Hop til indhold

Nike er kommet i hundehimlen


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Du har givet mig tårer i øjnene og ondt i maven over den historie. Jeg er ked af at I skulle opleve det.

 

Hvil i fred, Nike.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Sikke en frygtelig historie, jeg sidder og tuder lige som alle de andre :megaked: Der er kun tabere i denne sag, det må også være frygteligt at være ejer til en hund som gør sådan noget :cry: Heldigvis en ansvarlig en af slagsen så I ikke også skal kæmpe med det.

Jeg er rigtig ked af det på jeres vegne og hvor er det flot at I kunne sætte Nikes bedste over jeres egne behov for at beholde hende! Jeg håber at I på et tidspunkt får mod på at få en ny lille solstråle :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen, og tak for alle jeres tanker - de har varmet :hjerte:

 

Vi er så småt begyndt at komme ovenpå igen ...

 

Jeg føler mig klar til en lille hundevaps igen, men min kæreste er forståeligt nok ikke helt klar til det ...

 

Vi har gemt alle hendes ting .. kunne ikke nænne at smide noget af det ud.

Købte en hundemappe idag som skal laves til en Nike scrapbook med billeder, hundetegn og sundhedsbog sat ind ..

 

Vi har kigget billeder af hende tonsvis af gange - gud hvor jeg savner hendes dejlige rolige gemyt :(

 

Min kæreste savner sågar at stå op kl 04 om natten med hende for lige at tisse en tår nede på gaden .. (han siger hun gryntede så sødt hele vejen ned af tapperne - simpelthen fordi hun bestemt ikke var tilfreds med disse natlige gadebesøg :lun:)

 

Det er kun en uge siden vi mistede hende, og alligevel kan jeg ikke holde mig fra HF .. savner at kunne nikke genkendende til andres beretninger, spørgsmål og frustrationer - og selvfølgelig også solstråle historier :)

 

Men igen, tak for jeres tanker !

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gør det mig dog ondt for jer.

 

Min datter fortalte mig historien over telefonen idag. Hun havde hørt det i parken, hvor hun også går, og så ser jeg det herinde idag.

 

Hun tænker også på jer, og sagde, jamen det kunne jo have været min hund, det var gået ud over. De havde tit leget lidt sammen.

 

Men det er godt ejeren var ansvarsbevidst, og får aflivet hunden med det samme, så det ikke sker igen

 

Mange tanker fra mig :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

kan godt forstå at det lige tager lidt tid - og at han nok vil være noget nervøs ved at lufte i starten, men det skal nok gå over.

 

Ja, lige præcis derfor føler han ikke at han er klar til en lille ny hvalp, og jeg vil absolut ikke presse ham ..

Det kan jo blive et problem for ham at turde lade hende løbe rundt uden snor i hundeparker osv hvor det kan være super svært at kontrollere hvilke hunde der bliver hilst på.

 

Men vi er enige .. Møder vi muskelhunde når vi engang får en ny hvalp er det over på den anden side af fortovet MED DET SAMME ! :cry:

 

Jeg er sikker på at der også er super kærlige individer blandt disse racer, men jeg må indrømme at mit hundeglade væsen har taget afstand fra den type hunde ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gør det mig dog ondt for jer.

 

Min datter fortalte mig historien over telefonen idag. Hun havde hørt det i parken, hvor hun også går, og så ser jeg det herinde idag.

 

Hun tænker også på jer, og sagde, jamen det kunne jo have været min hund, det var gået ud over. De havde tit leget lidt sammen.

 

Men det er godt ejeren var ansvarsbevidst, og får aflivet hunden med det samme, så det ikke sker igen

 

Mange tanker fra mig :ae:

 

Jeg har efterfølgende snakket med en i vores opgang der også har en hund og også tit kommer ovre ved Axel Møllers Have.. hun fortalte at hunden havde haft 5-6 forskellige hjem - det er vist hvad man kalder en omplaceringshund med stort O :(

 

Jeg ville ønske jeg vidste hvad der skete inde i hundens hoved lige inden den bed vores hvalp .. det giver bare stadig ingen mening - slet ikke når du skriver at den tit har leget med andre hunde, blandt andet din datters.

