Hop til indhold

Kamphunde forbud....


Gæst Sammar
 Share

Recommended Posts

Du skriver der er utallige alternativer/muligheder flere gange - jeg har spurgt dig om du vil komme med nogle konkrete bud på racer - og vil stadigvæk gerne have et svar

 

Og jeg har svaret dig. Jeg kan ikke komme i tanker om en race, der IKKE er kærlig og hengiven, hvis den behandles ordentligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 310
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Og jeg har svaret dig. Jeg kan ikke komme i tanker om en race, der IKKE er kærlig og hengiven, hvis den behandles ordentligt.

 

Nej du har ikke svaret - læs din egen tekst, hvor du citerer en masse - incl. Guanamo - der skriver du også at der er utallige muligheder hvis man ikke er til en pølsehund (eller noget i den stil)

 

Så nej, du har ikke svaret :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej du har ikke svaret - læs din egen tekst, hvor du citerer en masse - incl. Guanamo - der skriver du også at der er utallige muligheder hvis man ikke er til en pølsehund (eller noget i den stil)

 

Så nej, du har ikke svaret :mrgreen:

 

Siger du dermed, at alle hunde, der ikke er "pølsehunde" eller kamphunde ikke er kærlige eller hengivne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du gør det da kompliceret, når du hævder, at eneste alternativ er en "buttet pølse".

 

Det skal du da heller ikke. Men kamphundeejere må da forvente, at folk stiller spørgsmålet, når de selv hele tiden påstår, at de ikke kan blive glade for andre hunde.

 

har ikke sagt jeg ikke kan blive glade for andre racer?

 

Og har egentligt ikke behov eller grund til at skulle forsvare mit valg af race konstant.

 

og du hopper alt for let over det med at svare alle andre racer.

Jeg er ikke typen der nævner racer for at andre skal føle sig "nedgjorte" i deres valg af hund, men jeg kan sagtens komme i tanke om andre der kunne egne sig mindre til familiehund end en staff eller bulldog.

 

men orker faktisk ikke diskutere det mere med dig igen, det er ved at være trættende kun at se dig når snakken er på dræberhunde, ville hellere end gerne diskutere så mange andre ting så man kunne få et andet indtryk af dig end en kamphund hader.

Link til indlæg
Del på andre sites

så er puddel udelukket her

 

ukontrollerde leg som kan kendetegne yngre børn, men vil have stor glæde af repektfuld omgang med fornuftige børn. Små hunderacer kan, pga. deres størrelse, være utrygge ved yngre børn. guldot.gif Hunden har interesse for social kontakt med ældre eller fornuftige børn. Visse hunde ønsker ikke den ukontrollerede leg som kan kendetegne yngre børn - visse hunde har bare ingen interesse i yngre børn. Små hunderacer kan, pga. deres størrelse, være utrygge ved yngre børn. Hunden vil have stor glæde af repektfuld omgang med ældre eller fornuftige børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

men orker faktisk ikke diskutere det mere med dig igen, det er ved at være trættende kun at se dig når snakken er på dræberhunde, ville hellere end gerne diskutere så mange andre ting så man kunne få et andet indtryk af dig end en kamphund hader.

 

Sjovt nok har jeg også undret mig lidt over at Zarina åbenbart kun sidder og holder øje med hvornår der er en kamphundedebat så hun kan fortælle hvor meget hun har imod disse hunde, ellers ser vi hende aldrig herinde...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

så er puddel udelukket her

 

ukontrollerde leg som kan kendetegne yngre børn, men vil have stor glæde af repektfuld omgang med fornuftige børn. Små hunderacer kan, pga. deres størrelse, være utrygge ved yngre børn. guldot.gif Hunden har interesse for social kontakt med ældre eller fornuftige børn. Visse hunde ønsker ikke den ukontrollerede leg som kan kendetegne yngre børn - visse hunde har bare ingen interesse i yngre børn. Små hunderacer kan, pga. deres størrelse, være utrygge ved yngre børn. Hunden vil have stor glæde af repektfuld omgang med ældre eller fornuftige børn.

 

Er det en Pudel du citerer :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg har svaret. ;-)

 

Det var lidt billigt sluppet :lol: Petrine er kærlig og hengiven, men der er godt nok stor forskel på hende og en amstaff, nogle forskelle jeg savner, ikke bare i ny og næ, men adskillige gange HVER dag! Ikke forlænger-effekten, men den indre ro, humoren, selvstændigheden, stædigheden, urokkeligheden, tjenestevilligheden (eller u-villigheden), energien, udholdenheden etc.

