Hop til indhold

Huckie's kamp med vægten


Hailey
 Share

Recommended Posts

Hvorfor er han blevet så undervægtig? Har han været syg (sorry hvis det allerede er sagt, så er jeg gået glip af det)?

Jeg har altid haft en kamp med at holde hans vægt oppe. I lang tid har jeg fodret ham med højaktivsfoder.

 

Sidste sommer skiftede jeg til et foder med mindre fedt og flere fibre, da hans afføring ofte var tynd.

 

Jeg havde så ikke kontrolvejet ham, og desværre gør pelsen at det ikke ses så tydeligt.

 

Da han så blev vejet i forbindelse med hans dårlige ben, fik jeg et chok over HVOR meget han havde tabt sig. jeg kunne godt mærke at han var blevet tyndere, men var ikke klar over at det var SÅ meget.

 

Hvis hans celleprøver viser at han ikke har kræft, så er det muligt at jeg skal fortsætte med at give ham hvalpefoder, hvis hans mave kan klare det på sigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver hans epilepsi tricket af hvad du fodrer med? Jeg har overvejet at sætte Indy på et foder uden korn/majs/soja, da jeg har læst at det hjælper på nogle epi-hunde, og jeg håber det kunne hjælpe hende til ikke at få flere anfald.

Hvor ofte har han anfald nu? Tror du det er det der også gør at han taber sig, altså at det tager meget af hans energi?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver hans epilepsi tricket af hvad du fodrer med?

 

Nej, jeg har ikke kunne se en sammenhæng ved ham. :vedikke:

 

Jeg har overvejet at sætte Indy på et foder uden korn/majs/soja, da jeg har læst at det hjælper på nogle epi-hunde, og jeg håber det kunne hjælpe hende til ikke at få flere anfald.
:shock::confused: Øøhhh? Hvad er jeg gået glip af her? Har Indy OGSÅ epilepsi :cry: Det vidste jeg ikke :ae:

 

Hvor ofte har han anfald nu? Tror du det er det der også gør at han taber sig, altså at det tager meget af hans energi?
Han har haft 4 anfald i løbet af de sidste 10 dage, da Prednisolonen modarbejder hans Fenemal :cry: Når han ikke får andet end hans normale medicin og ingen store udsving i daglige rutiner, så er han stort set fri for anfald (måske 2 om året). Jeg tror ikke at anfaldene har noget at gøre med vægttabet, da han har været oppe på 28 kg mens han har haft epilepsi. Jeg er overbevist om at det er det skiften rundt på foderet for at finde et hans mave kan tåle, og som samtidig "feder" Redigeret af Hailey
tilføjelse af mere tekst.
Link til indlæg
Del på andre sites

1/2-2010

 

Da jeg alligevel skulle på dyrehospitalet i dag, så blev han selvfølgelig vejet igen. Jeg havde ikke regnet med den store stigning i hans vægt, da han kun har fået hvalpefoder siden 28/1.

 

Jeg må indrømme at det virker over al forventning :blink:

Vægt: 22,8 kg :banan:

Vægtforøgelse på 4 dage!!: 800 gram :banan:

Det skal så også lige siges at der kommer næsten intet ud af ham, så han optager det foder super godt.

 

Hvis den gode stime fortsætter, så har jeg i samråd med dyrlægen bestemt at han fortsætter på hvalpefoder, da det stort set dækker en ældre hunds behov lige så godt som et seniorfoder mht mineraler og vitaminer.

Link til indlæg
Del på andre sites

1/2-2010

 

Da jeg alligevel skulle på dyrehospitalet i dag, så blev han selvfølgelig vejet igen. Jeg havde ikke regnet med den store stigning i hans vægt, da han kun har fået hvalpefoder siden 28/1.

 

Jeg må indrømme at det virker over al forventning :blink:

Vægt: 22,8 kg :banan:

Vægtforøgelse på 4 dage!!: 800 gram :banan:

Det skal så også lige siges at der kommer næsten intet ud af ham, så han optager det foder super godt.

 

Hvis den gode stime fortsætter, så har jeg i samråd med dyrlægen bestemt at han fortsætter på hvalpefoder, da det stort set dækker en ældre hunds behov lige så godt som et seniorfoder mht mineraler og vitaminer.

 

Det var dælme dejligt nyt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
ca 62cm tror jeg... hun er lidt på den buttede side lige nu, kan bedre lide hende på de 24 kilo, men det er rigtig svært da hun slet ikke vil motionere for tiden, pga varme og medicinbivirkninger.

Ok. Huckie er også 62 cm.

han døjer også med varmen lige nu. Jeg har 2 hundebade sat op herhjemme, og han bader tit i dem.

 

Jeg er også begyndt at spule ham med vandslangen, og det nyder han.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...