Hop til indhold

Gider ikke slettes normalt?


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Hej til alle jer :vinken:

 

Tænkte der måske var nogen der kunne hjælpe mig med dette spørgsmål:

 

Når jeg har skrevet noget i mit Word-program, og så markerer det og trykker på slet-knappen, så sletter den det ikke, men går istedet hen i starten af det markerede, som om jeg trykkede på pilen til venstre :roll:

 

Det er pludseligt kommet, før "slettede den teksten normalt", når jeg havde markeret den, men nu gør den det der belastende lort...

 

Håber der er nogen genier der kan hjælpe, det ville gøre mig meget, meget glad :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Hej til alle jer :vinken:

 

Tænkte der måske var nogen der kunne hjælpe mig med dette spørgsmål:

 

Når jeg har skrevet noget i mit Word-program, og så markerer det og trykker på slet-knappen, så sletter den det ikke, men går istedet hen i starten af det markerede, som om jeg trykkede på pilen til venstre :roll:

 

Det er pludseligt kommet, før "slettede den teksten normalt", når jeg havde markeret den, men nu gør den det der belastende lort...

 

Håber der er nogen genier der kan hjælpe, det ville gøre mig meget, meget glad :mrgreen:

 

..eller markerer texten og trykke >del< (Delete)..

 

Ahem, Breton-Jet, det er jo lige præcis det, Amanda prøver på og som ikke virker :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

:blink: :-D :blink: :-D :blink:

 

 

 

Altså det jeg gør er:

  • Markerer teksten fordi jeg ville slette den men når jeg trykker på slet-knappen går
    den bare tilbage som om jeg trykkede på pil til venstre
  • Derefter markerer jeg det igen og trykker Delete, og så bliver det slettet ordentligt,
    men jeg ville hellere have at den slettede det når jeg trykker på slet-knappen
  • ^ Det er så det jeg vil have hjælp til ^

:-D :blink: :-D :blink: :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:blink: :-D :blink: :-D :blink:

 

 

 

Altså det jeg gør er:

  • Markerer teksten fordi jeg ville slette den men når jeg trykker på slet-knappen går
    den bare tilbage som om jeg trykkede på pil til venstre
  • Derefter markerer jeg det igen og trykker Delete, og så bliver det slettet ordentligt,
    men jeg ville hellere have at den slettede det når jeg trykker på slet-knappen
  • ^ Det er så det jeg vil have hjælp til ^

:-D :blink: :-D :blink: :-D

 

 

Hvis du markerer teksten og skriver oveni uden, at trykke slet, sker der så det samme? :hmm:

 

I så fald har du måske været uheldig at ramme en af Words 10000000000mia genveje (been there) og har fået slået "slet ikke markeret tekst" til - det er sådan en funktion der skal sikre man ikke får markeret noget ved en fejl og så sidder og skriver oveni, men den er monster irriterende! :damn:

 

Kan ikke lige huske hvor det slås fra igen, men hvis det er det der er fejlen, så kan jeg lige se om jeg kan finde det, når min projekteksamen er overstået - kører du Office 2003 eller 2007 og er det på DK el ENG?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Amanda.

 

Jeg fandt to mulige løsninger, alt efter om du word 2003 eller 2007. Knapperne, som du skal trykke på, står godt nok på engelsk (og jeg har ikke dansk Word, så kan ikke finde ud af hvad de hedder i den danske version). Jeg kan ikke huske hvor god du er til engelsk, men din far kan måske hjælpe med at finde ud af hvad de knapper hedder på dansk (eller måske kan én på HF med dansk word lige skrive ind hvad knapperne rigtigt hedder).

 

Word 2003 og tidligere: Tryk på fanebladet Tools (måske hedder det værktøjer), Der finder du knappen Edit (som måske hedder indstillinger), så kommer der et vindue frem, hvor du skal sætte hak i kassen ud fra hvor der står noget i retningen af “Typing replaces selection” (på dansk noget med at "skrivning erstatter markeringen").

 

 

Word 2007: Tryk på Office-knappen (det hedder den store runde knap i øverste venstre hjørne åbenbart). Når du trykker på knappen kommer der en liste ned. Neders til højre for den er der en knap der hedder Word Options (vil gætte på Word-indstillinger på dansk). Derfra vælger du så knappen Advanced (avanceret) og så gælder det om at finde den kasse, hvor der står noget som: “Typing replaces selected text” (måske "skrivning erstatter markeret tekst"?) og sætte hak i den!

 

 

Og wupti! - som ham den irriterende fra reklamen siger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Amanda.

 

Jeg fandt to mulige løsninger, alt efter om du word 2003 eller 2007. Knapperne, som du skal trykke på, står godt nok på engelsk (og jeg har ikke dansk Word, så kan ikke finde ud af hvad de hedder i den danske version). Jeg kan ikke huske hvor god du er til engelsk, men din far kan måske hjælpe med at finde ud af hvad de knapper hedder på dansk (eller måske kan én på HF med dansk word lige skrive ind hvad knapperne rigtigt hedder).

 

Word 2003 og tidligere: Tryk på fanebladet Tools (måske hedder det værktøjer), Der finder du knappen Edit (som måske hedder indstillinger), så kommer der et vindue frem, hvor du skal sætte hak i kassen ud fra hvor der står noget i retningen af “Typing replaces selection” (på dansk noget med at "skrivning erstatter markeringen").

 

 

Word 2007: Tryk på Office-knappen (det hedder den store runde knap i øverste venstre hjørne åbenbart). Når du trykker på knappen kommer der en liste ned. Neders til højre for den er der en knap der hedder Word Options (vil gætte på Word-indstillinger på dansk). Derfra vælger du så knappen Advanced (avanceret) og så gælder det om at finde den kasse, hvor der står noget som: “Typing replaces selected text” (måske "skrivning erstatter markeret tekst"?) og sætte hak i den!

 

 

Og wupti! - som ham den irriterende fra reklamen siger.

 

Og det var lige præcis den jeg havde i tankerne! :5up:

Amanda nævnte 2003, og jeg kører 2007, så det var godt du lige kunne hjælpe, for alt er bare ændret i 2007'eren! :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...