Hop til indhold

Er det helt dumt (anskaffelse)


Ninkamus
 Share

Recommended Posts

Det lyder godt. Jeg kan ikke huske hvilken en af schæferne du skal have? :???:

Det går godt med min tøs. Vi har bestået lydighedprøven i efteråret. Dog ikke med den højeste score, da damen var 1½ år og ørenen var stoppet til med noget :damn:Som gjorde at hun havde svært ved at koncentrere sig. Jeg lavede også nogle fejl. Programmet skulle jeg kunne uden ad. Det er så ikke min stærke side, så vi lavede begge fejl. Pyt det er overstået. Det svære kommer nu til foråret. Da skal vi op til socialprøven. Så både hende og jeg skal udsættes for en række forstyrelser oppe i en by, storcenter eller hvor træneren nu sender mig hen. Nogle skal jeg have trænet end del, da de vil falde hende svært. Hun er reserveret, så det at fremmede skal hilse på hende mens hun ligger ned er ikke sagen.

 

Hun er samtidig altædene, og til prøven skal hun gå forbi en tallerken dejlig mad uden at trække ud efter den :hmm: Så det er også noget jeg skal have fat på. Der skal være nogen der skal rende forbi os og råbe og fægte med arme og ben. Hun må gerne kigge, men ikke tabe fatningen. Programmet er langt, men det går sikkert stærkt når vi er i gang.

 

Min træner og jeg har øvet det 1 gang. Det gik faktisk meget godt. Hun bliver 2 til marts, så det meste af det der sad i ørene er faldet ud igen.

 

Så er der servicehundeprøven tilbage. Den tager vi bagefter. De ting er hun dog stiv i, så det bliver det bedste. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 252
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Afganskmynde
Totalt billedespam :blink:

 

Hos opdrætter

- 5 eller 6 uger

xxx.jpg

 

6 uger

 

kaldteduEnzo6uger2dage-1.jpg

 

 

- 7 uger

Enzombold-jagtetafsster.jpg

 

 

 

Enzoogtennisbolden57uger.jpg

 

8 uger

Enzolegetj1-1.jpg

 

EnzoBlBold-1.jpg

 

9 uger

Enzo9uger.jpg

 

10 uger

03-01-2010Kenzo-Enzo9.jpg

 

11½ uge

10-01-201047.jpg

 

14 uger

14uger67.jpg

 

16 uger

Enzoisneen16uger.jpg

 

 

Enzo 7 mdr

Enzooggravkoen3.jpg

 

Enzo (som han ser ud nu 11 mdr gammel)

0947.jpg

 

 

 

Efter to vinterhvalpe ville jeg også gerne have haft en sommerhvalp, men så fik jeg øje på Enzo's kuld (faldt totalt for moren, og faren var af de linier jeg gerne ville have hvalp fra). Fik ham hjem 18. december 2 dage efter sneen faldt over DK, og den blev jo som bekendt liggende ret længe haha. Men det kan nu også have sine fordele med frostvejr og ikke beskidte hvalpe-poter alle de gange man skal ind og ud på små tisseture i starten :blink:

 

Glæder mig til at se dine hvalpebilleder meget snart :blink: Har I kontakt med nogle opdrættere?

 

UHH mega nuttede billeder. eeeeelsker sjaeferhvalpe. det er bare maks nuser!!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Jamen jeg må da hellere lige komme med en opdatering igen :)

 

Kennel Kiami fik kun 4 tæver :cry: Og det var jo en hanhund vi gerne vil have...

 

Jeg var på hvalpelisten og tog en snakker med poul fra Kiami, og kom frem til at jeg vil ringe til Egåens for de har nemlig et kuld hvalpe - og sørme om de ikke havde en ikke afsat hanvaps tilbage :banan:

 

Vi skal ned og besøge dem i næste weekend :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Awww så bliver det jo en lille påskehvalp :lun:

 

Kan kun anbefale Egon og Inger - Enzo er jo derfra (det er dog ikke Enzos mor, som har hvalpe pt, så ingen familiebånd :blink: - det kunne ellers have været hyggeligt :lol:)

 

det bliver nemlig en lille påskehvaps :mrgreen:

 

Ja Jeg var lige inde og kigge på dine tidligere beskeder, og kunne jo se at det var derfra du havde anbefalet hund - det bliver vildt spændende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Om en Schæfer er mere vanskelig at have med at gøre, kommer vel an på hvilke krav man stiller til sin hund,.

