Hop til indhold

hunden blev bidt


linda-hvid
 Share

Recommended Posts

Øv en dag i dag. Det startede ellers godt, vi skulle til hundetræning efter 3 ugers pause og jeg glædede mig i hvert fald meget. tacco var helt oppe på mærkerne og opmærksom på alt andet end mig, men det var vel hvad man kunne forvente når man tager på feire 14 dage uden at træne med ham.

 

På holdet er der en netto hund, og den kan åbenbart ikke rigtig med andre hunde fik vi af vide i dag. hun følger bare undervisningen og det går jo fint for alle hundene er jo alligevel i snor. Til hilse øvelse for vi af vide at vi skal hilse men ikke for længe eller for tæt på. Det går også fint. På et tidspunkt ender jeg med at stå ved siden af hende og i et uopmærksomt øjeblik går tacco lidt hen imod hendes hund ( eller hopper/springer som en stor hvalp, han var virkelig frisk på at lege i dag ) Måske hendes hund bliver forskrækket med den springer i hvert fald også ud og bider Tacco i kinden.

Han fatter ingenting og står og logrer og tror det er leg men jeg får trukket ham væk. umiddelbart så det egentlig lidt ud som om pelsen bare var trukket af men jeg indrømmer at jeg ikke kiggede så grundigt for han ømmede sig ikke eller noget.

Vi træner færdig og jeg beslutter at køre en tur i hundeskov med Tacco så han kan få krudtet lidt af og måske møde nogen at lege med ( Efter vi er begyndt på unghundehold så leger hundene ikke med hinanden på pladsen ) Der er gevinst og vi møder 3 hunde og de hygger sig rigtig. Ikke så meget med leg men de får gravet nogle huller.

 

Da jeg så kommer hjem siger jeg til min mand at han lige skal rense der hvor tacco er blevet bidt. Han kigger på det og bliver lidt stille inden han foreslår at vi kører til dyrlægen for han syntes de er dybt.

Hm det var en dyrlæge i silkeborg der havde vagt denne weekend så vi suser derned efterhan i telefonen forklarede at det altid var en god ide når det var en anden hund der havde bidt.

det var dybt! Dyrlægen stak en vatpind ned for at mærke bunden og der var nok 2-3 cm. adr. 2 sting fik Tacco og fornøjelse af ar gå med krave igen i ti dage, stakkels hund.

 

Øv jeg føler mig som en rigtig dårlig hundeejer at jeg ikke opdagede med det samme. Omvendt så er jeg også glad for at han kom ud og legede i skoven så han fik en positiv oplevelse ovenpå at være blevet bidt. Han virker i hvert fald ikke bange for andre hunde ovenpå oplevelsen.

 

Min mand er helt oppe og køre og vil have at netto-hundens ejer skal betale regningen men kan man tillade sig det når vi begge to var uopmærksomme ( jeg var i hvert fald og det må hun også have været for eller kunne hendes hund jo ikke springe ud i enden af snoren ) Jeg er helt parat til at tage skylden på mig for det er min hund og mit ansvar at jeg har ham under kontrol. Omvendt har hun måske også et ansvar når hun ved at hendes hund er aggresiv over for andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

heldig at tacco nærmest ikke opdagede det:) Hvem der skal betale afgører forsikringsselvskabet.

 

Så i kan måske skrive eller ringe og spørge jeres eget forsikringselvskab. Tit og mange gange er det svært at placere skyld og ejeren af den anden hund havde jo sin hund i snor og handlede derfor ikke uagtsomt, med mindre hun selv opsøgte jer?

 

Så måske der kan blive tale om halv skade, men jeg tvivler på at hun skal betale det hele (får hele skylden). Sådan er der jo så meget med forsikring hele tiden :)

 

Da sheila blev bidt engang, skrev jeg nemlig og spurgte. Og der svarede de at eftersom min hun var i snor og den anden løs på offentlig vej, var det den anden hunds ejer der handlede uagtsomt og derfor skulle betale dyrlægeregningen. Det havde set andeledes ud hvis begge var løse eller begge i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

heldig at tacco nærmest ikke opdagede det:) Hvem der skal betale afgører forsikringsselvskabet.

 

Så i kan måske skrive eller ringe og spørge jeres eget forsikringselvskab. Tit og mange gange er det svært at placere skyld og ejeren af den anden hund havde jo sin hund i snor og handlede derfor ikke uagtsomt, med mindre hun selv opsøgte jer?

