Hop til indhold

Det er ikke kun Kimmi der kan...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna kan også komme på plads, hun er måske ikke lige så dygtig, men som "splinten, mor og mig" siger, så er Luna jo kun 10 måneder og ikke en Aussie :blink:

 

Men jeg syntes hun er dygtig :mrgreen:

 

Begge øvelser er endnu ikke helt færdiglærte, men i tråden "De andres hunde på HF" fandt jeg jo ud af at jeg ikke poster nok billeder og historier, så her kommer den kommende lydighedschampignon :blink:

 

Plads og zig-zag.wmv from Lonny on Motionbox

Redigeret af Lonny
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ej det er sgu da vildt godt!

 

Af en hund som ikke er født ind i en pleaser-race, så synes jeg sgu hun udviser super arbejdsiver...

 

Tak :mrgreen:

 

Hun er rent faktisk rigtig glad for at træne, og hun kan blive ved. Med Baldur måtte jeg ikke træne mere end 5 minutter ad gangen, så gad han ikke mere. Luna er jeg indtil nu nået op på 20 minutter i træk uden at hun overhovedet virker til at have mistet interessen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har større forståelse for øvelsen end Karla har... men det er jo så fordi jeg kom til at indlære plads forkert da Karla var en 7-8 måneder :stupid:

 

Så hun tror at plads betyder: gå rundt om min mor og sæt mig i nærheden af hendes venstre ben :stupid: Vi er igang med at omprogrammere nu... Så må også hellere få smidt en video op en af dagene... men lige nu er vi trætte! For vi er lige kommet hjem fra agility-træning :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Tak :mrgreen:

 

Hun er rent faktisk rigtig glad for at træne, og hun kan blive ved. Med Baldur måtte jeg ikke træne mere end 5 minutter ad gangen, så gad han ikke mere. Luna er jeg indtil nu nået op på 20 minutter i træk uden at hun overhovedet virker til at have mistet interessen :-D

 

Sjovt nok tænkte jeg at du godtnok laver mange gentagelser af samme øvelse uden pause... Det kan jo tydeligt ses at Luna mister fokus på et tidspunkt :vedikke:

 

Ikke en kritik som sådant, bare en observering :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt nok tænkte jeg at du godtnok laver mange gentagelser af samme øvelse uden pause... Det kan jo tydeligt ses at Luna mister fokus på et tidspunkt :vedikke:

 

Ikke en kritik som sådant, bare en observering :blink:

 

Der var et enkelt tidspunkt hun mistede fokus, men der var vi lige startet, så det var ikke grunden til det mistede fokus. Men jeg bemærkede det godt, og jeg så også at hun rystede sig som af ubehag, så jeg har gjort et eller andet forkert. Så jeg skal lige have sat mig ned og studeret videoen, for at finde ud af hvad det var der gjorde hende usikker, så jeg ikke gentager fejlen.

 

Og konstruktiv kritik er altid velkomment :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har større forståelse for øvelsen end Karla har... men det er jo så fordi jeg kom til at indlære plads forkert da Karla var en 7-8 måneder :stupid:

 

Så hun tror at plads betyder: gå rundt om min mor og sæt mig i nærheden af hendes venstre ben :stupid: Vi er igang med at omprogrammere nu... Så må også hellere få smidt en video op en af dagene... men lige nu er vi trætte! For vi er lige kommet hjem fra agility-træning :klap:

 

Ja, gør det, så kan vi "træne sammen" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun bare stadig ikke på signal :oops:

 

Dækkede hun ikke på verbalt signal? Det lignede det :oops:

 

Møffe kan nogle gange ved håndsignal, uden godbid - men det er sjældent. Næsten altid, når der er godbid (nogle gange skal han lige nå at tænke :stupid: ). MEGET MEGET MEGET sjældent uden hverken godbid eller håndsignal :genert:

 

Og tænk, han har nærmest den mest perfekte plads (JEG kan forestille mig) :lol: Og så kan han ikke dække :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser super fint ud, Lonny!

 

Der hvor hun går fra, virker det mest som om, hun bliver usikker på, hvad hun skal. Som om hun lige prøver om der er noget andet, der virker (=udløser klikket).

 

Du kan godt have ret, for på et tidspunkt (tror ikke det er vist i videoen) der begynder hun også at gø lidt ad mig, og det gør hun fordi hun ikke forstår at hun ikke bliver belønnet. Så jeg har nok forhøjet kriteriet for hurtigt, og for hurtigt forventet at hun selv rykker ind når hun ikke sidder 100% korrekt.

 

Vi er som sagt stadig ved at indlære øvelsen, og i dag var det første gang jeg forventede at hun selv rykkede ind på plads når hun placerede sig forkert. Normalt går jeg væk fra hende når hun placerer sig forkert, men i dag blev jeg bare stående og ventede på om hun selv korrigerede, hvilket hun ret hurtigt begyndte på, men i starten vidste hun ikke hvad hun skulle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og husk at hæve kriterier! I zig zaggen især - hun kan jo sagtens gå en gang under benet = tid til at f.eks. kræve to gange!

 

Hun går ikke helt frem, så rent faktisk er jeg nødt til at løfte benet for at komme forbi hende, så tror du ikke at næste kriterie i stedet skal være at hun går længere frem og kommer fri af mit ben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvor er hun bare dygtig - Og hold da op hvor er hun bare blevet en stor og lækker dame :lun:

 

Det er da helt vildt så hurtigt det går.

Er dybt imponeret over hvor træningsglad hun ser ud - Hun er jo helt fokuseret på dig, og hun er kun 10 måneder?! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun bare dygtig - Og hold da op hvor er hun bare blevet en stor og lækker dame :lun:

 

Det er da helt vildt så hurtigt det går.

Er dybt imponeret over hvor træningsglad hun ser ud - Hun er jo helt fokuseret på dig, og hun er kun 10 måneder?! :shock:

 

Tak, hvor er du sød, og ja hun er utrolig træningsvillig på trods af terrier sindet og alderen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun går ikke helt frem, så rent faktisk er jeg nødt til at løfte benet for at komme forbi hende, så tror du ikke at næste kriterie i stedet skal være at hun går længere frem og kommer fri af mit ben?

 

Jo, det ser man bare ikke rigtig på videoen. Du kan også tænke over, hvor du belønner - f.eks. smide godbidden lidt frem foran hende, så hun íkke bliver belønnet lige ved dit ben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan godt have ret, for på et tidspunkt (tror ikke det er vist i videoen) der begynder hun også at gø lidt ad mig, og det gør hun fordi hun ikke forstår at hun ikke bliver belønnet. Så jeg har nok forhøjet kriteriet for hurtigt, og for hurtigt forventet at hun selv rykker ind når hun ikke sidder 100% korrekt.

 

Vi er som sagt stadig ved at indlære øvelsen, og i dag var det første gang jeg forventede at hun selv rykkede ind på plads når hun placerede sig forkert. Normalt går jeg væk fra hende når hun placerer sig forkert, men i dag blev jeg bare stående og ventede på om hun selv korrigerede, hvilket hun ret hurtigt begyndte på, men i starten vidste hun ikke hvad hun skulle.

 

Jep - dette opstår især, hvis du (for) længe har flyttet dig, så hun forventer at blive belønnet, når du bliver stående. Forstår du? Det er helt naturligt, så ingen kritik! Bare sørg for, at hun hurtigst muligt opnår succes på dette trin også. Pas på, at hun ikke lærer manglende klik betyder, at hun skal rette! Det ser man tit i forbindelse med prøvetræning, hvor hunden skal sidde lidt tid i plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det ser man bare ikke rigtig på videoen. Du kan også tænke over, hvor du belønner - f.eks. smide godbidden lidt frem foran hende, så hun íkke bliver belønnet lige ved dit ben.

 

Jeg forsøger rent faktisk at "trække" hende fremad med godbidden, men hun reagerer mere på klikket, så jeg tror at jeg skal klikke et millisekund senere. Eller som du foreslå, smide godbidden fremad, men jeg går så ud fra at den ikke skal smides længere, end at hun stadig er i position til at tage det næste ben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøger rent faktisk at "trække" hende fremad med godbidden, men hun reagerer mere på klikket, så jeg tror at jeg skal klikke et millisekund senere. Eller som du foreslå, smide godbidden fremad, men jeg går så ud fra at den ikke skal smides længere, end at hun stadig er i position til at tage det næste ben?

 

Det gør ikke så meget her - det kan også være du skal springe det over, og gå direkte til to ben, da det også vil "forlænge" bevægelsen. Nu stopper hun jo, fordi det er der, hun får klikket og belønningen. Eller gå over til kun at klikke, når hun kommer fri af dit ben - simpelthen se om frustrationen over manglende klik får hende til at gå lidt længere frem næste gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep - dette opstår især, hvis du (for) længe har flyttet dig, så hun forventer at blive belønnet, når du bliver stående. Forstår du? Det er helt naturligt, så ingen kritik! Bare sørg for, at hun hurtigst muligt opnår succes på dette trin også. Pas på, at hun ikke lærer manglende klik betyder, at hun skal rette! Det ser man tit i forbindelse med prøvetræning, hvor hunden skal sidde lidt tid i plads.

 

Hvordan undgår jeg det, jeg mener, normalt betyder det manglende klik jo netop at øvelsen ikke er udført korrekt. Gør jeg bare ligesom da jeg indlærte f.eks. sit, at udsætte klikket et halvt sekund, så et helt sekund osv.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør ikke så meget her - det kan også være du skal springe det over, og gå direkte til to ben, da det også vil "forlænge" bevægelsen. Nu stopper hun jo, fordi det er der, hun får klikket og belønningen. Eller gå over til kun at klikke, når hun kommer fri af dit ben - simpelthen se om frustrationen over manglende klik får hende til at gå lidt længere frem næste gang.

 

Det prøver jeg lige i morgen, og så optager jeg det igen, jeg må jo hellere udnytte at jeg lige har fundet en privat træner :blink:

 

Jeg kan ikke engang give dig karma igen, men tak for alle dine råd, de er meget værdsat :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...