Hop til indhold

Foder til HD-hund


vinhou
 Share

Recommended Posts

Ok - jeg blev anbefalet RC Mobility Special til Sascha da hun fik konstateret HD. Det har fungeret fint, hun har tabt sig og jeg synes også hun bevæger sig bedre.

 

Nu var den så udsolgt så jeg har købt en pose Hill's - hvad den lige hedder kan jeg ikke huske præcist men det er også sådan en joint support.

 

Så kan jeg jo lige så fint læse herinde at både RC og Hill's er fyldt med alt muligt skidt.

 

Men hvad skal jeg så vælge? Tidl. fik hun Olivers, men det tog hun på af.

 

Jeg tænker, at hun fungerede fint på RC, men når der er alt det skidt i, så er prisen godt nok høj! Sådan en pose jeg plejer at købe koster mellem 590 og 620. :shock:

 

Så er der nogen der kan anbefale et godt foder der samtidig er ledopbyggende, eller hvad det hedder. Mobility/joint support-ting...? Det ER jo en jungle derude...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Du skal først og fremmest kigge på glukosamin indholdet i foderet.. jo højere jo bedre..:5up:... derudover så vil jeg anbefale dig at supplere med hokamix, det skulle være rigtig godt for led og knogler.:5up:... De kan også fås i guffer, men de er desværre lidt dyre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gå efter et ledprodukt fra et af de store firmaer, idet de firmaer bruger rigtig mange penge på forskning og dermed også har den største viden om hvilke ernæringsmæssige støttetiltag der er bedst til forskellige livstadier og sygdomme.

 

Jeg ville helt sikkert fodre med RC mobility support, Hills j/d reduced calorie eller Specific CJD.

 

Sidstnævnte fodrer jeg faktisk mine labber med forebyggende, til trods for at de ikke har nogen ledproblemer eller haltheder overhovedet. Fordi det er et super foder til både at forebygge og støtte op omkring ledproblemer og jeg synes det er fint at fodre med når man har store, aktive hunde.

 

Samtidig er Specific's foder den leddiet på markedet som har det laveste energiindhold, og dermed er det et godt foder til labber og andre hunde som har gavn af et lightfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar! :-D

 

Nu har jeg kigget efter og den pose jeg købte igår er "Science Plan™ Canine Adult Healthy Mobility Large Breed with Chicken" - på deres hjemmeside Products - Science Plan? Canine Adult Healthy Mobility Large Breed with Chicken kan jeg ikke se at der overhovedet er glukosamin i det når jeg kigger på 'nutrients', men der er fiskeolie.

 

Ville det være en god ide at supplere med glukosamin så? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar! :-D

 

Nu har jeg kigget efter og den pose jeg købte igår er "Science Plan™ Canine Adult Healthy Mobility Large Breed with Chicken" - på deres hjemmeside Products - Science Plan? Canine Adult Healthy Mobility Large Breed with Chicken kan jeg ikke se at der overhovedet er glukosamin i det når jeg kigger på 'nutrients', men der er fiskeolie.

 

Ville det være en god ide at supplere med glukosamin så? :hmm:

 

Lige det produkt er tænkt forebyggende på led problemer. Derfor fiskeolien.

 

Sasha har jo led problemer, så jeg synes du skal holde dig til rc, jeg kender i hvertfald ikke nogen der er bedre.

 

Og med hensyn til skidt i foderet, det er nok så meget sagt. Forarbejdet rigtigt kan de fleste hunde sagtens med hvedeprotein feks.

Og man kommer ikke udenom at Rc bruger rigtig mange ressurcer på at fremstille et super foder, så dårligt vil jeg ikke kalde det og slet ikke når du skal have fat i et specialprodukt til din hd hund:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...