 

Så måske der kan blive tale om halv skade, men jeg tvivler på at hun skal betale det hele (får hele skylden). Sådan er der jo så meget med forsikring hele tiden :)

 

Da sheila blev bidt engang, skrev jeg nemlig og spurgte. Og der svarede de at eftersom min hun var i snor og den anden løs på offentlig vej, var det den anden hunds ejer der handlede uagtsomt og derfor skulle betale dyrlægeregningen. Det havde set andeledes ud hvis begge var løse eller begge i snor.

 

 

 

Jannik vil inge og snakke med forsikringsselskabet i morgen. Jeg er mest stemt for bare at tage skylden for jeg har SÅ dårlig samvittighed over at jeg ikke engang kan passe ordentlig på Tacco når han er i snor. Men jannik er altid meget regelret og vil vide hvis skylden er :?

Uanset hvad så er han heldigvis sygeforsikret så vores forsikring dækker det hvis den skal :)

 

Tacco er stadig glad for andre hunde og det er det vigtigste for mig. Jeg er glad for at han fik mulighed for at lege med nogle søde hunde inden han kom til dyrlæge, tror slet ikke han forbinder sit bid med den hund der bed ham men vi får se hvordan han reagerer når vi møder den il træning næste gang. Dyrlægebesøg, det er altid hyggeligt syntes Tacco :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
heldig at tacco nærmest ikke opdagede det:) Hvem der skal betale afgører forsikringsselvskabet.

 

Så i kan måske skrive eller ringe og spørge jeres eget forsikringselvskab. Tit og mange gange er det svært at placere skyld og ejeren af den anden hund havde jo sin hund i snor og handlede derfor ikke uagtsomt, med mindre hun selv opsøgte jer?

 

Så måske der kan blive tale om halv skade, men jeg tvivler på at hun skal betale det hele (får hele skylden). Sådan er der jo så meget med forsikring hele tiden :)

 

Da sheila blev bidt engang, skrev jeg nemlig og spurgte. Og der svarede de at eftersom min hun var i snor og den anden løs på offentlig vej, var det den anden hunds ejer der handlede uagtsomt og derfor skulle betale dyrlægeregningen. Det havde set andeledes ud hvis begge var løse eller begge i snor.

 

 

 

Jannik vil inge og snakke med forsikringsselskabet i morgen. Jeg er mest stemt for bare at tage skylden for jeg har SÅ dårlig samvittighed over at jeg ikke engang kan passe ordentlig på Tacco når han er i snor. Men jannik er altid meget regelret og vil vide hvis skylden er :?

Uanset hvad så er han heldigvis sygeforsikret så vores forsikring dækker det hvis den skal :)

 

Tacco er stadig glad for andre hunde og det er det vigtigste for mig. Jeg er glad for at han fik mulighed for at lege med nogle søde hunde inden han kom til dyrlæge, tror slet ikke han forbinder sit bid med den hund der bed ham men vi får se hvordan han reagerer når vi møder den il træning næste gang. Dyrlægebesøg, det er altid hyggeligt syntes Tacco :lol:

 

Jeg har sendt dig lidt god karma - meget positivt at læse om din måde at håndtere Taccos grimme oplevelse og tankerne omkring det - og så god bedring til Tacco :D

Link til indlæg
Del på andre sites

heldig at tacco nærmest ikke opdagede det:) Hvem der skal betale afgører forsikringsselvskabet.

 

Så i kan måske skrive eller ringe og spørge jeres eget forsikringselvskab. Tit og mange gange er det svært at placere skyld og ejeren af den anden hund havde jo sin hund i snor og handlede derfor ikke uagtsomt, med mindre hun selv opsøgte jer?

 

Så måske der kan blive tale om halv skade, men jeg tvivler på at hun skal betale det hele (får hele skylden). Sådan er der jo så meget med forsikring hele tiden :)

 

Da sheila blev bidt engang, skrev jeg nemlig og spurgte. Og der svarede de at eftersom min hun var i snor og den anden løs på offentlig vej, var det den anden hunds ejer der handlede uagtsomt og derfor skulle betale dyrlægeregningen. Det havde set andeledes ud hvis begge var løse eller begge i snor.

 

 

 

Jannik vil inge og snakke med forsikringsselskabet i morgen. Jeg er mest stemt for bare at tage skylden for jeg har SÅ dårlig samvittighed over at jeg ikke engang kan passe ordentlig på Tacco når han er i snor. Men jannik er altid meget regelret og vil vide hvis skylden er :?

