Hop til indhold

Splinten, mor og mig...


Zaz-zaz
 Share

Recommended Posts

I stillingsskift :mrgreen: Optræder allerede i klasse 1, men her skiftes kun mellem sit og dæk. Fra klasse 2 kommer stå med og hunden skal kunne skifte fra både dæk og sit til stå og omvendt - med føreren på afstand. Tricket er, at få hunden til at skifte uden at flytte poterne (hvilket nogen gange lykkedes for os :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke set videoen, men i konkurrence f.eks. eller bare som et moment man lærer sin hund for at dygtiggøre den.

 

http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/12669-hvornar-er-det-hjernen-kommer.html#post313686

 

Vi træner det netop fordi vi bruger det i konkurrence :mrgreen: eller dvs. det er så som så med konkurrencerne, men derfor kan man jo godt træne alligevel... jeg bliver nok aldrig rigtigt prøvemenneske.

Link til indlæg
Del på andre sites

I stillingsskift :mrgreen: Optræder allerede i klasse 1, men her skiftes kun mellem sit og dæk. Fra klasse 2 kommer stå med og hunden skal kunne skifte fra både dæk og sit til stå og omvendt - med føreren på afstand. Tricket er, at få hunden til at skifte uden at flytte poterne (hvilket nogen gange lykkedes for os :mrgreen:)

 

Jamen tak for svar og ja, jeg tænkte konkurrence. Den med sit og dæk på afstand har jeg (og vist egentlig også hunden) rimelig fod på, men når vi bevæger os ud over LP1 er jeg temmelig blank, men det er altid godt at finde ud af, hvad der ligger ud over LP1. Det giver nogle flere ting at træne med Bassen.

 

Lige nu fedter vi med et indkald, hvor jeg skal få ham til at stoppe et vilkårligt sted på vejen ind og så først komme på plads, når han får besked på det. Det var bare noget vi engang så nogle gøre til noget træning, vi stod og så på. Jeg ved ikke om det har nogen funktion, men det så sjovt ud, så det leger vi lidt med. Det er det der med at finde på nye ting at lege med den lille. Og med sit-stå har vi jo endnu en ny ting at kaste os over, så tak igen for svar :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/12669-hvornar-er-det-hjernen-kommer.html#post313686

 

Vi træner det netop fordi vi bruger det i konkurrence :mrgreen: eller dvs. det er så som så med konkurrencerne, men derfor kan man jo godt træne alligevel... jeg bliver nok aldrig rigtigt prøvemenneske.

 

Selvom man ikke dyrker konkurrence kan man jo sagtens have glæde og gavn af at ens hund kan momenterne. Jo mere den kan des større mulighed for at den faktisk hører efter i spidsbelastede situationer og jo mere kan man jo lave med den

 

Pelle kommer aldrig til noget der bare ligner en konkurrence men han kan også stillingsskift - bare fordi :-D

 

Jeg har været højmotiveret konkurrencemenneske, men det siger mig intet mere

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så fik jeg også set den her video...BLÆRERØVSHUND :klap::5up::klap:...og han stoppede hunden ved indkald, så den øvelse findes faktisk...og hvor var det fornøjeligt at se føreren lege og pjat-rose med hunden efter hver øvelse :klap::5up::klap:

 

Ja, den findes :mrgreen: Den kommer i LP3. Hunden dækkes af og man går ca. 25 meter væk og kalder på hunden, når den har løbet ca. to trejdedel af vejen kommanderes hunden i stå, hvor den står et kort øjeblik inden den kaldes resten af vejen ind.

 

I Eliteklassen er afstanden en smule større og som kommer der også dæk på, som i videoen fra VM :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, den findes :mrgreen: Den kommer i LP3. Hunden dækkes af og man går ca. 25 meter væk og kalder på hunden, når den har løbet ca. to trejdedel af vejen kommanderes hunden i stå, hvor den står et kort øjeblik inden den kaldes resten af vejen ind.

 

I Eliteklassen er afstanden en smule større og som kommer der også dæk på, som i videoen fra VM :-D

 

Ubegribeligt, hvad jeg dog lærer i dag om LP, så tak for svar også til dig. Det er jo en helt ny verden, der folder sig ud her ! Herligt !

 

Og så lige et nyt spørgsmål til jer alle...er det enten håndtegn eller kommando eller må man bruge begge dele ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ubegribeligt, hvad jeg dog lærer i dag om LP, så tak for svar også til dig. Det er jo en helt ny verden, der folder sig ud her ! Herligt !

 

Og så lige et nyt spørgsmål til jer alle...er det enten håndtegn eller kommando eller må man bruge begge dele ?

Du må selv vælge - enten hånd eller verbal.

 

 

Jeg bruger verbal til stå og hånd til dæk :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Du må selv vælge - enten hånd eller verbal.

 

 

Jeg bruger verbal til stå og hånd til dæk :-)

 

Hmm- Må man ikke begge dele bare det falder på samme tid? Det må man i hvert fald i lp 1, men bliver helt i tvivl hvad reglen er i lp 2. vi træner lp 2 stillingsskifte, og her bruger jeg både verbal og håndtegn på en og samme tid, men det er måske ikke tilladt? Må spørge min træner når vi starter op igen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ubegribeligt, hvad jeg dog lærer i dag om LP, så tak for svar også til dig. Det er jo en helt ny verden, der folder sig ud her ! Herligt !

 

Og så lige et nyt spørgsmål til jer alle...er det enten håndtegn eller kommando eller må man bruge begge dele ?

 

Velbekom :-)

 

I klasse 3 må du bruge både håndtegn OG verbel. Men i eliteklassen skal du vælge om du vil bruge verbel ELLER håndtegn, men ikke begge dele samtidg -du må dog godt bruge verbal til stå og håndtegn til dæk, eller omvendt, hvis du ønsker det, men ikke begge dele ved samme position.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm- Må man ikke begge dele bare det falder på samme tid? Det må man i hvert fald i lp 1, men bliver helt i tvivl hvad reglen er i lp 2. vi træner lp 2 stillingsskifte, og her bruger jeg både verbal og håndtegn på en og samme tid, men det er måske ikke tilladt? Må spørge min træner når vi starter op igen:-)

 

Jeg tror hun mente i indklad med stå og dæk ;-)

 

Men ja, i stillingsskift må du bruge både håndtegn og verbal hele vejen igennem :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velbekom :-)

 

I klasse 3 må du bruge både håndtegn OG verbel. Men i eliteklassen skal du vælge om du vil bruge verbel ELLER håndtegn, men ikke begge dele samtidg -du må dog godt bruge verbal til stå og håndtegn til dæk, eller omvendt, hvis du ønsker det, men ikke begge dele ved samme position.

 

Mit svar var vist lidt forvirrende :oops:

 

Jeg snakkede om indkald med stå og dæk (eliten) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg tror hun mente i indklad med stå og dæk ;-)

 

Men ja, i stillingsskift må du bruge både håndtegn og verbal hele vejen igennem :5up:

 

Nåå okay, så læste jeg bare forkert. Blev sku da også helt rundt på gulvet! Så fortsætter jeg bare som hidtil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...