Hop til indhold

Hunde legetøj.. Kong godbidder?


Gæst Breton-Jet
 Share

Recommended Posts

Gæst Breton-Jet

Heej..

Nu har vi (eller.. mine forældre) købt en kong

Kong

 

Og det hul der er i enden er ret så stort, på billedet er det nogen godbidder der ligner kong'en der bliver puttet i,(jeg kan ikke finde dem:oops:) og de godbidder vi putter i de falder ud næsten med det samme..

Jeg kan dog se at den også var til at putte noget pasta indi og så skal hunden træde på den og det skulle masses ud..

Pasta

Indtal videre har jeg puttet godbidder i og stoppet hullet med lever postej..

 

 

Er der noget jeg ikke har forstået eller??

Nogen der kender et sted (på nettet?) man kan købe de godbidder?

Er der andre stykk's legetøj du har erfaringer med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
Jeg putter ikke godbidder i kongen, hullet er alt for stort og det er for let at få godbidderne ud.

 

Jeg fylder den med dåsehundemad eller leverposteg, og så er hun beskæftiget i et stykke tid :-D

 

 

Smaart!:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Heej..

Nu har vi (eller.. mine forældre) købt en kong

Kong

 

Og det hul der er i enden er ret så stort, på billedet er det nogen godbidder der ligner kong'en der bliver puttet i,(jeg kan ikke finde dem:oops:) og de godbidder vi putter i de falder ud næsten med det samme..

Jeg kan dog se at den også var til at putte noget pasta indi og så skal hunden træde på den og det skulle masses ud..

Pasta

Indtal videre har jeg puttet godbidder i og stoppet hullet med lever postej..

 

 

Er der noget jeg ikke har forstået eller??

Nogen der kender et sted (på nettet?) man kan købe de godbidder?

Er der andre stykk's legetøj du har erfaringer med? Jeg vil meget gerne høre (også) lidt om hjerne aktivitet-legetøj..

Hjerneaktivitet-legetøj

 

Jeg putter også leverpostej i og ligger den så i fryseren i nogle timer. Så har hun underholdning til en vis tid :-D - noget længere end hvis det ikke var frossen....

 

Ved man kan få noget specielt hundepasta til også....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg putter også leverpostej i og ligger den så i fryseren i nogle timer. Så har hun underholdning til en vis tid :-D - noget længere end hvis det ikke var frossen....

 

Ved man kan få noget specielt hundepasta til også....

 

Luna vil bare ikke have noget med den at gøre hvis det er frossent. Jeg tror at det skyldes den gang hvor hun fik voldsom diaré, der havde hun nemlig spist frossen kylling. Så derfor fryser jeg ikke mine, men ja, det gør at hunden bruger længere tid på kongen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
Jeg putter også leverpostej i og ligger den så i fryseren i nogle timer. Så har hun underholdning til en vis tid :-D - noget længere end hvis det ikke var frossen....

 

Ved man kan få noget specielt hundepasta til også....

 

Jae jeg linker vist til det..eller?..:genert:

 

29whsi.jpg

 

Det er bare lidt (for) dyrt..Tak lonny!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har smidt en del tørfoder, lidt leverpostej og en bulliong terning opløst i lidt vand, i en blender, og siden fyldt kong og tomme marvben op med blandingen. Og så en tur i fryseren, og så er der sikret underholdning et stykke tid, når der kommer gæster, eller vi har brug for at han kan beskæftige sig selv et lille stykke tid.

 

:mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Jae jeg linker vist til det..eller?..:genert:

 

29whsi.jpg

 

Det er bare lidt (for) dyrt..Tak lonny!