Uanset hvad så er han heldigvis sygeforsikret så vores forsikring dækker det hvis den skal :)

 

Tacco er stadig glad for andre hunde og det er det vigtigste for mig. Jeg er glad for at han fik mulighed for at lege med nogle søde hunde inden han kom til dyrlæge, tror slet ikke han forbinder sit bid med den hund der bed ham men vi får se hvordan han reagerer når vi møder den il træning næste gang. Dyrlægebesøg, det er altid hyggeligt syntes Tacco :lol:

 

Jeg har sendt dig lidt god karma - meget positivt at læse om din måde at håndtere Taccos grimme oplevelse og tankerne omkring det - og så god bedring til Tacco :D

 

 

Tusind tak for det, det er sødt af dig :D

Vi er lige kommet hjem fra en lang tur i skoven. Dyrlægen sagde nemlig at hvis bare vi luftede ham i snor så behøvede han ikke at have krave på imens :D Godt jeg har et par ekstra fridage i næste uge så vi har tid til en masse ekstra ture. Vi købte også lige et nyt nina ottosen spil ved dyrlægen så vi har lidt at lave når vi nu ikke kan komme ud og løbe over markene :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

God bedring til ham a010.gif

 

Lad bare forsikringsselskabet sørge for tingene :)

 

Man kan få sådan en badering til at have på istedet for kraven, jeg kan stadig huske billedet af ham med krave, det er ikke sjovt :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

God bedring til ham a010.gif

 

Lad bare forsikringsselskabet sørge for tingene :)

 

Man kan få sådan en badering til at have på istedet for kraven, jeg kan stadig huske billedet af ham med krave, det er ikke sjovt :cry:

 

 

Tak skal du have. Nej kraven er ikke sjov, men han tager det pænt denne gang. Jannik har klippet noget af længden så den bare lige dækker såret og det er meget bedre. Han kan stadig spise kødben og tage ting op fra gulvet. Det kunne han ikke sidste gang. Denne gang skal han have krave på for ikke at kunne klø i såret, tror du så at den der bade rings tingest virker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
God bedring til ham a010.gif

 

Lad bare forsikringsselskabet sørge for tingene :)

 

Man kan få sådan en badering til at have på istedet for kraven, jeg kan stadig huske billedet af ham med krave, det er ikke sjovt :cry:

 

 

Tak skal du have. Nej kraven er ikke sjov, men han tager det pænt denne gang. Jannik har klippet noget af længden så den bare lige dækker såret og det er meget bedre. Han kan stadig spise kødben og tage ting op fra gulvet. Det kunne han ikke sidste gang. Denne gang skal han have krave på for ikke at kunne klø i såret, tror du så at den der bade rings tingest virker?

 

Nej, det er rigtigt, godt i har klippet noget af den, de er generelt alt for store, de der skærme :)

 

Dejligt at han stadig kan en masse ting, giv ham et nus fra os a010.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

God bedring til ham a010.gif

 

Lad bare forsikringsselskabet sørge for tingene :)

 

Man kan få sådan en badering til at have på istedet for kraven, jeg kan stadig huske billedet af ham med krave, det er ikke sjovt :cry:

 

 

Tak skal du have. Nej kraven er ikke sjov, men han tager det pænt denne gang. Jannik har klippet noget af længden så den bare lige dækker såret og det er meget bedre. Han kan stadig spise kødben og tage ting op fra gulvet. Det kunne han ikke sidste gang. Denne gang skal han have krave på for ikke at kunne klø i såret, tror du så at den der bade rings tingest virker?

 

Nej, det er rigtigt, godt i har klippet noget af den, de er generelt alt for store, de der skærme :)

 

Dejligt at han stadig kan en masse ting, giv ham et nus fra os a010.gif

 

 

Du er altid så sød ved alle herinde :D Det er altid dejligt at læse et indlæg fra dig for man ved bare at der kommer noget positivt og brugbart, tak for det.

 

 

Tacco siger tak for nus :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Blødte det ikke?

