan komme derhen, er det så bare et nyt sted hun begynder at bide...

 

Det er ikke til at vide med sikkerhed om hun bider pga katten eller for at komme ud samme vej I er gået fordi hun savner jer.

 

der er risiko for at hun overfører bideriet til et andet sted hvsi hun bliver forhindret i at bide i væggen. Omvendt kan selve situationen med den ødelagte væg være den udløsende faktor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Ja har haft en rigtig travlt uge på job, så har ikke lige fået skrevet så meget...:cool:

Men det går godt med Ronja lige nu...hun er alene ca 7 timer om dagen og det går fint...:-D

Magnus vil ikke rigtig gå med hende lige for tiden, så var lidt spændt på det men det virker til hun klare det fint...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en lille update til dem der følger med i vores liv med Ronja:-D

 

Det går rigtig godt...hun er ude hver morgen og gå som hun plejer, klare så hele dagen fint herhjemme uden ballade :5up::klovn:

 

Det er bare så super skønt:bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Pyyhh, jeg må indrømme jeg har lidt sommerfugle i maven, når du ikke har skrevet længe og der så er et indlæg..

 

HVOR ER DET DEJLIGT AT LÆSE :5up:

 

Okay, here we go: Mht Ronjas løbetid, så nærmer tiden for en evt. falsk drægtighed sig. Det BEHØVER ikke betyde noget som helst, men det KAN give anledning til tilbagefald pga. hormontilstanden.

 

Skulle dette ske, kan du købe et middel til hende hos dyrlægen der hedder Galastop. Bare så du kan være forberedt og ikke går i brædderne HVIS der kommer tilbagefald.

 

Det er ikke for at gøre dig bekymret jeg skriver det, det håber jeg du ved :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja må indrømme jeg ikke får skrevet så meget herinde for tiden, mit søvn behøv er altid mega stort her de første 2-3 måneder inde i det nye år....gør vist lidt som bjørnen....altså vinterhi :-D

 

Men du kan være sikker på at intet nyt er godt nyt herfra :lol:

For hvis der kommer problemer, tyr jeg helt sikkert til dig igen herinde...:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja må indrømme jeg ikke får skrevet så meget herinde for tiden, mit søvn behøv er altid mega stort her de første 2-3 måneder inde i det nye år....gør vist lidt som bjørnen....altså vinterhi :-D

 

Men du kan være sikker på at intet nyt er godt nyt herfra :lol:

For hvis der kommer problemer, tyr jeg helt sikkert til dig igen herinde...:hjerte:

 

Du skal heller ikke oveni alt det andet tænke på at SKULLE opdatere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyyhh, jeg må indrømme jeg har lidt sommerfugle i maven, når du ikke har skrevet længe og der så er et indlæg..

 

HVOR ER DET DEJLIGT AT LÆSE :5up:

 

Okay, here we go: Mht Ronjas løbetid, så nærmer tiden for en evt. falsk drægtighed sig. Det BEHØVER ikke betyde noget som helst, men det KAN give anledning til tilbagefald pga. hormontilstanden.

 

Skulle dette ske, kan du købe et middel til hende hos dyrlægen der hedder Galastop. Bare så du kan være forberedt og ikke går i brædderne HVIS der kommer tilbagefald.

 

Det er ikke for at gøre dig bekymret jeg skriver det, det håber jeg du ved :lol:

 

ja, det oplever vi også med Cleo. Gik fint med 30 minutter - nu pludselig kun 5 minutter sikkert pga den falske drægtighed:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
ja, det oplever vi også med Cleo. Gik fint med 30 minutter - nu pludselig kun 5 minutter sikkert pga den falske drægtighed:damn:

 

Øv, nå er hun falsk drægtig. Har du prøvet galastop?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

En lille update herfra:-D

Det går rigtig godt med Ronja, har endda overvejet at få nyt tapet i gangen :???:

 

Vi har besluttet eller dvs jeg har besluttet at give Felix væk til en bekendt hvor han skal være heste stald kat, han er jo mest vant til at være ude og er kun inde nu fordi det er sådan et møj vejr og han ikke rigtig har andre muligheder, han var vildkat da vi fandt ham og det er aldrig kommet helt ud af ham, hvis det ikke passer ham vi lige rør ham så river han og bider, så har ingen skrubler med han skal være stald kat tværdigmod tror det vil passe ham fint og jeg tror han vil blive en glad kat hvilket han bestemt ikke er lige nu han tilbringer det ene døgn efter det andet ude på puslebordet på badeværelset med en låge for så Ronja ikke kommer ud og spiser kattelort.....:oops:

Men hellere give ham væk end han har et dårligt liv her hos os eller at skulle aflive ham, håber også det kan give lidt mere ro herhjemme og give mig lidt mindre at se til så jeg ikke går ned med stress:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...