Hop til indhold

Disse to titler søger jeg info om:-)


Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Jeg er på udkig efter lidt nyt mht. hundebøger, og har kig på disse tre.

Er de værd at købe?

 

"Hundesprog" - Roger Abrantes

 

På talefod med hunden - af Turid Rugaas

 

 

Drivkraft og motivation af Anders Hallgren

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes rigtig godt om "På Talefod med Hunden".

 

Den var forklarende i højere grad end man oplever i de mere "overall" bøger, som "Fra Hvalp til Hund" fx. Der er bare en kort oversigt.

 

I "På Talefod med Hunden" er der også eksempler på det og cases.

 

Så gennemgående en anbefaldelsesværdig bog :5up:

 

Den vil jeg også anbefale, de 2 andre har jeg også læst, men det er længe siden.

 

Drivkraft og motivation kan jeg huske jeg syntes var rigtig god, hvorimod jeg ikke husker noget specielt om "Hundesprog", så spørgsmålet er så om det var fordi den var dårlig :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg syntes rigtig godt om "På Talefod med Hunden".

 

Den var forklarende i højere grad end man oplever i de mere "overall" bøger, som "Fra Hvalp til Hund" fx. Der er bare en kort oversigt.

 

I "På Talefod med Hunden" er der også eksempler på det og cases.

 

Så gennemgående en anbefaldelsesværdig bog :5up:

 

Tror jeg må have den bog.. Har også kun hørt gode ting om den:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Den vil jeg også anbefale, de 2 andre har jeg også læst, men det er længe siden.

 

Drivkraft og motivation kan jeg huske jeg syntes var rigtig god, hvorimod jeg ikke husker noget specielt om "Hundesprog", så spørgsmålet er så om det var fordi den var dårlig :confused:

 

jeg kan ikke læse mig frem til så meget om den der hedder Hundesprog.

Drivkraft og motivation tror jeg vil være noget for mig, men nogengange skuffer de hundebøger altså lidt synes jeg. Så det er med at være sikker på at det skal være den man køber.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan ikke læse mig frem til så meget om den der hedder Hundesprog.

Drivkraft og motivation tror jeg vil være noget for mig, men nogengange skuffer de hundebøger altså lidt synes jeg. Så det er med at være sikker på at det skal være den man køber.

 

Altså, jeg har alle 3 bøger, så hvis du er frisk på en lille køretur, så kan du låne dem af mig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Altså, jeg har alle 3 bøger, så hvis du er frisk på en lille køretur, så kan du låne dem af mig :-D

 

Ihh altså, og så er det nu at jeg skal skrive at jeg intet kørekort har... Øv, ellers et meget fint tilbud må jeg sige:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det var ærgeligt, men hvis du en dag skulle få kørelejlighed, så står tilbuddet stadig ved magt :-D

 

Måske er jeg heldig at kæresten gider en tur til Ringsted en dag. Men tvivler:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har drifkraft og motivation, den må du gerne købe, synes ikke den var særlig god, så den er ikke en gang læst færdig :-)

 

Hvorfor synes du ikke at den var god?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er på udkig efter lidt nyt mht. hundebøger, og har kig på disse tre.

Er de værd at købe?

 

"Hundesprog" - Roger Abrantes

 

Er mere et leksikon/opslagsværk end en "normal" bog - jeg synes, den er rigtig god med mange gode tegninger.

 

En anke er dog, at den er "noget" forældet omkring manget og meget i adfærdsbeskrivelserne, men dem kan man jo så bare hoppe over, tegningerne og beskrivelserne af kropssproget opvejer de dårlige sider så rigeligt - i min mening ..... ;-)

 

På talefod med hunden - af Turid Rugaas

 

Denne var jeg meget skuffet over :genert: er man nogenlunde opdateret fra Nettet og andre bøger, synes jeg ikke, at den har meget at byde ind med :???:

 

Drivkraft og motivation af Anders Hallgren

 

Har desværre ikke læst den :( men den står højt på ønskelisten - har ud over et enkelt indlæg i denne tråd - ikke hørt noget negativt om den :-D

Redigeret af a9
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes simpelthen den var kedelig, og den fangede mig slet ikke. Det er et par år siden jeg købte den, og har egentlig ikke kigget i den siden, måske jeg skulle prøve. :hmm: Men jeg opgav dengang at læse den, fordi jeg simpelthen ikke kunne huske hvad jeg lige havde læst, den interesserede mig ikke.

