Hop til indhold

Køre på enden / analkirtler


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Synes jeg så Bailey køre på enden i går. Knægten siger han godt har set det et par gange.

Nu holder jeg selvfølgelig øje og Googler lidt. Fortsætter det må vi jo en tur til dr. Dyr,

da jeg formoder det må være analkirtlerne der driller :vedikke:

 

Er der andre tegn jeg kan kigge efter ?

Jeg har jo kun set hende køre på enden ganske lidt, så det kunne måske være noget andet ?

 

Noget JEG kan gøre for at bedre/kurere det ? Eller er det kun til dr.Dyr og lade ham stikke et par fingre op ? AV :evil:

Hvorfor kommer det og kan vi gøre noget for at forhindre det i fremtiden ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer jo at rive en halv gulerod i maden til Herr Flick, i starten var det kun fordi at jeg synes at den mængde tørkost han skulle have ikke var nok til at give hans mave nok at arbejde med, men det fjerner også "rumpet-kørslen" :klap:

Tror det er mangel på fibre der gør at hømhømmen bliver for blød til at den kan stimulere analkirtlerne, men er ikke sikker :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan give hunden et kødben. kalv skulle kunne gøre det. Men man skal ikke gøre det for tit, blev anbefaldet af Hr. Dyr en gang om måneden. Grunden til det virker er at det der kommer ud af den anden ende, det bliver lidt hårdt og derved skulle det kunne klare at trykke væsken ud :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer jo at rive en halv gulerod i maden til Herr Flick, i starten var det kun fordi at jeg synes at den mængde tørkost han skulle have ikke var nok til at give hans mave nok at arbejde med, men det fjerner også "rumpet-kørslen" :klap:

Tror det er mangel på fibre der gør at hømhømmen bliver for blød til at den kan stimulere analkirtlerne, men er ikke sikker :vedikke:

 

Hun fandt en gullerod på gåturen i går aftes :engel:

 

Hun får bl.a. pærer dagligt, så nogle fibre får hun, og jeg synes ikke afføringen virker meget blød :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan give hunden et kødben. kalv skulle kunne gøre det. Men man skal ikke gøre det for tit, blev anbefaldet af Hr. Dyr en gang om måneden. Grunden til det virker er at det der kommer ud af den anden ende, det bliver lidt hårdt og derved skulle det kunne klare at trykke væsken ud :-)

 

Hun får faktisk ben af og til, men er vist nok okseben (marvben) - om det lige er en gang om måneden ved jeg så ikke helt præcist :vedikke:

Men det skal så også være selve benet hun spiser ?

Det gør hun nemlig ikke - kun "indmaden".

Link til indlæg
Del på andre sites

selvom hun kun har kuret ganske få gange, synes jeg du skal tage afsted alligevel...Jeg havde kun set Karla kure en enkelt gang og hun havde altså betændelse og voldsomt ondt :cry:

 

Jeg skal lige selv først have min viden om analkirtler upto date.

Men hun bliver overvåget nøje nu ! Og vi har allerede talt om dr.Dyr.

Så medmindre jeg hurtigt finder mere viden, hjælp eller løsning, ender vi der meget hurtigt.

Don't worry :blink:

Fars pige skal ikke have ondt :!: :hjerte::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun får faktisk ben af og til, men er vist nok okseben (marvben) - om det lige er en gang om måneden ved jeg så ikke helt præcist :vedikke:

Men det skal så også være selve benet hun spiser ?

Det gør hun nemlig ikke - kun "indmaden".

 

Tror ikke der er nogen der spiser selve benet? :vedikke:

- Det min Hr. Dyr fortalte var Kalv marvben, da det skulle give en smule hård mave. Derved få tømt kirtlerne på egenhånd. Så det må være "indmaden" der er en forskel i fra okse, og til kalv :-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke der er nogen der spiser selve benet? :vedikke:

- Det min Hr. Dyr fortalte var Kalv marvben, da det skulle give en smule hård mave. Derved få tømt kirtlerne på egenhånd. Så det må være "indmaden" der er en forskel i fra okse, og til kalv :-).

 

OK, det er jo indmaden hun spiser, så enten har det ikke (nok) effekt på hende, eller også SKAL det være kalv :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne bare ikke forestille mig der var så stor forskel på kalv og okse?

Så det kan godt være at det er for lille en mængde som du siger.

