Hop til indhold

alaskan malamute

Gæst bigmac
 Share

Recommended Posts

hey er den lykkelige ejer af en alaskan malamute han på 7 mdr han ligger pt på 24 kg er det en normal vægt for denne hunde race og hvornår kan man regne ham for fuldvoksen??

mvh heino

Link til indlæg
Del på andre sites

okay for syntes at han mangler en del når man ser ham ved siden af et fuldvoksent eksemplar og syntes ikke man kan finde noget om det på nettet

nej, men han er jo også langt fra fuldt udvokset endnu :-D så det er klart at han mangler en del... lige nu er han sikkert igang med at skyde i vejret i højden, derefter vil han begynde at lægge til i bredden, få bryst osv...

som sagt tror jeg ikke du skal regne med at han er fuldt udvokset før han er omkring 1,5 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske skulle du overveje at købe nogen bøger om racen? Det er da en ret voldsom hund at anskaffe sig, hvis man ikke ved noget om racen?

jeg har læst rigtigt meget om hunderacen og malik som han hedder følger egentligt alt som jeg har læst om racen det eneste jeg ikke kan finde noget om er vægt ifølge alder og højde så jeg kunne se om han fulgte normerne altsår om han får nok mad eller for meget mad

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Nu ved jeg ikke om det er det samme som hos samojeder.... (men mon ikke at det er det)... men der kan man først regne med at hannerne er 100% færdige i sin udvikling når de er 3år... det sidste års tid (fra 2-3år) er det kun små ting som fortsat udvikles på, såsom breden på snuden osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
okay syntes bare at han ser så lille ud i forhold til andre

Er han med stamtavle??... for så kunne du jo gå ind og kigge på hvordan hans forældre og bedsteforældre er i højden i forhold til standarden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er han med stamtavle??... for så kunne du jo gå ind og kigge på hvordan hans forældre og bedsteforældre er i højden i forhold til standarden.

nej han er uden stamtavle men hans mor var ikke den højeste jeg har set og faderen kom et sted syd på så ham har jeg ikke set

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
nej han er uden stamtavle men hans mor var ikke den højeste jeg har set og faderen kom et sted syd på så ham har jeg ikke set

Højden behøver ikke at bliver bestemt af forældrene... hvis der ligger nogle høje bedsteforældre bag så kan kan godt bliver stor, da generationen nogle gange spinger over... Men det er jo super svært at sige eller finde ud af selv nu når han er uden tavle... du kunne evt. prøve at høre opdrætter ad??

Link til indlæg
Del på andre sites

Højden behøver ikke at bliver bestemt af forældrene... hvis der ligger nogle høje bedsteforældre bag så kan kan godt bliver stor, da generationen nogle gange spinger over... Men det er jo super svært at sige eller finde ud af selv nu når han er uden tavle... du kunne evt. prøve at høre opdrætter ad??

han er blevet købt af af denne person her Oliver Sørensen Nygårdsvej 46. Nykøbing Sj. det kunne jo vare at der er andre der har bøbt hund på gældende sted og så jeg evt kunne høre hvor store deres er blevet

Link til indlæg
Del på andre sites

Der vil også altid være foreskel på hundene i et kuld. Vi skyder på , ud fra de billeder vi har set - at Aslan er den tyndeste i hans kuld.

Han ligger på 59 og den vi har hørt om der vejer mest er knap 69 kilo.

Så du kan godt have fået den hund der bliver mindst i kuldet.

(aslan var den næst største i kuldet da han blev født)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa, faldt lige over dit spørgsmål her... Vores Alaskan M. er ca. 8mdr. og jeg ud fra det billede du har sat ind, vil jeg tro min er lidt større... Men det svinger jo fra kuld til kuld og hvalp til hvalp. Balou var den største i sit kuld, og er stadig den største...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa, faldt lige over dit spørgsmål her... Vores Alaskan M. er ca. 8mdr. og jeg ud fra det billede du har sat ind, vil jeg tro min er lidt større... Men det svinger jo fra kuld til kuld og hvalp til hvalp. Balou var den største i sit kuld, og er stadig den største...

okay syntes bare at han ser så lille ud hvad vejer jeres min ligger omkring de 24 kg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst *Baloo*

Super flot hund du har :-)

Vi får en malamute til sommer, så tiden går kun for langsomt ;-)

Men vores opdrætter siger at den er først fuldt udvokset når den er omkring 3½-4 år. Den når rimelig hurtigt den højde den skal have ca. 60-65 cm over skulderen, nogen varierer selvfølgelig både op og ned, men herefter bliver de bredere og bredere.

Har ikke lige noget link til en hjemmeside, men har set at flere af kennelerne har link til deres hvalpes hjemmesider, hvor der tit og ofte er billeder med alder, højde og vægt.

Her er et link til kenneloversigt:

Raceoversigt

Link til indlæg
Del på andre sites