Hop til indhold

Engelsk net boghandel


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Nogle som har links til nogle gode (billige) engelsk net boghandlere?

 

Skal have bestilt en større mængde bøger.

 

Kan selvfølgelig bestille dem hos Canis, men ville godt spare noget ... eller en held del.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Jeg kan også kun anbefale amazon. Når jeg bestiller, gør jeg det, at jeg åbner to browservinduer, et på amazon.com og et på amazon.co.uk - den engelske version er elendig mht. produktomtale, anmeldelser og mulighed for at 'read inside this book' - her er den amerikanske udgave 100 gange bedre og man kan faktisk næsten altid danne sig et yderst fyldestgørende indtryk af bøgerne.

 

Når jeg så har fundet en bog jeg bare MÅ have, ja så skifter jeg til den engelske side, søger bogen der... og 19 ud af 20 gange er der gevinst (det er jo også samme firma). I stedet for bare at smide bogen direkte i indkøbskurven, checker jeg nu ovre i højre side, hvor der står noget med at "denne bog kan fås fra £2.49 (ny og brugt)". Hvis det beløb der står her, er væsentligt lavere end amazons pris, går jeg ind og checker listen... og som regel ender jeg med at vælge noget derfra. Amazon er skam billige nok, det er ikke det, men der er bare andre der er endnu billigere. Det er faktisk langt fra unormalt, at jeg kun betaler 30-40% af listeprisen.

 

Der er selvfølgelig ting der skal holdes øje med: sælgers tilfredshedrating, f.eks., om de sender til Danmark og - temmelig væsentligt: HVOR bøgerne sendes fra! Der er flere engelske firmaer, der henter bøgerne hjem fra USA og så bliver det altså lidt mere indviklet og langtrukkent. Men alle tre nævnte punkter er faktisk meget hurtigt og let overskuelige. Jeg har flere gange handlet hos to bestemte firmaer: Aphrohead Books (tror jeg nok de hedder) og The Book Depository - begge har høje ratings, begge sender til Danmark og begge sender fra England... og så har de også begge et enormt udvalg, der gør at man, også ved større indkøb, som regel kan finde næsten alt ved mindst en af dem.

 

Fordelen ved at handle på denne måde, gennem Amazons forretningspartnere, er at man får samme tryghedsgarantier og kvalitetssikringer som hvis man handlede hos Amazon selv. Og så er priserne altså virkelig :5up: Jeg har lige købt en vægkalender plus 11 bøger, en af bøgerne skal sendes fra USA, resten fra England og der altså et par 'digre værker' imellem. Samlet pris for det hele, inklusiv forsendelse, blev på omkring 1300 kroner... hvis man så tænker på, at små snoldede bøger som regel koster 300 kroner i Danmark, så...

 

Håber det kan bruges! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Amazon er også den, som vi bruger, når vi handler hundebøger på nettet. Men Efter at have læst ThomasTBO´s indlæg, kan jeg se, at vi nok ikke har været særlige effektive i vores brug af Amazons side, så tak til ThomasTBO for det indlæg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst k9lover
Amazon er også den, som vi bruger, når vi handler hundebøger på nettet. Men Efter at have læst ThomasTBO´s indlæg, kan jeg se, at vi nok ikke har været særlige effektive i vores brug af Amazons side, så tak til ThomasTBO for det indlæg :-D

 

Jo hvis du gør som Thomas beskriver finder du tit bøgene til en billegere pris end den de selv forslår - tit kan de så være brugte men der står altid hvilken stand bogen er i. Jeg har tit købt bøger der er "Like new" og man kan ikke se på bogen at den har været brugt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jo hvis du gør som Thomas beskriver finder du tit bøgene til en billegere pris end den de selv forslår - tit kan de så være brugte men der står altid hvilken stand bogen er i. Jeg har tit købt bøger der er "Like new" og man kan ikke se på bogen at den har været brugt.

 

Ja, men det er nu min erfaring, at der sjældent er grund til at købe brugt. Det kan næsten altid lade sig gøre at få bøgerne lige så billigt fra nye, nogle gange endda billigere (ja, spørg mig ikke hvorfor). Inde på denne liste over 'andre sælgere', kan man også vælge kun at vise nye bøger, eller kun brugte.

 

Der er dog et tilfælde, hvor det virkelig er smart at kunne købe brugt: nemlig når bøgerne er udsolgt fra forlaget :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Tusind tak for Jeres svar :5up:

 

Jeg har nogle helt specifike engelsksproget bøger jeg går efter - og jeg er en rigtig snob: vil kun have nye bøger :blink:

 

Jeg kigger på Amazon en dag jeg har lidt mere tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Tusind tak for Jeres svar :5up:

 

Jeg har nogle helt specifike engelsksproget bøger jeg går efter - og jeg er en rigtig snob: vil kun have nye bøger :blink:

 

Jeg kigger på Amazon en dag jeg har lidt mere tid.

 

Arhhhh... hvis de nu havde en bog med titlen "sådan lærer du din Aussie at forudsige lottotallene" og den desværre var udsolgt fra forlaget, MEN kunne skaffes brugt, mon så ikke... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Arhhhh... hvis de nu havde en bog med titlen "sådan lærer du din Aussie at forudsige lottotallene" og den desværre var udsolgt fra forlaget, MEN kunne skaffes brugt, mon så ikke... :blink:

 

Tihi ... jeg ved det altså godt :blink:

 

Jeg elsker gode bøger og kan bare ikke lide tanken om at andre har gramset på dem med fedtede og/eller snavsede finger :oops:

 

Er ved at samle listen nu. Indtil videre hedder det:

 

Dont shot the dog

When pigs fly

Dogs are from Neptune

Dogs, a new understanding of canine origin ...

Stress in dogs

The culture Clash

Genetics and social behavior of the dog

the other end of the Leash

The wolf (ulve-biblen)

 

og jeg er ikke færdig endnu :oops:

 

tænkte lidt på om jeg skulle bestille Cesar's bog bare for at se hvad øglen skriver - den kan fåes for knap 5 pund, og mere er han heller ikke værd :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Tak for denne tråd. Nu fik jeg da lige bestilt lidt bulldog-bøger på amazon :-D. Så skal posten bare komme med dem. Og det hurtigt.

Begge bøger er købt brugt men 'Som nye' i stand. Jeg har givet ca. 115 kr for begge inkl. porto.

/Mette

Redigeret af missmette
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber helst bøger på play.com - de har absolut rimlige priser og leverer gratis - og jeg kan godt li, når noget koster gratis ;)

 

Jeg ved ikke om de har alle titlerne, da det jo ikke er en hundebog-handler - men det gør jo ikke noget at skulle bestille flere steder fra. Tror i hvert fald jeg har min "Don't shoot the dog" fra play ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...