 

Men jeg har skrevet lidt frem og tilbage med ejeren, og også bedt om at se lidt billeder af hunden - havde det mærkeligt med ikke at vide hvordan den så ud :oops:

Alle billederne viser en kærlig, dejlig og glad hund, hvilket egentlig skræmmer mig, og gør Nikes død endnu mere uforståelig.

 

Men sket er sket .. som du skriver giver det også mig ro at vide at ejeren har fået hunden aflivet .. For andre hundes skyld !

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en rigtig slem situation, og ja jeg har jo også skrevet tidligere, at det var en situation, jeg ville ønske I ikke havde oplevet.

 

Lonny bragte på et tidspunkt det her indlæg - jeg syntes faktisk det var godt. Om at hunde aldrig bider uden grund. Fordi jeg ved, at I sikkert bliver ved med at tænke hvad der mon gik galt...artiklen giver ikke noget svar, men sætter nogle tanker i gang.

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/12758-hunde-angriber-aldrig-uden-grund.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange, mange trøstekrammer herfra. Jeg har først fået læst tråden i dag, så jeg kommer lidt sent med dem - men desværre har man brug for dem et langt stykke tid efter sådan en oplevelse.

 

Jeg har selv prøvet at miste unge hunde. En blev aflivet da den var fem måneder, og erstatningshvalpen stak af fra hundepasseren og blev kørt ned af toget i en alder af 10 måneder. Det tog mig næsten fire år at blive klar til at få hund (nummer to) igen. Og indtil hun blev to år, var meget en påmindelse om hvad der tidligere var sket.

 

Fra jeg fik hende hjem til hun var 5 måneder, gik jeg og holdt øje med, at alt voksede som det skulle. Fra hun var 5 måneder til hun var over et år, gik vi kun med hende fri på indhegnede områder.

 

Heldigvis bliver man i stand til at kunne håndtere hverdagen igen, og forstå at fordi man en gang har været uheldig, er det ikke en skæbne man sidder fast i.

 

Al medfølelse til jer begge, og håber I kommer ovenpå så hurtigt som det lader sig gøre, så I igen kan nyde hverdagen med en hund og dens fantastiske selskab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har efterfølgende snakket med en i vores opgang der også har en hund og også tit kommer ovre ved Axel Møllers Have.. hun fortalte at hunden havde haft 5-6 forskellige hjem - det er vist hvad man kalder en omplaceringshund med stort O :(

 

Jeg ville ønske jeg vidste hvad der skete inde i hundens hoved lige inden den bed vores hvalp .. det giver bare stadig ingen mening - slet ikke når du skriver at den tit har leget med andre hunde, blandt andet din datters.

 

Men jeg har skrevet lidt frem og tilbage med ejeren, og også bedt om at se lidt billeder af hunden - havde det mærkeligt med ikke at vide hvordan den så ud :oops:

Alle billederne viser en kærlig, dejlig og glad hund, hvilket egentlig skræmmer mig, og gør Nikes død endnu mere uforståelig.

 

Men sket er sket .. som du skriver giver det også mig ro at vide at ejeren har fået hunden aflivet .. For andre hundes skyld !

 

Min datter fortalte mig at hunden var blevet dårligt behandlet som hvalp, og den ingen selvtillid havde da hun fik den.

Men det havde hun fået oparbejdet. Men hvad der er gået galt ja, det er der jo ingen der ved.

 

Håber du snart får en ny dejlig lille hund. Det hjælper masser af krammer herfra :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en rigtig slem situation, og ja jeg har jo også skrevet tidligere, at det var en situation, jeg ville ønske I ikke havde oplevet.

 

Lonny bragte på et tidspunkt det her indlæg - jeg syntes faktisk det var godt. Om at hunde aldrig bider uden grund. Fordi jeg ved, at I sikkert bliver ved med at tænke hvad der mon gik galt...artiklen giver ikke noget svar, men sætter nogle tanker i gang.