 

Nu skal jeg ikke spille for klog. Men mavben fra kalv, det var det jeg fik af vide :vedikke:

 

Hvis jeg var dig så ville jeg lige løfte røret og fortage et hurtigt kald til dyrelægen. Hvis han/hun siger det samme, så må der jo være lidt om det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der andre tegn jeg kan kigge efter ?

Jeg har jo kun set hende køre på enden ganske lidt, så det kunne måske være noget andet ?

 

Synes ikke du behøver andre symptomer, men siden du spørger - tag et snif, det stinker, stanken af bæ kommer jo fra analkirtlerne, men synes også Petrine lugtede sådan lidt jern-agtig i bagdelen (og før Nollike dør af grin, Petrine sover med bagdelen i hovedet på mig, vi dyrker ikke frivillig snifning)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes ikke du behøver andre symptomer, men siden du spørger - tag et snif, det stinker, stanken af bæ kommer jo fra analkirtlerne, men synes også Petrine lugtede sådan lidt jern-agtig i bagdelen (og før Nollike dør af grin, Petrine sover med bagdelen i hovedet på mig, vi dyrker ikke frivillig snifning)

 

Det gjorde jeg faktisk i går - og følte lidt efter.

Kunne hverken lugte eller mærke noget forkert :vedikke:

Ungerne spurgte dog flere gange om hun havde pruttet, så det er måske bare min lugtesans der er på retur :vedikke:

 

Her bliver Bailey vendt om hvis hun vender bagdelen mod hovedet - hvis jeg opdager det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes ikke du behøver andre symptomer, men siden du spørger - tag et snif, det stinker, stanken af bæ kommer jo fra analkirtlerne, men synes også Petrine lugtede sådan lidt jern-agtig i bagdelen (og før Nollike dør af grin, Petrine sover med bagdelen i hovedet på mig, vi dyrker ikke frivillig snifning)

 

Det har vi så gjort igen - alle sammen :mrgreen:.

Ingen kunne lugte at hun skulle lugte unormalt.

Jeg har også prøvet at føle lidt efter - udenpå - men kunne ikke mærke noget.

Jeg har heller ikke set hende køre på enden i dag.

 

Hun har måske fået tømt dem selv :vedikke:

 

Jeg fortsætter lige "overvågningen" lidt endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie

Bare en tanke.......:rolleyes::rolleyes:

 

Måske det kan være orm? Ved nu kun noget om mennesker, men børn kan godt finde på at "gumpe på halen" hvis det klør meget.

 

Ikke sikkert det har noget på sig, men som sagt bare en tanke.....:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare en tanke.......:rolleyes::rolleyes:

 

Måske det kan være orm? Ved nu kun noget om mennesker, men børn kan godt finde på at "gumpe på halen" hvis det klør meget.

 

Ikke sikkert det har noget på sig, men som sagt bare en tanke.....:lun:

 

Jeg tror nu ikke hun har orm, men det skader jo ikke at checke, så det gør vi :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle har det med at tørre sig selv efter hvert større toiletbesøg, netop ved at kurre røven henover jorden (prøver endda at vise hende det nok er rarere at gøre det på græs, men hun bruger ligeså gerne alle andre typer underlag).

 

Hun har gjort det i størstedelen af sit liv, og er ved at nærme sig de ti. Tjekker ofte hendes kirtler, men der har aldrig været noget behov for at få dem tømt, og de har heller aldrig generet. Så jeg er kommet til den konklusion, at hun åbenbart klarer det fint på egen hånd via sin kurren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle har det med at tørre sig selv efter hvert større toiletbesøg, netop ved at kurre røven henover jorden (prøver endda at vise hende det nok er rarere at gøre det på græs, men hun bruger ligeså gerne alle andre typer underlag).

 

Hun har gjort det i størstedelen af sit liv, og er ved at nærme sig de ti. Tjekker ofte hendes kirtler, men der har aldrig været noget behov for at få dem tømt, og de har heller aldrig generet. Så jeg er kommet til den konklusion, at hun åbenbart klarer det fint på egen hånd via sin kurren.

Asta gør det samme en sjælden gang imellem... Hendes foretrukne underlag er fliser, enten dem i haven eller i køkken/alrummet :roll: Forstå det hvem der kan!

 

Men ja, det er faktisk meget rart at hun selv sørger for det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...