Hop til indhold

Ny sele - Luna hader den...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna har fået en ny sele, den skulle støtte alle de rigtige steder, og den skulle være udbryder sikker, så hun ikke kan sno sig ud af den

 

1554.jpg

 

Og Luna hader den, virkelig hader den. Hun står fuldstændig stille, og så piver hun bare. Lige da hun fik den på forsøgte hun en enkelt gang at kaste sig igennem luften imens hun løb i forsøget på at få den af.

 

Er der andet at gøre end bare at give hende den på, lege med hende og give hende en masse godbidder imens hun har den på, og så afvente at hun vænner sig til den?

Link til indlæg
Del på andre sites

cujo var hellere ikek stolt for sin..

 

vent med at tage den på hende, lad hende undersøge, ros hende for at vise interesse for den ect.

 

når hunengang skal have den over hovedet,så stik armen igennem med lokke mad i hånden og imens hun tager det trækker du armen til dig så hun får hovedet igennem,evt. gør den for stor så den sidder lidt løs de førse gange, alts sammen derhjemme og vent emd at gå tur med den på...

 

den der sidder om maven er nok der driller mest.

Link til indlæg
Del på andre sites

cujo var hellere ikek stolt for sin..

 

vent med at tage den på hende, lad hende undersøge, ros hende for at vise interesse for den ect.

 

når hunengang skal have den over hovedet,så stik armen igennem med lokke mad i hånden og imens hun tager det trækker du armen til dig så hun får hovedet igennem,evt. gør den for stor så den sidder lidt løs de førse gange, alts sammen derhjemme og vent emd at gå tur med den på...

 

den der sidder om maven er nok der driller mest.

 

Det er nogle rigtig gode forslag, for lige nu stikker hun bare af når hun skal have sele på, men det gjorde hun så også med den anden...

 

Indtil nu har jeg gjort det at jeg bare har siddet tålmodigt og ventet på hende, og har undladt at forsøge at fange hende. Men hun har altid hadet sine seler, dog hader hun denne her mere end de andre...

 

Men jeg vil forsøge at gøre som du skriver, og så tror jeg også at det er en god idé at hun har den på indenfor, så hun har den på i mere tid end bare når vi er ude og gå tur.

 

Lige nu sover hun, så hårdt var det at prøve den nye sele :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nogle rigtig gode forslag, for lige nu stikker hun bare af når hun skal have sele på, men det gjorde hun så også med den anden...

 

Indtil nu har jeg gjort det at jeg bare har siddet tålmodigt og ventet på hende, og har undladt at forsøge at fange hende. Men hun har altid hadet sine seler, dog hader hun denne her mere end de andre...

 

Men jeg vil forsøge at gøre som du skriver, og så tror jeg også at det er en god idé at hun har den på indenfor, så hun har den på i mere tid end bare når vi er ude og gå tur.

 

Lige nu sover hun, så hårdt var det at prøve den nye sele :ae:

 

Dumle har hadet alle de seler han har haft. Han stikker også af når han skal have sele på, men så snart han har fået dem på ryster han sig og så er det ovre. Har hun funder ud af hun godt kan bevæge sig med den på?

 

Her er det altså bare noget der skal overståes med at få sele på. Det er prøvet med ros og godbidder osv. men det virker bare som om det er at strække det ubehagelige.

 

Skulle den virkelig støtte alle de rigtige steder? Har godt tænkt den så god ud når man ser den i butikker, men har set den på hunde hvor den bestemt ikke så ud til hverken at sidde godt eller være behagelig for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle har hadet alle de seler han har haft. Han stikker også af når han skal have sele på, men så snart han har fået dem på ryster han sig og så er det ovre. Har hun funder ud af hun godt kan bevæge sig med den på?

 

Her er det altså bare noget der skal overståes med at få sele på. Det er prøvet med ros og godbidder osv. men det virker bare som om det er at strække det ubehagelige.

 

Skulle den virkelig støtte alle de rigtige steder? Har godt tænkt den så god ud når man ser den i butikker, men har set den på hunde hvor den bestemt ikke så ud til hverken at sidde godt eller være behagelig for hunden.

 

Den kan indstilles alle steder, så hvis man gør det korrekt, så burde den sidde perfekt. Det gør den jo så selvfølgelig ikke endnu på Luna, da det er første gang hun har den på.

 

Med Luna's andre seler glemmer hun også alt om hadet så snart hun har fået den på, men med denne her opførte hun sig som om hun var kommet spændetrøje. Jeg har nu siddet og krøllet den, der er jo en del stof, og da det er nyt, så er det jo lidt stift, så jeg håber at blødgøre den lidt.

 

Men jeg tror, at jeg forsøger at lade hende snuse til den (som Guanomo sagde) og belønne hende for interesse, og så håber jeg at vi i det mindste ender med at hun syntes den er ok når den kommer på.

 

Sjovt nok har hun ikke noget imod halsbånd :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Canto har også den pågældende sele, han kan godt lide den , men der var heller ikke nogle problemer da han skulle have den på førstegang, han fik nogle godbidder da den sad på ham og så var han klar til at komme ud, jeg syndes det er en super sele, som sidder godt på ham.

 

Så du må bare i gang med at gøre hende interesseret i selen og rose/belønne hende, når hun gør fremskridt, så håber jeg i bliver lige så glade for selen som vi er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Fie har samme sele med taskerne til.

 

Dengang hun startede med seler gik hun ofte lidt "stivt", og går ud fra det er fordi den "trykker" steder de ikke er vant til.

 

Har aldrig gjort et stort nummer ud af når hun fik selen på, bare gået mere eller mindre almindeligt og opmuntret med glad stemme, så glemte hun hurtigt selen.

 

Iøvrigt den bedste sele jeg har haft til hende, og der er afprøvet en del, inden jeg købte denne

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio elskede den fra dag 1, med tasker og det hele, han virker vildt stolt og ser knald-godt ud i den.. :lun:

 

Men når det så er sagt, så er den pt på hylden for en tid, da vi har den mistænkt for at påvirke hans "stress-ryg", idet den sidder lige om det punkt han "svejer" i...

Om det så er Gudruns behandling der har hjulpet, og intet med selen har at gøre, det ved vi så ikke lige, men vi vil prøve, at bruge den igen til foråret, og så se om han holder sig "rank"! :5up:

Den virker heller ikke helt optimal til alle hunde-kroppe, selvom den kan indstilles.. :hmm:

 

Hvis den sidder som den skal på Luna (ikke generer) så vil jeg som allerede forslået, forsøge at gøre den til noget "lækkert", med masser af guf og et lille skridt af gangen.. :vuf:

 

Held og lykke med den... :x: og :ae: til Luna-pigen :-D

 

Ps: Ruffwear har en facebook-side hvor de svarer på spørgsmål omkring produkterne, der er også masser af "fan-billeder", så man kan se dem på forskellige hunde... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio elskede den fra dag 1, med tasker og det hele, han virker vildt stolt og ser knald-godt ud i den.. :lun:

 

Men når det så er sagt, så er den pt på hylden for en tid, da vi har den mistænkt for at påvirke hans "stress-ryg", idet den sidder lige om det punkt han "svejer" i...

Om det så er Gudruns behandling der har hjulpet, og intet med selen har at gøre, det ved vi så ikke lige, men vi vil prøve, at bruge den igen til foråret, og så se om han holder sig "rank"! :5up:

Den virker heller ikke helt optimal til alle hunde-kroppe, selvom den kan indstilles.. :hmm:

 

Hvis den sidder som den skal på Luna (ikke generer) så vil jeg som allerede forslået, forsøge at gøre den til noget "lækkert", med masser af guf og et lille skridt af gangen.. :vuf:

 

Held og lykke med den... :x: og :ae: til Luna-pigen :-D

 

Ps: Ruffwear har en facebook-side hvor de svarer på spørgsmål omkring produkterne, der er også masser af "fan-billeder", så man kan se dem på forskellige hunde... :5up:

 

Den side vil jeg da lige tjekke, så jeg kan sikre mig at den sidder korret, tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie har samme sele med taskerne til.

 

Dengang hun startede med seler gik hun ofte lidt "stivt", og går ud fra det er fordi den "trykker" steder de ikke er vant til.

 

Har aldrig gjort et stort nummer ud af når hun fik selen på, bare gået mere eller mindre almindeligt og opmuntret med glad stemme, så glemte hun hurtigt selen.

 

Iøvrigt den bedste sele jeg har haft til hende, og der er afprøvet en del, inden jeg købte denne

 

Jeg har forsøgt at lege og træne, og give godbidder med selen på, og tro mig, hun glemmer den ikke et sekund...

 

Men jeg må bare bruge lidt mere tid, og jeg er glad for at høre at I andre er glade for selen, så jeg ikke efter en lang kamp finder ud af at det er en møgsele :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forsøgt at lege og træne, og give godbidder med selen på, og tro mig, hun glemmer den ikke et sekund...

 

Men jeg må bare bruge lidt mere tid, og jeg er glad for at høre at I andre er glade for selen, så jeg ikke efter en lang kamp finder ud af at det er en møgsele :blink:

 

Til trods for Mios ryg-problem, så er det virkelig en fantastisk lækker sele!

 

Jeg har fuld "kontakt" med Mio når han har den på, og den fordeler trykket, så det ikke kun er foran han bliver belastet.

Den tåler alt slags vejr, og har det der dejlige håndtag, som man kan gribe fat i, hvis man hurtigt skal holde en stærk vovse tæt på en.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til trods for Mios ryg-problem, så er det virkelig en fantastisk lækker sele!

 

Jeg har fuld "kontakt" med Mio når han har den på, og den fordeler trykket, så det ikke kun er foran han bliver belastet.

Den tåler alt slags vejr, og har det der dejlige håndtag, som man kan gribe fat i, hvis man hurtigt skal holde en stærk vovse tæt på en.. :5up:

 

Ih hvor jeg nu glæder mig til jeg får overbevist Luna om at selen er ok, jeg tror nemlig også at den sidder bedre end de seler hun har nu :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har forsøgt at lege og træne, og give godbidder med selen på, og tro mig, hun glemmer den ikke et sekund...

 

Men jeg må bare bruge lidt mere tid, og jeg er glad for at høre at I andre er glade for selen, så jeg ikke efter en lang kamp finder ud af at det er en møgsele :blink:

 

Jeg har ikke læst hele tråden, men har du haft givet hende selen på og sørget for at den sidder for løst, så hun ikke mærker at "være fanget" i den?

Sele på, klikker frem og øve nogle af de øvelser/aktiviteter hun elsker

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke læst hele tråden, men har du haft givet hende selen på og sørget for at den sidder for løst, så hun ikke mærker at "være fanget" i den?

Sele på, klikker frem og øve nogle af de øvelser/aktiviteter hun elsker

 

Den kan sagtens have været for stram, da jeg jo forsøgte at få den til at sidde korrekt, så måske skal jeg forsøge igen, men denne gang med en meget løsere sele.

 

Jeg forsøgte som sagt at lege med hende igår imens hun havde den på, men det resulterede i at lige imens hun løb efter bolden, så kastede hun sig pludselig rundt i luften og landede på ryggen, og det var tydeligvis et forsøg på at få fat i den irriterende sele med tænderne.

 

Men ovenstående adfærd kan jo sagtens hænge sammen med at hun har kunne mærke den for tydelig, så når jeg kommer hjem, så spænder jeg den lige ud så den ikke i samme grad kan mærkes :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Men ovenstående adfærd kan jo sagtens hænge sammen med at hun har kunne mærke den for tydelig, så når jeg kommer hjem, så spænder jeg den lige ud så den ikke i samme grad kan mærkes :5up:

 

Ja, prøv det, det er jo egentlig sådan vi bør gøre det, når de skal tilvænnes seler.

Men vi lægger dem jo bare på og det går som regel også fint.

 

Denne nye sele kan hun sikkert mærke steder, hvor hun ikke plejer at have noget siddende.

 

Jeg leger ofte "borte tit tit" :oops: med Pelle med håndklæde efter tørring, med tæpper og andet for dels at have det sjovt men også for at vænne ham til at noget kan sidde hvor det ikke plejer at sidde, f.eks. over øjnene.

Han synes det er sjovt at få smidt f.eks. en trøje i hovedet.

 

Den eneste der har haft taget det lidt tungt var Mille katten, som den ene gang nærmest fik et chok da hun vågnede og så et stort blåt håndklæde bevæge sig rundt i stuen :skraek:

 

Hold da op hvor hun strittede med det hele g060.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, prøv det, det er jo egentlig sådan vi bør gøre det, når de skal tilvænnes seler.

Men vi lægger dem jo bare på og det går som regel også fint.

 

Denne nye sele kan hun sikkert mærke steder, hvor hun ikke plejer at have noget siddende.

 

Jeg leger ofte "borte tit tit" :oops: med Pelle med håndklæde efter tørring, med tæpper og andet for dels at have det sjovt men også for at vænne ham til at noget kan sidde hvor det ikke plejer at sidde, f.eks. over øjnene.

Han synes det er sjovt at få smidt f.eks. en trøje i hovedet.

 

Den eneste der har haft taget det lidt tungt var Mille katten, som den ene gang nærmest fik et chok da vågnede og så et stort blåt håndklæde bevæge sig rundt i stuen :skraek:

 

Hold da op hvor hun strittede med det hele g060.gif

 

Jeg kan lige se det for mig :lol:

 

Og, ja vi tager det nok for givet at hunde bare vil syntes om at have sele/halsbånd på, men hvorfor skulle de egentlig det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har det garanteret på samme måde med dækner?

 

De strammer omkring kroppen og føles underlige. Så lige som Nijamor vil jeg sige løs sele ogs å vend hende til alt muligt andet rundt på kroppen:)

 

Hun er slet ikke lige så slem med dækkener, sjovt nok. Dækkener er ikke være end hendes normale sele, så snart hun har fået den på er hun næsten ligeglad. Grunden til at jeg skriver næsten, er at jeg kan se en lille ændring, da hun bliver mere rolig når hun har dækken på.

Men hun afskyr ikke dækkenet, ligesom hun gør med denne sele, i denne sele står hun bare fuldstændig stille og småpiver, hun er stiv som et bræt og hun kan absolut ikke lide den.

 

Men jeg vil prøve at løsne den og se om det ikke hjælper, men i dag prøvede vi hendes nye sko, så jeg syntes ikke at jeg samme dag kunne være bekendt også at forsøge med selen igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er slet ikke lige så slem med dækkener, sjovt nok. Dækkener er ikke være end hendes normale sele, så snart hun har fået den på er hun næsten ligeglad. Grunden til at jeg skriver næsten, er at jeg kan se en lille ændring, da hun bliver mere rolig når hun har dækken på.

Men hun afskyr ikke dækkenet, ligesom hun gør med denne sele, i denne sele står hun bare fuldstændig stille og småpiver, hun er stiv som et bræt og hun kan absolut ikke lide den.

 

Men jeg vil prøve at løsne den og se om det ikke hjælper, men i dag prøvede vi hendes nye sko, så jeg syntes ikke at jeg samme dag kunne være bekendt også at forsøge med selen igen.

 

Og hvorfor er det så lige Mio ikke har fattet, at det er den største grund til han får dem på?! :stupid: :lol:

Sorry for OT :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg opgav på et tidspunkt at få Misja til at synes seler var okay at få på, jeg prøvede alt inc. klikker, leg, godbider, stikke arm igennem, lade hende snuse osv osv osv - men nope, hun ville - og vil ikke synes det er ok!

 

Men når først vi er ude af døren så er alt glemt igen, for nye dufte og eventyr er lige godt mere interessant :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...