Hop til indhold

hviken kiropraktor/hundemassage


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen
Det er kiropraktik.

 

Som du skriver, må personer som ikke er uddannede dyrlæger ikke "behandle" dyr.

 

Vi adfærdsrådgivere må i princippet ikke kalde os adfærdsbehandlere. Det holder dyrlægeforeningen strengt på.

 

Derfor kalder Marianna og den anden det for ledmanipulation, selvom kropraktik jo er mere end det. Det var den forklaring jeg fik af Marianna.

 

ja kender godt reglen men er de så gode/dygtige nok uden dyrlæge uddannelsen:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst milder batmusen
Ja Lone kan du roligt besøge, hun er rigtig dygtig.

Min dyrlæge kalder sig kiropraktiker, hun har været på et week end kursus i Tyskland, jeg ved godt, hvem jeg ville vælge til mine hunde ;)

 

 

kender du prisen på massage og kiropraktik hos hende Lone:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg giver 600 pr. hund incl. moms og det er mellemstørrelsehunde - om hun har forskellige priser, aner jeg ikke og jeg ved heller ikke om hun tillægger kørsel, hvis man bor langt væk.

 

 

tak for det:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja kender godt reglen men er de så gode/dygtige nok uden dyrlæge uddannelsen:confused:

 

Jeg kender kun Marianna og jeg vil vove den påstand at hun er dygtigere end mange dyrlæger jeg har mødt.

Hun har ike bestrilt andet end at justere dyr hele sit voksne liv, så hun har en meget stor erfaringaf øse af, hvor dyrlægerne endnu (undskyld dyrlæger) kun er på begynderstadiet hvad kiropraktik angår.

 

Hvor dyrlægen meldte pas eller var påståelig på tre af mine hunde gik Marianna lige ind og satte fingeren på problemet - og rettede det.

 

Hun har været meget i modvind ved jeg og måske, måske ikke berettiget, jeg har i allefald fuld tillid til hende når det drejer sig om hundens fysik.

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]ja jeg er helt enig med dig:blink:

1-2 gange årligt er heller ej meget men jeg har været afsted snart hver mdr pga jubi er stram og jeg gad godt og vide hvorfor hun bliver så stram i muskler og sener:confused: meget irriterende

 

Hvis hun bruger sig forkert og/eller går og stiver sig/aflaster så skal hun blive stiv.

 

Vi andre med skadede hunde kan opleve, at vores hund lige efter behandlingen laver en tosset bevægelse, bliver puffet hårdt til eller lignende, så behandlingen er splidt og skal laves om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg kender kun Marianna og jeg vil vove den påstand at hun er dygtigere end mange dyrlæger jeg har mødt.

Hun har ike bestrilt andet end at justere dyr hele sit voksne liv, så hun har en meget stor erfaringaf øse af, hvor dyrlægerne endnu (undskyld dyrlæger) kun er på begynderstadiet hvad kiropraktik angår.

 

Hvor dyrlægen meldte pas eller var påståelig på tre af mine hunde gik Marianna lige ind og satte fingeren på problemet - og rettede det.

 

Hun har været meget i modvind ved jeg og måske, måske ikke berettiget, jeg har i allefald fuld tillid til hende når det drejer sig om hundens fysik.

 

Hvis hun bruger sig forkert og/eller går og stiver sig/aflaster så skal hun blive stiv.

 

Vi andre med skadede hunde kan opleve, at vores hund lige efter behandlingen laver en tosset bevægelse, bliver puffet hårdt til eller lignende, så behandlingen er splidt og skal laves om.

 

det lyder da dejligt :-D at hun er super dygtig

ved du hvad hun tager pr hund:confused:

 

 

hvis hun bruger sig forkert hvordan retter jeg det:confused::confused:

 

skal lige siges at hun trækker meget når hun er i snor men udover det kan jeg ikke rigtig finde noget og sætte på hende

 

noget jeg kan gøre så hun måske ikke bliver så stiv og øm i muskler og sener:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

det lyder da dejligt :-D at hun er super dygtig

ved du hvad hun tager pr hund:confused:

 

Det ved jeg ikke, men sidst jeg hørte til det var hun væsentlig dyrere end de 600kr Lone F. tager

 

hvis hun bruger sig forkert hvordan retter jeg det:confused::confused:

 

Jamen noget kan du muligvis ikke rette. Du skal i allefald vide hvor hun aflaster/bruger sig forkert for at kunne ændre noget.

 

Stramheden over lænden tænker jeg kunne afhjælpes lidt med udstrækningsøvelser

 

skal lige siges at hun trækker meget når hun er i snor men udover det kan jeg ikke rigtig finde noget og sætte på hende

 

Hvis hun trækker med afsæt i bagparten så må mindre træk kunne hjælpe hende til at blive mindre stram.

 

noget jeg kan gøre så hun måske ikke bliver så stiv og øm i muskler og sener:confused:

 

Det samme som idrætsfolk: Opvarmning, her plejer jeg at bruge ca 20 minutter i rolig bevægelse i forskelligt terræn så hele kroppen bliver varmet op.

 

Og så udstrækning mens hun stadig er varm efter arbejdet.

 

Massage de steder hun gerne vil masseres, så hun bliver masseret igennem en gang om ugen.

 

Det var hvad jeg ville gøre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det ved jeg ikke, men sidst jeg hørte til det var hun væsentlig dyrere end de 600kr Lone F. tager

 

 

 

Jamen noget kan du muligvis ikke rette. Du skal i allefald vide hvor hun aflaster/bruger sig forkert for at kunne ændre noget.

 

Stramheden over lænden tænker jeg kunne afhjælpes lidt med udstrækningsøvelser

 

 

Hvis hun trækker med afsæt i bagparten så må mindre træk kunne hjælpe hende til at blive mindre stram.

 

 

Det samme som idrætsfolk: Opvarmning, her plejer jeg at bruge ca 20 minutter i rolig bevægelse i forskelligt terræn så hele kroppen bliver varmet op.

 

Og så udstrækning mens hun stadig er varm efter arbejdet.

 

Massage de steder hun gerne vil masseres, så hun bliver masseret igennem en gang om ugen.

 

Det var hvad jeg ville gøre :-D

 

det er især i bagparten hun er meget stram:cry:

og nogengange lige efter ribbene langs lysken og andre

 

nogengange langs nakkeområdet:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

har også her været meget glad for charlotte men mit problem er ikke hende som sådan men synes det er underligt hunden ofte bliver så stiv i sine sener og muskler så det er lige før jeg kunne tage afsted flere gange pr mdr

 

 

Har du spurgt hvorfor hun bliver så stiv og hvad du evt. kan gøre ?

 

Jeg har været ved kiropraktor hvor de ikke finder noget og har absolut ikke indtryk af de skal finde noget ved et besøg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg tror hun vil have stor gavn af de tiltag jeg nævnte

 

ja det har du sikkert ret i

jeg er dog bekymret ved dette med og strække i deres ben:vedikke::vedikke:

 

]Har du spurgt hvorfor hun bliver så stiv og hvad du evt. kan gøre ?[/b]

 

Jeg har været ved kiropraktor hvor de ikke finder noget og har absolut ikke indtryk af de skal finde noget ved et besøg

 

jeg har spurgt men får ikke noget svar :vedikke::vedikke:

 

:vedikke:tror også de mener hun bevæger sig forkert eller bruger sig forkert :hmm:

 

men ingen tydelige svar

 

de siger bare hun er meget stram retter hende og hun er som regel fin igen efter 1-2 gange nogengange spørg de mig hvad jeg har lavet med hunden siden hun er så stram og jeg ved det vitterlig ikke:confused::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Får du ikke nogen strækøvelser at se, så du selv kan hjælpe med til at "holde" dem ?

 

Jeg har tidligere fået både øvelser jeg skal lave med Fie og vist hvordan jeg strækker hendes forben, f.eks

 

 

øøhhh nej intet det har heller ej været på tale:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

øøhhh nej intet det har heller ej været på tale:confused:

 

Hmmm...det ville jeg da så prøve at spørge efter, jeg har tidligere fået, hvor jeg f.eks skal tage en godbid ned mellem forbenene og få hende til at strække sig ned efter denog bag efter skal jeg "fjerdre" i hendes ryg, ligesom hun gerne må gå i ring efter en godbid, altså vise hende godbidden, fører den ned med bagdelen og hun skal så vende sig på den måde.

