Hop til indhold

Indendørs aktivering


Lonny
 Share

Recommended Posts

Efter at have læst det her, så tænkte jeg at det ville jeg da prøve med Luna :5up:

 

Det første halve minut syntes hun det var rigtig sjovt, men så blev hun altså lidt nervøs over hvad det var jeg havde gang i, så hun satte sig op på armlænet og nøjedes med at kigge på mig :lol:

 

Du glemte at filme det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det gør Luna så kun når hun mener hun har udført øvelsen til punkt og prikke, og jeg ikke er enig, af ren og skær frustration begynder hun så at gø af mig :lun:

 

Og hvis jeg så ikke passer på, og sørger for at gøre øvelsen lettere, så går hun da bare sin vej :shock::lol:

 

Nårh:lun: , hvor sødt. Det kan da heller ikke passe, det skal være så svært :lol:

 

Den har Victor også en version af når vi så træner det er som om han siger "må jeg så få godbidden", jeg gjorde det rigtigt moar :lol:. Så får han så osse godbidden, men jeg si'r ikke dygtig:roll: dét enten det eller tinitus...ellers kommer han ind i sådan en frustrations-cirkel hvor han bare stirrer blindt på den godbid jeg har i hånden, og ikke vil samarbejde videre:fornaermet: de skal sådan komme i en lind strøm, godbidderne :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun sad sikkert og var ved at flække af grin :klap:

 

Det gjorde hun nok, og tænkte nu er hun sgu da gået helt fra forstanden :lol:

 

Du glemte at filme det :mrgreen:

 

Du kan tro nej, en ting er at jeg ligner en idiot overfor min hund, men jeg nægter også at gøre det overfor hele HF, det er nok at jeg ind i mellem lyder som en :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh:lun: , hvor sødt. Det kan da heller ikke passe, det skal være så svært :lol:

 

Den har Victor også en version af når vi så træner det er som om han siger "må jeg så få godbidden", jeg gjorde det rigtigt moar :lol:. Så får han så osse godbidden, men jeg si'r ikke dygtig:roll: dét enten det eller tinitus...ellers kommer han ind i sådan en frustrations-cirkel hvor han bare stirrer blindt på den godbid jeg har i hånden, og ikke vil samarbejde videre:fornaermet: de skal sådan komme i en lind strøm, godbidderne :vuf:

 

Selvfølgelig skal de det, vi andre gider jo heller ikke arbejde får en dårlig løn :blink:

 

Og hvis vi kunne få lov, så gad vi da heller ikke spilde tid på at gøre det ordentlig, så ville vi da også bare hellere have pengene udbetalt, og gå hjem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flere af de aktiviteter jeg kan tilbyde Guincho tager mig mindst lige så lang tid at forberede, som det tager ham at løse dem, bl.a. de pædagogiske træspil. Og det er lidt uhensigtsmæssigt synes jeg.

 

Men en ganske tynd sammenkrøllet plaid fra Jysk (12 kr) i almindelig stor plaidstørrelse er hurtig at gemme godbidder i, og tager temmelig lang tid for en lille hund at få gennemledt for godbidder/tørfoder.

 

Og så er der jo grankoglen med kogte hjerte- eller kyllingestykker, den er også et sikkert hit hver aften, den giver lang aktivitetstid herhjemme.

 

I øjeblikket har vi i stuen en kurv med diverse forskellige størrelser æsker, som jeg har skåret huller i. De aflange kleenexæsker med ovalt hul er også velegnede.

2-3 godbidder i hver, så er de ganske interessante for vovse at ryste rundt med på gulvet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi nusser og hygger :lun:

 

Vilya øver sig på at ligge på ryglænet af sofaen... Splint ligger i hendes lille kasse og Kimon (Kimmi og Simon) snupper lige 12 km om dagen ude i sneen :mrgreen:

 

Nej... vi gemmer selvfølgelig godbidder, laver almindeligt fodersøg, de får konger og rå ben. Vi gemmer også "lommepenge" som så kan byttes til f.eks. godbidder eller en bold. Lommepengene er små ting uden særlig værdi for hunden - jeg bruger i øjeblikket hårelastikker....

 

Vi laver også forhindringsbaner af stole o.l. som hundene så skal forcere i "rigtig" rækkefølge - f.eks. under den første stol, over den næste, springe fra sofa til sofa og gå balance på et brædt osv.