 

Jeg kan ikke bare bruge 2 minutter på 'nå, vi snupper en labrador, de er kærlige' - jeg tænker også meget på det jeg kan tilbyde den anden vej., behøver slet ikke prøve, ved på forhånd jeg ville få fniller af hyrdehunde, jagthunde, mmfl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Siger du dermed, at alle hunde, der ikke er "pølsehunde" eller kamphunde ikke er kærlige eller hengivne?

 

Nej det gør jeg ikke. Jeg har 2 pragtfulde hengivne hunde af hver sin race (altså hvis blandingshunde er en race) men du bliver ved med at slynge om dig med "utallige andre racer" - "utallige andre muligheder" - så må du da konkret komme med nogle eksempler, og hvis du ikke kan/vil - vil jeg som Guanamo og Lonny spørge hvorfor er du her kun når debatten drejer sig om kamp/muskel/dræberhunde ?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

har ikke sagt jeg ikke kan blive glade for andre racer?

Nej, men det har du ikke, men det var heller ikke i et svar til dig, at jeg bragte det på bane.

 

Og har egentligt ikke behov eller grund til at skulle forsvare mit valg af race konstant.

 

Så lad være.

 

og du hopper alt for let over det med at svare alle andre racer.

 

Som sagt har jeg svært ved at komme i tanker om racer, der IKKE er hengivne og kærlige. Det er jo som regel det argument, man hører fra kamphundeejerne, når de bedyrer, at det skam ikke er pga. hundens look. Så kunne de jo vælge sig en anden terriertype, en retriever, en puddel whatever - alle kærlige hunde.

 

Jeg er ikke typen der nævner racer for at andre skal føle sig "nedgjorte" i deres valg af hund, men jeg kan sagtens komme i tanke om andre der kunne egne sig mindre til familiehund end en staff eller bulldog.

 

Det er da fair nok. Jeg vil heller ikke anbefale de mindste racer til folk med børn f.eks.

 

men orker faktisk ikke diskutere det mere med dig igen, det er ved at være trættende kun at se dig når snakken er på dræberhunde, ville hellere end gerne diskutere så mange andre ting så man kunne få et andet indtryk af dig end en kamphund hader.

 

Nå nu skal man også have hug for hvilke tråde, man deltager i :roll: Sidder du og krydser af eller hvad?

Jeg har deltaget i mange andre tråde også, men jeg synes, at kamphundedebatten har tendens til at blive meget ensidig herinde, så ja - jeg siger min mening. Det er jo typisk, at man skal fremstilles som en "hader" - det er en meget upartisk tolkning, som intet hold har i virkeligheden. Jeg hader hverken kamphunde, løver eller tigre - synes bare ikke, at de er velegnede til kæledyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som sagt har jeg svært ved at komme i tanker om racer, der IKKE er hengivne og kærlige. Det er jo som regel det argument, man hører fra kamphundeejerne, når de bedyrer, at det skam ikke er pga. hundens look. Så kunne de jo vælge sig en anden terriertype, en retriever, en puddel whatever - alle kærlige hunde.

.

det var da utroligt som du går op i udseendet?:shock:

 

Godnat og sov godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja en toy pudel vist nok. husk ikke mig der har lavet det der står om hundene, fandt bare hurtigt en :blink:

 

og hvad jeg kan huske med mine forældres pudel'er var de ikke vildt interesseret i os som børn.

 

Det er ikke sådan jeg kender Pudler, og jeg kender en del.

Toy er lidt mere "sarte" end de tre andre størrelser. Har været til flere træf, hunde og børn går fint i spænd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det gør jeg ikke. Jeg har 2 pragtfulde hengivne hunde af hver sin race (altså hvis blandingshunde er en race) men du bliver ved med at slynge om dig med "utallige andre racer" - "utallige andre muligheder" - så må du da konkret komme med nogle eksempler, og hvis du ikke kan/vil

 

Det kommer jo an på hvilke krav, du stiller ud over hengivenheden og kærligheden.

 

- vil jeg som Guanamo og Lonny spørge hvorfor er du her kun når debatten drejer sig om kamp/muskel/dræberhunde ?

 

Det er da godt nok uforskammet af dig, Lonny og Guanomo, at man skal have hug for hvilke tråde, man deltager i.

Det undrer mig også, at I - især en co-admin - har så dårligt overblik over, hvad der foregår på forummet.

 

Du kan jo selv søge på min profil og se hvilke tråde, jeg har deltaget i. Det har du åbenbart ikke gidet, inden du hoppede med på vognen :damn:

Her fra den sidste uge - har flere indlæg i flere af trådene :drille:

Der kommer "det er mig eller hunden"

vad heder det instrument. ?

Hvad tænker I???

