Hop til indhold

Alle ideer er velkomne :)


Gæst
 Share

Recommended Posts

Jeg har brug for nogle ting som Jack kan hygge sig med sammen med mig.

Mest ting som han vil se som lege. Fordi jeg føler ham mangler noget mental træning og han lærer lyn hurtigt hvis han forstår hvad det går ud på.

Jeg er nemligt ikke så meget til tumle lege og jeg tvivler på at vores træning kan blive ved med at være "nok". Han kan sitte, dække, være "Farlig" (gø) gå i kurv (dog kun hvis jeg står et bestemt sted og peger) Rulle rundt, gå plads, bære reklamer, nøgler indtil videre. han kan blive, vente, gå pænt og jaah det var vidst det.

Mit problem med træningen er at det kun virker med en synlig godbid og ligesom med kurven et bestemt sted eller håndtegn.

Jeg lå ham bære en reklame og nu nægter hunden sku at gå hjem uden vi lige henter en reklame.

Tror han er meget vane hund også står min fantasi af.

Jeg syntes tit at han ikke virker glad, men er nok mere bange for at jeg ikke kan give nok selvom jeg prøver alt hvad jeg kan. Søg kan han ikke finde ud af. Hvis han ikke kan se godbidden er den der ikke ! Og hvis jeg prøver at lære ham at "rydde op" med hans legetøj og han ser en godbid eller ved at jeg har en i nærheden så nægter han plus han bare slet ikke gør det.

Jeg er nok for hurtigt til at give op nogle gange og jeg ved godt at der er mange gode tråde at kigge på men jeg skal bruge en idiotsikker forklaring skridt for skridt :blink:

Han lærte blandt andet at gø/være farlig fordi jeg havde læst i en tråd herinde at man kunne holde en godbid op foran hunden og først ville den gøre alt det man havde lært den men så ville den gøre noget nyt og sådan lærte han at gø:lun:

Ting som vi kan gøre inde så vel som ude vil være rigtigt dejlige

På forhånd tak :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså mig og bissen leger tit gemmeleg :mrgreen:

 

Enten ude i skoven hvor jeg gemmer mig bag træerne mens hun går og snuser eller min mormor har hendes opmærksomhed, når hun så ikke kan finde mig skal hun bruge næsen :blink:

 

Eller hjemme, vi leger med pivedyr og jeg lader som om jeg kaster det så hun styrter afsted :stupid: og jeg skynder! mig at gemme pivedyret...og så skal hun hun jo så finde det :lol:

 

Hun eeelsker gemmelege :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du noget aktiveringslegetøj?

 

Jeg har ikke selv så mange erfaringer, men ved at en del herindefra har det. Jeg tænker på f.eks. denne her aktivt-hundeliv-nina-ottosson-dog-treat-trapper.p600

 

Et tæppe hvor hunden skal finde godbidderne inde i. Nu siger du godt nok at han ikke tror at godbidden er der hvis han ikke kan se den, men hvis nu du starter med at lægge dem så han kan se dem, og senere skubber dem længere og længere ind, mon ikke det så kunne fungere?

 

Men der findes utallige hundelegetøj, hvor hunden får brugt hovedet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke arbejde videre med de tricks han kan, og så gøre det uden synlig godbid?

 

Tlíl hunde der er meget godbidsfikserede, kan det være en god ting at træne ting, hvor man skal "væk" fra godbidden for at få den...

 

Vi har fx en leg der hedder "find kontakten". HVor jeg tager noget lækkert fx kylling, viser hende at jeg knytter min ene hånd om det, og så må hun finde ud af hvor "kontakten" er, der åbner hånden.

 

Kontakten sad i starten på min anden hånd - flad hånd ud mod hende, som hun skulle dutte på.´med snuden. Nu om dage sidder kontakten på min mands hånd. Han er i et andet rum - så hun skal ind og dutte på hans hånd inden hun kan komme ud og få sin godbid :-D

 

Den skal selvfølgelig trænes lige så langsomt - og i starten skal du holde hænderne "oveni hinanden" - så han nærmest ikke kan fejle. Derefter spreder du langsomt hænderne, indtil du tilsidst kan holde dine arme strakt ud fra kroppen...

 

Herefter kan du begynde at overføre dut til noget andet eller en anden person. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du noget aktiveringslegetøj?

 

Jeg har ikke selv så mange erfaringer, men ved at en del herindefra har det. Jeg tænker på f.eks. denne her aktivt-hundeliv-nina-ottosson-dog-treat-trapper.p600

 

Et tæppe hvor hunden skal finde godbidderne inde i. Nu siger du godt nok at han ikke tror at godbidden er der hvis han ikke kan se den, men hvis nu du starter med at lægge dem så han kan se dem, og senere skubber dem længere og længere ind, mon ikke det så kunne fungere?

