Hop til indhold

Hun gider ikke arbejde for maden

Gryn
 Share

Recommended Posts

Om morgenen får Groa hjemmelavet i sin madskål. I løbet af dagen får hun så to små måltider hun skal arbejde for og lige inden vi går i seng får hun 10 stk. tørfoder på gulvet.

huns spiser sin morgen mad og sin godnarmad, det andet rør hun ikke, eller kun lidt af det.

Førhen har hun med glæde arbejdet for sin mad, men nu gider hun ikke.

Kan det være det er blevet for kedeligt for hende, eller....

Hun får ikke mad hvis hun ikke vil arbejde for det, men samtidigt bliver hun jo hurtig for tynd, så der skal da ske noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøver lige at spørge på en anden måde:

Hvad kan grunden være til hun pludselig ikke gider arbejde for sin mad?

Hvis det er fodi hun finder det kedeligt vil det være rart med nogle idéer sjove måder hun kan få mad på.

Hun virker glad og livlig, så tror ikke det er fordi hun er syg, eller depri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad for noget mad får hun at søge efter? Dumle gider ikke søge efter sit tørfoder, måske en lille smule, men det er vist kun fordi han nyder at søge og ikke fordi han syntes det er værd at søge efter. Skal han søge så skal virkelig søge efter det så skal det være lidt mere spændende end almindelig tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun får som skrevet hjemmelavet i skål tidligt om morgenen ( når Jan står op). I løbet af dagen får hun godbider (som er en del af hendes kost) når jeg træner med hende.

Tørfoder får hun i flaske, cube eller bold. Lille portion hjemmelavet får hun i glas eller i en kong.

hvis jeg giver henden maden så hun bare kan spise uden at arbejde så spiser hun det hele, men hvis der skal bestilles noget så gider hun ikke. Dog spiser hun når vi træner, hun er en hund der rigtig gerne vil gøre det vi beder hende om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun får som skrevet hjemmelavet i skål tidligt om morgenen ( når Jan står op). I løbet af dagen får hun godbider (som er en del af hendes kost) når jeg træner med hende.

Tørfoder får hun i flaske, cube eller bold. Lille portion hjemmelavet får hun i glas eller i en kong.

hvis jeg giver henden maden så hun bare kan spise uden at arbejde så spiser hun det hele, men hvis der skal bestilles noget så gider hun ikke. Dog spiser hun når vi træner, hun er en hund der rigtig gerne vil gøre det vi beder hende om.

nåh, nu tror jeg at jeg har fattet det:blink:

så tror jeg måske bare det keder hende lidt med foderbolde mm.

Kan du måske lave søg indenfor istedet? Sådan feks bede hende blive, gemme lidt mad og så sende hende ud og finde det. Så synes hun måske det er mere samarbejde med jer.

Det kan jo til sidst gemmes ret avanceret og Groa har jo en god næse:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

nåh, nu tror jeg at jeg har fattet det:blink:

så tror jeg måske bare det keder hende lidt med foderbolde mm.

Kan du måske lave søg indenfor istedet? Sådan feks bede hende blive, gemme lidt mad og så sende hende ud og finde det. Så synes hun måske det er mere samarbejde med jer.

Det kan jo til sidst gemmes ret avanceret og Groa har jo en god næse:5up:

Det vil jeg da prøve i morgen.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites