Hop til indhold

Når hunden slikker

Gæst bombastic
 Share

Recommended Posts

Gæst bombastic

Vi er blevet lidt uenige min veninde og jeg.

Hvad er det udtryk for ved hunden når den bliver ved med at slikke på hænder, arme osv.

Min veninde mener det er fordi hunden vil vise den bestemmer, jeg derimod mener det er fordi den er usikker.

Så nu må i hjælpe.. hvorfor er det?

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

Begge hunde det gælder, er enormt bange hele tiden og meget usikre.

Derfor mente jeg ikke det kunne være dominans for det er der ingen af dem jeg tror tør give sig i kast med.

Tak for svaret

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige ingen af delene. Og aldrig dominans. At slikke andre om munden er tegn på aktiv underkastelse, så bestemme vil hunden næppe:blink:

Det har faktisk vist sig at slikkeri hos hunde er arveligt, hvilket jo forklarer meget godt hvorfor bestemte racer generelt slikker mere end andre.

jeg ved feks at en race som flatcoated retriever er meget slikkeivrig.

Her taler vi selvfølgelig ikke om den almindelige, jeg giver dig lige et slik på næsen adfærd, den har de fleste hunde, men hunde som ynder at blive ved og ved med at slikke feks en hånd eller arm.

Min egen islænder gør det også, selv sofaen får en tur en gang imellem:genert::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Det har faktisk vist sig at slikkeri hos hunde er arveligt, hvilket jo forklarer meget godt hvorfor bestemte racer generelt slikker mere end andre.

jeg ved feks at en race som flatcoated retriever er meget slikkeivrig.

DAmm it - hvor pokker mon min knægt så har arvet det fra, ingen af hans forældre slikker, hans mor har slikke på mig max. 5 gange i de knap 9 år jeg har haft hende :shock:

Jeg har altid haft en mistanke, men nu er det sikkert: Hun har sgu været på fjeldvandring midt om natten da jeg sov :mrgreen:

NB! Hun blev parret af en hanhund i de norske fjelde - højt oppe i bjergene.

Link til indlæg
Del på andre sites

DAmm it - hvor pokker mon min knægt så har arvet det fra, ingen af hans forældre slikker, hans mor har slikke på mig max. 5 gange i de knap 9 år jeg har haft hende :shock:

Jeg har altid haft en mistanke, men nu er det sikkert: Hun har sgu været på fjeldvandring midt om natten da jeg sov :mrgreen:

Ahahahahaha, karma for det indlæg !!! :mrgreen: Snedig, snedig dame

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, jeg ved jo ikke om det kan springe en generation over eller noget, læste det bare engang:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

De er pussig, den ene af hundene er en islænder og den anden en puddel.

Nå men jeg vil fortælle veninden at hendes hun ikke slikker på hende for at bestemme, det er hun nemlig ovebevist om.

Tak for svarene

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

For Karla er det ren "kærligheds-erklæring" / bonding ritual. Har vi været længe væk skal vi have en ordentlig afvaskning...

Når hun møder folk hun godt kan lide skal de også slikkes igennem. Hun holder mest af at slikke i ansigtet, men hende bedstefar Paul er ikke glad for den, så hos ham slikker hun hånd - det er deres kompromis ;-)

Ved fremmede mennesker bruger hun det som et aktivt underkastelses-signal "jeg er venlig og lille og hvalpet - jeg gør ingenting"....

Link til indlæg
Del på andre sites

For Karla er det ren "kærligheds-erklæring" / bonding ritual. Har vi været længe væk skal vi have en ordentlig afvaskning...

Når hun møder folk hun godt kan lide skal de også slikkes igennem. Hun holder mest af at slikke i ansigtet, men hende bedstefar Paul er ikke glad for den, så hos ham slikker hun hånd - det er deres kompromis ;-)

Ved fremmede mennesker bruger hun det som et aktivt underkastelses-signal "jeg er venlig og lille og hvalpet - jeg gør ingenting"....

Min har det med, når der kommer børn skal de vaskes i hele hovedet. Han elsker børn, men børnene er nu ikke så glade for det.:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

For Bella er det også "kærligheds-erklæring". Har vi været væk skal vi have en ordentlig omgang, når vi sidder og ser tv kommer hun op på skødet og slikker lidt på en, for derefter at gå ned og ligge sig.

Efter en pause er hun nu igen begyndt at komme om morgenen så snart vi er vågen og slikke på hænderne og ansigtet, samt på føderne så snart vi vil ud af sengen (ØV)

Når der kommer børn hun godt kan lide, skal de også slikkes igennem. Hun holder mest af at slikke dem i ansigtet, ;-) så nu må vi igang igen:hmm: med hundeslikke nedtrapning:confused:

Ved fremmede mennesker bruger hun det ikke slet så meget kun signal jeg er en venlig hund og gør ingenting:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Slikkeri i vores hjem, syntes at være et kærligheds-/bondingsritual. Hundene kan ligge sammen i en stor bunke foran brændeovnen eller på sengen og slikke hinandens øre og ansigt. Vi ser også, når de har været væk fra hinanden, at de lige skal give hinanden et lille "tungekys" ved at slikke hinanden over snuden :lun: Og så har vi én som har direkte fodfetich. Når jeg sidder i sofaen eller ved et bord eller bare her ved computeren, kommer hun ind og slår en pote ovenpå min hjemmesko, mens hun kigger op på mig. Sådan bliver hun ved indtil jeg tager sko og strømper af, så hun kan ligge sig og slikke på mine tæer. Når jeg siger nej til hende, ligger hun sig på maven med hoved mellem forbenene, lige foran mine fødder og skuler jævntigt op til mig, indtil hun kort efter gerne vil fortælle, at jeg godt kan tage sko og strømper af, ved endnu engang at slå ovenpå min fod, med hendes pote :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites