Hop til indhold

Lys på hunden


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Gæst Maustique
Jeg er godt nok stadig mest til diodelygten, men kunne godt tænke mig at se lidt mere på dem alligevel - har du evt. et link ?

 

 

Kan ikke finde et link.:stupid: De er købt hos dyrenes eldorado i Slagelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 108
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi har lige købt en ny sele til Akira fra Hurtta, der er refleks i, og den er faktisk super god. Den lyser mere op end man lige tror.. Hun har også en rød diodelygte i halsbåndet, som blinker.. Vi har ingen problemer med at se hende når der er mørkt og det har andre heller ikke.(ved jeg fra erfaring, hvor nogle kun havde set hunden og ikke mig). Vi har dog også en refleksvest, meeeen.. den er hun godt nok ikke meget for at ha på, som nu heldigvis ikke er nødvendigt mere.. Nu er hun så kun løs 2 steder her i byen, enten på heden hvor vi bor, eller i hundeskoven.. Der er alt for mange ting der kan gå galt hvis hun er løs i det "offentlige".

Link til indlæg
Del på andre sites

En update:

Triathlon minilygten fra SuperBest virker stadig fint :5up:

Den har nu været brugt 15 gange á 30-45 min, altså væsentlig mere end de 3 timer den holdt i testen.

De sidste par dage også i fugtigt vejr.

Så lige bortset fra det med knappen der faldt af, vil jeg sige at den er "godkendt".

 

Jeg har så i dag set min kollegas X-lite minilygte. Den er noget mindre og lettere end de normale minidiodelygter. Den skilles ved at skrue 4 skruer ud, og så er den samlet med en gummipakning :5up:

 

Beslutningen er truffet og jeg takker for input.

Det bliver uden tvivl sådan en X-lite, når den vi har nu, ikke duer mere :!:

Jeg kan kun finde et minus ved den - hans er blå... passer ikke helt til min hun-hund :blink:

Nå, det kan jo være den kan fås i andre farver (rød) i dag - det må jeg lige undersøge.

 

 

Og bedst som jeg var færdig med at skrive falder jeg over denne:

Dura-Star cykellygte (baglygte) - inkl. batteri -

 

9g vejer den kun.....

Den må jeg også hellere checke :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glæder mig til at du er blevet enig med dig selv, så jeg kan købe den bedste fra starten :mrgreen:

 

xmasmrgreen.gif

Det er jo hele ideen (erm - én af dem) med forummet :5up:

Altså at lære af andres fejl og undersøgelser

 

Og så har du ikke så langt til Vanløse, som er eneste sted jeg har kunnet finde dem. (de fås dog helt sikkert også andre steder !)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
En update:

Triathlon minilygten fra SuperBest virker stadig fint :5up:

Den har nu været brugt 15 gange á 30-45 min, altså væsentlig mere end de 3 timer den holdt i testen.

De sidste par dage også i fugtigt vejr.

Så lige bortset fra det med knappen der faldt af, vil jeg sige at den er "godkendt".

 

Jeg har så i dag set min kollegas X-lite minilygte. Den er noget mindre og lettere end de normale minidiodelygter. Den skilles ved at skrue 4 skruer ud, og så er den samlet med en gummipakning :5up:

 

Beslutningen er truffet og jeg takker for input.

Det bliver uden tvivl sådan en X-lite, når den vi har nu, ikke duer mere :!:

Jeg kan kun finde et minus ved den - hans er blå... passer ikke helt til min hun-hund :blink:

Nå, det kan jo være den kan fås i andre farver (rød) i dag - det må jeg lige undersøge.

 

 

Og bedst som jeg var færdig med at skrive falder jeg over denne:

Dura-Star cykellygte (baglygte) - inkl. batteri -

 

9g vejer den kun.....

Den må jeg også hellere checke :roll:

 

Ny update:

Triathlon minilygten fra SuperBest virker ikke mere, og den anden jeg har haft brugt, røg bagdækslet af i går.

 

Jeg har derfor i dag været ude at købe en X-lite minilygte :banan:

De havde den ikke mere, indtil jeg havde snakket med ham i 5 minutter, så mente han pludselig han nok havde nogle i kælderen.

Måske da han fik at vide det var til hunden - han havde selv hund :blink:

Han fandt så en - endda i rød :5up:

 

Første indtryk: :5up:

Den er let - 8g MED batteri (den bruger kun ét)

Den skulle alligevel kunne holde 72 timer (ved konstant lys) på kun ét :5up:

Nu håber jeg så bare den holder ca. 5 gange så længe som de billige modeller :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

Jeg genopliver lige denne ældre tråd, da jeg skal have fundet en god løsning til Enzo her i mørket...

 

Er der nogen der kender til nedenstående halsbånd (gerne på hunde med lidt pelskrave a la schæferlængde :blink: )

 

Visiglo (der står den er velegnet til langhårede racer)

[media][media]http://www.porcani.dk/Graphics/Products/1272.jpg[/media][/media]

 

[media]http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/3706/lyshalsbndstofrd.jpg[/media]

 

og så vist det A9 foreslår

[media]http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/3706/1327lyshalsbnddringgul.jpg[/media]

 

 

Jeg har aldrig afprøvet et lys-halsbånd, men diverse lygter har aldrig rigtigt fungeret. Min gamle schæferhan havde lidt længere pelskrave end Enzo, hvor det var svært at se lyset, og ofte skulle jeg tænde flere gange på turen, fordi lygten gik ud af sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke til de halsbånd, men er også lidt interesset i dem, men kunne godt tænke mig at vide, om der kun er reflexer i eller de også lyser (det som A9 anbefaler er med batterier, så det må jo betyde, at det lyser :hmm:)?

 

Alle tre ovenstående lyser står der i teksten på hjemmesiderne - men hvor godt er spørgsmålet så :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, for jeg skal primært bruge dem til selv at kunne se Elvis, for han går meget løs på mørke marker og markveje, hvor der hverken kommer ret mange biler, eller er andet lys til at reflektere.

 

Det er præcis det jeg bruger det til - at selv kunne se hunden.

Og jeg er stadig vældigt tilfreds med x-lite lygten - den fungerer bare perfekt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle tre ovenstående lyser står der i teksten på hjemmesiderne - men hvor godt er spørgsmålet så :-)

 

 

Visiglo er hvertfald meget kraftig! Tror nok at det er den der hedder sport (kan ikke huske det :oops:) der lyser kraftigst. Det er den der lyser blåt, rødt og hvidt. Den har jeg og er rigtig glad for den! :5up:

 

Tror godt de ville kunne bruge den i en langhårshund, men ved det ikke :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, for jeg skal primært bruge dem til selv at kunne se Elvis, for han går meget løs på mørke marker og markveje, hvor der hverken kommer ret mange biler, eller er andet lys til at reflektere.

 

Ja det samme her. Primært når vi er ude at gå på øde veje, hvor Enzo løber fri.

Når han er i snor er der som regel masser af lygtepæle, der lyser godt op her hvor vi bor.

 

Det er præcis det jeg bruger det til - at selv kunne se hunden.

Og jeg er stadig vældigt tilfreds med x-lite lygten - den fungerer bare perfekt :5up:

 

Ok det kunne godt være jeg skulle kigge på den igen så. Tænker bare at Bailey nok har lidt mindre krave end Enzo, så lygten kan gemme sig lidt mere i Enzos pels (det har alle de andre gjort i hvert fald) Men fedt den ikke slukker konstant - det er forbedring i forhold til dem jeg har prøvet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Visiglo er hvertfald meget kraftig! Tror nok at det er den der hedder sport (kan ikke huske det :oops:) der lyser kraftigst. Det er den der lyser blåt, rødt og hvidt. Den har jeg og er rigtig glad for den! :5up:

 

Tror godt de ville kunne bruge den i en langhårshund, men ved det ikke :vedikke:

 

Ok, den kunne jeg godt finde på at købe. De kan da i hvert fald ikke prale med at den kan fungerer på en langhåret hund og den så ikke virker på en semi-kort/lang håret hund som Enzo :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Blinkende lys bryder jeg mig ikke om - som jeg har skrevet, mener jeg det må være irriterende for hunden.

 

X-lite lygten kan nok ikke mere fås i Vanløse mere, og jeg kan ikke finde den andre steder :-(

Dura-Star lygten som jeg også har henvist til, har Batteribyen tilsyneladende heller ikke mere :-(

Måske man kan få dem til at få den hjem igen... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

De der små dioder, der sidder i en karabinhage og blinker, har jeg også set UDEN blinkende lys. Desværre kan jeg ikke huske, hvor jeg har set dem:stupid: For ellers ville jeg også få fat i sådan nogle, for de er da noget mindre end cykellygterne (incl. X-lite) og må derfor genere hunden mindre (især med en forholdsvis lille hund, som jeg har). Jeg vil nemlig heller ikke have dem, der blinker.

Link til indlæg
Del på andre sites

De der små dioder, der sidder i en karabinhage og blinker, har jeg også set UDEN blinkende lys. Desværre kan jeg ikke huske, hvor jeg har set dem:stupid: For ellers ville jeg også få fat i sådan nogle, for de er da noget mindre end cykellygterne (incl. X-lite) og må derfor genere hunden mindre (især med en forholdsvis lille hund, som jeg har). Jeg vil nemlig heller ikke have dem, der blinker.

 

 

Dem er jeg noget skeptisk overfor - jeg mangler endnu at se nogle hvor kvaliteten er god nok til mig :genert:

 

X-lite lygten vejer 8g :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...