Hop til indhold

Lys på hunden


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Jeg har gerne en af de der røde mini cykellygter på hunden når vi går tur.

Ellers kan jeg ikke se hende når hun f.eks. går langs hækken.

Det fungerer rigtig godt !

 

Jeg er dog ved at være træt af dem - de holder ikke ret længe, og nogle af dem går ud når de får et slag.

Den sidste vi har er rigtig dårlig :-(

I går tændte jeg 5 gange - og opgav så....

 

Jeg overvejer derfor at købe nogle X-lite, som vist er de bedste mini cykellygter.

De koster dog 99,-, så inden vil jeg da lige høre om andres erfaringer.

Hvad bruger I ?

 

Cykellygter ?

Specielle hundelygter ?

Halsbånd med lys ?

 

Hvad synes I er bedst - og hvorfor ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 108
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg købte et halsbånd med lys i, da vi var i Herning. Nite Dawg hedder det vist.

 

Det er godt, fordi hele halsbåndet lyser og ikke kun nogle pærer rundt om halsen.

 

Jeg møder som regel min naboen om morgenen (jeg går morgentur - hun skal ned til toget), og hun nævner tit, at hun kan se Liva på lang afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger primært et lyshalsbånd som nedenfor - og er rigtig glad for det, det holder flere sæsoner, eneste minus er, at det har en tendens til at glide rundt om halsen, når hunden er løs.

I_1327_g-85x85.jpg

 

Er der sne bruger jeg ofte en a la denne blinker, den gi'r et super genskær i sneen, så hunden er let at få øje på, når den løber løs over markerne.

65001a-600x320.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte et halsbånd med lys i, da vi var i Herning. Nite Dawg hedder det vist.

 

Det er godt, fordi hele halsbåndet lyser og ikke kun nogle pærer rundt om halsen.

 

Har du evt. et link ?

Jeg kunne ikke lige finde det på google....

 

 

Jeg møder som regel min naboen om morgenen (jeg går morgentur - hun skal ned til toget), og hun nævner tit, at hun kan se Liva på lang afstand.

 

Jep - får nogenlunde samme kommentarer.

 

Og jeg kan slet ikke undvære lyset - hun er jo sort og (næsten) altid løs.

Eneste minus jeg rigtig kan se ved minilygterne (udover de nævnte) er at hun selv blokerer for lyset når hun står med ryggen til og snuser.

Er halsbåndet bedre der ?

 

Jeg har sådan en her, den er ren disko dasko :mrgreen: men den kan ses helt vildt langt væk :5up:

 

 

65000 Diode hundelygte. 1 stk. - Hundeartikler . Sikkerhed til mennesker og dyr

 

 

Humm - er ikke så glad for at den blinker, den skal helst lyse hele tiden.

Må da være irriterende for hunden når den blinker.

Skal i øvrigt også være rød - det er det der ødelægger nattesynet mindst

.... for mennesker i hvert fald - ved ikke om samme gælder for hunde, men vil tro det.

 

Ligenu vakler jeg mest mellem x-lite minilygten og et halsbånd med konstant lys.

Men hun HAR jo (fint synes vi) halsbånd på i forvejen.....

To halsbånd vil jo se dumt ud. Så kan man selvfølgelig skifte halsbånd når man skal ud at gå i mørket,

men så skal man have to hundetegn, eller stå at skifte hver gang.

Det vil ikke blive gjort....

 

Så retter det lige - ligenu hælder jeg mest til X-lite minilygten

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi hun ikke går med halsbånd dagligt, har vi købt små cykellygter som er så små at de kan være på halsbåndet. Ret smart faktisk :-D

Se billede under.

 

På hendes nye dækken er der er også reflekser foran, så hun lyser ret godt op i mørket :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at det hed "hund og fritid" eller noget i den retning, den stand jeg købte det hos i Herning.

 

Hvis du var der selv, så var den stand, der lå ved siden af Loppetjansen og som også havde Arrak-tøj.

 

Liva kan også godt komme til at blokere lidt for lyset. Det er når hun f.eks. vender hoved mere end en 90 gr., så "forsvinder" halsbåndet ind i pelsen/halsdellerne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi hun ikke går med halsbånd dagligt, har vi købt små cykellygter som er så små at de kan være på halsbåndet. Ret smart faktisk :-D

Se billede under.

 

 

Det er præcist sådan nogle vi bruger :5up:

Jeg er som sagt bare træt af at de ikke holder længere og nogle af dem slukker når de rystes.

Derfor er det jeg kigger på x-lite - de er meget holdbare, vandtætte, og så kan man skifte batteriet - dog er de dyre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er præcist sådan nogle vi bruger :5up:

Jeg er som sagt bare træt af at de ikke holder længere og nogle af dem slukker når de rystes.

Derfor er det jeg kigger på x-lite - de er meget holdbare, vandtætte, og så kan man skifte batteriet - dog er de dyre.

 

Nej de holder ikke til meget. Især ikke regn og fugt :-D Men så er det godt de er billige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at det hed "hund og fritid" eller noget i den retning, den stand jeg købte det hos i Herning.

 

Hvis du var der selv, så var den stand, der lå ved siden af Loppetjansen og som også havde Arrak-tøj.

 

Liva kan også godt komme til at blokere lidt for lyset. Det er når hun f.eks. vender hoved mere end en 90 gr., så "forsvinder" halsbåndet ind i pelsen/halsdellerne :mrgreen:

 

OK - jeg leder lidt videre på nettet så - jeg var ikke lige i Herning (er fra Nordsjælland)

Link til indlæg
Del på andre sites

Humm - er ikke så glad for at den blinker, den skal helst lyse hele tiden.

Må da være irriterende for hunden når den blinker.

Skal i øvrigt også være rød - det er det der ødelægger nattesynet mindst

.... for mennesker i hvert fald - ved ikke om samme gælder for hunde, men vil tro det.

 

Blink ses / lægges mærke til på længere afstand and en konstant lyskilde, ifølge producenten af blinkerne ihvertfald :mrgreen:

 

Karla har sele på, så lampen sidder på ryggen af hende, kan godt være det vil være generende med en blinkende lygte i halsbåndet, det tør jeg ikke sige...

 

den blinker rød, blå og hvid

Link til indlæg
Del på andre sites

Blink ses / lægges mærke til på længere afstand and en konstant lyskilde, ifølge producenten af blinkerne ihvertfald :mrgreen:

 

DET er jeg helt enig i !

Ungerne får heller ikke lov at cykle uden de har blinkende lygter på (konstant lys er IKKE godt nok for mig, til ungerne ude i trafikken,

det er OK de har fast lys foran så de bedre selv kan se, men der SKAL også være en blinkende)

 

Nu er det bare ikke for at hunden skal blive set af andre (=trafiksikkerhed), men af mig ;-)

Og så svinger den jo når hun går, og giver altså derfor også "ikke stillestående lys"

 

Karla har sele på, så lampen sidder på ryggen af hende, kan godt være det vil være generende med en blinkende lygte i halsbåndet, det tør jeg ikke sige...

 

den blinker rød, blå og hvid

 

OK, sidder den på ryggen generer lyset den nok ikke så meget som hvis den sidder i halsbåndet.

Bailey vil ikke gå med sele - vi har prøvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Blink ses / lægges mærke til på længere afstand and en konstant lyskilde, ifølge producenten af blinkerne ihvertfald :mrgreen:

 

Karla har sele på, så lampen sidder på ryggen af hende, kan godt være det vil være generende med en blinkende lygte i halsbåndet, det tør jeg ikke sige...

 

den blinker rød, blå og hvid

Jeg har også haft sådan en... De generede nok ikke hundene, da de netop sad i selen, men i guder hvor de dog drev mig til vanvid! Hvis der er helt mørkt - hvilket der er herude - så blev jeg blændet af at se på mine hunde! De røg ud efter to uger!

 

Nu bruger jeg de bilige diodelygter! De går nemt i stykker, men de lyser konstant og uden at blænde mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også haft sådan en... De generede nok ikke hundene, da de netop sad i selen, men i guder hvor de dog drev mig til vanvid! Hvis der er helt mørkt - hvilket der er herude - så blev jeg blændet af at se på mine hunde! De røg ud efter to uger!

 

Det tror jeg også jeg ville være blevet. Her er nemlig også mørkt, med mindre vi lige går ved vejen.

Derfor mener jeg som sagt at lyset skal være rødt...

 

Nu bruger jeg de bilige diodelygter! De går nemt i stykker, men de lyser konstant og uden at blænde mig :mrgreen:

 

:5up:

Jeg har også lige været en tur i SuperBest efter et sæt Triathlon minilygter til 35kr.

