Besvaret December 14, 200916 år comment_277356 Hej! Min hund (border collie) har angiveligt fået svamp i den ene pote. Han halter lidt på den og trækker sig, hvis jeg vil røre ved den. Jeg har fået at vide fra flere sider, at man kan bruge atamon for at behandle. Men hvordan skal man bruge det? Er der nogen her , der ved det? Rapporter
Besvaret December 14, 200916 år comment_277385 Jeg ved det ikke, jeg plejer at bruge klorhexidin som er det jeg har fået udleveret fra dyrlægen Rapporter
Besvaret December 14, 200916 år comment_277390 Mener at man plejer at bruge Imaverol vet. Var ikke receptpligtig da jeg købte det. Rapporter
Besvaret December 14, 200916 år comment_277400 Jeg har kun brugt det engang jeg selv have lidt svamp ved tær'ne. Jeg lavede et vandbad og hældte lidt i og sad med foden i vand. Jeg må ærligt indrømme at jeg kan ikke huske om det virkede, det er mange år siden! Rapporter
Besvaret December 14, 200916 år comment_277410 Hej! Min hund (border collie) har angiveligt fået svamp i den ene pote. Han halter lidt på den og trækker sig, hvis jeg vil røre ved den. Jeg har fået at vide fra flere sider, at man kan bruge atamon for at behandle. Men hvordan skal man bruge det? Er der nogen her , der ved det? Når du skriver "angiveligt fået svamp" forstår jeg på dig, at du ikke er sikker på, hvad det er, som er skyld i, at din hund halter lidt på den ene pote. Jeg ville være meget forsigtig med at bruge nogen midler, før jeg er sikker på, hvad det er der galt med poten. Årsagen til en halten, kan også skyldes, der kan sidde noget i mellem trædepuderne, som generer, måske kan det være et sår. Du kommer nok til at undersøge poten rigtig grundigt. før du afgør, om du selv kan behandle, og hvilken behandling, du skal give din hund, eller alternativt skal konsultere dyrlægen. God bedring med poten. Rapporter
Besvaret December 14, 200916 år comment_277598 jeg bruger atamon imod svamp i poterne g læbefoldsbetændelse som virker godt og er naturligt Rapporter
Besvaret December 14, 200916 år comment_277643 Har du fået det tjekket hos dyrlægen? Det ville jeg nok gøre, før jeg begyndte at behandle Rapporter
Besvaret December 14, 200916 år comment_277652 Så vidt jeg ved kan man hælde det i vand og bade poten, eller man komme lidt på en klud og tørre mellem trædepuderne. Kan ikke huske hvordan det skal blandes, men det står nok på flasken. Det er almindeligt brugt mod svampeinfektioner hos mennesker, så jeg kan ikke forestille mig at det kan være skadeligt for hunde - så længe det kun bruges udvortes Rapporter
Besvaret December 14, 200916 år comment_277726 Jeg har fået at vide af en dyrlæge, at man skulle dyppe poterne i ren atamon - og lige bagefter ud og gå en tur. Rapporter
Besvaret December 15, 200916 år comment_277885 Det er en hundefrisør, som har "diagnosticeret" poten. Hun har mange hunde gennem sine hænder, så jeg tror, hun ved, hvad hun snakker om. Jeg havde noget specialshampoo stående, som er til allergi-hunde og det kan også bruges til "overfladisk svamp", står der. Det har jeg brugt en enkelt gang. Og det virker som om, det lindrede.....så det vil jeg forsøge mig med. Han halter stort set ikke og trækker ikke poten til sig så markant længere. Så det er nok allerede i bedring...hvis det kan gå så hurtigt, men jeg holder øje. Tak for svarene:vinken: Rapporter
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.