 

Men der findes utallige hundelegetøj, hvor hunden får brugt hovedet :5up:

Jeg har godt haft kig på noget aktivringslegetøj, men de virker altid for mærkelige og der står ikke hvordan man gør på de hjemmesider jeg har kigget på, skal jo finde en slags som passer til ham men den der du fandt, ser ud til at være lige ham faktisk, vil du sætte et link ?:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså mig og bissen leger tit gemmeleg :mrgreen:

 

Enten ude i skoven hvor jeg gemmer mig bag træerne mens hun går og snuser eller min mormor har hendes opmærksomhed, når hun så ikke kan finde mig skal hun bruge næsen :blink:

 

Eller hjemme, vi leger med pivedyr og jeg lader som om jeg kaster det så hun styrter afsted :stupid: og jeg skynder! mig at gemme pivedyret...og så skal hun hun jo så finde det :lol:

 

Hun eeelsker gemmelege :lol:

Gemmeleg jaah selvfølgeligt ! Jeg gemmer mig normalt kun når han ikke lige kommer, men hvordan gør du, kalder du på hende eller lader du hende bare snuse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har godt haft kig på noget aktivringslegetøj, men de virker altid for mærkelige og der står ikke hvordan man gør på de hjemmesider jeg har kigget på, skal jo finde en slags som passer til ham men den der du fandt, ser ud til at være lige ham faktisk, vil du sætte et link ?:hjerte:

 

Her kan den ihvertfald købes:

Dog Treat Trapper

 

Hvis du spørger mig, er den dog lidt dyr. Jeg har selv tænkt mig at lave sådan et tæppe til Sherlock, til jul.

Det er vist bare noget med at tage nogle firkantede stykker stof, i forskellige størrelse, lægge dem oven på hinanden, og så sy et kryds. Altså, som to diagonaler. :-D Ellers kan du måske spørge Imba herinde, jeg ved at hun har syet et.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke arbejde videre med de tricks han kan, og så gøre det uden synlig godbid?

 

Tlíl hunde der er meget godbidsfikserede, kan det være en god ting at træne ting, hvor man skal "væk" fra godbidden for at få den...

 

Vi har fx en leg der hedder "find kontakten". HVor jeg tager noget lækkert fx kylling, viser hende at jeg knytter min ene hånd om det, og så må hun finde ud af hvor "kontakten" er, der åbner hånden.

 

Kontakten sad i starten på min anden hånd - flad hånd ud mod hende, som hun skulle dutte på.´med snuden. Nu om dage sidder kontakten på min mands hånd. Han er i et andet rum - så hun skal ind og dutte på hans hånd inden hun kan komme ud og få sin godbid :-D

 

Den skal selvfølgelig trænes lige så langsomt - og i starten skal du holde hænderne "oveni hinanden" - så han nærmest ikke kan fejle. Derefter spreder du langsomt hænderne, indtil du tilsidst kan holde dine arme strakt ud fra kroppen...

 

Herefter kan du begynde at overføre dut til noget andet eller en anden person. :-D

Jeg tror at han kunne blive meget glad for den leg men hvordan har du lært Karla at dutte, han giver nemligt altid pote hvis der er noget han ikke lige helt forstår og det kan gøre pænt ondt at få sådan en pote om og om igen på ens hænder? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gemmeleg jaah selvfølgeligt ! Jeg gemmer mig normalt kun når han ikke lige kommer, men hvordan gør du, kalder du på hende eller lader du hende bare snuse?

 

Når jeg gemmer mig så er jeg helt stille og lader hende snuse sig vej frem, men er hun på vej for langt i den modsatte retning så føjter jeg eller laver en lyd så hun har noget at gå efter :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gemmeleg er også et hit her. Eller gemme legetøj som han så skal søge efter.

Macho gider heller ikke altid at søge efter guffer i græsset, hvis det bare er han foder, men hvis det er nogle lidt mere lækre guffer er det noget af det bedste han ved.

Hvis ikke du har prøvet det kunne du jo forsøge med noget kylling, tun eller lever og så bare kaste det på et lille område. Og masser af ros i starten når han finder det. Det hjalp ihvertfald os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at han kunne blive meget glad for den leg men hvordan har du lært Karla at dutte, han giver nemligt altid pote hvis der er noget han ikke lige helt forstår og det kan gøre pænt ondt at få sådan en pote om og om igen på ens hænder? :)

 

så træn det med ham stående ;-) så er det knap så nemt at give pote :mrgreen:

 

Karla lærte at dutte som lille hvalp, så vidt jeg husker holdt jeg bare min hånd op foran hendes ansigt i starten, og hvis hun bare snusede til den fik hun klik og godbid... så vidt jeg husker tog det meget kort tid før hun duttede lystigt på alt og alle der rakte hænder hen imod hende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay enten forstår jeg eller han ikke dutte :stupid: Er lidt usikker på hvem af os der ikke helt kan få det til at virke. Han snuste til min hånd i går hvor han også satte næsen på, så jeg roste og gav ham godbiden, men hvordan viser jeg ham hvor på hånden han skal dutte ?

 

Jeg vil prøve at lave noget kylling til ham, måske det virker, jeg tror han ikke kan tåle fisk, i hvert fald fik han tun i går og vi måtte op i nat fordi det bare skulle ud NU ! så det var lidt træls

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...