 

Men svært at forklare på skrift, meget nemmere når det bliver vist *S*, og ikke sikkert det er sådanne øvelser din hund evt. ville have gavn af

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Hmmm...det ville jeg da så prøve at spørge efter, jeg har tidligere fået, hvor jeg f.eks skal tage en godbid ned mellem forbenene og få hende til at strække sig ned efter denog bag efter skal jeg "fjerdre" i hendes ryg, ligesom hun gerne må gå i ring efter en godbid, altså vise hende godbidden, fører den ned med bagdelen og hun skal så vende sig på den måde.

 

Men svært at forklare på skrift, meget nemmere når det bliver vist *S*, og ikke sikkert det er sådanne øvelser din hund evt. ville have gavn af

 

ja det må jeg da gøre og se hvad de siger:blink:

tak for det:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det har du sikkert ret i

jeg er dog bekymret ved dette med og strække i deres ben:vedikke::vedikke:

 

Hvad er det du reelt er bekymret over?

 

Du skal jo ikke voldstrække noget, bare strække så langt ud hunden selv tillader. Som når hun selv strækker sig.

Forskellen er så bare at du holder strækket nogle sekunder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Hvad er det du reelt er bekymret over?

Du skal jo ikke voldstrække noget, bare strække så langt ud hunden selv tillader. Som når hun selv strækker sig.

Forskellen er så bare at du holder strækket nogle sekunder.

 

jeg ved ikke rigtigt hvad det er men jeg er ikke tryg ved det jeg får kuldegysninger bare ved og se hundene blive røngten fotograferet når man står og trækker benene frem eller tilbage for at få hunden til og ligge stille:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved ikke rigtigt hvad det er men jeg er ikke tryg ved det jeg får kuldegysninger bare ved og se hundene blive røngten fotograferet når man står og trækker benene frem eller tilbage for at få hunden til og ligge stille:genert:

 

Men det er jo også tvang!

 

I udstrækning arbejder hunden selv med og ingen grænse skal overskrides

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er jo også tvang!

 

I udstrækning arbejder hunden selv med og ingen grænse skal overskrides

 

Du vil nok også hurtigt kunne mærke på hunden, om der er noget der "driller", Fie trækker sig eller spænder op, hvis et område gør ondt.

 

Holder du hunden når i er til kiropraktor, for så kan du også mærke reaktionerne der.

 

Synes altid det er spændene at være til kiro med Fie, for ofte når jeg at sige "der er den gal", før kiropraktoren siger det, det ud fra Fie reaktion i kroppen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
]Men det er jo også tvang!

[/b]

I udstrækning arbejder hunden selv med og ingen grænse skal overskrides

 

jaa det er det men jeg får ligeså mange kuldegysninger selvom hunden er totalt bedøvet og intet mærker:hmm:

 

Du vil nok også hurtigt kunne mærke på hunden' date=' om der er noget der "driller", Fie trækker sig eller spænder op, hvis et område gør ondt.

 

[b']Holder du hunden når i er til kiropraktor, for så kan du også mærke reaktionerne der.

[/b]

Synes altid det er spændene at være til kiro med Fie, for ofte når jeg at sige "der er den gal", før kiropraktoren siger det, det ud fra Fie reaktion i kroppen

 

 

ja jeg holder hunde ved kiropraktoren og kan tydelig se når de når områder hvor hun er stram i hendes reaktionsmønster og forskellen bagefter når hun er løsnet

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Marianna til Kimba og Ninja, og bruger hende også til Ling. Og har altid været 120% tilfreds :5up:

 

Jeg bor i Nordsjælland, så har en times kørsel når jeg skal til Marianna. Og har også været hos hende 2 gange, da hun var i Kolding på samme tidspunkt som jeg alligevel var i Jylland.

 

Jeg giver 900 kr. for en behandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg har brugt Marianna til Kimba og Ninja, og bruger hende også til Ling. Og har altid været 120% tilfreds :5up:

 

Jeg bor i Nordsjælland, så har en times kørsel når jeg skal til Marianna. Og har også været hos hende 2 gange, da hun var i Kolding på samme tidspunkt som jeg alligevel var i Jylland.

 

Jeg giver 900 kr. for en behandling.

 

 

hold da op det er over dobbelt pris end charlotte

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...