 

Stor trøste krammer til Tacco herfra ! Og snudepuf fra Santa og Tinka :)

 

Nej mærkelig nok så blødte det ikke. kiggede lige hurtigt å det og der lignede det bare sådan lidt en hudafskrabning ( men kiggede heller ikke grundigt for tacco reagerede ikke og jeg er en kylling til blod ) Dyrlægen sagde at hvis vi ikke var kommet var det nok hurtigt begyndt at hele men det lå en "lomme" nede i såret der var fyldt med blod som han klemte ud. Ellers var der risiko for at det var blevettil en byld :( Han fortalte også at det typisk ikke blødte ret meget og at vi skulle være heldig at hunden havde bidt med en af de førest tænder så der bare var kommet en hul ned i kinden. Med kindtænderne kunne den have knust nerverne :o Så de penge er bestemt givet godt ud. Menman kan jo alligevel ikke gøre sit kæledyrs helbred op i penge :)

 

Tacco siger tak for kram og puf. I er nu allesammen så søde herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er også en kylling til blod !

Vi havde et kuld hvalpe på 8, og så skulle mine forældre flytte en stor kasse som smuttede ud af hænderne på dem, og BAM ned over en af hvalpenes hale, kun et enkel klynk, og så min mor der siger "der er blod på guvlet" og så var jeg ellers den der var smuttet! Heldigt at vi var så mange hjemme og at begge mine forældre er læger, den lille hvalp blev kørt til dr. dyr og blev syset sammen i halen,. Sådan noget kan jeg skal ikke tage :/

Heldigvis lever både hund og hale i bedste velgående :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh... Det er da godt, at Tacco er kommet så nemt over det...

Og måske held i uheld, at du ikke opdagede det med det samme... Det var jo bedst, at han ikke blev trøstet i det øjeblik, det skete. Nu mener han sikkert bare, at det var den sure damehunds ret at nappe ham, -så han holder snuden væk en anden gang.. Det synes han åbenbart er ok.

 

Hundebid bløder alligevel sjældent med det samme. Så det er ikke så underligt, at du ikke så det.

Hvis en hund har leget vildt eller har været lidt oppe og skændes, så er det en god ide at kikke den efter når den kommer hjem... Som I jo også har gjort. Der er ingen grund til at gøre det på stedet.

Tit er der kun et lille hul, men samtidig en hel lomme inde under skindet. Det er jo nemt at rykke lidt løst. Det gør ikke engang særlig ondt..

Men i lommen kan der så dannes betændelse og en byld, som giver problemer mange dage senere.

Jo mere såret bløder, jo mindre er risikoen for betændelse.

 

Tacco er muligvis dækket af både jeres egen sygeforsikring og af den anden hunds ansvarsforsikring. Men det er ikke alle ansvarsforsikringer, der dækker skader opstået ved træning. Nogle gør, mens der andre steder skal være tegnet en tillægsforsikring (Udvidet ansvarsforsikring eller figurantforsikring). Ved træning hos Dansk Kennelklub er det et krav, at hunden har en udvidet forsikring...

---Du ved selv, hvad det blev forlangt da du meldte dig til træning med Tacco.

 

Men det er da en helt selvfølgelig ting at snakke med den anden hundeejer om det skete. Det var jo ikke noget, nogen af jer ønskede. Men det ER jo noget, der kan ske... Og derfor er hundene jo også ansvarsforsikrede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at ring til eres forsikringsselskab og hør dem om de mener det er muligt at få det dækket. Jeg ved ikke hvordan reglerne er, og kan derfor ikke udtale mig om det er jeres eller den anden hunds ejers forsikring der kan betale det. Men vil tro du kan få besvaret det ved at ringe.

 

Jeg vil tro at den anden hundeejer har tegnet en udvidet forsikring, det er krav på stort set alle træningspladser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh... Det er da godt, at Tacco er kommet så nemt over det...

Og måske held i uheld, at du ikke opdagede det med det samme... Det var jo bedst, at han ikke blev trøstet i det øjeblik, det skete. Nu mener han sikkert bare, at det var den sure damehunds ret at nappe ham, -så han holder snuden væk en anden gang.. Det synes han åbenbart er ok.

 

Hundebid bløder alligevel sjældent med det samme. Så det er ikke så underligt, at du ikke så det.

Hvis en hund har leget vildt eller har været lidt oppe og skændes, så er det en god ide at kikke den efter når den kommer hjem... Som I jo også har gjort. Der er ingen grund til at gøre det på stedet.

Tit er der kun et lille hul, men samtidig en hel lomme inde under skindet. Det er jo nemt at rykke lidt løst. Det gør ikke engang særlig ondt..

Men i lommen kan der så dannes betændelse og en byld, som giver problemer mange dage senere.

