Hop til indhold

Ny beregningsmodel for HD-index!


Gæst lillefod
 Share

Recommended Posts

Når først Motor selv har fået konstateret de smukkeste A hofter, som han jo naturligvis gør :mrgreen: Så har indekset jo i princippet ikke så meget at sige......Eller sagt på en anden måde, hvis Motor har A hofter, gør det jo ikke ondt på ham, selv om hans bror måske har D hofter -at det så selvfølgelig vil være synd for broren og hans ejere, det er selvfølgelig en anden sag :engel:

 

Det er rigtigt, sådan kan man også se det..... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo faktisk ikke ligemeget, om søskende har dårlige hofter, jo selvfølgelig, hvis det kun er en enkelt ud af et kuld, men hvis flere kuldsøskende har dårlige hofter, har den hund med pæne hofter, jo gener til at give dårlige hofter, videre til evt. hvalpe. Så man må helst ikke, kun se på sin egen hund, hvis man har tænkt sig at få hvalpe. bare lige en fodnote. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo faktisk ikke ligemeget, om søskende har dårlige hofter, jo selvfølgelig, hvis det kun er en enkelt ud af et kuld, men hvis flere kuldsøskende har dårlige hofter, har den hund med pæne hofter, jo gener til at give dårlige hofter, videre til evt. hvalpe. Så man må helst ikke, kun se på sin egen hund, hvis man har tænkt sig at få hvalpe. bare lige en fodnote. :blink:

 

Det er jeg helt klar over, men da Buddha (så vidt jeg ved) ikke umiddelbart har interesse i at avle med Motor, men kun er interesseret i en sund hund med gode hofter -med baggrund i hvordan det gik for (hunden) Buddha, så er det jo i princippet ikke så vigtigt hvordan det ser ud for søskende, hvis bare Motor selv har fine hofter ;-)

 

At det selvfølgelig vil være noget rigtig skidt for Motor's opdrætter og hvem der ellers tænker på avl i Motors hundefamilie, det er noget helt andet, og dér har du naturligvis ganske ret :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har mere planer om at han har de mest perfekte ben i hele verden :mrgreen:

 

Selvfølgelig det :mrgreen: dåhmme mig :stupid:

 

Men alligevel:

 

Når først Motor selv har fået konstateret de smukkeste A hofter, som han jo naturligvis gør :mrgreen: Så har indekset jo i princippet ikke så meget at sige......Eller sagt på en anden måde, hvis Motor har A hofter, gør det jo ikke ondt på ham, selv om hans bror måske har D hofter -at det så selvfølgelig vil være synd for broren og hans ejere, det er selvfølgelig en anden sag :engel:

 

What she said :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var nu heller ikke lige et svar ang. en specifik hund, for hvis man ikke skal opdrætte, er det pivende ligegyldigt med andre hundes hofter, bare ens egen vaps´ er fine, har jo selv været i samme situation, og mistet en lille hvalp, på den konto. Så derfor er det så vigtigt, at tænke sig godt om, inden man sætter hvalpe i verden, at fordi at ens egen er super, skal man lige kigge lidt rundt på anerne, os der har mistet en hund pga HD, ved om nogen vigtigheden, det er så frygteligt.

Mht. indeks så har jeg jo 2 racer, der ikke bliver beregnet indeks for, da der ikke, er nok der bliver fotograferet, til at kunne beregne et, så det redskab har jeg desværre ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der en, der kan hjælpe mig på Hundeweb med et specifikt kuld labber? Min mors kollega skal ned og kigge på dem i aften, men da de var nødt til at aflive deres første labber pga dårlige hofter, er det vigtigt at denne her bare er til UG og slange (eller ihvertfald så godt som man kan gøre det)

 

Det haster desværre lidt, da det er i aften de skal på besøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der en, der kan hjælpe mig på Hundeweb med et specifikt kuld labber? Min mors kollega skal ned og kigge på dem i aften, men da de var nødt til at aflive deres første labber pga dårlige hofter, er det vigtigt at denne her bare er til UG og slange (eller ihvertfald så godt som man kan gøre det)

 

Det haster desværre lidt, da det er i aften de skal på besøg.

 

Har du et DKK reg. nummer på forældrehundene, og hvilke oplysninger ønsker du?

 

Jeg er ikke nogen ørn til hundeweb, men skal gerne gøre et forsøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du et DKK reg. nummer på forældrehundene, og hvilke oplysninger ønsker du?

 

Jeg er ikke nogen ørn til hundeweb, men skal gerne gøre et forsøg.

 

Tusind tak, men der var lige en veninde med labber selv, som reagerede:-)

 

Og der er fundet et par ting, som gør at jeg helt sikkert vil fraråde dem..

 

Tak igen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var nu heller ikke lige et svar ang. en specifik hund, for hvis man ikke skal opdrætte, er det pivende ligegyldigt med andre hundes hofter, bare ens egen vaps´ er fine, har jo selv været i samme situation, og mistet en lille hvalp, på den konto. Så derfor er det så vigtigt, at tænke sig godt om, inden man sætter hvalpe i verden, at fordi at ens egen er super, skal man lige kigge lidt rundt på anerne, os der har mistet en hund pga HD, ved om nogen vigtigheden, det er så frygteligt.

Mht. indeks så har jeg jo 2 racer, der ikke bliver beregnet indeks for, da der ikke, er nok der bliver fotograferet, til at kunne beregne et, så det redskab har jeg desværre ikke.

 

Det har du helt ret i..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...