Gæst bigmac Skrevet December 26, 2009 Rapporter Share Skrevet December 26, 2009 hey er den lykkelige ejer af en alaskan malamute han på 7 mdr han ligger pt på 24 kg er det en normal vægt for denne hunde race og hvornår kan man regne ham for fuldvoksen?? mvh heino Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 Jeg ved ikke noget om normalvægten for en unghund på 7 mdr. Men med så stor en hund som en malamut, kan du nok ikke regne med at han er fuldt udvokset fysisk før han er omkring halvandet, og mentalt omkring de 2 år Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bigmac Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 okay for syntes at han mangler en del når man ser ham ved siden af et fuldvoksent eksemplar og syntes ikke man kan finde noget om det på nettet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sammar Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 Måske skulle du overveje at købe nogen bøger om racen? Det er da en ret voldsom hund at anskaffe sig, hvis man ikke ved noget om racen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 okay for syntes at han mangler en del når man ser ham ved siden af et fuldvoksent eksemplar og syntes ikke man kan finde noget om det på nettet nej, men han er jo også langt fra fuldt udvokset endnu så det er klart at han mangler en del... lige nu er han sikkert igang med at skyde i vejret i højden, derefter vil han begynde at lægge til i bredden, få bryst osv... som sagt tror jeg ikke du skal regne med at han er fuldt udvokset før han er omkring 1,5 år. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bigmac Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 Måske skulle du overveje at købe nogen bøger om racen? Det er da en ret voldsom hund at anskaffe sig, hvis man ikke ved noget om racen? jeg har læst rigtigt meget om hunderacen og malik som han hedder følger egentligt alt som jeg har læst om racen det eneste jeg ikke kan finde noget om er vægt ifølge alder og højde så jeg kunne se om han fulgte normerne altsår om han får nok mad eller for meget mad Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 Nu ved jeg ikke om det er det samme som hos samojeder.... (men mon ikke at det er det)... men der kan man først regne med at hannerne er 100% færdige i sin udvikling når de er 3år... det sidste års tid (fra 2-3år) er det kun små ting som fortsat udvikles på, såsom breden på snuden osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bigmac Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 OKAY var lidt bange for at han ikke ville få størelsen med sig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 Min datters veninde har en malemuthan på lidt over 1 1/2 år. Han har ændret sig enormt fra din hunds alder til nu de 1 1/2 år og jeg skønner ikke ,at han er færdigudvokset, især i bredde , men også i pzyke.Men det typiske hanhundepræg er der. Ved ikke hvad han vejer??? men stor og stærk er han da. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 OKAY var lidt bange for at han ikke ville få størelsen med sig Orrrrrk han er jo stadig en bette baby:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bigmac Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 Orrrrrk han er jo stadig en bette baby:blink: okay syntes bare at han ser så lille ud i forhold til andre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 okay syntes bare at han ser så lille ud i forhold til andre Er han med stamtavle??... for så kunne du jo gå ind og kigge på hvordan hans forældre og bedsteforældre er i højden i forhold til standarden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 Wouw, hvor er han smuk. Lige en hund efter mit hoved Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bigmac Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 Er han med stamtavle??... for så kunne du jo gå ind og kigge på hvordan hans forældre og bedsteforældre er i højden i forhold til standarden. nej han er uden stamtavle men hans mor var ikke den højeste jeg har set og faderen kom et sted syd på så ham har jeg ikke set Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 nej han er uden stamtavle men hans mor var ikke den højeste jeg har set og faderen kom et sted syd på så ham har jeg ikke set Højden behøver ikke at bliver bestemt af forældrene... hvis der ligger nogle høje bedsteforældre bag så kan kan godt bliver stor, da generationen nogle gange spinger over... Men det er jo super svært at sige eller finde ud af selv nu når han er uden tavle... du kunne evt. prøve at høre opdrætter ad?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bigmac Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 Højden behøver ikke at bliver bestemt af forældrene... hvis der ligger nogle høje bedsteforældre bag så kan kan godt bliver stor, da generationen nogle gange spinger over... Men det er jo super svært at sige eller finde ud af selv nu når han er uden tavle... du kunne evt. prøve at høre opdrætter ad?? han er blevet købt af af denne person her Oliver Sørensen Nygårdsvej 46. Nykøbing Sj. det kunne jo vare at der er andre der har bøbt hund på gældende sted og så jeg evt kunne høre hvor store deres er blevet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 26, 2009 Rapporter Share Besvaret December 26, 2009 Der vil også altid være foreskel på hundene i et kuld. Vi skyder på , ud fra de billeder vi har set - at Aslan er den tyndeste i hans kuld. Han ligger på 59 og den vi har hørt om der vejer mest er knap 69 kilo. Så du kan godt have fået den hund der bliver mindst i kuldet. (aslan var den næst største i kuldet da han blev født) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puppie Besvaret December 30, 2009 Rapporter Share Besvaret December 30, 2009 Hejsa, faldt lige over dit spørgsmål her... Vores Alaskan M. er ca. 8mdr. og jeg ud fra det billede du har sat ind, vil jeg tro min er lidt større... Men det svinger jo fra kuld til kuld og hvalp til hvalp. Balou var den største i sit kuld, og er stadig den største... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bigmac Besvaret December 31, 2009 Rapporter Share Besvaret December 31, 2009 Hejsa, faldt lige over dit spørgsmål her... Vores Alaskan M. er ca. 8mdr. og jeg ud fra det billede du har sat ind, vil jeg tro min er lidt større... Men det svinger jo fra kuld til kuld og hvalp til hvalp. Balou var den største i sit kuld, og er stadig den største... okay syntes bare at han ser så lille ud hvad vejer jeres min ligger omkring de 24 kg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puppie Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 Jeg vil tro Balou vejer omkring de 30kg. men det er kun et skøn... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst *Baloo* Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 Super flot hund du har Vi får en malamute til sommer, så tiden går kun for langsomt Men vores opdrætter siger at den er først fuldt udvokset når den er omkring 3½-4 år. Den når rimelig hurtigt den højde den skal have ca. 60-65 cm over skulderen, nogen varierer selvfølgelig både op og ned, men herefter bliver de bredere og bredere. Har ikke lige noget link til en hjemmeside, men har set at flere af kennelerne har link til deres hvalpes hjemmesider, hvor der tit og ofte er billeder med alder, højde og vægt. Her er et link til kenneloversigt: Raceoversigt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts