Hop til indhold

Efter en meget længe ventid......


Jette 8930
 Share

Recommended Posts

Har vi endelig fået lov til at holde et husdyr.

 

Hunden må være 35cm over skulderen--Det sætter jo nogen begrænsinger-

Heldigvis er jeg lige ved at sige--Ved da ikke hvad jeg skulle have gjort hvis der var frit valg *GGG*

Gør mig mange tanker . Sidder på nettet dag og nat *S* eller næsen i en bog.

Har brug for nogen input fra jer--Da jeg kredser om de samme racer og er meget i tvivl.

Jeg er førtidspesionist. Bor alene.Dog bor min voksne søn hjemme pt.

Har rækkehus med en lille have. Har ingen bil.

De racer jeg nævner nu er i tilfældig rækkefølge.

Vil ikke have en taskehund--Men dog en som kan /vil sidde i en cykeltaske.

Dansk Svensk--Der nævnes tit i annoncerne at den helst sælges til børnfam.

Så vil det være synd?

Cairn Terrier. Elsker det frække kække attidue.Men er bange for dens gøen.

Vil lige indskyde at kun blev vedtaget med en mere ja stemme--Naboerne er virkelig meget emsig med netop gøen.

Toy puddel- Er den for lille til gåture?

Shih tzu ?

King Charles--Kan den sidde i en cykeltaske?

Så der er hundeudstilling i Fredericia---Har overhovedet ikke forstand på det.

Der må jo være mange racer Eller hvad?

Undskyld det blev så lang

Link til indlæg
Del på andre sites

Har vi endelig fået lov til at holde et husdyr.

 

Hunden må være 35cm over skulderen--Det sætter jo nogen begrænsinger-

Heldigvis er jeg lige ved at sige--Ved da ikke hvad jeg skulle have gjort hvis der var frit valg *GGG*

Gør mig mange tanker . Sidder på nettet dag og nat *S* eller næsen i en bog.

Der er rigtigt mange racer der falder ind i din kategori, så der er nu stadig næsten "frit valg på alle hylder" :mrgreen:

 

Har brug for nogen input fra jer--Da jeg kredser om de samme racer og er meget i tvivl.

Jeg er førtidspesionist. Bor alene.Dog bor min voksne søn hjemme pt.

Har rækkehus med en lille have. Har ingen bil.

De racer jeg nævner nu er i tilfældig rækkefølge.

Vil ikke have en taskehund--Men dog en som kan /vil sidde i en cykeltaske.

Dansk Svensk--Der nævnes tit i annoncerne at den helst sælges til børnfam.

Så vil det være synd?

Nej, det vil ikke være synd at du ikke har børn, men en dansk svensk gårdhund er oprindeligt avlet som alarmhund på gårdene, og de er glade for at høre deres egen stemme! Det kan trænes væk til en grad, men der vil nok være lidt vufferi tilbage ligegyldigt hvad...

Derudover er det en ret aktiv race, som man skal være opsat på at "bruge" til et eller andet... Om man tager den med på muse/ rottejagt på en nærliggende bondemands gård, går til agility, lydighedstræning, laver cirkustricks eller dogdancing, det er sådan set ligemeget... den skal bare gerne bruges - både hjerne og krop - ellers kan de have tendens til at blive nogle hyperstressede små hunde der "løber på væggene"...

Cairn Terrier. Elsker det frække kække attidue.Men er bange for dens gøen.

Vil lige indskyde at kun blev vedtaget med en mere ja stemme--Naboerne er virkelig meget emsig med netop gøen.

Toy puddel- Er den for lille til gåture?

Shih tzu ?

King Charles--Kan den sidde i en cykeltaske?

Så der er hundeudstilling i Fredericia---Har overhovedet ikke forstand på det.

Der må jo være mange racer Eller hvad?

Undskyld det blev så lang

 

Cairn terrier - igen en aktiv lille rottehund, hvis du havde planer om VM i lydighed er det måske ikke hunden for dig, selvom den sagtens kan, det kræver bare lidt mere arbejde fra førers side ;-) Hvis du har store planer om at deltage i mange hundetræf, skal du dog være opmærksom på, at en del terriere har tendens til egetkønsaggression når de bliver ældre - det er dog absolut ikke alle... Kender mange terriere der gladeligt leger med alt og alle - men også en del som vendte på en småkage da de blev voksne...

