Hop til indhold

Hvad fatter efterhånder gør


mariesvita
 Share

Recommended Posts

For halvandet år siden gik min far på efterløn og har siden da været meget hjemme - sammen med Vita(mine forældres boxerdame på 7 år)

 

Ønsket om og interessen for hund har altid primært været min mors og min kærlighed til hunde er da også afledt af hendes.

 

Jeg har snakket og snakker stadig op og ned af stolper om hunde dit og hunde dat(mener min far) og hans interesse kan til tider ligge på et meget lille sted - NÅ men!

 

Idag kommer jeg så hjem på besøg. Og min far giver sig til at snakke ømt om Vita:lun: Om hvor dejlig hun er og hvor glad han er for at hun er der hjemme sammen med ham.:lun: Og så noget klogt om at når Vita til tider opfører sig mindre "heldigt", så mente han, at der jo tit var en psykologisk forklaring bag(= det er ikke Vita, der bare er håbløs, men der er noget der ligger til grund for hendes adfærd, som skaber mening og forståelse hos ham)

 

Derefter ville han gerne om jeg gad vise de tricks jeg laver med Vita - for han var begyndt at lave dem med hende hver aften. Og han var ikke helt sikker på om han gjorde det rigtigt. Og tror I så lige, at jeg fik lettet bagdelen:klap::lun: Naturligvis skal han da lære det!

Min far sagde, at han virkelig kunne se at Vita nød det - ikke bare når hun træner med mig men også med min lillebror(hvilket jeg ikke vidste at min lillebror gjorde - så det er da dejligt:lun:)

Så ned i stuen og jeg viser - og min far kigger, spørger og prøver sig frem. Og han siger til sidst, at det var rart at se det - og skal lige tjekke diverse signaler:5up:

 

En lille sjov historie fra idag: Jeg er begyndt at lære Vita at knurre/gø(ved at spørge "er du faaarlig?". Og den handling kommer så tit og ofte nu. Min far står og steger noget kød til Vita. Vita står lige ved ham og kigger op. Min far"Ja jeg ved godt at du er sulten. Det er altså stadig lidt varmt." Vita: :hmm:Min far taler med mig og Vita venter. Min far siger igen noget til Vita om at maden stadig er for varm. Vita, mens hun logrer ivrigt og kigger meget intenst på min far,: *knurre-knurre-knurre* og min far: :lol: "Ja ja, den er på vej" Og da maden endelig er nået spisetemperatur, følger Vita efter min far med højt løftet hale - Jubiii, omsider forstod han:mrgreen:

 

Så min far og jeg blev enige om, at vi nu ikke længere skal spørge "er du faaarlig?" men "er du sulten?" For JA, for pokker:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha ej hvor er det sjovt :mrgreen:

:mrgreen: Det synes jeg også - og elsker at min far kan se det:lun:

 

Ej, man bliver jo helt "glad i låget" af at læse sådan en omvending :klap: Godt du kunne opdrage din far :klap:

Osse mig - altså af at se det ske - og høre min far fortælle om det. For han har så mange historier nu om Vita - hvor han kommer "Ej nu skal du skal du lige høre..."

 

Og så han fortalte om en øvelse som Vita altid synes hun skal afprøve(udover at være "faaaarlig"/"suuuuulten":mrgreen:) - at gå mellem ens ben - som han morede sig lidt over at Vita bare gjorde som det mest naturlige:klap:

 

Men helt ærlig, hvem kan da stå for en hund, der mosler mellem ens ben for så at sidde og glo op sådan her(og se lige de ører Vita får:lun: :lol:):

[ATTACH]20942[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...