Hop til indhold

Kennel Lapija


Gæst Mogens80
 Share

Recommended Posts

Hvis man ikke har råd til at betale for en hund med en DKK stavmtavle, så kan jeg altså svært forestille mig at man har råd til de efterfølgende dyrlægeregninger!

 

Synes jeg er noget sludder, vi kunne nok godt have givet det dobbelte for Zacko men det siger da absolut intet om hvordan vi vil klare dyrlægeregningerne, kan jeg slet ikke se har det mindste med hinanden at gøre :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der skulle være en større garanti for, at få en hund gør sig godt i udstillingsringen eller i "marken", hvis man vælger en hund med DKK-tavle. Desuden også større garanti for helbred - nogle steder kan man få "byttet" hunden, hvis den ikke viser sig egnet til det formål den er købt med osv.

DKK forsøger også at sikre avlen på de forskellige racer, og ser selvf gerne at man støtter dette, hvorfor en DKK-hund er det eneste "rigtige" valg, når man spørger folk der går op i det.

 

Når det er nævnt, så tror jeg altså på, at man kan få en fantastisk dejlig og sund hund uden DKK-tavle. Se bare på alle dem der er herinde på HF! :lun:

 

Da vi havde købt Mio, følte jeg mig som førstegangsejer pludselig "forkert" ved ikke at have valgt en DKK hund (de anklagende blikke, når man siger han ikke har DKK-tavle), men nu gælder det om, at jeg har jordens (i mine øjne :mrgreen:) dejligste hund , som jeg ikke ville bytte for noget, selv ikke når han er aller mest irriterende! :hjerte:

 

Mio er fra en privat "ukendt" familie, kostede 4500kr, havde underbid som hvalp og lider af unghunde-stress. Han har en DHL-bog og en "forsvundet" DKK-far, så det ser ret skidt ud for ham i de fine kredse! :stupid: :mrgreen:

Til gengæld er der ikke ondt i ham, han er elsket af alle (undtagen folk/hunde der ikke kan have uopdragne knægte :lol:), han er glad for livet og elsker at lege, han har en perfekt størrelse og vægt i mine øjne, den dejligste silkebløde pels, får ros for sit sprog og sine evner, og er den dejligste snorkende p®utte-bamse nogensinde! :lun:

 

 

Hehe. Tror vi alle elsker vores hunde. Jeg har en blandingshund, så ingen dkk-tavle.

Min første hund var også en hul i hæk hund, den sundeste hund, indtil han blev halt, da var han næsten 13 år, og havde aldrig haft en sygedag. Jeg tror man skal tage ud og kigge rigtigt godt på Moren og hvis man kan faren, så ser man hvordan ens hund måske blir.:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes jeg er noget sludder, vi kunne nok godt have givet det dobbelte for Zacko men det siger da absolut intet om hvordan vi vil klare dyrlægeregningerne, kan jeg slet ikke se har det mindste med hinanden at gøre :shock:

Jeg siger ikke at det siger noget om hvordan "man" klarer dyrelægeregningerne!

 

Personligt har jeg bare meget meget svært ved at finde ret mange gode begrundelser for ikke at vælge en hund med DKK stamtavle (jeg ved da at mange vælger alternativet fordi de ikke ved bedre - forstå mig ret, det er ikke ment nedladende, det er bare ofte det jeg oplever)

Jeg har aldrig ejet end hund uden DKK tavle, men en af de grunde jeg kan ræssonere mig frem til er at alternativet er billigere. Og der mener jeg bare, at hvis dét er motivationen og man ikke kan finde de ekstra par tusind, så bør man nok tænke sig om en ekstra gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes jeg er noget sludder, vi kunne nok godt have givet det dobbelte for Zacko men det siger da absolut intet om hvordan vi vil klare dyrlægeregningerne, kan jeg slet ikke se har det mindste med hinanden at gøre :shock:

 

Vi har endnu ikke haft en eneste hund med tavle, Groa har vi så sygekasse på. De andre har vi altid kunnet betale regningerne, og vores blandingshunde har ikke været været specielt meget syge. Livmoderbetændelse har været det dyreste, det kan DKK hunde også få.

 

DKK ville jeg fortrække frem for andre. Desværre synes jeg så der skal meget til før en opdrætter ryger ud af DKK.

 

Angående den kennel TS linker til ville jeg holde mig fra, tror der er for meget indavl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger ikke at det siger noget om hvordan "man" klarer dyrelægeregningerne!

 

Personligt har jeg bare meget meget svært ved at finde ret mange gode begrundelser for ikke at vælge en hund med DKK stamtavle (jeg ved da at mange vælger alternativet fordi de ikke ved bedre - forstå mig ret, det er ikke ment nedladende, det er bare ofte det jeg oplever)

Jeg har aldrig ejet end hund uden DKK tavle, men en af de grunde jeg kan ræssonere mig frem til er at alternativet er billigere. Og der mener jeg bare, at hvis dét er motivationen og man ikke kan finde de ekstra par tusind, så bør man nok tænke sig om en ekstra gang.

