Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Atamon mod svamp i pote

Featured Replies

Besvaret

Hej!

Min hund (border collie) har angiveligt fået svamp i den ene pote. Han halter lidt på den og trækker sig, hvis jeg vil røre ved den.

Jeg har fået at vide fra flere sider, at man kan bruge atamon for at behandle.

Men hvordan skal man bruge det? Er der nogen her , der ved det?

:vinken:

Besvaret

Jeg ved det ikke, jeg plejer at bruge klorhexidin som er det jeg har fået udleveret fra dyrlægen

Besvaret

Mener at man plejer at bruge Imaverol vet. Var ikke receptpligtig da jeg købte det.

Besvaret

Jeg har kun brugt det engang jeg selv have lidt svamp ved tær'ne.

Jeg lavede et vandbad og hældte lidt i og sad med foden i vand.

Jeg må ærligt indrømme at jeg kan ikke huske om det virkede, det er mange år siden!

Besvaret
Hej!

Min hund (border collie) har angiveligt fået svamp i den ene pote. Han halter lidt på den og trækker sig, hvis jeg vil røre ved den.

Jeg har fået at vide fra flere sider, at man kan bruge atamon for at behandle.

Men hvordan skal man bruge det? Er der nogen her , der ved det?

:vinken:

Når du skriver "angiveligt fået svamp" forstår jeg på dig, at du ikke er sikker på, hvad det er, som er skyld i, at din hund halter lidt på den ene pote.

Jeg ville være meget forsigtig med at bruge nogen midler, før jeg er sikker på, hvad det er der galt med poten. Årsagen til en halten, kan også skyldes, der kan sidde noget i mellem trædepuderne, som generer, måske kan det være et sår. Du kommer nok til at undersøge poten rigtig grundigt. før du afgør, om du selv kan behandle, og hvilken behandling, du skal give din hund, eller alternativt skal konsultere dyrlægen.

God bedring med poten.

Besvaret

jeg bruger atamon imod svamp i poterne g læbefoldsbetændelse som virker godt og er naturligt ;-)

Besvaret

Har du fået det tjekket hos dyrlægen? Det ville jeg nok gøre, før jeg begyndte at behandle

Besvaret

Så vidt jeg ved kan man hælde det i vand og bade poten, eller man komme lidt på en klud og tørre mellem trædepuderne. Kan ikke huske hvordan det skal blandes, men det står nok på flasken.

Det er almindeligt brugt mod svampeinfektioner hos mennesker, så jeg kan ikke forestille mig at det kan være skadeligt for hunde - så længe det kun bruges udvortes ;-)

Besvaret

Jeg har fået at vide af en dyrlæge, at man skulle dyppe poterne i ren atamon - og lige bagefter ud og gå en tur.

Besvaret

Det er en hundefrisør, som har "diagnosticeret" poten. Hun har mange hunde gennem sine hænder, så jeg tror, hun ved, hvad hun snakker om.

Jeg havde noget specialshampoo stående, som er til allergi-hunde og det kan også bruges til "overfladisk svamp", står der. Det har jeg brugt en enkelt gang. Og det virker som om, det lindrede.....så det vil jeg forsøge mig med.

Han halter stort set ikke og trækker ikke poten til sig så markant længere. Så det er nok allerede i bedring...hvis det kan gå så hurtigt, men jeg holder øje.

Tak for svarene:vinken: