Hop til indhold

Schæferhund bed sin redningsmand


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Schæferhund bed sin redningsmand - TV 2 Nyhederne:klap::klap::klap::banan::banan::banan:

 

Nogle mener sikkert at schæferne skulle aflives, den bed jo brandmanden under redningen! Som nogle skriver i div inlæg "Hvis en hund bider skal den bare aflives uanset årsag. De må bare ikke bide uanset hvad"

 

Men jeg er nu glad på hundens og ejerenes vejne at den overlevede og ikke bliver aflivet selv om den bed brandmanden

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også jeg ville gå lidt amok, hvis jeg lå panisk i vandet og der kom en stor helikopter, en stor mand løbende direkte imod mig i mærkeligt tøj og jeg blev tvunget til at flyve... :stupid: :megaked:

 

Stakkels vovse, hvor er jeg glad for, at brandmanden ikke bare lod den værre da den bed ham, men rent faktisk tog den med! :5up:

 

Håber de begge har det godt :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Alle ved vel at skræmte dyr er potentielt farlige,... hvorfor det ikke skulle måtte gælde for hunde kan jeg ikke se.

 

Havde brandmanden nu nærmet sig lidt langsommere og ikke presset hunden under vand, kan det jo også være at situationen havde set lidt anderledes ud. :lol:

 

Tænkte faktisk det samme...

End hund fanget i vand, med en helikopter over sig, og en mand pakket ind, så han ligner michellin manden kommer løbende imod den og tager fat i den...

Så kan man vist ikke forvente anden reakktion.

 

Men man må nu have respekt for manden, som bare kæmper for at få hunden med sig hurtigst muligt, og bare lade den hænge fast i sin arm, for at få den med.

 

At man så kan diskutere hvordan han burde have grebet det an, er en anden sag.

 

Men tror ikke der er tid til at tænke på ret meget hundesprog, da han jo risikere at hunden er så skræmt, at den løber væk i stedet, og så bliver det jo straks mere vanskeligt at få fat i den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle ved vel at skræmte dyr er potentielt farlige,... hvorfor det ikke skulle måtte gælde for hunde kan jeg ikke se.

Selvfølgelig gælder det også hunde.

Havde brandmanden nu nærmet sig lidt langsommere og ikke presset hunden under vand, kan det jo også være at situationen havde set lidt anderledes ud. :lol:

Det er vel begrænset hvor langsomt han kan gå, han har en stålwire i beltet til hellikopteren og en rimelig kraftig strøm at kæmpe med. Tror nu ikke han presser hunden under vandet, tror nærmer det er understrøm der gør det+ lufttrykket fra rotoren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig gælder det også hunde.

 

Det er vel begrænset hvor langsomt han kan gå, han har en stålwire i beltet til hellikopteren og en rimelig kraftig strøm at kæmpe med. Tror nu ikke han presser hunden under vandet, tror nærmer det er understrøm der gør det+ lufttrykket fra rotoren.

 

Ja, det kan godt være. Jeg ved jo ikke noget om at være brandmand. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg ser det så skal den da under ingen omstændigheder aflives den er er jo skræmt fra vid og sans, og hvad den gør i den situstion siger vel intet overhovedet om hvordan den er som hund :genert: så jeg siger bare jubiii for at der findes folk som den brandmand som vil hjælpe dyr :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig historie og selvfølgelig skal den ikke aflives.

 

En af de største farer ved at være livredder er jo rent faktisk at panikslagne mennesker der er ved at drukne ofte er så panikslagne at de er ved at drukne deres redningsmand, så hvorfor skulle hunde være anderledes :-D

 

:5up:

 

Ja og hunde der vil forsvare deres ejer mod redningsfolk.

 

Sidste forår kom Falck her med blå blink, de bad Jan lukke Groa ind i et andet rum mens de behandlede mig. De oplever ofte hunde der går amok når nogen "piller" ved deres ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

 

Ja og hunde der vil forsvare deres ejer mod redningsfolk.

 

Sidste forår kom Falck her med blå blink, de bad Jan lukke Groa ind i et andet rum mens de behandlede mig. De oplever ofte hunde der går amok når nogen "piller" ved deres ejer.

 

Jeg har også hørt at falck reddere anbefaler at folk der falder om på gaden når de går tur med deres hund, at de bør forsøge at sætte sig op når folk vil hjælpe dem, fordi at de ofte oplever at hvis ejeren af hunden ligger ned, så vil hunden ikke lade dem komme til og hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg kan sørme også godt forstå at hunden bed - det ville jeg også gøre hvis der kom en fremmede mand stormende hen mod mig, når jeg i forvejen var panisk af angst.

 

Hvem mon kunne finde på at forlange at den hund skulle aflives :confused:

 

Jeg er blevet bidt da jeg forsøgte at redde min hund Sirius for en anden hund som havde bidt sig fast i halsen på ham, men jeg krævede da ikke den hund aflivet (selv den havde bidt 3 af mine hunde + mig selv).

 

Mht. det med at forsøge at sætte sig:

En bekendt af mig brækkede sit ben meget alvorligt hjemme hos sig selv (åbent knoglebrud, så foden vendte den forkerte vej). Da hun havde fået slæbt sig ind i huset og ringet efter en ambulance, fik hun den besked at de kom ikke før hun havde lukket sine hunde væk.

Så det måtte hun også forsøge at gøre, før de ville komme og hjælpe hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sørme også godt forstå at hunden bed - det ville jeg også gøre hvis der kom en fremmede mand stormende hen mod mig, når jeg i forvejen var panisk af angst.

 

Hvem mon kunne finde på at forlange at den hund skulle aflives :confused:

 

Jeg er blevet bidt da jeg forsøgte at redde min hund Sirius for en anden hund som havde bidt sig fast i halsen på ham, men jeg krævede da ikke den hund aflivet (selv den havde bidt 3 af mine hunde + mig selv).

 

Mht. det med at forsøge at sætte sig:

En bekendt af mig brækkede sit ben meget alvorligt hjemme hos sig selv (åbent knoglebrud, så foden vendte den forkerte vej). Da hun havde fået slæbt sig ind i huset og ringet efter en ambulance, fik hun den besked at de kom ikke før hun havde lukket sine hunde væk.

Så det måtte hun også forsøge at gøre, før de ville komme og hjælpe hende.

 

:shock:

 

Hvordan gør man det med åbent knoglebrud :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
:shock:

 

Hvordan gør man det med åbent knoglebrud :shock:

 

Hun slæbte sig rundt på ryggen. Fatter dog heller ikke hvordan hun først kunne slappe sig de mange hundrede meter fra stalden og så ind i huset :shock:

 

Må indrømme at jeg blev ret chokket over at hun selv skulle sørge for at lukke hundene væk, men selvfølgelig forstil Jer lige at komme ud til en ejer i nød, omgivet af 4 hunde af en race som er kendt for at være særdeles gode vagthunde. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det godt den blev reddet!

 

Men de folk der kommentere inde på den sider er altså tit ikke de skarpeste knive i skuffen.

Nu ved jeg ikke lige hvor de kommentar er men læser jævntlig både BT,Ekstrabladet og JP på nettet og de kommentar som der kommer ved ting om hunde OMG nogle gange ved jeg ikke hvad de tænker :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun slæbte sig rundt på ryggen. Fatter dog heller ikke hvordan hun først kunne slappe sig de mange hundrede meter fra stalden og så ind i huset :shock:

 

Må indrømme at jeg blev ret chokket over at hun selv skulle sørge for at lukke hundene væk, men selvfølgelig forstil Jer lige at komme ud til en ejer i nød, omgivet af 4 hunde af en race som er kendt for at være særdeles gode vagthunde. :shock:

 

Jeg kan sagtens forstå falck, men jeg kan også sagtens se den umulige opgave det var for din veninde...

 

Det var da godt det lykkedes for hende, men hvor må det have været hårdt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...