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/12758-hunde-angriber-aldrig-uden-grund.html

 

 

Det var en rigtig god men desværre sørgelig læsning :(

 

Dog tror jeg ikke at tanken bag historien er ment til vores situation, for hvis en hund bider en anden hund, er svaret så bare at hunden blev "provokeret" til det ?

 

Når en hund stormer ud af en hæk og angriber to små hunde der leger sammen, er det så de to små hundes skyld ?

 

Når en hvalp nysgerrigt lader snuden mødes med en anden hund, og pludselig får hug i hovedet (ja, i kender historien :(), er det så også hvalpens skyld ?

Kunne Nike have misfortolket muskelhundens logren med halen ?

 

Ja, mennesker misforstår ofte hunde - hvor det så er hunden der tager straffen.

Men man må da tro at de fleste hunde kan det basale hundesprog.

Nike var på ingen måder dominerende eller provokerende, blot en lalleglad hvalp der bare gerne ville hilse på alt og alle - hun var desuden super god til at overgive sig over for andre hunde ved at lægge sig med blottet mave og se uskyldig ud.

 

Der har sikkert foregået mere mellem de to hunde end ejeren og min kæreste har set, men set i mine øjne var den anden hund utilregnelig.

 

Vi har mødt mange andre hunde der ikke har gidet hende (sikkert på grund af hvalpelugten :lun:), men de har blot ignoreret hende - ikke faret i flæsket på hende.

 

Jeg beklager på forhånd hvis det lyder som et surt opstød, men det er ihvertfald de tanker der bliver sat gang i mit hoved når jeg læser den historie.

 

Men tusind tak for linket - om end ikke andet kan man jo selv tænke lidt over sin attitude/kropsholdning samt tonefald når man møder/hilser på ande hunde ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er bare, som jeg ser det, nogle hunde der ikke er helt velforvarede i hovedet. Hvad det skyldes, kan der så være mange årsager til.

 

Vi har også en hund i nabolaget, der giver alle de "rigtige" signaler, og fortæller at den er sød og venlig (som jeg tolker det; logren med halen, lette fjed i forbenene og endda på vej i noget der ligner play bow). MEN hvis en hund kommer for tæt på den, det være sig min gamle på næsten ti eller den yngste da hun var hvalpet, så laver den udfald. Endnu har den heldigvis aldrig gjort skade - så vidt jeg ved.

 

I sidste ende er den historie der er linket til, måske et bud på en pointe; at stort set uanset hvordan hunden reagerer i en given situation, er det en læring vi har givet den med. Så en aggressiv hund reagerer ud fra en læring, som vi - mere eller mindre ubevidst - har udstyret den med, og som den benytter i en situation, der ikke burde have vækket de følelser eller den reaktion hos hunden. MEN der er også de hunde, der grundet kemiske ubalancer i hjernen reagerer voldsomt og aggressivt ganske pludseligt og uden grund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Det var en rigtig god men desværre sørgelig læsning :(

 

Dog tror jeg ikke at tanken bag historien er ment til vores situation, for hvis en hund bider en anden hund, er svaret så bare at hunden blev "provokeret" til det ?

 

Når en hund stormer ud af en hæk og angriber to små hunde der leger sammen, er det så de to små hundes skyld ?

 

Når en hvalp nysgerrigt lader snuden mødes med en anden hund, og pludselig får hug i hovedet (ja, i kender historien :(), er det så også hvalpens skyld ?

Kunne Nike have misfortolket muskelhundens logren med halen ?

 

Ja, mennesker misforstår ofte hunde - hvor det så er hunden der tager straffen.

Men man må da tro at de fleste hunde kan det basale hundesprog.

Nike var på ingen måder dominerende eller provokerende, blot en lalleglad hvalp der bare gerne ville hilse på alt og alle - hun var desuden super god til at overgive sig over for andre hunde ved at lægge sig med blottet mave og se uskyldig ud.

 

Der har sikkert foregået mere mellem de to hunde end ejeren og min kæreste har set, men set i mine øjne var den anden hund utilregnelig.

