Hop til indhold

Tilskadekomst - forsikring ?


Frandsen
 Share

Recommended Posts

Min dejlige plejehund Zoye på knap 1 1/2 år (Shih Tzu) er kommet til skade i mandags - havde fået en pind eller andet spidst lige midt i øjet, så der var hul næsten helt igennem. Av - av ... Dyrlægen turde ikke tage sig af hende, så vi måtte på dyrehospitalet. Hun fik lavet en kompliceret operation - og kommer sandsynligvis til at se helt fint igen. Men - men – der røg min vinterferie vist – 6.250, - kr. – og så skulle hun ikke engang overnatte der - og jeg havde selvfølgelig ingen forsikring - andet end den lovpligtige. Nogen siger, hvorfor fik du hende da ikke aflivet, så kunne du have købt en ny. Men hvis man ikke har prøvet at stå og se på en hund, som man bare er blevet så glad for, der har sådan et sødt sind, og som eller ikke fejler noget - så kan man nok ikke forstå, at man ofrer de penge – men for mig, var der ingen tvivl - det kan man ikke sådan gøre op i penge ......

.......................................

Nu SKAL jeg altså have en dyreforsikring til begge hunde. MEN jeg har læst og læst om mange forskellige, og er kommet frem til, at det vist skal være enten Alm. Brand eller Dyrekassen - men jeg kan altså ikke helt finde frem til forskellen på dem. Er der nogen, der lige har et bud på det ? De har begge livsvarig forsikring - så vidt jeg kan se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt det gik godt med Zoye og sikke da en forskrækkelse!

 

Du fik nu næppe meget kg ny hund for operationen spris og selvfølgelig tager vi da os vore hunde når de kommer til skade :5up:

 

Jeg har Dyrekassen og så vidt jeg forstår er betingelserne bedre i Alm Brand hvad selvrisikoen angår.

 

Jeg flytter ikke da jeg er usikker på om min hund er for "syg" til at et andet selskab vil have ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Dyrekassen og så vidt jeg forstår er betingelserne bedre i Alm Brand hvad selvrisikoen angår.

 

Jeps - er et par hundrede mindre hos Alm. Brand - til gengæld er den samlede sum Alm. Brand dækker pr. år mindre end Dyrekassen :???:

 

Dejligt at Zoyes øje (sandsynligvis) ikke har taget varigt skade :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv lige at læse denne tråd før du beslutter dig http://www.hunde-forum.dk/debat/10953-sygeforsikring.html

 

Der er en rimelig stor forskel på den samledes forsikringssum pr. år hos de to selskaber, så det du egentlig skal beslutte dig for er om det er vigtigt for dig at de dækker småskader (Alm.Brand) eller om du vil være sikret hvis der sker store skader (Dyrekassen Danmark) sådan i grove træk :-D

 

Sikke en forskrækkelse at få, dejligt at høre at hun formentlig beholder synet :5up: Og ja, selvfølgelig får man behandlet sin syge hund, alt andet er da uetisk :cry: Virkelig "brug og smid væk"-tendensen af værste skuffe :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor godt der ikke er sket noget varrigt, det lyder godt nok ubehageligt! :ae:

 

Kan slet ikke forstå holdningen til aflivning, fra de andre du beskriver :confused: Hvis man virkelig ikke havde mulighed for at skaffe pengene, så kunne man jo prøve en fond eller noget.. Man giver da heller ikke sit adobtivbarn væk, hvis det bliver sygt?? Men jeg har selv en far der heller ikke ser hunde som noget specielt, så han ville sikkert have haft samme "praktiske" konklussion.. :roll::oops:

 

Godt du valgte behandling, til trods for regningen! :vuf:

 

Jeg har normalt talt for Alm Brand, som jeg valgte netop pga den lave selvrisiko, men efter en afvisning fra dem, da jeg kom med Gudruns regning, ville jeg nok ikke vælge dem igen en anden gang.. :evil:

 

Ved dog ikke om Dyrekassen heller ikke dækker Gudruns (og andre lign.) behandlingsform? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved dog ikke om Dyrekassen heller ikke dækker Gudruns (og andre lign.) behandlingsform? :hmm:

 

De dækker Gudrun. Hun måtte godt nok lige tale med store bogstaver da jeg sendte min første regning ind, men siden har der ikkke været noget pjat med dem.

 

Du kunne få hende til at tale med dit forsikringsselskab også

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv lige at læse denne tråd før du beslutter dig http://www.hunde-forum.dk/debat/10953-sygeforsikring.html

 

Der er en rimelig stor forskel på den samledes forsikringssum pr. år hos de to selskaber, så det du egentlig skal beslutte dig for er om det er vigtigt for dig at de dækker småskader (Alm.Brand) eller om du vil være sikret hvis der sker store skader (Dyrekassen Danmark) sådan i grove træk :-D

 

Sikke en forskrækkelse at få, dejligt at høre at hun formentlig beholder synet :5up: Og ja, selvfølgelig får man behandlet sin syge hund, alt andet er da uetisk :cry: Virkelig "brug og smid væk"-tendensen af værste skuffe :evil:

 

Ja, det er jo der noget af "humlen" er :hmm:- hvis man bare vidste om man fik store eller små skader i fremtiden .:confused:.............. eller om man overhovedet fik nogen skader.

 

Jeg har læst på begge to, og jeg tror stadig det er Alm. Brand jeg vælger - jeg har i hvert fald gjort begæringen klar til at sende pr. telefax. Og man har jo stadig 14 dages fortrydelsesret - h-v-i-s -- jeg nu skulle blive klogere på Dyrekassen.

 

Men i hvert fald tak. Det er dejligt at spørge her - man kan ALTID være sikker på at få svar / hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har normalt talt for Alm Brand, som jeg valgte netop pga den lave selvrisiko, men efter en afvisning fra dem, da jeg kom med Gudruns regning, ville jeg nok ikke vælge dem igen en anden gang.. :evil:

 

Ved dog ikke om Dyrekassen heller ikke dækker Gudruns (og andre lign.) behandlingsform? :hmm:

 

 

Jeg har til gengæld aldrig fået afvist en regning af Alm. Brand. Har haft dem siden jeg fik Pero og har også brugt Gudrun siden jeg fik Pero, og der har aldrig været problemer?

 

Det har endda været store regninger på mellem 2000 og 6000 :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har til gengæld aldrig fået afvist en regning af Alm. Brand. Har haft dem siden jeg fik Pero og har også brugt Gudrun siden jeg fik Pero, og der har aldrig været problemer?

 

Det har endda været store regninger på mellem 2000 og 6000 :hmm:

Samme her - Stellas behandlinger i unghundeperioden løb op i adskillige tusinde, og de dækkede uden problemer alt! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt, at jeg har startet tråden omkring forsikring - men jeg bliver lige nødt til at indkaste et spørgsmål.

Hvem er Gudrun - og hvad er hendes speciale ??

 

Gudrun Frandsen er en dyrlæge der holder til ude i Beder, men som vist nok snart flytter til Rundhøj området!

Hendes speciale er alternativ behandling af diverse problemer, urter, akupunktur osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har valgt dyrekassen og gør det igen på næste hund.

 

Højere præmie vægter højt hos mig, kontra lavere selvrisiko, Fie´s sidste omgang omkring albuen har kostet omkring 15.000, når man ligger alle regninger sammen, det blev højt fordi vi ikke lige kunne finde selve området i starten og troede det var selve poten der var noget galt med, så der blev taget en hel del røngentbilleder

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...