 

Købte den sammen med alfasyndrom og hundeproblemer, som jeg tilgengæld syntes rigtig godt om :-)

 

Tror jeg vil prøve at finde den frem fra sit gemmeskjul og kigge i den igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Er mere et leksikon/opslagsværk end en "normal" bog - jeg synes, den er rigtig god med mange gode tegninger.

 

En anke er dog, at den er "noget" forældet omkring manget og meget i adfærdsbeskrivelserne, men dem kan man jo så bare hoppe over, tegningerne og beskrivelserne af kropssproget opvejer de dårlige sider så rigeligt - i min mening ..... ;-)

 

 

 

Denne var jeg meget skuffet over :genert: er man nogenlunde opdateret fra Nettet og andre bøger, synes jeg ikke, at den har meget at byde ind med :???:

 

 

 

 

 

Har desværre ikke læst den :( men den står højt på ønskelisten - har ud over et enkelt indlæg i denne tråd - ikke hørt noget negativt om den :-D

 

Du er en stjerne! 1000 tak for det.

Det er skønt at høre om andres mening om disse bøger.

Er nemlig på udkig efter en bog der kan give mig en større indsigt i kropssprog, så jeg kan blive endnu bedre til at aflæse mine egne og andres hunde...

 

Jaa, den sidste lyder nu også ret god! Hvis du får den før mig, må du lige give en opdatering:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg synes simpelthen den var kedelig, og den fangede mig slet ikke. Det er et par år siden jeg købte den, og har egentlig ikke kigget i den siden, måske jeg skulle prøve. :hmm: Men jeg opgav dengang at læse den, fordi jeg simpelthen ikke kunne huske hvad jeg lige havde læst, den interesserede mig ikke.

 

Købte den sammen med alfasyndrom og hundeproblemer, som jeg tilgengæld syntes rigtig godt om :-)

 

Tror jeg vil prøve at finde den frem fra sit gemmeskjul og kigge i den igen ;-)

 

Ja gør endelig det, så kan du lige skrive om den stadig er mega kedelig.. :-)

Alfasyndrom og hundeproblemer er det en tittel? Den vil jeg da lige undersøge noget mere om... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja gør endelig det, så kan du lige skrive om den stadig er mega kedelig.. :-)

Alfasyndrom og hundeproblemer er det en tittel? Den vil jeg da lige undersøge noget mere om... :5up:

 

Det er 2 titler fra hundefolkets ynglings svensker Anders Hallgren :blink:

 

Alfasymdromet er en slags "bibel" til den moderne tilgang til hunde

 

Problemhund og hundeproblemer er et rigtigt godt opslagsværk

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja gør endelig det, så kan du lige skrive om den stadig er mega kedelig.. :-)

Alfasyndrom og hundeproblemer er det en tittel? Den vil jeg da lige undersøge noget mere om... :5up:

 

jep 2 bøger af samme forfatter som til drivkraft. Hvis du er medlem af DKK har de nogengange bøger til en billig pris på deres webshop :-)

 

Skal nok give lyd, når jeg har kigget den igennem igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

På talefod med hunden synes jeg nu er meget god, som en start til at lære lidt mere om hundeprog. Ja du kan finde meget af det på nettet, men den åbner lidt op for alle signalerne vores kære dyr bruger. Og det er da også den bog jeg anbefaler til mine kursister... Den er let at komme igennem og der er mange billeder i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Du er en stjerne! 1000 tak for det.

Det er skønt at høre om andres mening om disse bøger.

Er nemlig på udkig efter en bog der kan give mig en større indsigt i kropssprog, så jeg kan blive endnu bedre til at aflæse mine egne og andres hunde...

 

Jaa, den sidste lyder nu også ret god! Hvis du får den før mig, må du lige give en opdatering:-)

 

Hvis du søger noget om kropssprog, så må jeg simpelthen anbefale denne:

Amazon.com: Canine Behavior: A Photo Illustrated Handbook (9780976511823): Barbara Handelman, Monty Sloan, Lore I. Haug: Books

Jeg har lige fået den for et par dage siden, og den er virkelig noget af en moppedreng: a4 format og vejer som en telefonbog, og så er den PROPPET med billeder og beskrivelser af snart sagt enhver tænkelig adfærdssituation.

