Hop til indhold

har snart været lykkelig hundeejer 1 år!! n


sally
 Share

Recommended Posts

Hej alle i hundeforum!

For et år siden tabte jeg helt mit hjerte til en lille 4 uger gammel hvalp - en blanding mellem en cairn og en westi.

Forud lå et års "studie" i hunderacer og " at få en hund"! Det første 3/4 år blev der lånt bøger i smug. Min datter på 11 år (nu 13år), skulle helst ikke vide at hendes ønske MÅSKE blev opfyldet.

Jeg læste mange bøger, også om problemadfærd - lidt i håb om at blive " afskrækket - men nej lysten til at få en hund blev kun større ;-).

Så kom overervejelser om hvilken race -efter at have set på forskellige små hunde, og vi voksne havde diskuteret lidt racer (min kæreste nedlage veto mod selskabshunde).

I mit barndomshjem, arvede vi en mellemstor hund (en blanding) da jeg var 11 år - hunden var 6år - men den blev 17år!

Så hund har jeg haft - men aldrig hvalp!!

Jeg viste min datter DKK's gode video om at få en hvalp. Og der blev lavet husregler - de blev sat op på køleskabet, så alle der kom på besøg, kunne være en del af reglerne. Jeg har også en søn som nu er 17 år. Han var ikke var ikke så vild med ideen om en hund - mest fordi han jo ikke er så meget hjemme.

Men aftalen om hvem pligterne påhvilede, var også lagt fast fra starten! RikkeSofie skulle dagligt gå to ture om eftermiddagen /aftenen - give frisk vand og mad til frokost, den første tid. Det første 1/2 år skulle hun skynde sig hjem fra skole, lege og gå tur (gerne med en veninde). Resten af gåture, mad og selvfølgelig ansvaret er jo de voksnes!!

Den 31 januar 2009 hentede vi dejlige lille Sally! Dyrelægen havde skrevet, at hun var en aktiv, kontaktsøgende og tillidsfuld hvalp - det har holdt fuldstændig stik!!

Glad, tryg, meget kontaktsøgende - særlig skolepiger har hendes opmærksomhed ;-).

En aktiv hvalp - men hjem og inventar er sluppet næsten uskadt gennem hvalpe tiden.

 

Alle elsker Sally - det er også svært at lade være. Skønt at have en glad lille hund, som elsker leg og kontakt - og som aldrig bære nag.

Sally og jeg begyndte til træning, da hun var 13 uger. Det var et blandet hold for små hunde. Sally elskede at være til træning. Og var særdeles god til indkald - til træning. Men ellers må vi erkende , at lige indkald er endnu ikke Sallys hofret.

Vi kunne slet ikke forstille os ikke at have hund nu - hun er bare så skøn :hjerte:.

En af de rigtig dejlige oplevelser vi har haft, var i sommers da RikkeSofie, Sally og jeg var en uge på Højskole med Hund - en oplevelse jeg vil fortælle en anden gang.

Det var lidt om os!

fra en lykkelig hundemor Sarah

Link til indlæg
Del på andre sites

tak:-D

Og tak for hjælpen i julen - det var os med Horsens - hotel - og sne kaos!

Vi kørte om natten, og turen gik langsomt men uden de store problemer. Så Sally kom over til farmor og "tante" Citta (gravhund på 1 1/2år:lol:). Så i mens vi sad til frokost om den 23, legede Sally rundt med Citta på 11 tønderland:blink: - det var vist ikke hele området de var på - men de fik leget igennem i sneen :klap:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet

Velkommen til!:mrgreen:

 

Hvilken race er sally (tror jeg har misset noget:genert:)

og du må da have hentet hende den 31-jan-08? eller?

Heh undskyld jeg bliver bare lidt forvirret:oops:

 

..Velkommen til igen! :mrgreen: Vi glæææder os til billeder!:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til!:mrgreen:

 

Hvilken race er sally (tror jeg har misset noget:genert:)

og du må da have hentet hende den 31-jan-08? eller?

Heh undskyld jeg bliver bare lidt forvirret:oops:

 

..Velkommen til igen! :mrgreen: Vi glæææder os til billeder!:banan:

 

:lol: kan du da ikke læse, fjollehoved? Sally er en blanding af Westie og Cairn... og det er et år siden de mødte hende første gang - 4 uger gammel... så hun er nok hentet i Januar 09 vil være mit bud :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
:lol: kan du da ikke læse, fjollehoved? Sally er en blanding af Westie og Cairn... og det er et år siden de mødte hende første gang - 4 uger gammel... så hun er nok hentet i Januar 09 vil være mit bud :mrgreen:

 

 

Nåår jeg troede hun forelskede sig i en hvalp og begyndte at terpe "få en hvalp" og derefter kønte en anden:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja - det var måske også lidt forvirret skrevet :stupid:.

 

Men meget bevist tog jeg først ud og så på hvalpe - da vi havde bestemt os til af få en hund :blink:. De er jo ret nuttede alle sammen - dog er Sally selvfølgelig af de helt skønne. billeder der på vores "profil"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
ja - det var måske også lidt forvirret skrevet :stupid:.

 

Men meget bevist tog jeg først ud og så på hvalpe - da vi havde bestemt os til af få en hund :blink:. De er jo ret nuttede alle sammen - dog er Sally selvfølgelig af de helt skønne. billeder der på vores "profil"

 

 

 

:shock: Guuud! Hvor er hun dog Nuttet!!!! :lun: *Smelte..Smelte* :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...