Hop til indhold

humper hun eller hva?


Dinah
 Share

Recommended Posts

Altså i aftes hang Cleo straaaamt om mine ben hele tiden med forpoterne - jeg tog hende væk med det samme og afledte hende, men det stod på i ca 45 minutter. Ligeså snart jeg rejste mig, gik eller bevægede mig:evil:

 

Er det at humpe? Jeg har selvfølgelig set Sex and the City-filmen, hvor hunden humper, men Cleo holdt bare stramt fast, men er det det samme:genert:?

 

Hvorfor gør hun det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid tolket det som at humpe, det var ihvertfald sådan Baldur gjorde hvis han blev stresset. Han bevægede ikke underlivet, han klamrede sig bare fuldstændigt manisk til mine ben.

 

 

Det der ser jeg ikke som humpen - men absolut stadig uønsket adfærd ;-) Karla gjorde det en kort periode sidste efterår / starten af vinteren... Det hang sammen med flere ting, og handlede helt sikkert om manglende evne til at overskue en specifik situation...

 

Jeg tilskrev det hendes alder - det passede aldersmæssigt med at hun havde ramt den mentale modningsfase... men nu tænker tilbage kan det egentlig godt have passet med, at det var lige før hendes løbetid....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Nogle hunde kan "klamre" sig for at finde tryghed.

 

Det kan også være sexuelt stimuleret idet adrenalinet også hænger sammen med sexuel adfærd.

 

Hvor det ene begynder og det andet slutter er ikke til at sige, men en stresset hund, f.eks. pga. situationsbestemt utryghed, kan sagtens finde "humpe"adfærden frem - eller klamre sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Mimi gør det ved mig lige i øjeblikket - i sidste uge da vi havde Marco her, og i dag har hun også gjort det (vi passer min venindes hund i dag) jeg er sikker på hun gør det fordi hun bliver usikker på mig, når der er andre hunde her - i det hele taget er hun ikke så pjattet med at jeg snakker med andre hunde end hende (hendes hundevenner er dog undtaget her fra)

 

Jeg prøver at give hende ekstra opmærksomhed, og håber at hun så ikke føler sig svigtet af mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der ser jeg ikke som humpen - men absolut stadig uønsket adfærd ;-) Karla gjorde det en kort periode sidste efterår / starten af vinteren... Det hang sammen med flere ting, og handlede helt sikkert om manglende evne til at overskue en specifik situation...

 

Jeg tilskrev det hendes alder - det passede aldersmæssigt med at hun havde ramt den mentale modningsfase... men nu tænker tilbage kan det egentlig godt have passet med, at det var lige før hendes løbetid....

 

Det kan sagtens være at det ikke er at humpe, men i mangel af bedre valgte jeg at kalde det det :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan sagtens være at det ikke er at humpe, men i mangel af bedre valgte jeg at kalde det det :oops:

 

det kan såmænd også være, at du har ret i, at det er en "afart" af humperi - synes bare det ser meget anderledes ud end humpning - det er (ihvertfald i Karlas tilfælde) omklamring - men ingen bevægelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde kan "klamre" sig for at finde tryghed.

 

Det kan også være sexuelt stimuleret idet adrenalinet også hænger sammen med sexuel adfærd.

 

Hvor det ene begynder og det andet slutter er ikke til at sige, men en stresset hund, f.eks. pga. situationsbestemt utryghed, kan sagtens finde "humpe"adfærden frem - eller klamre sig.

 

:hmm::hmm: ved ikke lige, hvad hun var utryg over igår så. Her var ret fredeligt:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor det ene begynder og det andet slutter er ikke til at sige, men en stresset hund, f.eks. pga. situationsbestemt utryghed, kan sagtens finde "humpe"adfærden frem - eller klamre sig.

 

Lige præcis sådan en oplevelse havde jeg med min mindste tidligere på ugen, hvor tøsen vågnede op fra bedøvelse efter HD-fotografering.

 

Her hjalp en hurtig afledning og så fik hun lov til at komme hen og hænge i et kram med hovedet på mine ben. Så måtte dyrlægen stå og tale ned til mig, mens vi fik styr på det sidste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...