Hop til indhold

Idealvægte


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Vi fik et skema fra dyrlægen da vi havde Buddha, det er ikke så vigtigt om han følger en bestemt linje, mere at han tager forholdsvist stabilt på.

 

Lav et vægtskema og skriv ind hver uge. Det ender sikkert med at se ud ala dette (fundet i en anden tråd herinde):

 

2196_20080206_009a_1.jpg

 

 

 

Det her er cirka tal til en hund som ender omkring 25-30 kilo.

 

2 mdr: 5-6 kilo

3 mdr: 9-10 kilo

4 mdr: 12-13 kilo

5 mdr: 15-16,5 kilo

6 mdr: 18-19 kilo

7 mdr: 20-22 kilo

8 mdr: 21,5-24 kilo

9 mdr: 23-26 kilo

10 mdr: 24-27,5 kilo

11 mdr: 24,5-29 kilo

12 mdr: 25-29 kilo

13 mdr: 25-30 kilo

 

 

Motor fylder 3 mdr i morgen, og er ret sikker på at han vejer 11 kilo. Men han er ikke for tyk og vi kan ikke fodre ham mindre end vi gør, men du kan se at allerede nu, vil han så være for stor i forhold til skemaet - men det er han ikke i virkeligheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov jeg fandt også lige den her: Dog Breed Characteristics scroll lidt ned, så kommer der nogle turkise tabeller med en masse information om de forskellige racer :-)

(Husk det er angivet i pound og ikke kg)

 

Den passer ikke særligt præcis, hverken for Petrine eller hendes venner, tror mere det er en vejledning til før man køber hund ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

De har faktisk sådan et skema hængende hos min dyrlæge.

 

Har ikke umiddelbart kunne finde et skema, men fandt den her: Din hunds idealvægt

 

Den her er nu hellere ikke for præcis. Så er det i hvert fald nogle splejsede Bernere (og det må det være, når de kalkulere med en idealvægt på 44 kg), de har stillet det op efter. Jeg tror noget af det upræcise ligger i, at der ikke skelnes tydeligt mellem hanner og tæver...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Den her er nu hellere ikke for præcis. Så er det i hvert fald nogle splejsede Bernere (og det må det være, når de kalkulere med en idealvægt på 44 kg), de har stillet det op efter. Jeg tror noget af det upræcise ligger i, at der ikke skelnes tydeligt mellem hanner og tæver...

 

Haha.. og der står at samojeder skal veje 30kg... det er godt nok noget af nogle fede snebolde så - især for en tæve...haha

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Vi har en liste hos vores dyrlæge der siger 23-30 kg - Samson er tydeligvis en lille splejs (eller en tæve hvis listen gælder begge køn) :mrgreen:

 

23-29kg plejer man at sige for hannerne... 17-22 kg for tæverne.

 

 

 

:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...