 

Vi har mødt mange andre hunde der ikke har gidet hende (sikkert på grund af hvalpelugten :lun:), men de har blot ignoreret hende - ikke faret i flæsket på hende.

 

Jeg beklager på forhånd hvis det lyder som et surt opstød, men det er ihvertfald de tanker der bliver sat gang i mit hoved når jeg læser den historie.

 

Men tusind tak for linket - om end ikke andet kan man jo selv tænke lidt over sin attitude/kropsholdning samt tonefald når man møder/hilser på ande hunde ..

 

Jeg tror heller ikke historien skulle relatere direkte til Nikes ulykkelige møde med den anden hund. Man kan se overfaldet på Nike, som sidste afsnit af en roman. Læser man kun det, sidder man tilbage med en dyb undren og vantro, for hvad i alverden var det der skete? Men alle de andre kapitler udgøres af overfaldshundens liv op til det øjeblik. Et sammensurium af oplevelser og erfaringer, gode og dårlige, der har formet hunden til den den var. Ja, der er også racebetingede, arvelige elementer med, men for helt at forstå hvad der skete, måtte man have læst hele hundens 'roman'... og det er jo desværre sjældent man har mulighed for det - endda selvom man taler med ejeren, for denne kan sagtens have overset (eller ikke tillagt betydning) ting der faktisk var af stor betydning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg sider virkelig og stor tuder....:megaked:... hvor er jeg ked af det på jeres vegne.

 

Mest af alt får jeg en stor klump i halsen... ikke fordi at jeg skal tale om mig selv og min egen hund, men i november 2008 blev min egen tøs overfaldet af en Pitt Bull... Freya fik dog ikke den samme skæbne som Nike, men oplevelsen af at haste til dyrelægen - en søndag og derefter få sit ét og alt lappet sammen med i alt 10 sting er en oplevelse for meget. Og noget jeg aldrig vil glemme.

 

Det er dog rigtig dejligt at høre at hunden der skulle gøre ende på Nikes liv selv måtte lade livet. Skønt at der er nogle som vil tage ansvaret på sig.

 

Så sent som for to dage siden så jeg den hund som overfaldte Freya - og ja, den viste tænder og knurrende helt vildt. Jeg løftede selvfølgelig Freya op (ikke noget jeg ellers praktiserer, men noget som jeg så som en nødvendighed i den her situation) og ejeren var ligeglad... ignorerede mig. Han har ikke ville lade sin hund aflive på trods af at Freya ikke er den eneste hund som hans køter har overfaldt.

 

Jeg føler med jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zoey Bell
:scared: WHAT?? Hvad får en - for den anden familie - helt alm familiehund til at reagere sådan, og så på en HVALP????? Kan godt forstå ejeren blev dybt chokket - og godt hun reagerede prompte......for andres skyld, det hjælper jo ikke Jer nu :megaked:

 

R.I.P

 

 

Tror ik man kan sige hvad en hund sådan tænker. Det har sikkert givet meget mening i hovedet på den. Ser ik ned på den anden hund, men det er det bedste at de har aflivet den for den er helt sikkert for farlig mod andre hunde også og måske også mennesker. Og hvor er det bare forfærdeligt at det ser sket for lille nike.. åh ha, blev helt ked af det og så på min egen hvalp, iiih ville bare ik kunne kommer over sådan noget.. puha.. Men godt den ikke lider mere. Forfærdeligt at man ikke kan vide hvad hunde går og tænker og hvad de vil gøre, min hunds legekammerat er begyndt at blive meget agressiv overfor min hund lige pludselig bare ud af det blå..

 

tusind varme tanker herfra og håber at i en dag kan få en anden lille vovse at elske ligeså højt som nike

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, jeg har vist bevidst undgået denne tråd, for hvalpe og aflivning kan jeg slet ikke holde ud at læse om for tiden..... men nu gjorde jeg det alligevel, og hvor er jeg ked af at høre den historie :megaked:

 

Mange tanker til dig og din kæreste :ae: Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen, tak for jeres tanker :cry:

 

Vi er kommet tilbage i hverdagen så meget man nu kan. Men det er godt nok stadig mærkeligt ikke at blive vækket af en kold hundesnude.

