Hop til indhold

Beagler og renlighed


sonja77
 Share

Recommended Posts

Jeg er ved at læse en bog, der hedder "What the dog did - tales from a formerly reluctant dog owner". Forfatteren har en beagle og har fungeret som plejefamilie for flere andre beagler. I bogen bliver det igen og igen nævnt, at beagler er svære at gøre renlige. Det har jeg aldrig hørt om før, er det rigtigt? :confused:

Redigeret af sonja77
Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg umiddelbart sige er en skrøne... I hvert har begge mine været renlige om 3-4 mdrs. Og alle de beagler jeg kender (aka en del) har jeg heller aldrig hørt om skulle være længe om at blive renlige...

 

Jeg syntes også, at det lød mærkeligt. Men det er åbenbart en myte, der lever i bedste velgående hos beaglefolket i USA. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

For et par år siden var der et familiemedlem som ringede at hans hus brændte , han havde 2 beagler

 

Vi bor kun en lille km væk , så afsted det gik , vi fik reddet hundene ud inden brandvæsnet kom , og da huset var umuligt at bo i bagefter , lavede vi en omrokering så de kunne være her

 

Aldrig har jeg haft så meget svineri , de sked alle vegne , også i deres kurv , hanhunden tissede i samtlige vandskåle

 

Vi kontaktede ejeren , og det viste sig at de også gjorde det hos ham , men kun hvis de ikke fik en gåtur på min 2 timer morgen og aften , plus diverse træninger

 

Og da han ikke kom og gik så meget med dem her , havde vi svineriet , og jeg gav ham det tilbud , stadig at have hundene , men på den betingelse at han luftede/aktiverede dem som han plejede

 

Desværre blev de aldrig mere renlige efter deres ferie her

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Jeg tror nu heller ikke beagler er længere om at blive renlige end andre hunde. Mine har generelt været renlige omkring de 5 mdr. Jeg skal så lige sige at mine hunde trænes ved hjælp af bur - da det er langt den nemmeste måde at gøre det på :cool:. Det er specielt godt om natten og hvis man ikke lige kan have øjne og ører på hvalpen. Begge mine hunde er vinterhvalpe så jeg er spændt på hvordan det vil gå med den nye hvalp jeg skal have her i sommer om der vil være en forskel

 

-Ina

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...