Prøv at se hvor mange små hunde, man møder som er fuldstændige tossige, man skal tænke på at der findes nogle personer som gerne vil snakke med hunden medens den er hvalp, når så hunden gror op vil de samme mennesker pludselig ikke tale med hunden, og det kan hunden da ikke forstå, ja den kan enda føle det som en form for starf.

Det er træls at man nævner specialklubber, i negativ forbindelse hvad angår træning, i Schæferhundeklubben er det jo sådan at man går meget op i eks. scocialicering på både mennesker og dyr, om de skal lege sammen før de skal træne, kan være en enda særdeles meget dårlig ide, da det kan være endog særdeles svært at få hundens kontakt/opmærksomhed efter leg.

Så vent til træningen er overstået, og lad være med at lade din hund få et nederlag, fordi en eller anden hund, der er større overtager eller enda domminere din hund, så fjern den så, den ikke lider nederlag for det kan præge den hele livet, opg man kan resikkere at få en hund der pludselig ikke kan tåle en anden hund eller rase.

 

Så vælg du kun roligt en schæferhund, om det skal være en tæve eller en han, det er vel et temperaments spørgsmål, er du i tvivl så henvend du dig trygt i den nærmeste schæferhundekreds for at få hjælp ( kan ses inde på schæferhundeklubbens hjemmeside ).

 

hilsen

svend og uri en 7 mdr. gammel schæfer

Link til indlæg
Del på andre sites

Om en Schæfer er mere vanskelig at have med at gøre, kommer vel an på hvilke krav man stiller til sin hund,.

Prøv at se hvor mange små hunde, man møder som er fuldstændige tossige, man skal tænke på at der findes nogle personer som gerne vil snakke med hunden medens den er hvalp, når så hunden gror op vil de samme mennesker pludselig ikke tale med hunden, og det kan hunden da ikke forstå, ja den kan enda føle det som en form for starf.

Det er træls at man nævner specialklubber, i negativ forbindelse hvad angår træning, i Schæferhundeklubben er det jo sådan at man går meget op i eks. scocialicering på både mennesker og dyr, om de skal lege sammen før de skal træne, kan være en enda særdeles meget dårlig ide, da det kan være endog særdeles svært at få hundens kontakt/opmærksomhed efter leg.

Så vent til træningen er overstået, og lad være med at lade din hund få et nederlag, fordi en eller anden hund, der er større overtager eller enda domminere din hund, så fjern den så, den ikke lider nederlag for det kan præge den hele livet, opg man kan resikkere at få en hund der pludselig ikke kan tåle en anden hund eller rase.

 

Så vælg du kun roligt en schæferhund, om det skal være en tæve eller en han, det er vel et temperaments spørgsmål, er du i tvivl så henvend du dig trygt i den nærmeste schæferhundekreds for at få hjælp ( kan ses inde på schæferhundeklubbens hjemmeside ).

 

hilsen

svend og uri en 7 mdr. gammel schæfer

 

Tak for dit svar - som det fremgår her på de sidste par sider er hunden "bestilt" og vi skal ned og se ham om en uges tid - glæder mig rigtig meget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg ikke Ninkamus, men da jeg har set moren til Ninkamus' hvalp flere gange ved jeg, at hun ikke er mere eller mindre vinklet end andre tæver fra højavlslinier - og at hun i det hele taget er en dejlig tæve :lun: (faren kender jeg ikke - har kun set et billede, og det er da vist ikke grundlag nok for at bedømme ham).

 

Men det var måske mere ment som et spg om hvorfor der er valgt højavl end brugslinie?

 

- Og det kan jeg naturligvis ikke svare på (andet end som ejer (uden udstillingsinteresse) til igennem tiderne 3 dejlige schæferbasser af de såkaldte højavlslinier, så ved jeg at man får sig en dejlig trofast og intelligent følgesvend :lun::lun::lun:

- har aldrig ejet en brugslinie, men kender mange og ved at de er ligeså skønne hunde :hjerte::hjerte::hjerte: ). Højavlslinierne er bare min personlige preference :lun::lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninkamus, hvorfor vælger du at købe schæfer fra en linie, hvor begge forældre er så skævt vinklet på bagparten?

 

Det er fordi at jeg mener at hunde med papir er mere risikofrie end en gang stue opdræt hvor hverken tidligere hvalpe eller forældre er HD fotograferet.

En ikke skæv vinklet hund har lige så stor tilbøjelighed for HD som en skæv vinklet hund (udsagn fra både min og søsters dyrlæge)

 

Yderligere vil jeg ikke eje en hund af brugshunde linier - de har et andet aktivitets behov, og da hunden skal kunne gå som familie hund, og gerne en dag uden træning også - så syntes jeg ikke jeg kan tilbyde en brugshund det den kræver :)

 

Alle hunde med papir af udstillingslinierne går skæv vinklet, ellers bliver de aldrig avls hunde.

 

At vi så kan have en mening og holdning til dette er noget andet.

 

Det der tæller for mig er sunde og raske forældre, HD fotograferet, og ikke mindst at det er en kennel der går op i at hundende psykisk er stabile og kan begå sig i det danske samfund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ninkamus både som tidligere schæferejer med div problemer på "garanterede raske" hunde og som faguddannet biolog bliver jeg nødt til at fortælle dig at det er viden, og ikke en holdning jeg ytrrer mig udfra.

 

Det er en komplet ansvarsløs indstilling til avl, og man understøtter degenererende avl ved at købe den type hvalpe.

 

Iøvrigt handler det også om følelser og penge - det er hårdt,meget hårdt hvis man er uheldig og ens hunds korset ikke kan holde til selv almindelig brug, det er dyrt og det er synd for hunden,

 

kender du procentsatsen for schæfere der rammes af alvorlig allergi?

Ved du hvad specialallergifoder koster

ved du hvad en diskoprolaps kan komme op i

ved hvad forsikringen dækker ,eller rettere ikke dækker når din schæfer bliver syg?

 

*****************

 

Og næsten allerværst: kan man ikke matche en schæfers behov for aktivitet og anvendelse --hvad søren skal man så med en schæfer?

 

16000 hunde aflives hvert år ,

fordi

 

ejeren spørger sig selv om

 

"hvad kan jeg lide - hvad synes jeg er sødt/charmerende/ hyggeligt"

 

istedet

 

for at spørge sig selv:

 

"kan jeg overhovedet honorere denne races behov"

Nu du spørger:

Ja,jeg synes simpelthen det er det glade vanvid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi at jeg mener at hunde med papir er mere risikofrie end en gang stue opdræt hvor hverken tidligere hvalpe eller forældre er HD fotograferet.

En ikke skæv vinklet hund har lige så stor tilbøjelighed for HD som en skæv vinklet hund (udsagn fra både min og søsters dyrlæge)

 

Yderligere vil jeg ikke eje en hund af brugshunde linier - de har et andet aktivitets behov, og da hunden skal kunne gå som familie hund, og gerne en dag uden træning også - så syntes jeg ikke jeg kan tilbyde en brugshund det den kræver :)

 

Alle hunde med papir af udstillingslinierne går skæv vinklet, ellers bliver de aldrig avls hunde.

 

At vi så kan have en mening og holdning til dette er noget andet.

 

Det der tæller for mig er sunde og raske forældre, HD fotograferet, og ikke mindst at det er en kennel der går op i at hundende psykisk er stabile og kan begå sig i det danske samfund :mrgreen:

 

:vinken:Jeg synes du lyder meget ansvarlig, slet ikke vanvittig og har tænkt over hvad du kan tilbyde din hund og valgt derfra.

Glæder mig rigtig meget til at se nuttede schæferhvalpe billeder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst annelise

Jeg har ikke læst alle indl.

Men hvis du er på udkig efter en schæfer, vil jeg gerne anbf. Chade's i Slangerup, de avler brugshund.For 11 år siden købte vi en flot grå schæfer hos chade's som min mand trænede i politihundeklubben.

Rediger: Så lige at du ikke er intr. I en brugs hund, så er det ikke chade's i skal købe hos.

Sorry :-):oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

spix: det er jo lige præcis derfor jeg vælger den grå schæferhund fra ;-)

 

Hvad har allergi med skævt vinklet bagparti at gøre??

 

Som jeg læser dit indlæg er det slet ikke linien der længere er problemet, men valget af schæferhunden ??