 

Kan stadig få helt ondt i maven når jeg ser andre hunde, og især hvalpe ..

 

Sådan en dag som idag hvor der ligger sne, men solen trods alt skinner er det endnu værre at skulle undvære sin lille hund der bare elskede sne :cry:

 

Ville give meget for at få en "sidste" dag med hende i parken og se hende spæne glad rundt og lege med andre hunde.

 

Heldigvis har vi haft kameraet meget fremme i den måned vi havde hende. Selvom det gør ondt er det stadig dejligt at se på billeder af hende. Det er mærkeligt, men nogengange kan man godt lidt "glemme" hvordan hun så ud.

 

Min kæreste og jeg har snakket om det, og når vi har fundet os en dejlig stor lejlighed, og er faldet til, skal vi helt sikkert have en lille basse igen :)

 

Min kæreste har sågar taget mig i at lave en liste over mulige navne til vores kommende hvalp, og på den blå avis er der da også blevet søgt på "hvalp" et par gange hehe :oops:

 

Men igen tusind tak :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen, tak for jeres tanker :cry:

 

Vi er kommet tilbage i hverdagen så meget man nu kan. Men det er godt nok stadig mærkeligt ikke at blive vækket af en kold hundesnude.

 

Kan stadig få helt ondt i maven når jeg ser andre hunde, og især hvalpe ..

 

Sådan en dag som idag hvor der ligger sne, men solen trods alt skinner er det endnu værre at skulle undvære sin lille hund der bare elskede sne :cry:

 

Ville give meget for at få en "sidste" dag med hende i parken og se hende spæne glad rundt og lege med andre hunde.

 

Heldigvis har vi haft kameraet meget fremme i den måned vi havde hende. Selvom det gør ondt er det stadig dejligt at se på billeder af hende. Det er mærkeligt, men nogengange kan man godt lidt "glemme" hvordan hun så ud.

 

Min kæreste og jeg har snakket om det, og når vi har fundet os en dejlig stor lejlighed, og er faldet til, skal vi helt sikkert have en lille basse igen :)

 

Min kæreste har sågar taget mig i at lave en liste over mulige navne til vores kommende hvalp, og på den blå avis er der da også blevet søgt på "hvalp" et par gange hehe :oops:

 

Men igen tusind tak :kys:

 

Jeg håber, at du får verdens dejligste hund:kys:

Det har ellers været en blodig tid i vores lokalområde. En af de små købmænd fortalte forleden, at en lille hund var blevet "spist", som han udtrykte det på sit gebrokne dansk, af en kamphund lige uden for hans butik. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen, tak for jeres tanker :cry:

 

Vi er kommet tilbage i hverdagen så meget man nu kan. Men det er godt nok stadig mærkeligt ikke at blive vækket af en kold hundesnude.

 

Kan stadig få helt ondt i maven når jeg ser andre hunde, og især hvalpe ..

 

Sådan en dag som idag hvor der ligger sne, men solen trods alt skinner er det endnu værre at skulle undvære sin lille hund der bare elskede sne :cry:

 

Ville give meget for at få en "sidste" dag med hende i parken og se hende spæne glad rundt og lege med andre hunde.

 

Heldigvis har vi haft kameraet meget fremme i den måned vi havde hende. Selvom det gør ondt er det stadig dejligt at se på billeder af hende. Det er mærkeligt, men nogengange kan man godt lidt "glemme" hvordan hun så ud.

