Hop til indhold

Medlemsskaber


Gæst RSB
 Share

Recommended Posts

Jeg er lidt i tvivl mht hvilke foreninger, der er gode at melde sig ind i som hundeejer.

Hvilke fordele er der feks. ved Retrieverklubben, dansk kennelklub, eller andre? Sophus er jo regisreret på hundeweb (hedder det ikke sådan?), men jeg har ikke meldt mig ind nogle steder endnu :oops:, da jeg går og overvejer....:hmm::vedikke:

Nogle gode råd eller erfaringer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du er medlem af DKK har du adgang til hundeweb, samt til træning på deres træningspladser (du skal selvfølgelig stadig betale pr. hold), du modtager bladet HUNDEN (som er ganske udemærket) og betaler en lavere pris end ikke-medlemmer for at deltage i forskellige foredrag og kurser afholdt af DKK, samt udstillinger og prøver.

Du har mulighed for rådgivning fra DKKs konsulenter. Der er så vidt jeg husker også 10% på forsikring hos Dyrekassen og rabat på benzin hos en af selskaberne, men jeg har glemt hvilket :oops:

 

Det står vist også her Velkommen til Dansk Kennel Klub for hundeejere

 

De andre klubber ved jeg ikke rigtigt noget om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Jeg kender absolut intet til Retrieverklubben og kan derfor ikke sige meget om den. Men jeg vil da sige, at du skal overveje, hvad du vil have ud af din klub og ikke mindst, hvad du vil bruge den til. Jeg har Boston Terrier, hvis specialklub er Klubben for små selvskabshunde under DKK. Men når jeg sammenligner de to klubber og hvad de har at byde på for deres medlemmer, så vil jeg sige, at for den almindelige hundeejer uden avl for øjet, får man mere for pengene af at være medlem af DKK, netop fordi de har de tilbud, som Amocca nævner. Men har man en oprigtig lyst til at støtte sin races specialklub, hvor den mere specifikke viden om hunderacen befinder sig, i form af, at det er racens opdrættere, som befinder sig i specialklubben, eller har Retrieverklubben nogle akriviter, som du gerne vil deltage i, så er det jo der, du skal være medlem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjærglab

Vi har en labrador retriver, og vi var så heldige at få et ½ års medlemsskab med i købsprisen da vi købte Emma.

 

Og vi skal garanteret fortsætte :-D efter dette ½ år.

 

Der sker en masse i DRK.

 

Jeg har fundet et godt sted at fortsætte lydighedstræning i april maj via DRK desuden fandt jeg også ud af at man her i nærheden har klubdag hver anden søndag i januar februar, som jeg startede på i søndags, og her mødte jeg både labber, golden og Curly Coated.

 

Jeg synes det er dejligt at have muligheden for, at kunne komme til en masse arrangementer i retriver sammenhænge via div opslag, og så vil jeg da også gerne støtte klubben ved at købe medlemsskabet fremadrettet.

 

Vi har dog også meldt os ind i DKK, men det er nu kun fordi ellers kan vi ikke følge div ændringer på standart osv.

 

Med venlig hilsen

Link til indlæg
Del på andre sites

I retriever klubben er der også forskellig former for arrangementer, træning og et medlemsblad. Mit eget indtryk er at det er meget jagtorienteret og ikke så meget "familiehund".

:shock::shock::shock:

 

Hvor i alverden kigger du henne?

 

For i praksis forholder det sig i dén grad anderledes. Udstillinger, skuer, træning mm. fylder absolut en del i DRK.

 

 

Eneste forskel dkk kontra drk er at drk også har jagt- og markprøverne med i programmet, og at træningen vil være orienteret mod markprøver. Men rent træningsmæssigt er det langt hen af vejen det samme som trænes de fleste andre steder, målet er bare et andet, og for at rykke videre i træningen er man nødt til at få prøver på hunden.

 

Og hvad er det der gør at du mener en jagthund, og dét at orientere sig mod jagt, udelukker "familiehund"? Dén forstår jeg dælme ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock::shock::shock:

 

Hvor i alverden kigger du henne?

 

For i praksis forholder det sig i dén grad anderledes. Udstillinger, skuer, træning mm. fylder absolut en del i DRK.

 

 

Eneste forskel dkk kontra drk er at drk også har jagt- og markprøverne med i programmet, og at træningen vil være orienteret mod markprøver. Men rent træningsmæssigt er det langt hen af vejen det samme som trænes de fleste andre steder, målet er bare et andet, og for at rykke videre i træningen er man nødt til at få prøver på hunden.

 

Og hvad er det der gør at du mener en jagthund, og dét at orientere sig mod jagt, udelukker "familiehund"? Dén forstår jeg dælme ikke.

 

Måske er det mig der ikke udtrykker mig godt nok. Familiehund i anførselstegn var ikke ment som at en jagthund ikke også er en familiehund. Jeg skriver heller ikke at de udelukker "familiehund" og med familiehund mener jeg egentlig bare en hund der ikke skal bruges til jagt, prøver mv.

 

Min personlige oplevelse i DRK var at hvis ikke du er er der for ex. at gå til ex. markprøve, så følte jeg at vi var kommet "forkert i byen".

 

Så måske har vi bare været uheldige, men som skrevet var det også min oplevelse og ikke generelt jeg svarede. Det er da godt at høre at det ikke er sådan alle steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det mig der ikke udtrykker mig godt nok. Familiehund i anførselstegn var ikke ment som at en jagthund ikke også er en familiehund. Jeg skriver heller ikke at de udelukker "familiehund" og med familiehund mener jeg egentlig bare en hund der ikke skal bruges til jagt, prøver mv.

 

Min personlige oplevelse i DRK var at hvis ikke du er er der for ex. at gå til ex. markprøve, så følte jeg at vi var kommet "forkert i byen".

 

Så måske har vi bare været uheldige, men som skrevet var det også min oplevelse og ikke generelt jeg svarede. Det er da godt at høre at det ikke er sådan alle steder.

 

Jamen det er, som jeg skrev, nødvendigt at tage prøverne, for at komme videre med træningen i DRK regi.

Uden prøver, kommer man ikke videre i klasserne til træning. Så på sin vis er det rigtigt nok.

 

Vil man ikke dét, så må man ty til DKK's træningshold istedet, forudsat vi holder os til at snakke DKK og DRK, ihvertfald

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er, som jeg skrev, nødvendigt at tage prøverne, for at komme videre med træningen i DRK regi.

Uden prøver, kommer man ikke videre i klasserne til træning. Så på sin vis er det rigtigt nok.

 

Vil man ikke dét, så må man ty til DKK's træningshold istedet, forudsat vi holder os til at snakke DKK og DRK, ihvertfald

 

Nemlig og det fandt vi jo så også ud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...