 

Det er det jeg mente ja, men har heller ikke selv prøvet det og som Lonny skriver at det billigere og bedre med leverpostej :-D - og de ÆÆLSKER det:klap:!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
Du skal bare huske, at denne paste må hunden ikke få særlig meget af, da det giver dårlig mave i for store mængder. og udover det, så er det møg dyrt, og hunden kan som regel bedre lide leverposteg :blink:

 

Nemmerlig, mange grunde til at smutte i brugsen nu...det er også hurtigere end at bestille det på nettet:-D ..jeg tænkte vist ikke klart der:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har købt sådan en kong-pasta til en gang vi var på besøg hos nogen i campingvogn - og jeg ikke lige havde alverdens sager ved hånden - Karla nægtede at røre kongen med det i :stupid:

 

Normalt propper jeg hundepate, leverpostej, tunguf, makrelguf eller lignende i.... Jeg blander som regel det "våde" op med enten tørpiller eller brød, så det bliver en tyk masse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna vil bare ikke have noget med den at gøre hvis det er frossent. Jeg tror at det skyldes den gang hvor hun fik voldsom diaré, der havde hun nemlig spist frossen kylling. Så derfor fryser jeg ikke mine, men ja, det gør at hunden bruger længere tid på kongen :-D

 

Jacki skulle heller ikke nyde noget af frosne konger:fornaermet: for det havde hun sq* ikke tålmodighed til :rolleyes: men så da hun var allermest hyper i efteråret, skete miraklet, hun ville pludselig godt :klap: :klap: :klap:

 

Til TS:

Jeg fylder kong'er/rørknogler som "lagkager" dvs. - et lag godbidder/kyllingestykker/o.lign. - et lag leverpostej/torskerogn/våd foder/o.lign. (til at klistre det hele sammen med) - så et nyt lagt guffer - så noget vådt at klistre med og så fremdeles. Dette for at der hele tiden er noget nyt, ny smagsoplevelse, ny tekstur, så kong'en/knoglen forbliver interessant :vuf: og så kommer de i fryseren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki skulle heller ikke nyde noget af frosne konger:fornaermet: for det havde hun sq* ikke tålmodighed til :rolleyes: men så da hun var allermest hyper i efteråret, skete miraklet, hun ville pludselig godt :klap: :klap: :klap:

 

Til TS:

Jeg fylder kong'er/rørknogler som "lagkager" dvs. - et lag godbidder/kyllingestykker/o.lign. - et lag leverpostej/torskerogn/våd foder/o.lign. (til at klistre det hele sammen med) - så et nyt lagt guffer - så noget vådt at klistre med og så fremdeles. Dette for at der hele tiden er noget nyt, ny smagsoplevelse, ny tekstur, så kong'en/knoglen forbliver interessant :vuf: og så kommer de i fryseren.

 

Det må jeg da lige prøve, og se om det virker, hvis jeg altså tør forsøge at give Luna noget der er frossent, jeg er sgu blevet lidt af en kylling på det område :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har købt sådan en kong-pasta til en gang vi var på besøg hos nogen i campingvogn - og jeg ikke lige havde alverdens sager ved hånden - Karla nægtede at røre kongen med det i :stupid:

 

Normalt propper jeg hundepate, leverpostej, tunguf, makrelguf eller lignende i.... Jeg blander som regel det "våde" op med enten tørpiller eller brød, så det bliver en tyk masse...

 

Hvad er hundepate?

Link til indlæg
Del på andre sites

sådan ogle klamme billige nogen man kan købe i Bilka til en 8-10 kr stykket :oops: som uden tvivl er meget usunde - men Karla elsker dem! :mums:

 

:hmm: Det skal jeg huske, hvis jeg nogensinde finder en Bilka. Det lyder.... ja, som noget hunde er vilde med!

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: Det skal jeg huske, hvis jeg nogensinde finder en Bilka. Det lyder.... ja, som noget hunde er vilde med!

 

Jeg tror alle supermarkeder har deres egne versioner af dem til alt mellem 3 og 20 kr afhængigt af hvor fint de er pakket ind ;-) er ret sikker på, at det er det samme slam der er i dem alle...

 

Har ihvertfald set dem i REMA 1000 og Fakta også - så mon ikke du kan støde på dem overalt

 

de ser ca sådan her ud

[media]http://www.mysupermarket.co.uk/Images/ExternalImages/ProductsDetailed/37/072037.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kan være ret meget leverpostej i en kong, og det er bestemt ikke sundt for hunden. Det er alt for salt og krydret. Du kan nemt lave din egen hundeleverpostej ved at koge noget kyllingelever, og når det er kogt lægger du noget tørfoder i blød i kogevandet. Når det er blødt op blender du det sammen med leveren, til det har en passende konsistens. Det er sundere og billigere. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...