Jo mere såret bløder, jo mindre er risikoen for betændelse.

 

Tacco er muligvis dækket af både jeres egen sygeforsikring og af den anden hunds ansvarsforsikring. Men det er ikke alle ansvarsforsikringer, der dækker skader opstået ved træning. Nogle gør, mens der andre steder skal være tegnet en tillægsforsikring (Udvidet ansvarsforsikring eller figurantforsikring). Ved træning hos Dansk Kennelklub er det et krav, at hunden har en udvidet forsikring...

---Du ved selv, hvad det blev forlangt da du meldte dig til træning med Tacco.

 

Men det er da en helt selvfølgelig ting at snakke med den anden hundeejer om det skete. Det var jo ikke noget, nogen af jer ønskede. Men det ER jo noget, der kan ske... Og derfor er hundene jo også ansvarsforsikrede.

 

 

Tak for dit svar, det bragte lidt ro over mange ting :D

For det første har jeg haft vildt dårlig samvittighed over at jeg ikke opdagede hvor slemt det var med det samme. Men jeg kan godt se at det ikke er smart at ynke ham lige bagefter og det havde jeg sikkert gjort hvis jeg havde opdaget at det skulle sys.

Det med at der dannes en lomme og det kan give byld, det var lige det dyrlægen sagde. Jeg er bare så dårlig til at genfortælle især på skrift :oops: Dyrlægevagten var rigtig sød og forklarede en hel masse og sagdeogså at jeg ikke skulle havde det skidt over at have ventet den time og han sagde også at turen i skoven ikke havde forværret noget.

 

Ang forsikring så er jeg sikker på at Tacco i hvert fald er dækket efter alle kunstens regler. Men jeg har det godt nok skidt med at skal ringe til den anden hunde ejer for hun virker til at være en ret stram dame og jeg kunne jo også bare have haft bedre kontrol over Tacco. Men han tror jo at alle hunde er søde så han vil gerne hilse når han ser sit snit til det :D

Vi har ikke prøvet det her før så jeg ved ikke om det er en selvfølge at snakke med den anden hunde ejer. Jeg ved at hvis det var Tacco bider en anden så vil vi selvfølgelig gerne betale, men man kan andre vide med andre mennesker :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at ring til eres forsikringsselskab og hør dem om de mener det er muligt at få det dækket. Jeg ved ikke hvordan reglerne er, og kan derfor ikke udtale mig om det er jeres eller den anden hunds ejers forsikring der kan betale det. Men vil tro du kan få besvaret det ved at ringe.

 

Jeg vil tro at den anden hundeejer har tegnet en udvidet forsikring, det er krav på stort set alle træningspladser.

 

 

Jep vi ringer også til forsikringen i morgen og hører hvad de siger. Dyrlægen sagde da han så papirerne at når vi havde sygeforsikring så var det jo ikke nget problem :D Så det gåt nok endda. Uanset hva så er der beregnet plads i budgettet til sådan nogle ting. jeg syntes ikke man skal have dyr med mindre man har råd :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at ring til eres forsikringsselskab og hør dem om de mener det er muligt at få det dækket. Jeg ved ikke hvordan reglerne er, og kan derfor ikke udtale mig om det er jeres eller den anden hunds ejers forsikring der kan betale det. Men vil tro du kan få besvaret det ved at ringe.

 

Jeg vil tro at den anden hundeejer har tegnet en udvidet forsikring, det er krav på stort set alle træningspladser.

 

 

Jep vi ringer også til forsikringen i morgen og hører hvad de siger. Dyrlægen sagde da han så papirerne at når vi havde sygeforsikring så var det jo ikke nget problem :D Så det gåt nok endda. Uanset hva så er der beregnet plads i budgettet til sådan nogle ting. jeg syntes ikke man skal have dyr med mindre man har råd :)

 

Jeres sygesikring dækker det højest sandsynligt, og så er der sikkert ingen grund til at hive den anden person ind i det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at ring til eres forsikringsselskab og hør dem om de mener det er muligt at få det dækket. Jeg ved ikke hvordan reglerne er, og kan derfor ikke udtale mig om det er jeres eller den anden hunds ejers forsikring der kan betale det. Men vil tro du kan få besvaret det ved at ringe.

 

Jeg vil tro at den anden hundeejer har tegnet en udvidet forsikring, det er krav på stort set alle træningspladser.