Jeg kan ikke forestille mig nogensinde at få en hund med DKK eller tilsvarende tavle. Jeg TROR at jeg fra nu af kun vil få genbrugshunde. Men det er så også en helt anden indgangsvinkel at få hund ud fra synes jeg. Hvis jeg nogensinde skulle betale penge til en opdrætter, skulle det i hvertfald være fra et ordentligt sted, med rigtig styr på tingene, IKKE en tilfældigt avlet hund eller et upskuld, eller en af de alternative klubber (Indy er fra alternativ klub).

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er vi enige. Næste Pudel bliver med DKK tavle, jeg ved efterhånden hvilke opdrættere jeg IKKE skal bruge

Jeg tror der er "rådne æbler" indenfor alle racer i DKK... Selv indenfor den niche som Stabyhoun-opdræt er, så er der da også nogen jeg ikke ville bruge!

 

Pisse ærgeligt, men sådan er det nu engang!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er så også en helt anden indgangsvinkel at få hund ud fra synes jeg.

Det er det! Motivationen/drivkraften og formålet med at du anskaffer dig hund, er jo på rigtigt mange måder en helt anden end min.

Jeg vil vove og påstå at de to knap kan sammenlignes.

 

Jeg synes det er stort og flot at folk som dig giver hunde et nyt liv, men det ville aldrig blive relevant for mig. Formålet med at have hund er for mig et helt andet... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bam Bam
Disse er fra retriverklubbens hjemmeside, og både herning og bording ligger da relativt tæt ved Ikast :)

 

7400 Herning Adonis Golden Dorte Madsen

7441 Bording BD-House Bodil & Helge Duus

7441 Bording Goldenfighter Lone & Steen Marbæk

 

Jeg kender dem alle 3. Den første kommer min hund fra. De andre kender jeg gennem træning. Jeg kan rigtig godt lide deres hunde. De vil gerne arbejde, men er også gode familiehunde.

 

Hvis du gerne vil gå til jagt træning og evt gå til nogle prøver i dansk retriever klub, så skal hunden have DKK stamtavle

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke forestille mig nogensinde at få en hund med DKK eller tilsvarende tavle. Jeg TROR at jeg fra nu af kun vil få genbrugshunde.

 

Petrine er da både genbrug og har fået DKK-tavle :engel:

 

Jeg vil altid anbefale en DKK-tavle - der er i det mindste nogle krav, der skal opfyldes og du kan tjekke HD/AD resultaterne, istedet for at skulle stole på en besked 'vi har tjekket hofterne og de er fine', selv søde og rare opdrættere kan være fulde af løgn ;-) Hvis jeg endeligt skulle finde en uden tavle, så skulle det være sådan et engangs-stue-kuld, men jeg vil altid kunne tjekke sygdomme tilbage i familien, ellers tør jeg slet ikke.

 

Petrine blev født med DRU stamtavle og ... sådan en er INTET værd, der er stor tvivl om stamtavle-far også er biologisk-far, der er ikke tjekket noget som helst med sygdomme, hvilket gør at Petrine har en arvelig øjensygdom (som papilloner i DKK slet ikke får, da forældrene skal tjekkes før de avler)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det! Motivationen/drivkraften og formålet med at du anskaffer dig hund, er jo på rigtigt mange måder en helt anden end min.

Jeg vil vove og påstå at de to knap kan sammenlignes.

 

Jeg synes det er stort og flot at folk som dig giver hunde et nyt liv, men det ville aldrig blive relevant for mig. Formålet med at have hund er for mig et helt andet... :hmm:

Og det er jo helt fint, der skal være plads til os alle :engel:

 

Petrine er da både genbrug og har fået DKK-tavle :engel:

 

Jeg vil altid anbefale en DKK-tavle - der er i det mindste nogle krav, der skal opfyldes og du kan tjekke HD/AD resultaterne, istedet for at skulle stole på en besked 'vi har tjekket hofterne og de er fine', selv søde og rare opdrættere kan være fulde af løgn ;-) Hvis jeg endeligt skulle finde en uden tavle, så skulle det være sådan et engangs-stue-kuld, men jeg vil altid kunne tjekke sygdomme tilbage i familien, ellers tør jeg slet ikke.

 

Petrine blev født med DRU stamtavle og ... sådan en er INTET værd, der er stor tvivl om stamtavle-far også er biologisk-far, der er ikke tjekket noget som helst med sygdomme, hvilket gør at Petrine har en arvelig øjensygdom (som papilloner i DKK slet ikke får, da forældrene skal tjekkes før de avler)

Netop, derfor skriver jeg også at hvis jeg skal betale penge til en opdrætter, skal det være et ordentligt sted!

De penge man giver til et internat, er jo ikke som sådan betaling af den hund du får, det er et bidrag til den videre drift at internatet, og de dyr der kommer ind efter du har taget din med hjem.. det har jeg slet, slet ikke noget imod at bidrage ¢konomisk til (det man gennemsnitligt donerer for en hund herovre, dækker faktisk overhovedet ikke engang hvad hunden har kostet internatet), men ikke om mine surt tjente skejser skal gå til en eller anden tumling som enten bevidst avler skidt, eller som synes det kunne være så hyggeligt at Trunte fik et kuld hvalpe, fordi det er godt for b¢rnene at opleve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...