De virker OK. De har ikke fået de bedste anmeldelser, men jeg var nød til at have en til i aften :vedikke:

Men man kan da skifte batterierne i dem (og dem har jeg allerede liggende)

 

Så må det blive X-lite næste gang....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også haft sådan en... De generede nok ikke hundene, da de netop sad i selen, men i guder hvor de dog drev mig til vanvid! Hvis der er helt mørkt - hvilket der er herude - så blev jeg blændet af at se på mine hunde! De røg ud efter to uger!

 

Nu bruger jeg de bilige diodelygter! De går nemt i stykker, men de lyser konstant og uden at blænde mig :mrgreen:

 

jeg køber så tilgengæld nye ca hver anden uge :roll: fordi jeg formår at få dem smidt væk :stupid:

 

De er de eneste der ikke "dasker" til Karla når hun går - og hvis der er noget der dasker - så vil hun ikke gå :roll:

 

Og så synes jeg det er dejligt at jeg kan lokalisere hende når hun drøner rundt inde i "underskoven" i Parken :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik også en disko-dasko ting, men jeg er jævnt natteblind i forvejen, så efter jeg trådte forkert og vred min fod om, røg blinke-monsteret ud :mrgreen: Jeg blev totalt blændet, og tænker at det må hunden da også blive, eller hvad?

 

Bruger bare de billige... Min hund er så også hvid (nemt at se i mørket) og Buddha var aldrig langt fra mig når der var mørkt, han var nok også lidt natteblind :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg har sådan nogle velcro nogen man sætter om forbene.. Et tryk og de blinker, to tryk og de lyser, tre tryk og de slukker igen.

 

Man man se dem ligegyldigt hvilken vej hunden vender - og jeg har endnu ikke skiftet batteri i dem.. De har i øvrigt også overlevet en tur i mosen...

 

Jeg mener jeg gav omkring 60 kr for to..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundene og jeg ligner et par juletræer når vi er ude og gå efter mørkets frembrud :mrgreen:

 

Hundene har alle tre seler med refleks på bringestykket -refelksen forsvinder dog rimeligt meget ind i pelsen ;-) Der udover har de orange "jæger-reflekshalsbånd" på, som så også forsvinder lidt ind i pelsen, så som toppen på kransekagen, så har de også lige en blinkene diodelygte hver :mrgreen:

Og selv så har jeg et gult refleks, velcro halsbånd med røde, blinkende dioder om højre arm.

 

De blinkende lygter, ser ikke ud til at genere hundene det fjerneste, men jeg vil da gerne indrømme at de genere mig, så jeg lader bare være med at kigge på dem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også haft sådan en... De generede nok ikke hundene, da de netop sad i selen, men i guder hvor de dog drev mig til vanvid! Hvis der er helt mørkt - hvilket der er herude - så blev jeg blændet af at se på mine hunde! De røg ud efter to uger!

 

Nu bruger jeg de bilige diodelygter! De går nemt i stykker, men de lyser konstant og uden at blænde mig :mrgreen:

 

Jeg har to blinkere, og har det på samme måde... De bliver skiftet ud når jeg har besluttet mig for et alternativ...

 

Svea's lyser lilla og grøn og er ikke så slem. Oscar's er blå og hvid, den er mega træls mht at blænde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan nogle velcro nogen man sætter om forbene.. Et tryk og de blinker, to tryk og de lyser, tre tryk og de slukker igen.

 

Man man se dem ligegyldigt hvilken vej hunden vender - og jeg har endnu ikke skiftet batteri i dem.. De har i øvrigt også overlevet en tur i mosen...

 

Jeg mener jeg gav omkring 60 kr for to..

 

Jeg er godt nok stadig mest til diodelygten, men kunne godt tænke mig at se lidt mere på dem alligevel - har du evt. et link ?

 

Jeg har også lige været en tur i SuperBest efter et sæt Triathlon minilygter til 35kr.

De virker OK. De har ikke fået de bedste anmeldelser, men jeg var nød til at have en til i aften :vedikke:

 

DET kan jeg så godt forstå de ikke har fået !

Vi har lige været ude på den første tur - 45 min.

Da vi kom hjem var der ikke nogen tænd/sluk knap :damn:

 

Efter lidt pille arbejde er knappen fra den hvide nu sat over på den røde + en dråbe superlim

 

Så må det blive X-lite næste gang....

 

Nu skal jeg lige se den i morgen (hvis min kollega husker sin), men det ender nok med sådan en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...