Hop til indhold

Foder til lille ny hvalp (Golden R./Samojede)


Gæst MarcP
 Share

Recommended Posts

Vi er meget efter ham hvad angår det kan putter i munden. Han tror småsten er det samme som hans foder piller. Så det er vi meget obs på. Blade og lign ting spiser han også gerne. Men får ikke lov. Sne kan vi ikke helt forhindre han få lidt af. Men det er maden der kommer op igen og ikke bare mave syre. Og han skynder at spise det igen når det først er kommet op. Har en lille teori om at det er fordi han får spist for meget. De 2 gange det er sket er først efter han har fået aftensmad.. og "natmad" (se tidspunkterne ovenover)

 

Han får i følge skemaet på bagsiden af foder posen det han skal..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi er meget efter ham hvad angår det kan putter i munden. Han tror småsten er det samme som hans foder piller. Så det er vi meget obs på. Blade og lign ting spiser han også gerne. Men får ikke lov. Sne kan vi ikke helt forhindre han få lidt af. Men det er maden der kommer op igen og ikke bare mave syre. Og han skynder at spise det igen når det først er kommet op. Har en lille teori om at det er fordi han får spist for meget. De 2 gange det er sket er først efter han har fået aftensmad.. og "natmad" (se tidspunkterne ovenover)

 

Han får i følge skemaet på bagsiden af foder posen det han skal..

 

Ahhh, ja det kan det sagtens være, at han forsluger sig.

Prøv at giv ham hans natmad (hvis det især er den han grov-sluger) som et nemt fodersøg, dvs hæld pillerne på gulvet / et tæppe, men ikke spredt over for stort et areal.

Så er han ligesom tvunget til at spise langsommere.

 

Ellers kan i hælde vand på foderet, men det fik nu ikke vores hvalp til at spise langsommere :lol:

 

Hvor længe vil i blive ved med at fodre ham 5 gange dagligt? Husk at det der kommer ind af portioner, også skal ud igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahhh, ja det kan det sagtens være, at han forsluger sig.

Prøv at giv ham hans natmad (hvis det især er den han grov-sluger) som et nemt fodersøg, dvs hæld pillerne på gulvet / et tæppe, men ikke spredt over for stort et areal.

Så er han ligesom tvunget til at spise langsommere.

 

Ellers kan i hælde vand på foderet, men det fik nu ikke vores hvalp til at spise langsommere :lol:

 

Hvor længe vil i blive ved med at fodre ham 5 gange dagligt? Husk at det der kommer ind af portioner, også skal ud igen.

 

 

Det kan nemt være det er der årsagen. Netop det måltid han får kl 20-21 bliver kasten hen ad gulvet så han skal snuse sig frem efter det medmindre han ser det. :) Men kan godt være vi skal gøre det samme med aftensmaden.

Det med vand virker heller ikke her. Det ryger ned i samme tempo. :hmm:

 

Ved ikke hvor længe vi bliver ved med at fodre 5 gange endnu. Må komme an på lidt forsøg. Hvis han ikke gider have det sidste i madskålen så må det jo være tegn på han er mæt. I dag til middag spiste han ikke det sidste rugbrød han fik oveni sim alm mad.

Redigeret af MarcP
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan nemt være det er der årsagen. Netop det måltid han får kl 20-21 bliver kasten hen ad gulvet så han skal snuse sig frem efter det medmindre han ser det. :) Men kan godt være vi skal gøre det samme med aftensmaden.

Det med vand virker heller ikke her. Det ryger ned i samme tempo. :hmm:

 

Ved ikke hvor længe vi bliver ved med at fodre 5 gange endnu. Må komme an på lidt forsøg. Hvis han ikke gider have det sidste i madskålen så må det jo være tegn på han er mæt. I dag til middag spiste han ikke det sidste rugbrød han fik oveni sim alm mad.

 

Tegn på at han er mæt? Hvis han skal have 300 gram om dagen, skal han vel have 300 gram om dagen - og så er det vel lige meget hvor mange portioner det er delt ud på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror de 80 gram pr hoved måltid er tilpas. Og i har begge ret. Han skal ha de 300 gram pr dag. Og ja det er noget med hvor meget han kan have i maven ad gangen. Så i har begge ret på hver jeres front. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Det undrer mig bare, da der vel ikke er den store størrelses forskel på trådstarters og min hund. Motor har kun kastet en fisk op, ikke tørfoder da vi gav ham det.

 

Måske har i allerede set den, men det her er Motor, 8 uger, kan vist ikke helt vente på at der bliver serveret:

 

[media]

[/media]

 

Han var også pænt forslugen hehe. Det sidste lange stykke er bare at han spiser, jeg prøvede at tage tid på det. Det var ellers en stor portion, det var tørkost og kallun blandet :mums:

 

 

Gav opdrætteren hvalpene mad 5 gange dagligt? Ej, undskyld jeg spørger sådan, men må lige vide det hele :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:) Det er helt ok du spørger. Når du spørger om så mange ting så får det jo også mig og kæresten til at tænke over tingene og se på det lidt anderledes. Men bare vi er enige om at det ikke er alt jeg kan give svar på.

 

Timbo "gør" ikke som Motor gør men ellers ligner de meget hinanden. Det er næste det samme. :)

 

Ang maden fra opdrætter så ved jeg det ærligt ikke.

 

Det kan også sagtens være han ikke er vænnet helt til vores mad og vores måder. Ved det ikke. Men det er jo stadig også kun den første uge vi har ham. Ved ikke hvor længe du har haft Buddha.

 

En ting er sikkert. Har har langt bedre forhold her end der hvor vi hentede ham. :)

 

Og er virkelig overrasket over hvor godt han er faldtet til på så kort tid. Havde forventet det ville tage længere tid. Han kan sit kommandoen næsten 100% Han piver når han skal ud og han ligger gerne på ryggen med bugen blottet når han sover. Det er jo gode tegn. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom bare lige til at tænke på, at de 300 gram der står på foderposen jo kun er vejledende - ofte skal de enkelte hunde have mere eller mindre. Så måske er det bare for meget for ham.

 

Får vi flere billeder please:engel:

 

 

Vi prøver at flytte lidt rundt på mængden så det er mere jævnt. Må sse hvordan det lige spænder af... Flere billeder siger du. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en skønhed i har købt jer :lun: og sikke en smuk lab!:hjerte:

 

 

Ja ikke. :)

 

Lab'en er mine forældres. Det er en Lab Treasure, til dem det måtte sige noget. 40 kg brun klump. :) Men rigtig dejlig. ..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 years later...

Hej igen. Mon ikke det var på tide med en lille opdatering....

 

 

Timbo er nu blevet 5 år gammel og er bare det nemmeste og dejligste hund vi nogensinde kunne ha forestillet os.

 

Kæresten og jeg er nu gift og har købt hus og dyret er stadig med os og nyder det nye. Der er jo have. :)

 

Og naturligvis lige lidt billeder. :)

 

IMAG1740.jpg

 

Vi kørte det første år på Acana og vi er ikke i tvivl om at den dag i dag hvor han indtil nu (7-9-13) aldrig har fejlet noget, så skyldes det vores valg af et godt foder fra starten af.

 

Har får i dag Gourmix som han stor trives på. Og selv om han er 5, så opfører han sig som en unghund på 1½år. Glad i låget og med energi. Han er ydermere godkendt som besøgs hund via trygfonden så vi tager også ud og snakker med de ældre på div plejehjem.

 

Kan kun varmt anbefale det blanding af hunde racer til andre.

 

/Marc

IMAG0998.jpg

IMAG1007.jpg

IMAG1268.jpg

IMAG1350.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...