 

Ellers er fiskefrikadeller i deres "Egern" god underholdning i laaang tid!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan tro nej, en ting er at jeg ligner en idiot overfor min hund, men jeg nægter også at gøre det overfor hele HF, det er nok at jeg ind i mellem lyder som en :lol:

 

Hehe jeg skal se om jeg kan filme vores indianerdans, så skal jeg nok lægge ud :cool:

 

Balance på bold og lommepenge er da super fede ideer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi nusser og hygger :lun:

 

Vilya øver sig på at ligge på ryglænet af sofaen... Splint ligger i hendes lille kasse og Kimon (Kimmi og Simon) snupper lige 12 km om dagen ude i sneen :mrgreen:

 

Nej... vi gemmer selvfølgelig godbidder, laver almindeligt fodersøg, de får konger og rå ben. Vi gemmer også "lommepenge" som så kan byttes til f.eks. godbidder eller en bold. Lommepengene er små ting uden særlig værdi for hunden - jeg bruger i øjeblikket hårelastikker....

 

Vi laver også forhindringsbaner af stole o.l. som hundene så skal forcere i "rigtig" rækkefølge - f.eks. under den første stol, over den næste, springe fra sofa til sofa og gå balance på et brædt osv.

 

Ellers er fiskefrikadeller i deres "Egern" god underholdning i laaang tid!

 

Hvor jeg elsker at høre at der er andre end mig der ikke har noget imod at bruge stuen som agilitybane :5up:

 

Dog kan det godt give problemer når vi har gæster, da Luna stadig leger agillity i sofaen når de sidder der med deres kaffe :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor jeg elsker at høre at der er andre end mig der ikke har noget imod at bruge stuen som agilitybane :5up:

 

Dog kan det godt give problemer når vi har gæster, da Luna stadig leger agillity i sofaen når de sidder der med deres kaffe :oops:

 

Jeg byder så aldrig gæster at sidde i sofaen :oops: Den er simpelthen for beskidt... næ nej, vi har sådan nogle praktiske hårde træstole, der nemt kan vaskes af ved spisebordet - dem kan gæsterne sidde på :mrgreen:

 

Og hundene bor her jo... så må folk jo selv vurdere om de kan holde ud at være her! Jeg besøger da heller ikke folk, hvor jeg egentlig ikke kan lide dem, der bor der :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg byder så aldrig gæster at sidde i sofaen :oops: Den er simpelthen for beskidt... næ nej, vi har sådan nogle praktiske hårde træstole, der nemt kan vaskes af ved spisebordet - dem kan gæsterne sidde på :mrgreen:

 

Og hundene bor her jo... så må folk jo selv vurdere om de kan holde ud at være her! Jeg besøger da heller ikke folk, hvor jeg egentlig ikke kan lide dem, der bor der :mrgreen:

 

:5up:

 

Det skal jeg huske næste gang vi får gæster, nej, I kan desværre ikke sidde i sofaen, det er Luna's :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har lige syet et aktivitettæppe til Bella,:5up:

(syntes ikke jeg ville betale 349 kr for det)

Bella syntes det er spændene men vil bide i det for at få godbiderne ud, så vi øver og øver,, Hvad gør i ?????

 

Gør det så nemt at hunden ikke behøver mase for at få godbidden ud.

 

Start med kun næsten at dække godbidden til og i takt med at Bella mestrer dette, dækkes godbidden gradvist til.

Hun skal opleve succes ved at vise den adfærd omkring opgaven du vil have hende til. Ellers finder hun selv ud af andre løsningsmodeller :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvor jeg elsker at høre at der er andre end mig der ikke har noget imod at bruge stuen som agilitybane :5up:

 

Dog kan det godt give problemer når vi har gæster, da Luna stadig leger agillity i sofaen når de sidder der med deres kaffe :oops:

 

Har du da ikke et start- og slutsignal til hende ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Forrige gang til agility var der en træplade på en lille bold, den har ide har vi kopieret og den er ret god til balance-træning.

 

Jeg har sådan et balancebrædt, tror jeg det hedder. Købt i sportsbutikken på befaling af min kiropraktor, beregnet til balanceøvelser.

 

Det er en rund plade som står på en halv kugle.

 

Det ville passe til en Petrinestørrelse hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Flere af de aktiviteter jeg kan tilbyde Guincho tager mig mindst lige så lang tid at forberede, som det tager ham at løse dem, bl.a. de pædagogiske træspil. Og det er lidt uhensigtsmæssigt synes jeg.

 

Men en ganske tynd sammenkrøllet plaid fra Jysk (12 kr) i almindelig stor plaidstørrelse er hurtig at gemme godbidder i, og tager temmelig lang tid for en lille hund at få gennemledt for godbidder/tørfoder.

 

Og så er der jo grankoglen med kogte hjerte- eller kyllingestykker, den er også et sikkert hit hver aften, den giver lang aktivitetstid herhjemme.