 

annelise: tak - men nej ingen grå schæferhunde, og kennelen er fundet - uhh jeg glæder mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

når man avler så meget på udseendet som man feks gør med den type schæfer som du har valgt, så følger der en række andre ting med- heriblandt og en af de værste udover et degenereret bagparti og ryg også allergien _ at man kan slå det hen som du gør- mener jeg i venligst fald er direkte dumt..

 

Det er ikke schæferen jeg opponerer imod

 

, men mod

 

1) at man kan få sig selv til at støtte avl ,der er så meget på menneskers betingelse og ikke på hundens og som dokumenteret giver mange schæfere alvorlige og smertefulde leveår udover det ødelægger en pragtfuld race.

 

2) at man købe en schæfer,når man åbent erkender man ikke har tiden/overskuddet /muligheden for at lade schæferen blive brugt som den er bedst til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har været en lang arbejdsdag, og humøret er et par grader under normalen - og det faldt da lige yderligere et par grader...

 

Ninkamus - endnu engang held og lykke med din lille vaps - ved du glæder dig for vildt - og jeg forstår dig super godt :5up: Jeg glæder mig til at se billeder af det lille vidunder, når det kommer så langt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har været en lang arbejdsdag, og humøret er et par grader under normalen - og det faldt da lige yderligere et par grader...

 

Ninkamus - endnu engang held og lykke med din lille vaps - ved du glæder dig for vildt - og jeg forstår dig super godt :5up: Jeg glæder mig til at se billeder af det lille vidunder, når det kommer så langt.

 

haha :mrgreen:

 

Jeg skal nok huske kameraet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom til at se hvor gammel denne tråd er - hold da op :mrgreen:

 

Nå men nu er vi jo så endelig nået der til - 4½ uge så har vi hundevaps i huset!!!

 

Lige pt hedder han Darko - men den tykker vi lidt på endnu :mrgreen:

 

Det var billederne der var vigtige :mrgreen:

 

(jeg kan af en eller anden ondsvag regel ikke poste billeder :damn: )

 

Så det må altså blive lidt arbejde fra jeres side - sorry

 

(kopiere adresserne og sæt dem i adresse linien - husk http: // foran :)

 

a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/197158_1914383257504_1179600609_32347032_5875418_n.jpg

 

a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/196765_1914381937471_1179600609_32347027_8362574_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom til at se hvor gammel denne tråd er - hold da op :mrgreen:

 

Nå men nu er vi jo så endelig nået der til - 4½ uge så har vi hundevaps i huset!!!

 

Lige pt hedder han Darko - men den tykker vi lidt på endnu :mrgreen:

 

Det var billederne der var vigtige :mrgreen:

 

(jeg kan af en eller anden ondsvag regel ikke poste billeder :damn: )

 

Så det må altså blive lidt arbejde fra jeres side - sorry

 

(kopiere adresserne og sæt dem i adresse linien - husk http: // foran :)

 

a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/197158_1914383257504_1179600609_32347032_5875418_n.jpg

 

a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/196765_1914381937471_1179600609_32347027_8362574_n.jpg

 

 

Sikke en fin lille Vaps :lun: Det bliver spændende at følge ham herinde :mrgreen:

 

Vi venter selv hvalpe, og Gwen er sat til at skulle føde den 1. maj så vi glæder os meget. :klap:

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige pt hedder han Darko - men den tykker vi lidt på endnu :mrgreen:

 

Det var billederne der var vigtige :mrgreen:

 

Hvor er han dejlig :lun::lun::lun: Husk opdaterede billeder næste gang I skal forbi :slem:

 

Vi venter selv hvalpe, og Gwen er sat til at skulle føde den 1. maj så vi glæder os meget. :klap:

 

:vuf:

 

Pøj pøj :lun::lun: - det må betyde maaaaaaaaaaaange hvalpebilleder. Vi skal jo se de små lækre vapser vokse op :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må tilstå at jeg kender mange dejlige schæferhunde men ikke ret mange raske - og næsten ingen der er blevet over 6-7 år.

 

Jeg kan egentlig ikke forstå at man i raceavlen ikke gør noget seriøst ved avlsarbejdet i forhold til sundhed.

HD og AD og allergi ja og så sandelig også gedigne problemer med bugspytkirtlen ...og...

 

Ja prøv at kigge ind på dette link - hele 51 arvelige sygdomme på schæfer . Tak for kaffe!Inherited diseases in dogs

 

Jeg har brokket mig over sundhed på riesenavlen i DK - men vi når da ikke schæferen til anklerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...