Tillykke til Sonja77

Traveling to Denmark from USA

Er det en joke eller hva!!!

"81 hunde aflivet efter vanrøgt"

Øv jeg er ked :-(

hund kan ikke være alene

Nike er kommet i hundehimlen

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg også - venter stadig i spænding på et enkelt bud på konkret race.

 

Så kan du jo starte med alle de andre terrierracer. De har den samme charme som amstaffen, samme selvstændighed osv., men er knap så farlige. ;-)

 

Du kan f.eks. overveje en Bedlington Terrier - de ser ud til at have mange af de samme egenskaber som amstaffen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op hvor I kan. Skal man nu til at skrive 3 indlæg i ligegyldige tråde før man må skrive i feks. denne her?. Jeg synes sgu I er stride og..... må jeg lige selv bruge ordet..... FORDOMSFULDE!.

 

Men jeg tør da godt komme med et par bud på hvilke racer man ligeså godt kunne vælge som en amstaff: boxer, fransk bulldog, grand danoir, labrador (forudsat at man forstår at give den frihed til at være andet end en robot), basset osv., osv..... Der er somend mange hunde der kan opfylde de samme krav som en amstaff, hvis man ikke lige synes at der ikke skal kunne være erstatninger. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op hvor I kan. Skal man nu til at skrive 3 indlæg i ligegyldige tråde før man må skrive i feks. denne her?. Jeg synes sgu I er stride og..... må jeg lige selv bruge ordet..... FORDOMSFULDE!.

 

Men jeg tør da godt komme med et par bud på hvilke racer man ligeså godt kunne vælge som en amstaff: boxer, fransk bulldog, grand danoir, labrador (forudsat at man forstår at give den frihed til at være andet end en robot), basset osv., osv..... Der er somend mange hunde der kan opfylde de samme krav som en amstaff, hvis man ikke lige synes at der ikke skal kunne være erstatninger. :blink:

 

Selvfølgelig kan det lade sig gøre at finde en anden race som man også kan komme til at holde af, jeg kan bare ikke se grunden til at jeg skal, mine hunde har aldrig voldt nogen problemer og jeg er udemærket i stand til at leve op til mit ansvar som hundeejer.

 

Og hvad angår de egetkønsaggressioner som mange her i tråden nævner som en god grund til at vælge en anden race, der findes jo mange andre hunde end dem på listen som også lider af egetkønsaggressioner, og mange af disse hunde er store hunde, men alligevel lykkedes det ejerne af disse hunde at sørge for at deres hunde ikke kommer i uføre, så hvorfor tror I ikke at det også er muligt for os andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke sådan jeg kender Pudler, og jeg kender en del.

Toy er lidt mere "sarte" end de tre andre størrelser. Har været til flere træf, hunde og børn går fint i spænd.

Det er også fint :blink: jeg sakset kun teksten fra den side, og jeg kender/kendte jo kun mine mors pudler, så min viden omkring pudler er meget lille, så rart folk kan fortælle en noget andet end det står på nettet.

 

Nope, jeg er ret ligeglad med min hunds udseende ;-)

ja men du går ekstrem meget op i vores hundes udseende og påstår det er grunden til vi har valgt vores hund, den primære grund.

 

Hold da op hvor I kan. Skal man nu til at skrive 3 indlæg i ligegyldige tråde før man må skrive i feks. denne her?. Jeg synes sgu I er stride og..... må jeg lige selv bruge ordet..... FORDOMSFULDE!.

men du mener ikke det er fordomsfuldt at udelukket hele racer pga. nogle individer?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

 

ja men du går ekstrem meget op i vores hundes udseende og påstår det er grunden til vi har valgt vores hund, den primære grund.

 

 

Det er da en meget naturlig konklusion at drage, når nogen siger, at det er den eneste race, de kan blive glade for. Men hvis du ikke har det sådan, så gælder det naturligvis ikke for dig.

 

Så du i øvrigt link til alle de andre tråde, jeg har deltaget i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da en meget naturlig konklusion at drage, når nogen siger, at det er den eneste race, de kan blive glade for. Men hvis du ikke har det sådan, så gælder det naturligvis ikke for dig.

 

Så du i øvrigt link til alle de andre tråde, jeg har deltaget i?

udseendet betyder da noget, men du har åbenbart overset det indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

udseendet betyder da noget, men du har åbenbart overset det indlæg.

 

Eller også tog du noget personligt, som ikke var rettet specielt imod dig.

 

Du synes ikke, at du som co-admin bør trække din påstand om, at jeg kun deltager i kamphundetråde tilbage, efter at jeg har linket til alle de andre tråde, jeg har deltaget i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...