 

I øjeblikket har vi i stuen en kurv med diverse forskellige størrelser æsker, som jeg har skåret huller i. De aflange kleenexæsker med ovalt hul er også velegnede.

2-3 godbidder i hver, så er de ganske interessante for vovse at ryste rundt med på gulvet ;-)

 

Og bagefter kan han så rydde op efter sig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Skattekisten" = stor plastickase stoppet med legetøj hvor der liggger godbidder imellem.

(bagefter kan hunden lære at rydde op efter sig selv)

Skattekisten er et hit her.

 

Den er også et hit her, og Luna vil gerne takke for dette geniale forslag, det syntes var rigtig sjovt :5up:

 

Hun brugte 5-10 minutter på det, og det var sjovt at se hende tage tingene op af kassen for at få fat i godbidderne, så både Luna og jeg hyggede os :-D

 

Jeg optog en lille video med hende, og bare rolig, jeg har forkortet den ned så I ikke skal sidde i 10 minutter og kigge på at Luna roder rundt i hendes skattekiste :blink:

 

Luna leger kasse leg.wmv from Lonny on Motionbox

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi søger te, laver fodersøg nede i legetøjskassen, øver os i at diskriminere forskelligt legetøj, får en hygge-kong i ny og næ, vi træner og så leger vi - alt muligt fjollet...

 

Oppe i sengen må man godt lege "vildt" (når det ikke er nat), så der ruller vi rundt, mosler, knurrer og bider :genert:

 

Og så har jeg jo lige syet denne her http://www.hunde-forum.dk/rad-tips/13249-aktivitetstaeppe-2.html#post335571

 

den ser umiddelbart ud til at kunne blive et stort hit...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi søger te, laver fodersøg nede i legetøjskassen, øver os i at diskriminere forskelligt legetøj, får en hygge-kong i ny og næ, vi træner og så leger vi - alt muligt fjollet...

 

Oppe i sengen må man godt lege "vildt" (når det ikke er nat), så der ruller vi rundt, mosler, knurrer og bider :genert:

 

Og så har jeg jo lige syet denne her http://www.hunde-forum.dk/rad-tips/13249-aktivitetstaeppe-2.html#post335571

 

den ser umiddelbart ud til at kunne blive et stort hit...

 

Så du er blevet færdig med tæppet, hvor godt :5up:

 

At diskriminerer er en god øvelse der rigtig får brugt hundens hoved, men den er søreme heller ikke let, så den tror jeg lige at jeg venter lidt med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du er blevet færdig med tæppet, hvor godt :5up:

 

At diskriminerer er en god øvelse der rigtig får brugt hundens hoved, men den er søreme heller ikke let, så den tror jeg lige at jeg venter lidt med :-D

 

nej det er ikke nemt - især fordi Karla jo mener at bold er bold - så hvis man sidder med tre stykker legetøj foran sig og beder om bold - så er det ikke nødvendigvis den bold der ligger foran en der bliver hentet :lol:

 

Men synes sandelig også det er vanskeligt at skullefinde på ord for dem alle :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej det er ikke nemt - især fordi Karla jo mener at bold er bold - så hvis man sidder med tre stykker legetøj foran sig og beder om bold - så er det ikke nødvendigvis den bold der ligger foran en der bliver hentet :lol:

 

Men synes sandelig også det er vanskeligt at skullefinde på ord for dem alle :genert:

 

Så kan hun finde på at hente en bold et helt andet sted fra? Måske skulle du så lade være at bruge bolden, men måske noget andet, for på den måde at gøre det lettere for jer?

 

Hvor langt er I nået, hvor mange objekter kan hun?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan hun finde på at hente en bold et helt andet sted fra? Måske skulle du så lade være at bruge bolden, men måske noget andet, for på den måde at gøre det lettere for jer?

 

Hvor langt er I nået, hvor mange objekter kan hun?

 

Jeg tror jeg skal gøre det sådan at jeg sidder laaaangt væk fra legetøjskassen så der KUN er de 3 stykker legetøj i miles omkreds. For ja, hun kan godt finde på at finde en anden bold, hvis hun synes den er sjovere eller mere "rigtig" bold....

 

Hun kan bold (selvom det ikke altid er den bold der ligger foran hende), mus og pivebamse 4 ud af 5 gange. Så de sidder vist ret godt fast.... Må lige få lavet en video en af dagene :-D

 

Jeg har prøvet at lægge flere på, men så bliver hun ofte interesseret i det "nye" legetøj og så bliver det dem hun vælger først - ligemeget hvad jeg beder om :lol: men med kun de 3 er hun ret sikker.... Så vi arbejder videre

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...