 

Min kæreste og jeg har snakket om det, og når vi har fundet os en dejlig stor lejlighed, og er faldet til, skal vi helt sikkert have en lille basse igen :)

 

Min kæreste har sågar taget mig i at lave en liste over mulige navne til vores kommende hvalp, og på den blå avis er der da også blevet søgt på "hvalp" et par gange hehe :oops:

 

Men igen tusind tak :kys:

 

Jeg håber at du en dag skriver herinde at I skal have en ny hvalp. :-)

 

Og så håber jeg at I kan glemme det uhyggelige I har oplevet, så jeres nye hund får de oplevelser den har brug for, for at udvikle sig på en god måde. Jeg har selv stået i samme situation som jer (blot ikke med samme drastiske udfald) og ved hvor svært det er at lægge bag sig. Jeg håber dog at I klarer at genvinde tilliden til andres hunde, for det er trods alt sjældent at sådan noget sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber at du en dag skriver herinde at I skal have en ny hvalp. :-)

 

Og så håber jeg at I kan glemme det uhyggelige I har oplevet, så jeres nye hund får de oplevelser den har brug for, for at udvikle sig på en god måde. Jeg har selv stået i samme situation som jer (blot ikke med samme drastiske udfald) og ved hvor svært det er at lægge bag sig. Jeg håber dog at I klarer at genvinde tilliden til andres hunde, for det er trods alt sjældent at sådan noget sker.

 

 

Ja - og det er også derfor vi synes at det var bedst at vente med at få en ny hvalp. Den skal jo absolut ikke være en "erstatning" for Nike, for det ville slet ikke være retfærdigt for den nye hvalp.

Og Nike skal have lov til at være Nike som vi husker hende :lun:

 

Men med hensyn til at møde andre hunde kommer vi helt sikkert til at blive mere "picky" i hvem hvalpen får lov til at hilse på, og hvem vi helst vil undgå. Store, måske lidt voldsomme hunde bliver et no-go sålænge vi har en hvalp imellem hænderne.

Og hvis folk med disse hunde himler af os må vi jo bare bide det i os .. Denne oplevelse var én for meget :(

 

Men tro mig, I skal nok være blandt de første til at få af vide når der ankommer en ny vaps :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber, at du får verdens dejligste hund:kys:

Det har ellers været en blodig tid i vores lokalområde. En af de små købmænd fortalte forleden, at en lille hund var blevet "spist", som han udtrykte det på sit gebrokne dansk, af en kamphund lige uden for hans butik. :megaked:

 

Ih, tusind tak ! Jeg er sikker på vi kommer til at finde en super dejlig hund - de er jo svære ikke at komme til at holde af :lun:

 

Ja, det er ganske enkelt grusomt :evil:

 

I den park vi kom i med Nike mødte vi også en tapper tapper lille Chihuahua der også var blevet angrebet. Den havde leget med en anden lille hund, og pludselig ud af busken var der sprunget en muskelhund på den og så forsvundet ligeså hurtigt igen. Chihuahua'en overlevede heldigvis, men med dybe bidsår i ryg samt mave og formentligt en ordentlig bunke psykiske mén.

Men hvor var det dejligt at se at sådan en lille størrelse kunne komme på benene igen efter sådan en tur :hjerte:

 

Lidt ironisk at min kæreste og jeg stod dér og måbende tænkte "Gud, sker sådan noget ? Godt det ikke var Nike!", og så en uges tid efter står vi med en hvalp der skal aflives :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, tusind tak ! Jeg er sikker på vi kommer til at finde en super dejlig hund - de er jo svære ikke at komme til at holde af :lun:

 

Ja, det er ganske enkelt grusomt :evil:

 

I den park vi kom i med Nike mødte vi også en tapper tapper lille Chihuahua der også var blevet angrebet. Den havde leget med en anden lille hund, og pludselig ud af busken var der sprunget en muskelhund på den og så forsvundet ligeså hurtigt igen. Chihuahua'en overlevede heldigvis, men med dybe bidsår i ryg samt mave og formentligt en ordentlig bunke psykiske mén.

Men hvor var det dejligt at se at sådan en lille størrelse kunne komme på benene igen efter sådan en tur :hjerte:

 

Lidt ironisk at min kæreste og jeg stod dér og måbende tænkte "Gud, sker sådan noget ? Godt det ikke var Nike!", og så en uges tid efter står vi med en hvalp der skal aflives :evil:

 

Var det også i Aksel Møllers Have? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...