 

 

Jep vi ringer også til forsikringen i morgen og hører hvad de siger. Dyrlægen sagde da han så papirerne at når vi havde sygeforsikring så var det jo ikke nget problem :D Så det gåt nok endda. Uanset hva så er der beregnet plads i budgettet til sådan nogle ting. jeg syntes ikke man skal have dyr med mindre man har råd :)

 

Jeres sygesikring dækker det højest sandsynligt, og så er der sikkert ingen grund til at hive den anden person ind i det :)

 

Nej jeg er også mest stemt for at holde hende uden for. Jannik hat taget papirene med på arbejde og så ville han ringe til dem her til formiddag så må vi se hvad de siger :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom der styr på forsikrings spøgsmålet. De betaler i føste omgeng vores regning og så kræver de penge af den anden hunde ejers forsikrings selskab. Så det er jo fint nok. Jeg har snakket med ejeren til hunden der bed Tacco og hun var heldigvis rigtig sød og forstående. Jeg havde ellers frygtet det værste, jeg er så dårlig til at kræve noget af andre. men hendes hund var også forsikret så det var slet ikke noget problem.

 

Puh jeg er helt lettet nu :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom der styr på forsikrings spøgsmålet. De betaler i føste omgeng vores regning og så kræver de penge af den anden hunde ejers forsikrings selskab. Så det er jo fint nok. Jeg har snakket med ejeren til hunden der bed Tacco og hun var heldigvis rigtig sød og forstående. Jeg havde ellers frygtet det værste, jeg er så dårlig til at kræve noget af andre. men hendes hund var også forsikret så det var slet ikke noget problem.

 

Puh jeg er helt lettet nu :D

 

DET var det bedste!

 

For det er altså lige så slemt at have den hund, der har bidt. Der er ikke noget, man hellere vil, end at gøre det godt igen... Især på sådan et træningshold. I skulle jo helst kunne fortsætte træningen med begge hunde.

 

OG det ER altså noget, der kan ske for alle. Både at have en hund, der er blevet bidt, og at have en hund, der kommer til at gøre en anden fortræd. Enten ved et uheld eller ved misforståelser eller pludselig arrigskab..

--Jeg har da i årenes løb prøvet begge dele.

 

Silke kan sagtens være en "skrap dame" overfor nærgående hanhunde. Og hvis hun har fået fat i skindet på en anden hund, så skynder jeg mig altid at sige til den anden ejer, at de endelig må undersøge om der er sket noget når de kommer hjem.. Og give mig besked. BÅDE så jeg ved, om Silke bider hårdt, OG så vi kan ordne det forsikringsmæssige hvis nogen skal til dyrlæge. Evt. kan der blive tale om at dele en selvrisiko..

Silke er skrap, ja... Men hun har aldrig skadet nogen.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom der styr på forsikrings spøgsmålet. De betaler i føste omgeng vores regning og så kræver de penge af den anden hunde ejers forsikrings selskab. Så det er jo fint nok. Jeg har snakket med ejeren til hunden der bed Tacco og hun var heldigvis rigtig sød og forstående. Jeg havde ellers frygtet det værste, jeg er så dårlig til at kræve noget af andre. men hendes hund var også forsikret så det var slet ikke noget problem.

 

Puh jeg er helt lettet nu :D

 

DET var det bedste!

 

For det er altså lige så slemt at have den hund, der har bidt. Der er ikke noget, man hellere vil, end at gøre det godt igen... Især på sådan et træningshold. I skulle jo helst kunne fortsætte træningen med begge hunde.

 

OG det ER altså noget, der kan ske for alle. Både at have en hund, der er blevet bidt, og at have en hund, der kommer til at gøre en anden fortræd. Enten ved et uheld eller ved misforståelser eller pludselig arrigskab..

--Jeg har da i årenes løb prøvet begge dele.

 

Silke kan sagtens være en "skrap dame" overfor nærgående hanhunde. Og hvis hun har fået fat i skindet på en anden hund, så skynder jeg mig altid at sige til den anden ejer, at de endelig må undersøge om der er sket noget når de kommer hjem.. Og give mig besked. BÅDE så jeg ved, om Silke bider hårdt, OG så vi kan ordne det forsikringsmæssige hvis nogen skal til dyrlæge. Evt. kan der blive tale om at dele en selvrisiko..