 

Ingen hunde er for små til gåture, en toy puddel eller chihuahua har også ben :mrgreen:

 

Shitzu ville være et rigtigt godt bud, der er så enten en del pelspleje, eller også skal du vælge at klippe den korthåret.

 

Cavalier King Charles er også en smuk lille hund, dejlig "blød" temperamentsmæssigt, det var dog oprindeligt en lille jagthund, så der nogle af dem der stadig har et relativt stort jagtinstinkt - derudover er racen plaget af både hjerte- og øjensygdomme, så du skal være meget omhyggelig med at vælge en opdrætter der hjertescanner og øjenlyser deres hunde inden avl...

 

Udstillingen i Fredericia vil være en super måde at se en hel masse racer samlet på!

Næsten alle de racer du er interesseret i er på om søndagen - terrierne er dog om lørdagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ved du hvad.Det er da bare en drømmehund.Den kendte jeg ikke --Den er ikke i Ascherhogs Hundebog. Venter på bøger fra Saxo---Tusind tak for linket.

Ved du om den kommer til Fredericia?

 

Grinede af din kommntar til gåture.

 

Der kommer 12 løwchen på Fredericia - og både Freudika og Kennel Løwchen herindefra udstiller Søndag - så du kan få lov at gramse på deres løver :mrgreen: det plejer de ikke at have noget imod

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ved du hvad.Det er da bare en drømmehund.Den kendte jeg ikke --Den er ikke i Ascherhogs Hundebog. Venter på bøger fra Saxo---Tusind tak for linket.

Ved du om den kommer til Fredericia?

.

Löwchen er ikke så udbredt endnu..Og de hundebøger hvor den er vist i, er som regel afbilledet med meget dårlige billeder..

 

Der kommer Löwchen til Fredericia..Både de rigtig opshinede som skal udstilles :mrgreen: Og vi har også et par hvalpe med som gæster som skal introduceres til udstillingslivet.. Og vores hunde må gerne kæles, klappes og berøres :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Maustique

Hvis jeg var dig ville jeg ihvertfald gå udenom terrier og dansk svensk gårdhunde. Ikke fordi det ville være synd du havde dem - men fordi de har en kraftig tendens til at gø, der er så godt som umulig at træne helt væk. Hvis du på forhånd ved at du har emsige naboer kan du lige så godt gøre dig selv den tjeneste.

 

Jeg ville også kigge på løverne.. En cavilier spaniel er heller ikke helt skidt (jeg har selv en cocker der aldrig gør - til mine naboers store fornøjelse). Ellers er der mopsen? Bichon Havaneese (hvordan pokker man staver til det) og pudlen er jeg ikke helt klar over hvor meget gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har vi endelig fået lov til at holde et husdyr.

 

Hunden må være 35cm over skulderen--Det sætter jo nogen begrænsinger-

Heldigvis er jeg lige ved at sige--Ved da ikke hvad jeg skulle have gjort hvis der var frit valg *GGG*

Gør mig mange tanker . Sidder på nettet dag og nat *S* eller næsen i en bog.

Har brug for nogen input fra jer--Da jeg kredser om de samme racer og er meget i tvivl.

Jeg er førtidspesionist. Bor alene.Dog bor min voksne søn hjemme pt.

Har rækkehus med en lille have. Har ingen bil.

De racer jeg nævner nu er i tilfældig rækkefølge.

Vil ikke have en taskehund--Men dog en som kan /vil sidde i en cykeltaske.

Dansk Svensk--Der nævnes tit i annoncerne at den helst sælges til børnfam.

Så vil det være synd?

Cairn Terrier. Elsker det frække kække attidue.Men er bange for dens gøen.

Vil lige indskyde at kun blev vedtaget med en mere ja stemme--Naboerne er virkelig meget emsig med netop gøen.

Toy puddel- Er den for lille til gåture?

Shih tzu ?

King Charles--Kan den sidde i en cykeltaske?

Så der er hundeudstilling i Fredericia---Har overhovedet ikke forstand på det.

Der må jo være mange racer Eller hvad?

Undskyld det blev så lang

 

Du bor vel ikke tilfældigvis i Vanløse? :genert: Din beskrivelser af reglerne i din andelsforening og af naboernes "emsighed" lyder nemlig slående meget som den forening, som min mor bor i. :blink:

 

 

Edit: Det går lige op for mig, at dit brugernavn jo nok indeholder dit postnummer, og det er vist nærmere Jylland. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...