Hop til indhold

Hvad er der los med ham nu, for søren da?!


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Vi har egentligt været lidt inde på det før i en tråd - tror det var Aslans mor der startede den.. :hmm:

 

Kan hanhunde komme i "løbetid"?! :vedikke:

 

Mio startede med at skabe sig igår, og det er bestemt ikke blevet bedre idag.. :roll:

 

Han piver og piver, og lukker jeg ham ud i haven, løber han lige hen til lågen og glor utålmodigt, hvilket han normalt aldrig gør, da der altid er en bold eller en pind der lige skal leges med inden han når derhen.

 

På turene trækker han som en træk-pony, og han farer op over ingenting (Gør ad alt og alle, og ryster i "bukserne" over sten-figurer han har passeret 10 gange før uden problemer).

Han laver også "dødvægt", med tungen helt nede i den gule sne.. :badr:

 

Det er bare så irriterende, og man bliver udstillet som en idiot, når man bliver passeret af en rolig hund+ejer, og selv står med en hund der hænger helt ude i snoren og gø'r f***** et øre af! :stupid:

 

Er der nogen reel undskyldning for denne pludselige vanvid?! :vedikke::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen i klubben :blink:

 

Jeg har noget af samme problem for tiden. Hvis du vil, kan du eventuelt kigge lidt på de råd jeg har fået her; http://www.hunde-forum.dk/debat/12763-skal-sherlock-kastreres.html

 

Og her; http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/12599-hvordan-reagerer-jeres-hanhund-pa-modet-med-en-taeve-i-lob.html

 

Mio er jo i samme fase som Sherlock, den sidste psykiske modningsfase (Varer vist nok fra omkring 1,5 - 2 års alderen, for en hund på deres størrelse)

Så bortset fra de råd jeg har linket til, kan jeg vist ikke give dig så meget andet end et :ae:

 

Jeg ved præcis hvor frustrerende det kan være. Jeg klynger mig bare til håbet om, at det forsvinder den dag han runder de to år :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Hanhunde kan "komme i løbetid" hver gang en veninde er i løbetid:ivrig:.

 

 

Det er én af grundene til at jeg foretrækker en tæve. De kommer "kun" i løbetid 1-2 gange om året..:mrgreen:

 

Hvis der er mange tæver i nabolaget, så kan Mio komme i løbetid lige så mange gange..:lol:

 

Som hanhundeejer kan det være en god ide at have venindernes cyklus skrevet ind i sin kalender..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for begge svar, ved næsten ikke hvilke af de to svar der er værst - det er jo lidt valget mellem pest eller kolera! :stupid:

 

Men der er jo håb forude, så det er bare med at finde ud af hvilken af de to der er Mios "problem" lige i dag.. måske en blanding af dem begge? :hmm:

 

Men lige meget hvad, så kommer jeg jo nok ikke udenom, at han faktisk lige er fyldt 1½år for præcis en uge siden.. :megaked: Håber snart han fylder 3, så skal der festes! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Najjj, sådan er Mio sletter ikke, han er sååå artig:lun: Og sååååå sød:hjerte:

 

Og helt vildt god at lege med, siger sheila.

 

Ej, det kunne godt være at der var en hunhund i løbetid i nærheden, især hvis du ser ham nærmest spise tissepletterne:lol:

 

Og skulle hilse at sige at det vist er sæson for løbetid.. Vi har i hvertfald solgt flere bukser her på det sidste:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Najjj, sådan er Mio sletter ikke, han er sååå artig:lun: Og sååååå sød:hjerte:

 

Og helt vildt god at lege med, siger sheila.

 

Ej, det kunne godt være at der var en hunhund i løbetid i nærheden, især hvis du ser ham nærmest spise tissepletterne:lol:

 

Og skulle hilse at sige at det vist er sæson for løbetid.. Vi har i hvertfald solgt flere bukser her på det sidste:mrgreen:

 

:damn: Hvorfor er han altid så lydig overfor alle andre end mig?! :vedikke:

Jeg må til at skaffe nogle "fremmede" godbidder tror jeg, eller låne en lækker tæve at lokke med! :hmm: Skal Sheila noget i morgen?! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:damn: Hvorfor er han altid så lydig overfor alle andre end mig?! :vedikke:

Jeg må til at skaffe nogle "fremmede" godbidder tror jeg, eller låne en lækker tæve at lokke med! :hmm: Skal Sheila noget i morgen?! :mrgreen:

 

 

Se på det sådan at børn altid er mest uopdragne sammen med deres forældre, men deres sande opdragelse viser sig når de er på fremmed grund:mrgreen: Så klap du bare dig selv på skulderen:klap:

Og nej, sheila skal vist ikke noget;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...