Silke er skrap, ja... Men hun har aldrig skadet nogen.. :lol:

 

 

Jeg måtte jo ringe til vores træner og få nummeret til den anden hunde ejer og hun spurgte selvfølgelig hvorfor og jeg fortalte jo selvfølgelig at tacco var blevet bidt lidt hårdere end vi havde regnet med. Men jeg understregede også at jeg syntes hun skulle blive på holdet for der skal jo være plads til os allesammen :lol:

Og helt ærligt jeg har også nogle gange lyst til at bide tacco så hårdt at han bløder :oops::lol:

Men det gode ved alt det her er atde næste ti dage er der ingen undskyldning for ikke at træne "gå pænt i snor" :D

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg måtte jo ringe til vores træner og få nummeret til den anden hunde ejer og hun spurgte selvfølgelig hvorfor og jeg fortalte jo selvfølgelig at tacco var blevet bidt lidt hårdere end vi havde regnet med. Men jeg understregede også at jeg syntes hun skulle blive på holdet for der skal jo være plads til os allesammen :lol:

Og helt ærligt jeg har også nogle gange lyst til at bide tacco så hårdt at han bløder :oops::lol:

Men det gode ved alt det her er atde næste ti dage er der ingen undskyldning for ikke at træne "gå pænt i snor" :D

 

SÅ! SÅ!! :shock: Du bider vel ikke din hund?? :D

Har du ikke hørt om "positiv forstærkning" og bløde metoder?? :lol:

 

Nåmen de KAN være irriterende, de der unge flabede drenge... Er Tacco ikke ved at være et års tid? Han er jo ikke rigtig hvalp mere... Men damerne regner ham nok heller ikke for rigtig voksen..

 

Forvirrende er det osse for ham med alle de hormoner i kroppen... Så det kan være svært for ham at koncentrere sig om, hvad DU vil have ham til..

 

En uges snoreture kan være meget godt.. Især hvis I bruger tiden til fornuftig træning med masser af positiv forstærkning (UDEN at bide eller ruske i ham.. :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg måtte jo ringe til vores træner og få nummeret til den anden hunde ejer og hun spurgte selvfølgelig hvorfor og jeg fortalte jo selvfølgelig at tacco var blevet bidt lidt hårdere end vi havde regnet med. Men jeg understregede også at jeg syntes hun skulle blive på holdet for der skal jo være plads til os allesammen :lol:

Og helt ærligt jeg har også nogle gange lyst til at bide tacco så hårdt at han bløder :oops::lol:

Men det gode ved alt det her er atde næste ti dage er der ingen undskyldning for ikke at træne "gå pænt i snor" :D

 

SÅ! SÅ!! :shock: Du bider vel ikke din hund?? :D

Har du ikke hørt om "positiv forstærkning" og bløde metoder?? :lol:

 

Nåmen de KAN være irriterende, de der unge flabede drenge... Er Tacco ikke ved at være et års tid? Han er jo ikke rigtig hvalp mere... Men damerne regner ham nok heller ikke for rigtig voksen..

 

Forvirrende er det osse for ham med alle de hormoner i kroppen... Så det kan være svært for ham at koncentrere sig om, hvad DU vil have ham til..

 

En uges snoreture kan være meget godt.. Især hvis I bruger tiden til fornuftig træning med masser af positiv forstærkning (UDEN at bide eller ruske i ham.. :lol: )

 

 

Jeg bider ham ikke for jeg gider ikke have munden fuld af hunde hår :lol:

Men jeg har virkelig lyst til at sende ham på månen nogle gange. Jo han bliver et år om 14 dage så der er ingen hvalpe undskyldninger mere.

 

Vi er lige kommet hjem fra en times gå tur hvor han til sidst gik meget pænt. Jeg havde sat mig for at jeg ikke kom hjem før det var lykkedes mig at få ham til at gå pænt stykke hvor jeg kunne få kontakt når jeg ville og det lykkedes til sidst at gå forbi en lille hund uden at han trak. Ingen tvivl om at han gerne ville men han lod være :D så måske er der håb forude.

 

Men jeg kæmper også lidt med hårde odds for det er mest min mand der lufter ham og han syntes ikke han trækker når linen er helt spændt ud og halsbåndet giver sig :? Jeg vil at der skal være løs line hele tiden og når snoren bliver strakt skal Tacco stoppe op til den er løs igen. det skal nok lykkedes :D Han kan det sagtens men hvis nu det foran næsen er alt for spændende så kan man jo lige prøve om man kan rykke sig derhen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...