 

De viser f.eks. to hunde der står overfor hinanden. Selve situationen beskrives, ligesom andre relevante oplysninger (sindsstemninger, omgivelser, forudgående begivenheder, osv.) Der står så ved billedet en liste med signaler de to hunde viser. Hver signal har et nummer, der er markeret på billedet så man straks kan spotte det.

 

Jeg har ikke læst bogen, og tror heller ikke det er en bog man læser igennem fra ende til anden, men som opslagsværk ser den ud til at være aldeles fantastisk.

 

Jeg har linket til bogen på amazon.com (USA), da man her kan smugkigge i bogen og læse anmeldelser, men jeg købte den hos amazon.co.uk, hvilket er langt lettere mht. told og forsendelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er mere et leksikon/opslagsværk end en "normal" bog - jeg synes, den er rigtig god med mange gode tegninger.

 

En anke er dog, at den er "noget" forældet omkring manget og meget i adfærdsbeskrivelserne, men dem kan man jo så bare hoppe over, tegningerne og beskrivelserne af kropssproget opvejer de dårlige sider så rigeligt - i min mening ..... ;-)

 

 

 

Denne var jeg meget skuffet over :genert: er man nogenlunde opdateret fra Nettet og andre bøger, synes jeg ikke, at den har meget at byde ind med :???:

 

 

 

Har desværre ikke læst den :( men den står højt på ønskelisten - har ud over et enkelt indlæg i denne tråd - ikke hørt noget negativt om den :-D

 

Du kan låne af mig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du søger noget om kropssprog, så må jeg simpelthen anbefale denne:

Amazon.com: Canine Behavior: A Photo Illustrated Handbook (9780976511823): Barbara Handelman, Monty Sloan, Lore I. Haug: Books

Jeg har lige fået den for et par dage siden, og den er virkelig noget af en moppedreng: a4 format og vejer som en telefonbog, og så er den PROPPET med billeder og beskrivelser af snart sagt enhver tænkelig adfærdssituation.

 

De viser f.eks. to hunde der står overfor hinanden. Selve situationen beskrives, ligesom andre relevante oplysninger (sindsstemninger, omgivelser, forudgående begivenheder, osv.) Der står så ved billedet en liste med signaler de to hunde viser. Hver signal har et nummer, der er markeret på billedet så man straks kan spotte det.

 

Jeg har ikke læst bogen, og tror heller ikke det er en bog man læser igennem fra ende til anden, men som opslagsværk ser den ud til at være aldeles fantastisk.

 

Jeg har linket til bogen på amazon.com (USA), da man her kan smugkigge i bogen og læse anmeldelser, men jeg købte den hos amazon.co.uk, hvilket er langt lettere mht. told og forsendelse.

 

Det lyder som en musthave bog :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan låne af mig ;-)

 

Tark :kys:

 

Inspireret af ThomasTBO kom jeg til at bestille 6 bøger på amazon sidste uge :pift: de 4 er kommet :klap:

 

PS: Har lige tjekket min postkasse :oops: de sidste 2 er også kommet :mrgreen: Det er skisme hurtigt, alle blev bestilt d. 29. dec. om aftenen :5up:

Redigeret af a9
PS tilføjet
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilke? Fortæl, fortæl. :-)

 

Det blev til disse :genert:

 

1 of Clever Dog! (available to ship by December 30, 2009)

 

1 of Other End of the Leash (available to ship by December 30, 2009)

 

1 of Bonding with Your Dog: A Trainer's Secrets for Building a Better

Relationship (available to ship by December 30, 2009)

 

1 of Don't Shoot the Dog!: The New Art of Teaching and Training (available

to ship by December 30, 2009)

 

1 of Getting in TTouch with Your Dog: How to Influence Behaviour, Health

and Performance: How to Understand and Influence Behaviour, Personality

and Health (available to ship by December 30, 2009)

 

1 of Barking: The Sound of a Language (Dogwise Training Manual) (available

to ship by December 30, 2009)

 

Samlet pris inkl. porto 425,- :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...