Petrine Skrevet December 11, 2009 Rapporter Share Skrevet December 11, 2009 Min søsters hund havde en hot date for en måneds tid siden, ejeren kan nu melde at tæven spiser MINDRE end vanligt...har hun mon morgenkvalme? Hun plejer at være voldsomt sulten (som i 'Uhm, 20 kg hønsefodder, guf guf). Men ellers ser hun ikke gravid ud :damn: det blev også kun til en hot date (og et par legedates uden romantik). Frygtelig ventetid! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 11, 2009 Rapporter Share Besvaret December 11, 2009 Så vidt jeg ved, så plejer man ikke at kunne se det endnu? Opdrættere ynder i hvert fald at tage tests heromkring halvvejs inde. Man kan ikke stole på, at en tæve er drægtig ud fra opførsel. Den tæve, jeg oprindeligt var skrevet op til en hvalp efter, viste alle tegn på, at hun var drægtig, som hun havde vist de gange, hun var blevet drægtig (og ikke de gange hun var gået tom). Alligevel viste det sig, at hun ikke var drægtig Kan ikke huske hvilke, men tegn, som man sædvanligvis sammenkobler med drægtigehed. Men selve parringen kan åbenbart narre systemet, selvom der ikke er bid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 11, 2009 Tævefamilien er ikke til blodprøver og scanninger så vi må vente i spænding alt for længe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BQ1 Besvaret December 11, 2009 Rapporter Share Besvaret December 11, 2009 Vores Cocker tæve fødte 8 hvalpe den 18-09 og først da hun var 5 uger henne kunne vi se det på hende. Vi kunne se det ved at babserne var vokset og tæven havde ikke længere sin meget fine figur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret December 11, 2009 Rapporter Share Besvaret December 11, 2009 jep, mine er også først begyndt at bule ud omkring 5-6 uger, ja faktisk nærmere de 6-7 end 5, og det til trods for der har været 7-8 monsterhvalpe i. ædelysten har været den samme. Jeg ville banke tævefamilien i hovedet og kræve scanning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret December 11, 2009 Rapporter Share Besvaret December 11, 2009 Jeg vil også mene at en scanning er det bedste for at få opklaret mysteriet. Hvis hun virkelig ER drægtig så skal hun jo i gang med bla. hvalpefoder. Mht. til at det kun var en hot date, så synes jeg altid at når man virkelig vil lave hvalpe, ja så sker det, at der ikke kommer en pind ud af flere parringer hvor tæven og hannen har sat sammen bagefter.. meeeen når man ikke ønsker hvalpe, ja så er det nærmest nok at hannen lige er hoppet på og ned igen... En Scanning vil være en rigtig god idé.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 12, 2009 Rapporter Share Besvaret December 12, 2009 Faktisk har een af mine tæver ved drægtighed gået noget fra foderet.Hun virkede tit interesseret , men når det kom ned til hende stod hun nærmest som skulle hun kaste op. Min venindes ene tæve gør det samme, så nogle er altså sådan. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 12, 2009 Faktisk har een af mine tæver ved drægtighed gået noget fra foderet.Hun virkede tit interesseret , men når det kom ned til hende stod hun nærmest som skulle hun kaste op. Min venindes ene tæve gør det samme, så nogle er altså sådan. Jaaaa - det var lige det jeg ville høre :klap: Mht scanning - det er vist noget holdningsmæssigt, aner ikke hvordan de gør med foder og sådan, som tante har jeg vist ikke så meget at skulle sige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 14, 2009 Rapporter Share Besvaret December 14, 2009 Vil lige fortælle at dette gå fra foderet er beskrevet i den bog , Birgitte Schøet??(stavet forkert) har skrevet vedr. avl , fødsel og pleje. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BQ1 Besvaret December 21, 2009 Rapporter Share Besvaret December 21, 2009 Da min tæve var 5 uger henne begyndte jeg at koge Kylling og ris til hende som hun fik blandet med modermælkserstatning og hvalpefoder, dette fik hun til middag og aften, som morgenmad kogte jeg en havregrød med smør, æg, modermælkserstatning og når det var kogt blandede jeg A38 i det så det blev lunt, let og lækkert. Dette resulterede i at da tæven efter fødslen kom til dyrlæge for at få sin indsprøjtning var dyrlægen chokeret over hendes flotte udseende da man ikke kunne se på hende at hun lige havde født 8 flotte hvalpe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 21, 2009 Jeg har ikke hørt noget - men jeg er jo så også kun grandfaster til kuldet, så må bare vente og vente Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Fætter Gaius kæreste er helt vildt gravid :klap: forventer hun føder den 10. januar! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Jeg forventer fødsel den 5 jan. Og bare det går godt er jeg glad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2010 Hun føder nuuuuuuuuuuu :klap: :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Januar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2010 Hun føder nuuuuuuuuuuu :klap: :banan: Woo! :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts